Wie weetstefanie schreef:Misschien heeft Tara de naam verkeerd geschreven?
Laten we de uitleg van Tara maar afwachten
Moderator: moderatorteam
Wie weetstefanie schreef:Misschien heeft Tara de naam verkeerd geschreven?
dank jeNanna schreef:Ik denk dat ze de slovensky cuvac bedoelt

Jawel!Ilse met haar witte schreef:Kijk eens! Zo ziet een labradoodle er dus uit !
Zo groo als een labrador en met krulletjes!

Jij had het goed gespeldHilde schreef:Ìk had ook al gegoogled van de week.. En toen typte ik Tchouvatch Hond in en dan krijg je ook een Cuvac.
Met Tchouvatch alleen kom je ook niet ver hoorranetje schreef:Jij had het goed gespeldHilde schreef:Ìk had ook al gegoogled van de week.. En toen typte ik Tchouvatch Hond in en dan krijg je ook een Cuvac.![]()

Ja inderdaadBudkes schreef:Google vindt wel de Tchouvatch en dan kom je uit bij de Tatra

Hilde schreef:Ja inderdaadBudkes schreef:Google vindt wel de Tchouvatch en dan kom je uit bij de TatraBegint allebei met een T, dus bijna gelijk.

haha, en pootje geven is zo'n beetje het enige dat hij niet kentMekkie schreef:Ow maar in dit geval had ik precies hetzelfde gedaan aangezien de hond in dit geval beter te corrigeren is dan de baasNanna schreef:Had ik van de week nog. Maar nu was ik de "commandogever".Mekkie schreef:Heeel herkenbaar.. Wildvreemde mensen die je hond commando's gaan geven
Een meneer met een witte herderreu komt mij tegemoet op een bospad met aan beide kanten vrij dicht struikgewas.
Hoppa liep door dat struikgewas te snuffelen en die herder wilde dat wel es effe nader bekijken. Die meneer geeft dat beest zijn zin en laat de flex vieren, zódanig dat hij mij blokkeerde en ik geen stap meer verder kon.![]()
Tsja, dan pak ik toch écht die hond bij de halsband en trek hem weer links van me om. Wegwezen. Ik wil graag doorlopen.
Hoe verzín je het trouwens om zoiets te doen. Ik haat sowieso al die flexriemen met hun vaak stupide eigenaars.
Maar was niet wat ik bedoelde.. Een hond "corrigeren" die jou wel degelijk in de weg staat is wat anders dan een hond die op een verjaardag gewoon gezellig in het praat kringetje naast zijn baasje staat een commando toe tetteren...
Snap daarnaast niet zo goed waarom veel mensen met "verstand" van honden altijd pootjes willen van honden... T is geen circus dier...

Dit had mijn zwager ook toen hij met zijn Bordeauxdog met zwart masker wandelde. Die man wist ook zéker dat het een boxer was, mijn zwager kon hem niet overtuigen.Hutsje schreef:ha, heel bekend dat soort dingen. ik liep een keer met huts, bolletje en brim (dochters van huts) in de ranzijn zoals heel vaak en toen werd ik er even op gewezen dat ik toch wel erg mooie boxers had. ehn, nee, dit zijn bullmastiffs. dewatte? bullmastiffs meneer. weet u dat wel zeker? ja meneer, ik heb ze zelf gefokt. nou, ik weet zeker dat het boxers zijn, dat kun je zien aan de kleur (huts rood, bolletje en brim gestroomd)..
Ondertussen wel, inspiratie voor de kunstjes was even op..Hutsje schreef:
haha, en pootje geven is zo'n beetje het enige dat hij niet kent. high 5 dan weer wel. maar dat heb je dus al meegemaakt? vreselijk. en nee, bij fritz hoef je *meestal* niet te schreeuwen
.

Is het niet zo dat het ergens een natuurlijke reactie is? Ik dacht altijd dat zelfs de ranglaagste zijn eten mocht beschermen en dit niet zomaar dient af te geven aan een ranghogere. Of een hond nog zo moet reageren naar zijn baas, dat is een ander verhaal. Maar misschien bedoelde de man het louter op die manier.Hilde schreef: En ook eens op de camping had Beau een bot en toen een meneer langsliep gromde hij. Ik pakte zonder problemen het bot van Beau af en legde het ergens anders neer, want ik wil niet dat hij telkens gaat grommen naar iedereen. Ik wou weer door gaan lezen in mijn hondenboek toen die meneer mij even ging vertellen hoe het moest. Ik kon wel ophouden met hondenboeken lezen want het was duidelijk dat ik nog niets geleerd had; een hond hoort namelijk te grommen voor zijn bot. Ik dacht eerst dat hij een grapje maakte en dus ik grapte terug, dat ze ook moesten bijten als de baas het af probeerde te pakken. Hij antwoorde wel heel serieus dat dat zo was, want het was immers het bot van de hond en in de natuur geven ze het ook niet zomaar af. Ik heb hem maar gelijk gegeven en gelukkig liep hij door![]()
Die mensen zijn echt geweldig, je kunt er heerlijk om lachen
Wat die meneer zegt, lijkt me vreemd. Een ranghogere bijten? Lijkt me niet de bedoeling. De Alfa domineert al het gedrag in de groep, dus als die je eten wil, geef jij, als ranglagere, hem dat eten. Tenminste, dat is mijn kijk erop. Als ik compleet fout ben, kan dat ook.ElieVandoorne schreef:Is het niet zo dat het ergens een natuurlijke reactie is? Ik dacht altijd dat zelfs de ranglaagste zijn eten mocht beschermen en dit niet zomaar dient af te geven aan een ranghogere. Of een hond nog zo moet reageren naar zijn baas, dat is een ander verhaal. Maar misschien bedoelde de man het louter op die manier.Of misschien ben ik ook gewoon compleet verkeerd

dat is dan niet precies de goede kijk, een hond mag zijn eten verdedigen, maar dat hij moet grommen om het te verdedigen gaat me te ver, gewoon met je takjes er vanaf blijven, dan hoeft een hond zijn voedsel niet te verdedigen.Hilde schreef:Wat die meneer zegt, lijkt me vreemd. Een ranghogere bijten? Lijkt me niet de bedoeling. De Alfa domineert al het gedrag in de groep, dus als die je eten wil, geef jij, als ranglagere, hem dat eten. Tenminste, dat is mijn kijk erop. Als ik compleet fout ben, kan dat ook.ElieVandoorne schreef:Is het niet zo dat het ergens een natuurlijke reactie is? Ik dacht altijd dat zelfs de ranglaagste zijn eten mocht beschermen en dit niet zomaar dient af te geven aan een ranghogere. Of een hond nog zo moet reageren naar zijn baas, dat is een ander verhaal. Maar misschien bedoelde de man het louter op die manier.Of misschien ben ik ook gewoon compleet verkeerd

nee, zelfs pups mogen hun eten verdedigen.Hilde schreef:Dat sowieso, in principe hoeft hij het niet eens te verdedigen. Maar stel dat iemand het af gaat pakken, moet hij het toch ook afgeven?

Oh, toch wel. Anders overleven ze niet in een roedel, is dat de denkwijze? Bedankt iigHutsje schreef:nee, zelfs pups mogen hun eten verdedigen.Hilde schreef:Dat sowieso, in principe hoeft hij het niet eens te verdedigen. Maar stel dat iemand het af gaat pakken, moet hij het toch ook afgeven?

Lin&Noa schreef:Wat vind je hiervan: ik loop door de mediamarkt met Noa op mijn arm (ff snel vaderdag cadeau halen). Loopt een man langs me heen en begint te grommen naar Noa...![]()
Ik keek eens om en hoopte dat ie nog net "sukkel" van mijn kant hoorde...
Nou Tyra vinden ze ook een amerikaan. Een pup :lol: Ze is 7,5 jaar. Maar als ik dat zeg word ik ook niet geloofd, terwijl ze al grijs wordt.Veronique & Kyra schreef:Haha, heel herkenbaar. Heb het hier ook regelmatig als ze vragen wat Kyra voor hond is.
Als ik dan zeg dat het een amerikaanse stafford is zijn ze helemaal verbaasd, die zijn toch veel groter (wijzen formaatje labrador aan) ik zal wel een engelse hebben zeggen ze dan...![]()
Zelfs mensen die zelf stafs hebben beweren dat ze véél te klein is, je ziet tegenwoordig idd veel grotere staf's, maar ze past prima binnen de rasstandaard![]()
Ach, ik ben er inmiddels maar mee gestopt om dat uit te leggen, ik knik braaf, glimlach en loop dan gewoon verder.

Hihi. herkenbaar.Joera schreef:Hahaha je moest eens weten hoevaak ik belachelijk aangekeken word omdat mijn rasechte Ridgeback geen ridge heeft. Je ziet die mensen gewoon denken dat ik belazerd ben en helemaal geen echte ridgeback heb. Dat moet vast een Viszla zijn