Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Django is er!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Django is er!

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Van harte gefeliciteerd Django met je nieuwe baasjes. Dit heeft zo moeten zijn :lol1: .

Baasjes natuurlijk ook gefeliciteerd. Django lijkt me een lot uit de loterij.
Ik weet niet hoever je van het Leesten, bij Apeldoorn, vandaan woont, maar daar kan je Django goed leren loslopen. Heb ik met Tessa ook gedaan, ideaal.

Och en mbt dat eten. Toen Luuk hier kwam had hij nog nooit iets anders dan brokken gehad. De eerste keer dat ik hem een frietje voorhield trok hij zijn neus er voor op, de satésaus lustte hij overigens wel :mrgreen: . Als je ziet wat hij nu gewoon eet, dan kan je je niet meer voorstellen dat hij zo moeilijk was met eten.

Veel plezier met Django. Ik heb er het volste vertrouwen in dat het helemaal goedkomt.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Fijn dat de eerste ontmoeting met de kids goed ging!
Expecting schreef:
StormenRoxy schreef: Als ik hem aai, is mn hand helemaal zwart haha,
Oh, hij is dus echt smerig, ik dacht dat het puur een gore lucht was. Dan misschien toch maar effe goed met een vochtige doek eroverheen?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller

Ongelezen bericht door Dusty »

wat goed om te horen dat de ontmoeting met de kinderen zo goed ging :D

nu willen we wel foto's zien hoor :boos: :mrgreen:
Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! :ok:
Dat komt vast hartstikke goed Django en kinderen. Leuk om te lezen.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Waar woon je in Gelderland? Zijn vast wel wat plekken in de buurt die omheind zijn..lekker los lopen.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Als hij zo smerig is zou ik hem gewoon lekker een keertje met hondenshampoo wassen :wink: Kan echt geen kwaad hoor.
Wat heerlijk dat de eerste ontmoeting zo goed is gegaan zeg :cheer: Volgende week is het alsof hij er altijd al geweest was :mrgreen:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik vind het zo leuk voor je en je gezin dat die hond er nu dan toch eindelijk is gekomen. :D
Django is een schat van een hond zoals je hem beschrijft, fijn dat de kennismaking met je kat ook goed ging. :ok:
Ik wens jullie heel veel plezier met en van jullie nieuwe kanjer! :cheer:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Wat heerlijk voor jullie!!
En voor Django niet minder :cheer:
Heel veel geluk samen :cheer:
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Vind het echt zo lief dat iedereen zo meeleeft :D
Het is echt ongelooflijk maar het gaat zo goed! Vanmiddag heb ik 's middags met de middelste en de hond in de tuin gespeeld, dat ging heel goed. Hond is duidelijk jonge kinderen gewend, hij probeerde geen balletje uit handjes te graaien en sprong ook niet (wat hij bij mij wel doet, niet tegen me aan maar meer van 'okee ik weet nu waar balletjes voor zijn, gooie gooi. Gooooieeeeee!' Daarna zaten de 2 heertjes naast elkaar in de schaduw uit te rusten. Een kleine 10 minuten voordat mn oudste uit school kwam, hemweer achter t traphekje gezet zodat hij alleen in de keuken en tuin kon. Mijn oudste had een goede dag gehad op school dus kwam redelijk ontspannen thuis. Ik zei hem dat als hij was uitgerust, we dan Django ook even in de kamer zouden laten lopen omdat Django dat zo gezellig vindt. Nadat hij zn drinken ophad gaf hij zelf aan dat de hond wel los kon nu. Hij ging wel in de uiterste hoek vd hoekbank zitten, met een tafeltje voor zich geschoven :smile: maar er is niet gegild of gehuild oid en Django is niet meer achter het hekje gegaan omdat het niet nodig was. De oudste en de jongste lopen nog steeds liever niet langs Django op als die zelf ook aan het lopen is, maar we konden gewoon ontspannen eten terwijl Django op de grond lag. Dat is voor mijn oudste echt ontzettend knap, omdat het normaal altijd vreselijk lang duurt voor hij veranderingen accepteert en weer over kan tot de orde van de dag. Komt gewoon helemaal goed :mrgreen:
En maar goed ook want toen mn man net ging stofzuigen, kroop hij meteen achter mn benen en begon te piepen. Mn man tilde het kopstuk omhoog op de bank te zuigen en bij die beweging dook hij helemaal in elkaar :ugh:
Dus gingen we maar even samen in de tuin het flostouw slopen totdat het zuigen klaar was. Hij heeft al genoeg nieuwe indrukken voor nu vind ik.

Met wandelen gaat t steeds beter, lijn hangt vrijwel de hele weg slap maar met andere honden is het toch tricky. Hij blaft niet, maar gaat dan wel erg trekken en snuiven. Opvallend (of mss ook wel heel normaal haha dat weet ik niet) is dat zodra we de hond gepasseerd zijn, al is het maar 15 cm, hij weer gewoon netjes naast me loopt met de lijn slap, ook als ik de andere hond dan nog wel hoor.

De hondenshampoo, moet ik daar dan niet mee wachten tot hij meer gehecht en gewend is? Poedelen in het badje wil hij niet, watteroppervlakten groter dan een drinkbak zijn duidelijk nieuw voor hem. Mn zoontje gooide vanmiddag per ongeluk het flostouw in het water, waar ik extra om te wennen maar een paar cm water in had gezet maar Django snuffelde en paar keer en zodra hij een natte neus kreeg trok hij snel terug. Wassen zal dus mss niet erg leuk zijn in zijn beleving?

edit:typo
Laatst gewijzigd door Naima op 29 jun 2010 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Wat klinkt dat ontzettend goed zeg, wat fijn voor jullie :ok: Kun je hem niet wassen met droogshamppo, niet ideaal maar misschien voor nu even?
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

supperrr om het allemaal te lezen, heerlijk gewoon.

hier word je nou blij van.

Django je hebt het goed getroffen, nu kun je lekker genieten van je leventje :ok:
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Hanneke2
Zeer actief

Carmen schreef:Wat klinkt dat ontzettend goed zeg, wat fijn voor jullie :ok: Kun je hem niet wassen met droogshamppo, niet ideaal maar misschien voor nu even?
Is dat niet gevaarlijk als er wat blijft zitten en de hond likt het op?

Ik denk dat je met een vochtige/natte doek en misschien wat babyshampoo ofzo een heel eind komt hoor. Als mijn stel in de eendenstront of een dood beest heeft liggen rollen krijg ik die plekken ook weer schoon zonder meteen de tuinslang erop te zetten of ze echt in bad te doen.
Hanneke2
Zeer actief

Met wandelen gaat t steeds beter, lijn hangt vrijwel de hele weg slap maar met andere honden is het toch tricky. Hij blaft niet, maar gaat dan wel erg trekken en snuiven. Opvallend (of mss ook wel heel normaal haha dat weet ik niet) is dat zodra we de hond gepasseerd zijn, al is het maar 15 cm, hij weer gewoon netjes naast me loopt met de lijn slap, ook als ik de andere hond dan nog wel hoor
.

Ken je niet iemand met een leuke stoere teef waar je eens een eindje mee op kan lopen?
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

ik zou zelf django wel morgen ff wassen in de tuin, vastzetten aan de riem en met de waterslang voorzichtig spoelen, insoppen en uitspoelen ondertussen met een hoge toon belonen.....
als je het handig aanpakt dan ben je na 5 minuten klaar, met een grote handdoek drogen en django kan met een bot in de tuin weer opdrogen.
django zal daarna veel meer "eigen" voelen :D
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Zo wat gaat dat goed. Ik neem mijn petje voor je af zoals jij eea in banen weet te leiden :ok: . Moet ook wel met een kind met autisme, maar dan toch.

ALs je denkt dat Django jou wel vertrouwd dan kan je hem ook wel wassen. Ik heb hier een logee gehad die onder de vlooien zat en die heb ik binnen 2 uur, na binnenkomst, met een vlooienshampoo heel grondig gewassen. Als je maar doet alsof het heel normaal is heb je al een heel stuk gewonnen.

Mijn honden hebben nog steeds niks met een stofzuiger (ik ook niet, probeer het stofzuigen dan ook steeds uit te stellen :wink: ).
Tessa kende het ding wel, maar Luuk (kennelhond) totaal niet. Vooral Luuk vind het ding erg raar, maar accepteerd het wel als ik aan het zuigen ben. Gewoon blijven doen is mijn advies.

Hanneke2
Zeer actief

mariaa schreef:ik zou zelf django wel morgen ff wassen in de tuin, vastzetten aan de riem en met de waterslang voorzichtig spoelen, insoppen en uitspoelen ondertussen met een hoge toon belonen.....
als je het handig aanpakt dan ben je na 5 minuten klaar, met een grote handdoek drogen en django kan met een bot in de tuin weer opdrogen.
Dat laatste, ja, het is lekker als je hond gewoon lekker ruikt en je onbezorgd kan kroelen.

Maar noem mij maar een muts, maar zelfs na gerol in de mensenstront zet ik niet de tuinslang op mijn honden, die keren had ik een emmer lauw water (en shampoo natuurlijk) en een maatbekertje en dat vonden ze al vreselijk. Je weet natuurlijk niet of Django echt heel bang is voor water, maar ik zou het na een dag nog niet aandurven. Dat vertrouwen is best breekbaar nog. En Django lijkt me een heerlijke lieve schat, maar je hebt nog geen idee hoe hij reageert als hij gedwongen wordt tot iets engs. Ik zou met een nieuwe hond (die geen optimaal verleden heeft) toch wat voorzichtig blijven, want je hebt nog geen idee of hij gaat happen uit angst. En dan zou je zomaar allebei het vertrouwen kwijt zijn.

Maar goed, ik ben vaak wat overdreven voorzichtig, dus ik kan er finaal naast zitten.
Laatst gewijzigd door Hanneke2 op 30 jun 2010 00:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Hanneke2 schreef:
Carmen schreef:Wat klinkt dat ontzettend goed zeg, wat fijn voor jullie :ok: Kun je hem niet wassen met droogshamppo, niet ideaal maar misschien voor nu even?
Is dat niet gevaarlijk als er wat blijft zitten en de hond likt het op?

Ik denk dat je met een vochtige/natte doek en misschien wat babyshampoo ofzo een heel eind komt hoor. Als mijn stel in de eendenstront of een dood beest heeft liggen rollen krijg ik die plekken ook weer schoon zonder meteen de tuinslang erop te zetten of ze echt in bad te doen.
Lijkt me toch niet, het is voor honden gemaakt en daar heb ik nooit iets over gehoord
Liesbeth
Zeer actief

Expecting schreef:Met wandelen gaat t steeds beter, lijn hangt vrijwel de hele weg slap maar met andere honden is het toch tricky. Hij blaft niet, maar gaat dan wel erg trekken en snuiven. Opvallend (of mss ook wel heel normaal haha dat weet ik niet) is dat zodra we de hond gepasseerd zijn, al is het maar 15 cm, hij weer gewoon netjes naast me loopt met de lijn slap, ook als ik de andere hond dan nog wel hoor.

Ik heb die ervaring ook wel. Het passeren is vaak het lastigst. Vooral Luuk, ook een volle reu, wil een andere reu nog wel eens verhinderen om door te lopen. Zo gauw ze elkaar gepasseerd zijn is er niks meer aan de hand. Soms kijkt hij nog even om, maar dat was het dan wel. Luuk zijn lichaamstaal is heel duidelijk naar andere honden toe. (Superdaddy noem ik hem wel eens).

Tessa kreeg ik mee uit het asiel met de opmerking dat ze agressief zou zijn naar andere honden. Nou, ze hing idd in de riem als ze andere honden zag, incl blaffen, grommen, heen en weer springen etc, alles ging uit de kast. Uiteindelijk niet vanwege agressiviteit, maar gewoon omdat ze er heen wilde en ze daarin beperkt werd, frustie dus.
Ze heeft op het Leesten leren loslopen en heeft daar ook haar frustratie, naar andere honden toe, los leren laten. Uiteindelijk blijkt zij meestal heel makkelijk te zijn met andere honden. Ze wil heel graag spelen en kan daar soms in door draven, maar meestal is een grauw van de andere hond genoeg om haar te stoppen.
Luuk is een super goede leermeester wat dat betreft :mrgreen: .

Liesbeth
Zeer actief

mariaa schreef:ik zou zelf django wel morgen ff wassen in de tuin, vastzetten aan de riem en met de waterslang voorzichtig spoelen, insoppen en uitspoelen ondertussen met een hoge toon belonen.....

Ik zou hem dan weer niet vastzetten, maar gewoon aan de halsband vasthouden. Mocht hij in paniek raken (wat ik overigens niet verwacht) dan kan je hem makkelijk los laten. Dat gaat niet als je hem echt vast zet.
Wel met een handdoek drogen (veel honden vinden dat heel erg lekker), maar niet los in de tuin laten. Goede kans dat je binnen de kortste keren een wandelende modderpoel hebt :mrgreen: .

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Expecting schreef: De hondenshampoo, moet ik daar dan niet mee wachten tot hij meer gehecht en gewend is? Poedelen in het badje wil hij niet, watteroppervlakten groter dan een drinkbak zijn duidelijk nieuw voor hem. Mn zoontje gooide vanmiddag per ongeluk het flostouw in het water, waar ik extra om te wennen maar een paar cm water in had gezet maar Django snuffelde en paar keer en zodra hij een natte neus kreeg trok hij snel terug. Wassen zal dus mss niet erg leuk zijn in zijn beleving?

edit:typo
ik zou er echt mee wachten. als je hem overgezet hebt op goed voer is die geur ook zo weg. ten eerste kan hij het echt als heel naar ervaren en dat is niet leuk zo snel al en kan het vertrouwen schaden. zeker als ik lees dat hij zo in elkaar duikt bij het zien van de stofzuiger. hij zou wel banger kunnen zijn dan je denk en ik zou daar echt voorzichtig mee zijn. beter te voorzichtig dan dat het veel langer duurt allemaal. plus dat het een hele heftige indruk kan achterlaten en hij krijgt al zoveel indrukken. daarnaast ontneem je hem zijn eigen vertrouwde geur en dat kan ook vervelend voor hem zijn. afnemen met een vochtige doek kan je wel proberen.

wat super van je kinderen zeg, zeker van je oudste. maar je hebt ze ook wel heel goed voorbereid dus ook een pluim voor jou! :ok:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Hutsje schreef: hij zou wel banger kunnen zijn dan je denk en ik zou daar echt voorzichtig mee zijn. beter te voorzichtig dan dat het veel langer duurt allemaal.
Dat dus. Jack was op het eerste zicht ook een zorgeloze vrolijke hond, maar in bepaalde situaties was het wel opeens gierende paniek. En dat moet je de eerste tijd zien te voorkomen. Eerst vertrouwen opbouwen, wel duidelijk zijn in wat van hem verwacht wordt en niet tuttig gaan lopen mutsen, maar ook weer niet in een situatie brengen waarin hij onzeker/angstig is en niet weg kan. Dan nog maar een dagje langer stinken. :D

edit: En je doet het echt geweldig, hij had het echt niet beter kunnen treffen. Gouwe mandje, dit. :ok:
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

Spannend, maar toch leuk: een nieuwe hond :)
Mooie naam ook: Django :) Veel plezier !!
Heeft hij veel last van de warmte?
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Django heeft echt mazzel :cheer: :cheer:
Enneh de batterijen zijn nou wel opgeladen hoor :pffff:
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Madison schreef:Spannend, maar toch leuk: een nieuwe hond :)
Mooie naam ook: Django :) Veel plezier !!
Heeft hij veel last van de warmte?
Hij is wel rustig, maar kan nog niet zeggen of dat is door de nieuwe indrukken of door de warmte haha. Hij ligt vooral te liggen 'slapen', maar zodra ik opsta, staat hij meteen naast me :love: Het slapen ging vannacht supergoed, ben wel op de bank gaan slapen maar toen ik naar t toilet moest 's nachts ben ik daarna naar boven gegaan om te kijken of dat ging (was nog 2,5 uur voor opstaan) en zonder piepje ging hij onderaan de trap verder slapen (was op de overloop blijven staan even om te luisteren).

Heb het idee dat hij idd wat angstig is voor water dus het wassen wacht ik gewoon nog maar even mee. Heb hem net met een vochtige microvezeldoek even afgenomen :engel: en daar kwam echt veel smerigheid vanaf!
nance schreef:Django heeft echt mazzel :cheer: :cheer:
Enneh de batterijen zijn nou wel opgeladen hoor :pffff:
Staan in de fotohoek :D
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Sprokkeltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..

Ongelezen bericht door Sprokkeltje »

Ik heb ontzettend veel bewondering voor je, je pakt het super aan!!!!!! :lol1:

Hoe je hem met je kids aan elkaar laat wennen, super!

Djangootje is gewoon eindelijk 'thuis' gekomen, hij mag nu lekker zichzelf zijn. Er wordt van hem gehouden..is toch geweldig!

Dat passeren van honden, dat probleem heb ik nog altijd met Cody (hij is al 7, hebben hem vanaf puppy). Hebben 2 cursussen met diploma afgerond, maar dit blijft een issue. Niet dat hij wat doet (als hij los is gaat het perfect), maar aan de lijn, gaat ie als een idioot blaffen en uitdagen...

Sprokkel deed dat in het begin ook wel, maar die heb ik dmv afleiding dat kunnen afleren.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”