Ik heb Luna zonder enige achtergrondkennis uit het asiel meegenomen. Aangezien ze gevonden was, konden ze heel weinig over haar gedrag vertellen, alleen wat ze in het asiel konden zien en dit is natuurlijk een heel andere situatie dan thuis bij een baas. Er was gewoon een klik en heb er dan ook geen moment spijt van. Ik heb natuurlijk wel gewoon heel veel geluk dat ze zo'n lieve makkelijke hond is vanaf het begin: kijkt niet om naar de kat, maakt niets stuk, kan alleen blijven, blaft haast nooit en luistert (meestal) prima.
De enige tip die ik voor je heb is: als je een hond van een particulier over wilt nemen, maak dan duidelijke afspraken op het moment dat je beslist ervoor te gaan. Voordat ik Luna uit het asiel haalde, had ik contact met een gezin in Gelderland met een heel lieve rottweilerreu van ongeveer 2 jaar.

Ik ben van Limburg naar Gelderland gereden voor een bezoekje aan hen, heb met de hond mogen wandelen en even spelen, heb veel gesproken met de eigenaren en besloot dat ik hem graag wilde hebben. De eigenaren wilden hem graag komen brengen (om ook even te kijken waar de hond terecht zou komen) en ik moest nog wat regelen met verlof nemen enzo. We spraken dus een datum af dat ze hem konden komen brengen, ik heb mijn adres doorgegeven en kreeg van hen hun rekeningnummer voor een aanbetaling. Hierna was ik helemaal in de veronderstelling dat dit mijn hond zou worden. Krijg ik op dinsdag een mail (was op vrijdag bij hen geweest) dat ze mijn aanbetaling pas na het weekend hadden gekregen en dat er in het weekend nog een stel was komen kijken en dat ze daar een betere klik mee hadden, dus dat ze de hond hadden meegegeven
Ik was helemaal verbaasd! Ik snap echt dat het heel moeilijk is je hond weg te doen en ik snap dan ook dat je het beste plekje voor hem wilt vinden, maar dan hadden ze me vooraf moeten zeggen dat ze meerdere mensen lieten komen en dan een keuze zouden maken. Dan was ik natuurlijk nog steeds wel teleurgesteld geweest, maar had ik er wel meer begrip voor gehad... En tsja, dat de aanbetaling na het weekend pas binnen was, komt omdat ik op vrijdag bij hen ben geweest, het geld thuis meteen heb overgemaakt en de banken er dan iets langer over doen....

Dit bedrag heb ik uiteraard wel terug gekregen.
Beetje lang verhaal, maar zorg dat je in ieder geval zeker weet dat de afspraken duidelijk zijn en dat je niet teleurgesteld wordt!