Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cursus op openbaar terrein

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ilse met haar witte
Zeer actief

Re: Cursus op openbaar terrein

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

Marion. schreef:
Neeltje schreef:
Ja hallo. Ze zijn bezig met commerciële activiteiten en gebruiken daarvoor openbaar terrein. Dan ga ik er ook staan met 'n tafeltje met Nylabones? Tenzij ze toestemming hebben van de gemeente is het niet toegestaan.[/quote
Commerciële activiteiten. Acht cursisten voor 10 lessen voor 80 euro. Ja hoor.......... heel erg commercieel :roll:?

Wat iemand vraagt speelt geen rol. Iemand die een hondenschool exploiteert op eigen terrein heeft hogere kosten en dan komt zo'n pipo in de publieke ruimte tegen een aalmoes haar diensten aanbieden :U: Da's oneerlijke concurrentie én in strijd met de regels. Natuurlijk zijn er altijd mensen die daar het lak aan hebben, de aso's. En los van dit objectief vastgestelde feit gaat pipo het overige publiek wegsturen :piew:
Marion. schreef: Ga er lekker staan met je tafeltje Nylabones. Hoeveel centen heb je daarvan al naar de belastingdienst overgemaakt?
:S:
Groetjes Ilse
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ilse met haar witte schreef:
Marion. schreef:
Neeltje schreef:
Ja hallo. Ze zijn bezig met commerciële activiteiten en gebruiken daarvoor openbaar terrein. Dan ga ik er ook staan met 'n tafeltje met Nylabones? Tenzij ze toestemming hebben van de gemeente is het niet toegestaan.[/quote
Commerciële activiteiten. Acht cursisten voor 10 lessen voor 80 euro. Ja hoor.......... heel erg commercieel :roll:?

Wat iemand vraagt speelt geen rol. Iemand die een hondenschool exploiteert op eigen terrein heeft hogere kosten en dan komt zo'n pipo in de publieke ruimte tegen een aalmoes haar diensten aanbieden :U: Da's oneerlijke concurrentie én in strijd met de regels. Natuurlijk zijn er altijd mensen die daar het lak aan hebben, de aso's. En los van dit objectief vastgestelde feit gaat pipo het overige publiek wegsturen :piew:
Marion. schreef: Ga er lekker staan met je tafeltje Nylabones. Hoeveel centen heb je daarvan al naar de belastingdienst overgemaakt?
heb jij ruimte dan? Zijn nog een heleboel IPO verenigingen op zoek naar een terrein.... dus als jij ze voor het oprapen hebt hoor ik dat graag :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ze vraagt wel 100 euro per 10 lessen :F:
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Er is trouwens een stuk verder ook een losloopveld die nog aardig groot is.. dus ze kan beter daar gaan staan..of misschien valt het dan teveel op :19:
Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Marion. schreef:
Neeltje schreef:

Wat iemand vraagt speelt geen rol. Iemand die een hondenschool exploiteert op eigen terrein heeft hogere kosten en dan komt zo'n pipo in de publieke ruimte tegen een aalmoes haar diensten aanbieden :U: Da's oneerlijke concurrentie én in strijd met de regels. Natuurlijk zijn er altijd mensen die daar het lak aan hebben, de aso's.
Volgens mij heeft dit helemaal niets met de oorspronkelijke discussie te maken; een groep traint in het openbaar en er loopt iemand zijn hond uit te laten en hoe gaan beide partijen daar mee om. Maakt toch niet uit voor de omgangsvorm of je er geld voor krijgt of niet? Zoals gezegd; ik ken legio groepjes mensen die samen jachttraining doen (zelfs nog onder "leiding" van iemand die daarvoor dan niets betaald krijgt) op openbaar terrein.

Eigenlijk vind ik de titel aso's voor twee groepen tellen; de groepen die geen rekening houden met individuele wandelaars maar zeker ook de individuele wandelaars die geen rekening willen houden met een groep.
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Ilse met haar witte
Zeer actief

malinois schreef:Wat iemand vraagt speelt geen rol. Iemand die een hondenschool exploiteert op eigen terrein heeft hogere kosten en dan komt zo'n pipo in de publieke ruimte tegen een aalmoes haar diensten aanbieden :U: Da's oneerlijke concurrentie én in strijd met de regels. Natuurlijk zijn er altijd mensen die daar het lak aan hebben, de aso's. En los van dit objectief vastgestelde feit gaat pipo het overige publiek wegsturen :piew:

heb jij ruimte dan? Zijn nog een heleboel IPO verenigingen op zoek naar een terrein.... dus als jij ze voor het oprapen hebt hoor ik dat graag :ok:
Er lopen in deze draad 2 dingen door elkaar denk ik. 1 jachttraining van een vereniging bij gebrek aan mogelijkheden 2 exploitatie van een hondenschool. Ik en TS hebben het over het laatste
Groetjes Ilse
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Marion. schreef:
Neeltje schreef:

Zo dannnnnnnnnnnnn. En in ruil daarvoor kan ik voor het zwarte kraampje met haar Nylabones een knuppel krijgen.

Oké.
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:Wat iemand vraagt speelt geen rol. Iemand die een hondenschool exploiteert op eigen terrein heeft hogere kosten en dan komt zo'n pipo in de publieke ruimte tegen een aalmoes haar diensten aanbieden :U: Da's oneerlijke concurrentie én in strijd met de regels. Natuurlijk zijn er altijd mensen die daar het lak aan hebben, de aso's. En los van dit objectief vastgestelde feit gaat pipo het overige publiek wegsturen :piew:

Er lopen in deze draad 2 dingen door elkaar denk ik. 1 jachttraining van een vereniging bij gebrek aan mogelijkheden 2 exploitatie van een hondenschool. Ik en TS hebben het over het laatste
Maar dat maakt toch niet uit of degene die voor die groep honden waar jullie blijkbaar last van hebben betaald wordt of niet??? Als die persoon niet betaald wordt is je praktische overlast toch niet minder?? Ik bedoel; je vindt dat een groep honden niet in het openbaar hoort te trainen of je vindt dat niet. :19:
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Ilse met haar witte
Zeer actief

Een bedrijf of een vereniging. Dat is nogal een groot verschil denk ik. Ts heeft het echt over een hondencursus, een bedrijf dus. En die kopen maar lekker ergens een weiland van een boer op ofzo maar die horen niet thuis in de publieke ruimte. dat is verboden en daar mag tegen opgetreden worden. dus als TS daar last van heeft mag zij een beroep doen op het recht.
Groetjes Ilse
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Moniek B. schreef:Volgens mij heeft dit helemaal niets met de oorspronkelijke discussie te maken; een groep traint in het openbaar en er loopt iemand zijn hond uit te laten en hoe gaan beide partijen daar mee om. Maakt toch niet uit voor de omgangsvorm of je er geld voor krijgt of niet? Zoals gezegd; ik ken legio groepjes mensen die samen jachttraining doen (zelfs nog onder "leiding" van iemand die daarvoor dan niets betaald krijgt) op openbaar terrein.

Eigenlijk vind ik de titel aso's voor twee groepen tellen; de groepen die geen rekening houden met individuele wandelaars maar zeker ook de individuele wandelaars die geen rekening willen houden met een groep.
In principe ben ik het met je eens, als dit op een groot grasveld (of ander toepasselijk gebied) gebeurt. Maar als het ergens gebeurt waarbij de één de ander geen ruimte laat en diezelfde één de ander verordonneerd om weg te gaan dan klopt er iets behoorlijk niet.
En de groeten van de mannen :zwaai
_Jules_
Zeer actief

Wat zouden ze doen als zij geen vergunning hiervoor heeft :S:
Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Ilse met haar witte schreef:Een bedrijf of een vereniging. Dat is nogal een groot verschil denk ik. Ts heeft het echt over een hondencursus, een bedrijf dus. En die kopen maar lekker ergens een weiland van een boer op ofzo.
Beetje naief, zo werkt het echt niet weet ik uit ervaring (ja, ik geef cursussen, nee; niet in openbare ruimte maar op eigen terrein)
Ilse met haar witte schreef:Dat is verboden en daar mag tegen opgetreden worden.
Dat vraag ik me oprecht af; zeg niet dat het niet verboden is maar ik heb nog nooit eerder gehoord dat het verboden is. Waar heb je die wijsheid vandaan?
Reny schreef:Maar als het ergens gebeurt waarbij de één de ander geen ruimte laat en diezelfde één de ander verordonneerd om weg te gaan dan klopt er iets behoorlijk niet
Dat ben ik ook helemaal met je eens; ik kan me ook voorstellen dat TS in dit geval not amused is (al vind ik persoonlijk de gemeente/politie inschakelen een beetje overdreven, maar goed; ik was er niet bij). Maar het gaat mij in dit verhaal met name over de algemene tendens ten opzichte van trainende groepen.
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Reny
Zeer actief

Moniek B. schreef:
Reny schreef:Maar als het ergens gebeurt waarbij de één de ander geen ruimte laat en diezelfde één de ander verordonneerd om weg te gaan dan klopt er iets behoorlijk niet
Dat ben ik ook helemaal met je eens; ik kan me ook voorstellen dat TS in dit geval not amused is (al vind ik persoonlijk de gemeente/politie inschakelen een beetje overdreven, maar goed; ik was er niet bij). Maar het gaat mij in dit verhaal met name over de algemene tendens ten opzichte van trainende groepen.
Ik zou denken, leef en laat leven en ga lekker je eigen gang :F: (in het algemeen dan)
Ilse met haar witte
Zeer actief

Moniek B schreef:Volgens mij heeft dit helemaal niets met de oorspronkelijke discussie te maken; een groep traint in het openbaar en er loopt iemand zijn hond uit te laten en hoe gaan beide partijen daar mee om. Maakt toch niet uit voor de omgangsvorm of je er geld voor krijgt of niet? Zoals gezegd; ik ken legio groepjes mensen die samen jachttraining doen (zelfs nog onder "leiding" van iemand die daarvoor dan niets betaald krijgt) op openbaar terrein.

Voor de omgangsvorm maakt het ook niets uit, ben ik met je eens. Beetje rekening houden met elkaar is fijn.
Echter een hondenschool op openbaar terrein legt wel een bijzonder hoge claim op dat terrein en 'dát hoort niet. Een enkel keertje is OK ben ik mee eens.

We hebben goed fatsoen in dit land én regeltjes om het een en ander te reguleren. Met alleen goed fatsoen komen we er niet :wink:
Groetjes Ilse
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Ik heb een mail gestuurd via de servicelijn van de gemeente, vorige keer werd ik ook snel geholpen. Dus ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
Zo snel loop ik niet te zeiken hoor, maar ik vind het gewoon apart dat dit mag. Paar keer per week dit stuk innemen..en dan ook nog op zulke dagen.

Hondencursus op zondag verwacht je nou ook niet echt in Veenendaal :F:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Moniek B. schreef:
Muk schreef:Ik speur (met de hond) ook op openbaar terrein. En ja, als er een hond aankomt (is geen losloopgebied, maar goed dat zegt niets) of iemand anders, dan hou je daar gewoon rekening mee. Hond kort bij je houden en de mensen en honden laten passeren. Het is dan wel openbaar terrein, maar dan nog wil dat niet zeggen dat ik meer rechten op die plek heb dan iemand anders.
Zeker niet.
Maar heb je minder rechten dan iemand anders als je daar traint?
Ja. Want je gebruikt de ruimte voor iets waar het niet voor bedoeld is.
Ilse met haar witte
Zeer actief

Moniek B. schreef:
Ilse met haar witte schreef:Een bedrijf of een vereniging. Dat is nogal een groot verschil denk ik. Ts heeft het echt over een hondencursus, een bedrijf dus. En die kopen maar lekker ergens een weiland van een boer op ofzo.
Beetje naief, zo werkt het echt niet weet ik uit ervaring (ja, ik geef cursussen, nee; niet in openbare ruimte maar op eigen terrein)
:smile: naief? Ja dat komt me bekend voor :smile: :mrgreen: Maar wat bedoel je eigenlijk met "zo werkt het niet" Wat werkt zo niet? Dat je je eigen stukje grond hoort te kopen als ondernemer of dat het verschil tussen een bedrijf of vereninging niet zo groot is als ik vind?
Ilse met haar witte schreef:Dat is verboden en daar mag tegen opgetreden worden.
Moniek B. schreef:[Dat vraag ik me oprecht af; zeg niet dat het niet verboden is maar ik heb nog nooit eerder gehoord dat het verboden is. Waar heb je die wijsheid vandaan?
[/quote]goh weet ik niet, tijdje in de winkeliersvereniging gezeten, nauwe contancten met mensen die bij de gemeente werken....Ik kan er geen artikelnummer aan vastplakken ik heb het daar ergens vandaan. Los daarvan is het toch ook wel logisch dat je niet zo maar commerciële activiteiten in de publieke ruimte mag voeren. Dat zou een mooie wildgroei in de hand werken.
Groetjes Ilse
Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

christo schreef:
Moniek B. schreef:
Muk schreef:Ik speur (met de hond) ook op openbaar terrein. En ja, als er een hond aankomt (is geen losloopgebied, maar goed dat zegt niets) of iemand anders, dan hou je daar gewoon rekening mee. Hond kort bij je houden en de mensen en honden laten passeren. Het is dan wel openbaar terrein, maar dan nog wil dat niet zeggen dat ik meer rechten op die plek heb dan iemand anders.
Zeker niet.
En waar is openbare ruimte dan voor bedoeld?
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Reny
Zeer actief

Volgens mij ligt het niet zo zwart wit dat het verboden is. Tenzij je met commerciële activiteiten reclame maken en/of venten bedoeld. Dat mag niet.
Maar iets in clubverband uitoefenen op de openbare weg??

Hmmmmm zo'n clubje mannen (of vrouwen) op een racefiets onder begeleiding van een trainer, of van die nordic-walking types met een trainer zouden dan ook niet mogen??
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Ilse met haar witte schreef: :smile: naief? Ja dat komt me bekend voor :smile: :mrgreen: Maar wat bedoel je eigenlijk met "zo werkt het niet" Wat werkt zo niet? Dat je je eigen stukje grond hoort te kopen als ondernemer of dat het verschil tussen een bedrijf of vereninging niet zo groot is als ik vind?
Dat je een stukje grond kunt kopen.. Ik ben zeker twee jaar op zoek geweest naar zo'n geschikt stukje grond. En zelfs hier in het Twentse land niet te koop binnen zeg maar 10 kilometer rondom mijn huis (verder was niet zinnig ivm concurrentie). Dat ligt nu eenmaal niet voor het oprapen, en dan denk ik naarmate je meer naar het westen gaat al helemaal niet (maar dat is een veronderstelling..)
Ilse met haar witte schreef:Goh, weet ik niet, tijdje in de winkeliersvereniging gezeten, nauwe contancten met mensen die bij de gemeente werken....Ik kan er geen artikelnummer aan vastplakken ik heb het daar ergens vandaan. Los daarvan is het toch ook wel logisch dat je niet zo maar commerciële activiteiten in de publieke ruimte mag voeren. Dat zou een mooie wildgroei in de hand werken.
Nog niet echt overtuigend om eerlijk te zijn :F:
Ik denk persoonlijk dat er pas ingegrepen wordt als het om hele grote groepen gaat, maar ook dat weet ik niet hoor. Je zou ook gelijk kunnen hebben. :lol1:
Maar vindt dat Reny ook wel een goed punt heeft hierin:
Reny schreef:Volgens mij ligt het niet zo zwart wit dat het verboden is. Tenzij je met commerciële activiteiten reclame maken en/of venten bedoeld. Dat mag niet.

Hmmmmm zo'n clubje mannen (of vrouwen) op een racefiets onder begeleiding van een trainer, of van die nordic-walking types met een trainer zouden dan ook niet mogen??
Laatst gewijzigd door Moniek B. op 27 jun 2010 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Ilse met haar witte
Zeer actief

Reny schreef:Volgens mij ligt het niet zo zwart wit dat het verboden is. Tenzij je met commerciële activiteiten reclame maken en/of venten bedoeld. Dat mag niet.

Een hondenschool ( is geen clubverband wat daar versta ik een vereniging onder en daarvoor gelden weer andere regels) op een veldje is toch iets anders dan een groepje fietsers of wandelaars ( vaak soort van sportverenigingen) over de openbare weg. Ten eerste horen die fietsers tot de normale gebuikers van de weg, het zijn gewoon verkeersdeelnemers. en ten tweede zijn de fietsers en wandelaars passanten, ze claimen niet een bepaald stuk 3 4 of 5 keer in de week. Maar als die trainer zijn theorie gaat onderwijzen in het plaatselijke speeltuintje kan hij wél een blauw pak verwachten. Daar is die openbare ruimte niet voor bedoelt.

Als je een bedrijf voert mag je zelf in je faciliteiten voorzien, de openbare ruimte is daar niet voor.
Groetjes Ilse
Afbeelding
Ilse met haar witte
Zeer actief

Moniek B. schreef:
Ilse met haar witte schreef: :smile: naief? Ja dat komt me bekend voor :smile: :mrgreen: Maar wat bedoel je eigenlijk met "zo werkt het niet" Wat werkt zo niet? Dat je je eigen stukje grond hoort te kopen als ondernemer of dat het verschil tussen een bedrijf of vereninging niet zo groot is als ik vind?

Dat je een stukje grond kunt kopen.. Ik ben zeker twee jaar op zoek geweest naar zo'n geschikt stukje grond. En zelfs hier in het Twentse land niet te koop binnen zeg maar 10 kilometer rondom mijn huis (verder was niet zinnig ivm concurrentie). Dat ligt nu eenmaal niet voor het oprapen, en dan denk ik naarmate je meer naar het westen gaat al helemaal niet (maar dat is een veronderstelling..)

Oh zo. Ja dat is weer heel iets anders. Dat kan inderdaad fysiek of financieel lastig zijn. Maar dat betekent toch niet dat je dan maar de grond van een ander (de gemeente) 5 keer in de week mag gebruiken? Ik ben ook lang bezig geweest met het vinden van een bedrijfspand maar dat hoort er gewoon bij. It's all in the game. :wink:
Groetjes Ilse
Afbeelding
Reny
Zeer actief

En lesauto's dan :wink:

Maar ik blijf bij mijn uitgangspunt dat wat die mevrouw ook voor bedrijfsvorm of verenigingsvorm heeft ze heeft wel fatsoensnormen in acht te nemen en geen overlast te bezorgen.

Maar of het keihard verboden is?? neuh ik ben nog niet overtuigd
_Jules_
Zeer actief

Ik zal het wel laten weten als ik antwoord van de gemeente heb;) Ben ook wel benieuwd of het mag.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ilse met haar witte schreef:Een bedrijf of een vereniging. Dat is nogal een groot verschil denk ik. Ts heeft het echt over een hondencursus, een bedrijf dus. En die kopen maar lekker ergens een weiland van een boer op ofzo maar die horen niet thuis in de publieke ruimte. dat is verboden en daar mag tegen opgetreden worden. dus als TS daar last van heeft mag zij een beroep doen op het recht.
wat maakt het verschil dan? Ik betaal toch ook contributie op een vereniging?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moniek B. schreef:
:smile: naief? Ja dat komt me bekend voor :smile: :mrgreen: Maar wat bedoel je eigenlijk met "zo werkt het niet" Wat werkt zo niet? Dat je je eigen stukje grond hoort te kopen als ondernemer of dat het verschil tussen een bedrijf of vereninging niet zo groot is als ik vind?
het is allemaal wel erg makkelijk bij jou volgens mij... bij mn vorige vereniging hebben we jaren (een jaar of 10) bij div. andere verenigingen op het veld moeten trainen omdat wij geen veld KONDEN krijgen... Kopen heb je niet veel aan als je geen toestemming krijgt van de gemeente om er hondensport op te doen... Bij de vereniging waar ik nu train hebben we ook JAREN bij de gemeente op de lijst gestaan voor een veld... en dat is dan nog via via gebeurd wegens opheffing van een andere vereniging waar we samen een veld mee deelden.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moniek B. schreef:

Oh zo. Ja dat is weer heel iets anders. Dat kan inderdaad fysiek of financieel lastig zijn. Maar dat betekent toch niet dat je dan maar de grond van een ander (de gemeente) 5 keer in de week mag gebruiken? Ik ben ook lang bezig geweest met het vinden van een bedrijfspand maar dat hoort er gewoon bij. It's all in the game. :wink:
Jij hebt makkelijk lullen tot je er zelf eens voor komt te staan... dan lul je wel anders
Afbeelding
Ilse met haar witte
Zeer actief

malinois schreef:
Ilse met haar witte schreef:Een bedrijf of een vereniging. Dat is nogal een groot verschil denk ik. Ts heeft het echt over een hondencursus, een bedrijf dus. En die kopen maar lekker ergens een weiland van een boer op ofzo maar die horen niet thuis in de publieke ruimte. dat is verboden en daar mag tegen opgetreden worden. dus als TS daar last van heeft mag zij een beroep doen op het recht.
wat maakt het verschil dan? Ik betaal toch ook contributie op een vereniging?
het doel.

bedrijf: doel is winst maken dmv een onderneming (privaat doel). Begunstigden zijn de ondernemer(s) dan wel aandeelhouders
Vereniging: doel is voorzien in een activiteit voor de leden ( maatschappelijk doel) dmv activiteiten door vrijwilligers.
Groetjes Ilse
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Moniek B. schreef:
christo schreef:
Moniek B. schreef:Zeker niet.
En waar is openbare ruimte dan voor bedoeld?
Voor algemeen gebruik. Dus niet om er een stel marktkramen neer te zetten, of daar samen te komen om samen een orkest te vormen, of om een stukje vol te storten met zand, een net op te hangen en strandvolleybal te spelen, of om elke week op hetzelfde stukje grond een puppycursus te geven.
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Frederiek »

Als ik een groep trainende honden zie dan wil ik daar best rekening mee houden hoor. Hoef je niet eens te vragen, als er ruimte genoeg is dan vind ik dat helemaal geen probleem. Maar als het godsonmogelijk is om elkaar te ontwijken dan zou ik het toch lichtelijk asociaal vinden als iemand me zou sommeren op te hoepelen. Zeker als ze nog niet eens weten of ze last van mij/Hades zouden hebben. Van een aangelijnde hond heb je sowieso geen last, lijkt me? Tenzij hij de hele tijd woest grommend in de lijn hangt, maar dan loop je zelf toch ook wel door. Ik vind het stukje van de foto wel een debiele plek om les te geven trouwens, zeker als je niet wilt dat er andere mensen in de buurt komen. Zolang een andere hond zich gewoon gedraagt moet je niet gaan op voorhand gaan zeuren, vind ik. Of je oefent leuk even 'volg' met je groepje en gaat zelf een stukje verder weg staan, als je dan toch écht last hebt van die hond die verderop even wil zwemmen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”