Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar op letten bij herplaatser?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Waar op letten bij herplaatser?

Ongelezen bericht door Naima »

Ik roep al zeker 4 jaar dat er een hond gaat komen bij ons, maar toen was mn middelste nog een baby, daarna diende zich er nog een baby aan.. Het was echt te druk en er was niet genoeg tijd over voor een hond. Vervolgens wisten we dat we zouden gaan verhuizen en wilden we eerst dat afwachten. Inmiddels zijn we verhuisd, iedereenheeft zijn draai gevonden dus tja... Die hond he :mrgreen:

We hebben na overleg besloten dat we in eerste instantie voor een herplaatser gaan. Niet omdat een puppy erg bewerkelijk is, maar omdat puppies toch vaak wilder zijn en nog graag hun tandjes ergens in zetten. Mijn oudste kan daar denk ik niet goed tegen :wink:
Mensen in onze omgeving weten dat we nu 'klaar' zijn voor een hond, dus heb in de afgelopen paar weken al via via wat honden aangeboden gekregen. Nu weet ik niet goed waar ik precies op moet letten bij een herplaatser? Wat is normaal gedrag als je gaat kijken of het klikt (ik ben natuurlijk vreemd etc), zijn er dingen waar je de eigenaar op moet doorzagen?
En qua stambomen: is het raar om een kopie te vragen bijvoorbeeld (voor je dus besluit de hond te nemen)? Hoe zoek je een stamboom verder uit?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Re: Waar op letten bij herplaatser?

Ongelezen bericht door tekkel »

Nee, da's helemaal niet raar, om vantevoren om de stamboom te vragen en die eens goed te bekijken. Het gaat niet om een stofzuiger die je nog kunt ruilen.
Ik heb een herplaatser via een fokker, wist dus alles van haar verleden en haar karakter voor ik haar kreeg. Voor mij was dit een fijne gang van zaken, ik ben niet zo'n gokker dat ik zomaar een leuke hond uit het asiel zou meenemen zonder enige achtergrondkennis. Ik wil lol hebben van/met m'n hond, en geen problemen binnenhalen.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik denk dat een klik erg belangrijk is. Als je een beetje twijfelt kijken of ze je de kans geven om wat vaker te komen kijken. Vragen of je eens met de hond mag wandelen en evt andere situaties opzoeken die je vaak met de hond denk tegen te komen. Dan kun je denk ik een redelijk beeld schetsen van zijn/haar karakter.

Wat vind je zelf belangrijk aan een hond? dat soort dingen zou ik goed navragen. Als je bv met hem/haar vaak naar losloop gebieden wil vraag naar gedrag met andere honden.

Ow ik zou voordat je gaat ook even aan de telefoon vragen hoe de hond is naar vreemde toe. Is dat wat terughoudend zou ik in het begin gewoon naar binnen lopen zonder de hond teveel aandacht te geven dan geef je hem de kans om op zijn eigenvoorwaarde kennis te maken en zal er minder snel een heftige reactie op jou zijn als vreemde.

Als je een kopie van de stamboom wilt kun je dat altijd vragen als mensen dat raar vinden of niet willen ofzo dan hoor je het vanzelf :wink:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Je kunt vanalles vragen maar als mensen van de hond af willen kan het beeld ook wat verkeerd geschetst worden :wink:
Ik zou vooral zelf langsgaan en gaan wandelen met de hond en misschien een proefperiode afspreken. Niet dat je binnen een week al erachter kan komen hoe een hond precies is, maar je ziet wel meer dan wanneer je een uurtje op de koffie gaat.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Als je een stamboom wilt, trap niet in die goedkope smoesjes van, we sturen hem later op en dergelijke. Want dan komt 'ie niet. Ik zou voordat je gaat kijken sowieso voor jezelf precies op een rijtje zetten wat je iig wil en wat je niet zo veel uitmaakt. Moet hij met katten kunnen? Moet hij met kinderen kunnen (in jouw geval dus wel, lijkt me)? Moet hij met andere honden kunnen? Moet hij los kunnen lopen? Hoe groot of klein moet de hond zijn? Wat wil je doen aan vachtverzorging? Wat voor temperament moet de hond hebben? Neem daarin mee wat je een hond dus te bieden zal hebben. Als hij jou niet uitmaakt of hij met katten kan, laat je dat in het midden. Kies daarbij niet de eerste en de beste hond die op je pad komt, omdat 'ie zo schattig is. Of een grotere fout, omdat hij zo zielig is. Als er een hondje wienig aandacht van zijn baas krijgt, neem hem dan niet alleen maar omdat hij zo zielig is. Neem hem alleen als het jouw hondje kan worden.

Als je er eenmaal een op het oog hebt en je gaat kijken, controleer dan wat dingen. Kijk naar zijn ogen, zijn neus, zijn oren en het liefst zijn gebit. Je wilt natuurlijk geen ziek hondje in huis halen. Het gedrag van de hond ten opzichte van jou, een vreemde, moet goed zijn. Want je wilt, denk ik, ook geen hond die raar doet naar vreemde mensen. Maak met de eigenaar duidelijke afspraken over het eventueel terugbrengen van de hond. Stel dat er in de eerste maand oid iets gebeurt wat jij totaal niet zoekt in een hond, moet je hem kunnen terug brengen. Vraag naar het (medische) verleden van de hond, is hij ooit heftig ziek geweest, heeft hij ooit iets gebroken, enzovoort.

Dit alles heb ik geleerd uit mijn eigen herplaatser, ik weet niet of alles juist is, dus als er commentaar komt dan merk ik het wel. :mrgreen:
Afbeelding
Ikke1980
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke1980 »

Hoi! Wij hebben ook een herplaatser in huis, maar als ik het over mocht doen had ik het heel anders aangepakt.
Ik had vantevoren heel veel informatie gevraagd over dingen die ik belangrijk vond, zoals: hoe is de hond met vreemden, met kinderen, met andere honden? Ik kreeg heel uitgebreid antwoord en in mijn naiviteit geloofde ik de antwoorden. Dus toen wij gingen kijken, hebben we wel even met JJ gewandeld en gekeken hoe hij speelde met de andere honden daar en hij leek vrij normaal (nou ja, hij zag er super lief uit dus wij waren meteen om en hij speelde heel leuk met de andere honden...toen zag ik nog niet dat dat op een vrij dominante manier ging). Dus eigenlijk meteen de beslissing genomen om hem mee te nemen :oohja: :oeps:
Als ik het over mocht doen was ik ten eerste vaker gaan kijken, had ik hem een aantal keer meegenomen op een lange wandeling en hem 'op proef' meegenomen om te kijken hoe hij het in onze omgeving zou doen.
Want hij speelde hartstikke leuk daar met de andere honden, maar wij kwamen erachter dat hij nogal agressief is tegen vreemde honden (lees: er dus eigenlijk niet mee te wandelen viel) en soms ook tegen bezoekers. Bovendien had die vrouw gezegd dat hij heel goed alleen kon blijven, wat dus absoluut niet zo is (ik snap wel dat dat in een nieuwe omgeving weer aangeleerd moet worden, maar hij kan gewoon niet goed alleen zijn).
Dus ik zou zeggen, kijk uitgebreid rond, bepaal voor jezelf wat je belangrijk vindt in het karakter/gedrag van de hond, laat je goed informeren en breng veel tijd door met de hond alvorens je een definitieve keuze maakt.
Veel succes en plezier met het zoeken naar je hond!! :E:
Ikke1980
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke1980 »

corason del perro schreef:Ik denk dat een klik erg belangrijk is. Als je een beetje twijfelt kijken of ze je de kans geven om wat vaker te komen kijken. Vragen of je eens met de hond mag wandelen en evt andere situaties opzoeken die je vaak met de hond denk tegen te komen. Dan kun je denk ik een redelijk beeld schetsen van zijn/haar karakter.

Wat vind je zelf belangrijk aan een hond? dat soort dingen zou ik goed navragen. Als je bv met hem/haar vaak naar losloop gebieden wil vraag naar gedrag met andere honden.

Ow ik zou voordat je gaat ook even aan de telefoon vragen hoe de hond is naar vreemde toe. Is dat wat terughoudend zou ik in het begin gewoon naar binnen lopen zonder de hond teveel aandacht te geven dan geef je hem de kans om op zijn eigenvoorwaarde kennis te maken en zal er minder snel een heftige reactie op jou zijn als vreemde.

Als je een kopie van de stamboom wilt kun je dat altijd vragen als mensen dat raar vinden of niet willen ofzo dan hoor je het vanzelf :wink:
Precies....dit dus :wink:
Naima
Zeer actief

Ik heb met een asielhond niet echt problemen, hoewel ik daar een tijd terug wel afwijzender tegenover stond. Maar denk dat mensen van het asiel redelijk kunnen inschatten wat voor vlees ze in de kuip hebben, daar heb ik wel vertrouwen in.

Wat ik zoek in een hond is volgens mij niet zo heel veel bijzonders:
-gewend aan (jonge) kinderen
-evenwichtig van aard
-niet te snel opgefokt (als de kinderen met hun politieautootjes met sirenes bezig zijn bijv), dus wel een beetje een 'layed back' hond
-niet te oud (geen bejaarde hond ivm druk en jong gezin)
-beetje waaks mag, hoeft niet maar niet bij iedere scheet de buurt bij elkaar blaffen
-beweging: gemiddelde behoefte

Tegenover andere honden is het fijn wanneer dat goed gaat, maar er is hier afgelegen gebied genoeg om hem aan zn trekken te laten komen zonder andere honden. Naar heel drukke plaatsen gan we sowieso nooit ivm de oudste.
Naima
Zeer actief

Oh ja en de kat willen we nog wel een tijdje houden dus daar moet hij wel mee kunne. We hebben voorkeur voor een reu overigens. Mijn man wil geen kleine hond want dat vindt hij niks :roll: Hond moet ook niet te fragiel zijn in mijn mannengezin :mrgreen: dus een goedgebouwde middenmaat lijkt me prima :mrgreen:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Kijk eens op http://www.ikzoekbaas.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, daar kun je helemaal je eigen filters maken en zo bij geschikte asielhonden uitkomen! :ok:
Afbeelding
Gerrie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising rottweiler en kruising border collie

Ongelezen bericht door Gerrie »

Ik heb Luna zonder enige achtergrondkennis uit het asiel meegenomen. Aangezien ze gevonden was, konden ze heel weinig over haar gedrag vertellen, alleen wat ze in het asiel konden zien en dit is natuurlijk een heel andere situatie dan thuis bij een baas. Er was gewoon een klik en heb er dan ook geen moment spijt van. Ik heb natuurlijk wel gewoon heel veel geluk dat ze zo'n lieve makkelijke hond is vanaf het begin: kijkt niet om naar de kat, maakt niets stuk, kan alleen blijven, blaft haast nooit en luistert (meestal) prima. :E:

De enige tip die ik voor je heb is: als je een hond van een particulier over wilt nemen, maak dan duidelijke afspraken op het moment dat je beslist ervoor te gaan. Voordat ik Luna uit het asiel haalde, had ik contact met een gezin in Gelderland met een heel lieve rottweilerreu van ongeveer 2 jaar. :I: Ik ben van Limburg naar Gelderland gereden voor een bezoekje aan hen, heb met de hond mogen wandelen en even spelen, heb veel gesproken met de eigenaren en besloot dat ik hem graag wilde hebben. De eigenaren wilden hem graag komen brengen (om ook even te kijken waar de hond terecht zou komen) en ik moest nog wat regelen met verlof nemen enzo. We spraken dus een datum af dat ze hem konden komen brengen, ik heb mijn adres doorgegeven en kreeg van hen hun rekeningnummer voor een aanbetaling. Hierna was ik helemaal in de veronderstelling dat dit mijn hond zou worden. Krijg ik op dinsdag een mail (was op vrijdag bij hen geweest) dat ze mijn aanbetaling pas na het weekend hadden gekregen en dat er in het weekend nog een stel was komen kijken en dat ze daar een betere klik mee hadden, dus dat ze de hond hadden meegegeven :80: :80:

Ik was helemaal verbaasd! Ik snap echt dat het heel moeilijk is je hond weg te doen en ik snap dan ook dat je het beste plekje voor hem wilt vinden, maar dan hadden ze me vooraf moeten zeggen dat ze meerdere mensen lieten komen en dan een keuze zouden maken. Dan was ik natuurlijk nog steeds wel teleurgesteld geweest, maar had ik er wel meer begrip voor gehad... En tsja, dat de aanbetaling na het weekend pas binnen was, komt omdat ik op vrijdag bij hen ben geweest, het geld thuis meteen heb overgemaakt en de banken er dan iets langer over doen.... :cry: Dit bedrag heb ik uiteraard wel terug gekregen.

Beetje lang verhaal, maar zorg dat je in ieder geval zeker weet dat de afspraken duidelijk zijn en dat je niet teleurgesteld wordt!
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Als je een beetje weet wat voor ras je wil kan je de rasverenigingen contacteren van dat betreffende ras.
Die hebben vaak herplaatsers, veelal met boompje erbij. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
vaddie
Actief
Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.

Ongelezen bericht door vaddie »

Onze Floortje komt het het asiel. Daar zat ze nog niet zo heel lang en was binnengebracht als vondeling dus veel was er nog niet over bekend.
Cazz komt direct bij de eerste eigenaar vandaan.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar een hond uit het asiel. Alle afspraken staan op papier en erg belangrijk alles is een stuk minder emotioneel.
Cazz zijn vorige baasje komt nog wel eens langs en dat is zowel voor haar als voor de hond moeilijk.

En de stamboom: zoals al eerder gezegd. Je moet er echt verstand van hebben willen die namen je wat zeggen. In principe kan je er dan wel vanuit gaan dat het een op een goede manier gefokte hond is. Mits het een stamboom is van een erkend fokker.
Zo niet, dan zegt dat papiertje helemaal niks.
M.b.t. gezondheid en gedrag e.d. heb je toch geen zekerheden, ook al weet je wie de ouders zijn.

Ik zou zeggen, ga eens kijken bij een asiel en laat je adviseren door de mensen daar. Een goed asiel zal uitgebreid vragen stellen over jou en gezin. Je moet zowel bij het asiel als bij een hond een goed gevoel hebben.
Sterkte en veel plezier met zoeken.

Hou je ons op de hoogte?
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Wat goed dat je je zo goed voorbereid. Ik snap je forumnaam nu meteen :F:
Een kopie vragen vind ik niet raar, alleen betwijfel ik het nut ervan.
Toen wij een herplaatser zochten, hebben we er ruim een jaar over gedaan.
Maar dat kwam omdat ik wel wat specifiek was qua gedrag (ik heb een intacte reu, katten en woon in een flat).
Uiteindelijk kwam ik bij een stichting terecht die me aansprak.
We hebben gezellig gepraat met het gastgezin en iemand van de stichting.
Dat ging over het ras, Cariño's verleden, gedrag binnen en buiten en de gezondheid.
We wilden ons niet impulsief binden, want de dag erna gingen we naar iemand met Tjechoslowaakse Wolfhonden.
Daar hebben we het over het ras gehad.
We wilden toch geen puppy, van dat ras zeker niet op dit moment.
De klik bij het gastgezin was er van alle kanten en het voelde goed dus twee weken later hebben we Cariño opgehaald.
Succes!
Laatst gewijzigd door Danoontje powerrr op 23 jun 2010 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller

Ongelezen bericht door Dusty »

wil je een herplaatser bij een asiel, stichting of particulier?

op dierenasiels.com staan heel veel honden en met die zoek functie kun je al aardig wat honden uit filteren. ik denk dat je voornamelijk moet letten op of er een klik is met iedereen.

veel succes met het zoeken naar een geschikte hond :ok:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Ik heb trouwens wel eerst een kopie van de stamboom van mijn herplaatser gevraagd. Maar dat was ten tijden van de RAD en ze is een staffordshire bull terrier. Ook was ik bekent met het ras en had ik bekende met het ras.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Voor een herplaatser zou ik de stamboom niet belangrijk vinden, zit die bij de hond, dan vind ik het vanzelfsprekend dat je die mee zou krijgen.
Ik zou 'gewoon' op zoek gaan naar een bepaald type hond wat je zoekt. Is het een bepaald ras wat je zoekt, dan zou ik me bij de rasvereniging aanmelden. Zoek je vooral naar een bepaald karakter, dan zijn er verschillende manieren om aan een leuke hond te komen. Tegenwoordig komen er ook veel leuke herplaatsers uit het buitenland.
Kun je aangeven aan wat voor soort uiterlijk of ras je denkt?

Vincent, onze herplaatser, is bij ons geboren en toen zijn baasje na bijna 10 jaar onverwacht kwam te overlijden is hij bij ons terug gekomen. Van hem wist ik dus wel al veel van de achtergrond en als hij geen zoon van Beetle was geweest dan was een bijna 10 jaar oude castraat-reu met verlatingsangst niet gekomen :wink:.
Naima
Zeer actief

Hilde schreef:Kijk eens op http://www.ikzoekbaas.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, daar kun je helemaal je eigen filters maken en zo bij geschikte asielhonden uitkomen! :ok:
Die hou ik al heel lang in de gaten, maar tot nu toe nooit dé hond gezien. Maar wat niet is, kan nog komen natuurlijk.

Welk ras ik wil, tja dat is mss ook het moeilijke, ik heb niet echt een voorkeur. Een golden zou goed bij ons passen maar is niet mijn persoonlijke eerste keus (no offense). Heb zelf een voorkeur voor honden met 'body' maar niet in die mate dat ik vrezen moet voor het lezen van alle buurthonden binnen een straal van een meter (wederom no offense). Hou zelf erg van de bullen maar de Amerikaanse vind ik (voor onze situatie en huis etc) net té, de Franse vinden mn man en oudste zoon niks en de Engelse vind ik te ongezond (over het algemeen). Heb aan de Old English gedacht, die lijkt me wel geweldig, maar dat is geloof ik geen erkend ras nog?
Renske
Zeer actief

Trouwens goed dat je al zo lang meeleest!

In je voorstel topic schrijf je:
- labrador
- golden retriever
- franse bull
- witte herder

Ik denk dat de witte herder (of de honden die ik ken van dit ras) goed in jullie situatie zou kunnen passen.
Renske
Zeer actief

Op deze site staan een tweetal herders (maar eentje niet geschikt bij kleine kinderen omdat de hond te veel oppastte) en links naar sites voor herplaats witte herders.

En deze klinkt ook leuk.
Naima
Zeer actief

Renske schreef:Trouwens goed dat je al zo lang meeleest!

In je voorstel topic schrijf je:
- labrador
- golden retriever
- franse bull
- witte herder

Ik denk dat de witte herder (of de honden die ik ken van dit ras) goed in jullie situatie zou kunnen passen.
Thnx! Die werd me ook wel veel ontraden, ook in de omgeving. Mss doe ik te weinig met een hond voor herderbegrippen. Ik heb gewoon geen echte rasbinding, een bastaardje of kruising is ook allemaal prima als hij maar iets heeft wat me aanspreekt en die past binnen ons gezin. Overdag als ik thuis ben heb ik veel tijd voor de hond, mijn oudste twee zitten inmiddels immers op school dus heb dan maar 1 kind rondkeutelen en die is ook nog weleens de hort op :cheer: En ik heb nu vanaf volgende week vakantie tot begin september, dus het zou wel fijn uitkomen nu. Hebben we ruim de tijd allemaal om aan elkaar te wennen. Maar het is geen urgentiegeval hoor, ik heb al zoveel jaar gewacht dat dat niks meer uitmaakt nu. :wink:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Expecting schreef:
Hilde schreef:Kijk eens op http://www.ikzoekbaas.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, daar kun je helemaal je eigen filters maken en zo bij geschikte asielhonden uitkomen! :ok:
Die hou ik al heel lang in de gaten, maar tot nu toe nooit dé hond gezien. Maar wat niet is, kan nog komen natuurlijk.

Welk ras ik wil, tja dat is mss ook het moeilijke, ik heb niet echt een voorkeur. Een golden zou goed bij ons passen maar is niet mijn persoonlijke eerste keus (no offense). Heb zelf een voorkeur voor honden met 'body' maar niet in die mate dat ik vrezen moet voor het lezen van alle buurthonden binnen een straal van een meter (wederom no offense). Hou zelf erg van de bullen maar de Amerikaanse vind ik (voor onze situatie en huis etc) net té, de Franse vinden mn man en oudste zoon niks en de Engelse vind ik te ongezond (over het algemeen). Heb aan de Old English gedacht, die lijkt me wel geweldig, maar dat is geloof ik geen erkend ras nog?
Ik dacht bij jullie (vooral door het lay-back gehalte) meer aan een molosser.
Renske
Zeer actief

Inderdaad, rustig aan en de juiste hond zoeken. Mijn Lumi (is ieniemienieklein!) is helemaal verliefd op de witte herder reu die een paar huizen verderop woont, als zij dat is, dan betekent dat gewoon dat het een hele lieve hond is :mrgreen:.

Ik wil je geen pup aanpraten, maar ben je er zeker van dat het een herplaatser moet worden of zou je ook een pup willen opvoeden?
Naima
Zeer actief

LéonieHonden schreef:
Expecting schreef:

Nou doe es wat concrete voorstellen :mrgreen:
Valerie
Zeer actief

Cane corso? Engelse mastiff(old english mastiff)?
_Leonie
Zeer actief

Expecting schreef:
Nou doe es wat concrete voorstellen :mrgreen:[/quote]

Bullmastiff
Bordeauxdog
Newfoundlander
Leonberger
Landseer ECT
Sint Bernard

Heb met deze allemaal ervaring op de Landseer na. Allemaal relaxte honden (de Bullm. af en toe beetje dol :mrgreen:) en met een rustig relaxed 'mij-maakt-me-niks-uit' karakter.
Maar sommigen heb je wel wat vachtverzorging aan. Weet niet hoe je dat vind?
Naima
Zeer actief

Renske schreef:Inderdaad, rustig aan en de juiste hond zoeken. Mijn Lumi (is ieniemienieklein!) is helemaal verliefd op de witte herder reu die een paar huizen verderop woont, als zij dat is, dan betekent dat gewoon dat het een hele lieve hond is :mrgreen:.

Ik wil je geen pup aanpraten, maar ben je er zeker van dat het een herplaatser moet worden of zou je ook een pup willen opvoeden?
Ik wil in de toekomst mss best een pup maar ik denk nu niet. Zoals ik zei zijn puppen superspeels en willen ze met wisslen vdtandjes bijv weleens lekker aan je knagen. Ik vind dat geen drama, maar ik weet dat mijn oudste daar dermate van over de zeik kan/zal gaan dat dat wéken/maanden kan duren voor hij weer een beetje zen is. Maar wellicht, als hij wat groter is en meer begrijpt. Voor nu niet. We zoeken in de categorie 1 - 5 jaar ongeveer.
Naima
Zeer actief

Cane corso en st Bernard vind ik net een slagje te groot voor onze bescheiden tussenwoning. Lief dat jullie zo meedenken!

Wat vinden jullie van deze:
http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... ind=4&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;
_Leonie
Zeer actief

Expecting schreef:Cane corso en st Bernard vind ik net een slagje te groot voor onze bescheiden tussenwoning. Lief dat jullie zo meedenken!

Wat vinden jullie van deze:
http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... ind=4&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Hmm klinkt helemaal niet verkeerd, komt ook wel als een best eerlijk verhaal over. Als je snapt wat ik bedoel. En die kop! Hijs knap! :I:
Renske
Zeer actief

Die klinkt leuk! Als ik die hond zie, dan denk ik direct, is een boxer niet wat voor jullie?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”