Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Soms kom je mensen tegen met veel kennis van....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Soms kom je mensen tegen met veel kennis van....

Ongelezen bericht door ranetje »

stefanie schreef:Misschien heeft Tara de naam verkeerd geschreven?
Wie weet :wink:
Laten we de uitleg van Tara maar afwachten :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

http://www.slovenskycuvac.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze bedoelt ze ongetwijfeld.
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef:Ik denk dat ze de slovensky cuvac bedoelt ;-)
dank je :ok:
Dat klopt zie ik bij het terugzoeken via die naam.
Wordt om een of andere reden in Nederland als Tchouvatch gespeld :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Zo groot en met krulletjes... Dat is toch een labradoodle???? :lol1:
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

Die rassen lijken in totáál niet op elkaar :blauwoog:
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief

Ilse met haar witte schreef:Kijk eens! Zo ziet een labradoodle er dus uit !
Zo groo als een labrador en met krulletjes!
Jawel! :pffff: Groot blond en met krulletjes... Dat zijn allemaal labradoodles :80:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ìk had ook al gegoogled van de week.. En toen typte ik Tchouvatch Hond in en dan krijg je ook een Cuvac. :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Hilde schreef:Ìk had ook al gegoogled van de week.. En toen typte ik Tchouvatch Hond in en dan krijg je ook een Cuvac. :wink:
Jij had het goed gespeld :ok: :wink:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

ranetje schreef:
Hilde schreef:Ìk had ook al gegoogled van de week.. En toen typte ik Tchouvatch Hond in en dan krijg je ook een Cuvac. :wink:
Jij had het goed gespeld :ok: :wink:
Met Tchouvatch alleen kom je ook niet ver hoor :mrgreen:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Google vindt wel de Tchouvatch en dan kom je uit bij de Tatra :U:
Gr. Aniek

Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Budkes schreef:Google vindt wel de Tchouvatch en dan kom je uit bij de Tatra :U:
Ja inderdaad :mrgreen: Begint allebei met een T, dus bijna gelijk.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Hilde schreef:
Budkes schreef:Google vindt wel de Tchouvatch en dan kom je uit bij de Tatra :U:
Ja inderdaad :mrgreen: Begint allebei met een T, dus bijna gelijk.
:smile: :smile:

Als ik Tchouvatch in tik kom ik uit bij Slowaakse Tchouvatch of Slowaakste cuvac :wink:
Afbeelding
Lin&Noa
Zeer actief
Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.

Ongelezen bericht door Lin&Noa »

Wat vind je hiervan: ik loop door de mediamarkt met Noa op mijn arm (ff snel vaderdag cadeau halen). Loopt een man langs me heen en begint te grommen naar Noa... :piew:
Ik keek eens om en hoopte dat ie nog net "sukkel" van mijn kant hoorde...

:U:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Mekkie schreef:
Nanna schreef:
Mekkie schreef:Heeel herkenbaar.. Wildvreemde mensen die je hond commando's gaan geven
Had ik van de week nog. Maar nu was ik de "commandogever".
Een meneer met een witte herderreu komt mij tegemoet op een bospad met aan beide kanten vrij dicht struikgewas.
Hoppa liep door dat struikgewas te snuffelen en die herder wilde dat wel es effe nader bekijken. Die meneer geeft dat beest zijn zin en laat de flex vieren, zódanig dat hij mij blokkeerde en ik geen stap meer verder kon. :piew:
Tsja, dan pak ik toch écht die hond bij de halsband en trek hem weer links van me om. Wegwezen. Ik wil graag doorlopen.

Hoe verzín je het trouwens om zoiets te doen. Ik haat sowieso al die flexriemen met hun vaak stupide eigenaars.
Ow maar in dit geval had ik precies hetzelfde gedaan aangezien de hond in dit geval beter te corrigeren is dan de baas ;)

Maar was niet wat ik bedoelde.. Een hond "corrigeren" die jou wel degelijk in de weg staat is wat anders dan een hond die op een verjaardag gewoon gezellig in het praat kringetje naast zijn baasje staat een commando toe tetteren...
Snap daarnaast niet zo goed waarom veel mensen met "verstand" van honden altijd pootjes willen van honden... T is geen circus dier...
haha, en pootje geven is zo'n beetje het enige dat hij niet kent :mrgreen: . high 5 dan weer wel. maar dat heb je dus al meegemaakt? vreselijk. en nee, bij fritz hoef je *meestal* niet te schreeuwen ;).
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

ha, heel bekend dat soort dingen. ik liep een keer met huts, bolletje en brim (dochters van huts) in de ranzijn zoals heel vaak en toen werd ik er even op gewezen dat ik toch wel erg mooie boxers had. ehn, nee, dit zijn bullmastiffs. dewatte? bullmastiffs meneer. weet u dat wel zeker? ja meneer, ik heb ze zelf gefokt. nou, ik weet zeker dat het boxers zijn, dat kun je zien aan de kleur (huts rood, bolletje en brim gestroomd). :roll: .

en de mensen die zeggen dat je een reu als hij pup is ongenadig op zijn sodemieter moet geven en vaak op zijn rug moet leggen omdat ze je anders de baas gaan worden. en dan vooral met dit soort grote zware honden :oohja: .
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Hutsje schreef:ha, heel bekend dat soort dingen. ik liep een keer met huts, bolletje en brim (dochters van huts) in de ranzijn zoals heel vaak en toen werd ik er even op gewezen dat ik toch wel erg mooie boxers had. ehn, nee, dit zijn bullmastiffs. dewatte? bullmastiffs meneer. weet u dat wel zeker? ja meneer, ik heb ze zelf gefokt. nou, ik weet zeker dat het boxers zijn, dat kun je zien aan de kleur (huts rood, bolletje en brim gestroomd). :roll: .
Dit had mijn zwager ook toen hij met zijn Bordeauxdog met zwart masker wandelde. Die man wist ook zéker dat het een boxer was, mijn zwager kon hem niet overtuigen.

En onze hond is blind. Of een albino. Ach, ik vind het allemaal wel best. Veel mensen vinden hem ook zo'n lieve lobbes en komen hem even knuffelen of sturen hun kindje er dan op af, omdat hij zo goed luistert... :N: Ik laat de kinderen hem dan wat brokjes geven, is dat ook weer opgelost. En verder heb ik bijna nooit last met kinderen, die vragen altijd netjes of ze hem mogen aaien. De volwassenen, daar heb ik meer moeite mee, vooral de wat meer bijzondere types waarvan ik weet dat Rhodin daarop reageert. Die zeg ik overduidelijk de hond met rust te laten, en dan toch lekker hun eigen plan trekken, hond toch proberen te aaien en vervolgens valt de hond soms uit naar ze. Heel erg vervelend, maar als mensen niet willen luisteren weet ik niet goed wat ik er aan kan doen.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Mekkie
Zeer actief

Hutsje schreef:
haha, en pootje geven is zo'n beetje het enige dat hij niet kent :mrgreen: . high 5 dan weer wel. maar dat heb je dus al meegemaakt? vreselijk. en nee, bij fritz hoef je *meestal* niet te schreeuwen ;).
Ondertussen wel, inspiratie voor de kunstjes was even op..
Volgens mij is ie gewoon selectief doof.. ook schreeuwen helpt dan volgens mij niet (ik vertik het om in de rol van schreeuwend baasje :boos: met een ongeïnteresseerde hond te kruipen) Gelukkig staan de locale experts klaar met het advies om hem in zijn nekvel te grijpen :piew: Ehhh... nee bedankt als ie liever hier blijft, blijft ie maar hier.. Ik ga naar huis :pffff: Ga zelf de konijnen wel opjagen :pffff: Dat is gelukkig ook niet Fritz zijn bedoeling en komt ie vanzelf mee :)
Afbeelding
LittleBoy
Actief

Ongelezen bericht door LittleBoy »

Hilde schreef: En ook eens op de camping had Beau een bot en toen een meneer langsliep gromde hij. Ik pakte zonder problemen het bot van Beau af en legde het ergens anders neer, want ik wil niet dat hij telkens gaat grommen naar iedereen. Ik wou weer door gaan lezen in mijn hondenboek toen die meneer mij even ging vertellen hoe het moest. Ik kon wel ophouden met hondenboeken lezen want het was duidelijk dat ik nog niets geleerd had; een hond hoort namelijk te grommen voor zijn bot. Ik dacht eerst dat hij een grapje maakte en dus ik grapte terug, dat ze ook moesten bijten als de baas het af probeerde te pakken. Hij antwoorde wel heel serieus dat dat zo was, want het was immers het bot van de hond en in de natuur geven ze het ook niet zomaar af. Ik heb hem maar gelijk gegeven en gelukkig liep hij door :mrgreen:

Die mensen zijn echt geweldig, je kunt er heerlijk om lachen :mrgreen:
Is het niet zo dat het ergens een natuurlijke reactie is? Ik dacht altijd dat zelfs de ranglaagste zijn eten mocht beschermen en dit niet zomaar dient af te geven aan een ranghogere. Of een hond nog zo moet reageren naar zijn baas, dat is een ander verhaal. Maar misschien bedoelde de man het louter op die manier. :19: Of misschien ben ik ook gewoon compleet verkeerd :F:
Hilde
Zeer actief

ElieVandoorne schreef:Is het niet zo dat het ergens een natuurlijke reactie is? Ik dacht altijd dat zelfs de ranglaagste zijn eten mocht beschermen en dit niet zomaar dient af te geven aan een ranghogere. Of een hond nog zo moet reageren naar zijn baas, dat is een ander verhaal. Maar misschien bedoelde de man het louter op die manier. :19: Of misschien ben ik ook gewoon compleet verkeerd :F:
Wat die meneer zegt, lijkt me vreemd. Een ranghogere bijten? Lijkt me niet de bedoeling. De Alfa domineert al het gedrag in de groep, dus als die je eten wil, geef jij, als ranglagere, hem dat eten. Tenminste, dat is mijn kijk erop. Als ik compleet fout ben, kan dat ook.

Edit: In principe heeft de Alfa of het Alfapaar al gegeten voor de ranglagere eten. Als ranglagere honden proberen eten af te pakken van de ranghogere, is die volgens mij niet terughoudend om een felle reactie te geven.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Hilde schreef:
ElieVandoorne schreef:Is het niet zo dat het ergens een natuurlijke reactie is? Ik dacht altijd dat zelfs de ranglaagste zijn eten mocht beschermen en dit niet zomaar dient af te geven aan een ranghogere. Of een hond nog zo moet reageren naar zijn baas, dat is een ander verhaal. Maar misschien bedoelde de man het louter op die manier. :19: Of misschien ben ik ook gewoon compleet verkeerd :F:
Wat die meneer zegt, lijkt me vreemd. Een ranghogere bijten? Lijkt me niet de bedoeling. De Alfa domineert al het gedrag in de groep, dus als die je eten wil, geef jij, als ranglagere, hem dat eten. Tenminste, dat is mijn kijk erop. Als ik compleet fout ben, kan dat ook.
dat is dan niet precies de goede kijk, een hond mag zijn eten verdedigen, maar dat hij moet grommen om het te verdedigen gaat me te ver, gewoon met je takjes er vanaf blijven, dan hoeft een hond zijn voedsel niet te verdedigen.

Ow ja en Cane corso`s die likken je dood of bijten je dood, dus je mot errug streng zijn voor ze.
:S: anders overleef je het niet!
en uitleggen dat het net een gewone hond is gaat er niet in :mann:
Hilde
Zeer actief

Dat sowieso, in principe hoeft hij het niet eens te verdedigen. Maar stel dat iemand het af gaat pakken, moet hij het toch ook afgeven?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nee, dat moet hij niet, je kunt het wel trainen met ruilen en zo,
maar als je naar de roedel gaat kijken en gedrag dan hoeft hij het niet te doen
Hutsje
Zeer actief

Hilde schreef:Dat sowieso, in principe hoeft hij het niet eens te verdedigen. Maar stel dat iemand het af gaat pakken, moet hij het toch ook afgeven?
nee, zelfs pups mogen hun eten verdedigen.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Hutsje schreef:
Hilde schreef:Dat sowieso, in principe hoeft hij het niet eens te verdedigen. Maar stel dat iemand het af gaat pakken, moet hij het toch ook afgeven?
nee, zelfs pups mogen hun eten verdedigen.
Oh, toch wel. Anders overleven ze niet in een roedel, is dat de denkwijze? Bedankt iig :ok:
Afbeelding
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Lin&Noa schreef:Wat vind je hiervan: ik loop door de mediamarkt met Noa op mijn arm (ff snel vaderdag cadeau halen). Loopt een man langs me heen en begint te grommen naar Noa... :piew:
Ik keek eens om en hoopte dat ie nog net "sukkel" van mijn kant hoorde...

:U:

Misschien jaloers dat hij niet op je arm mocht zitten. :piew:

Ik heb niet het hele verhaal gevolgd, maar als een "vreemde" man aan het eten van mijn hond komt, zou die van ons echt wel gaan grommen en niet zo'n beetje! Eigenlijk wel een beetje terecht. Ik zou mijn eten ook niet van mijn bord laten "stelen", alhoewel grom ik dan niet. Misschien bij die man van de Mediamarkt op cursus gaan. :wink:
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Haha, heel herkenbaar. Heb het hier ook regelmatig als ze vragen wat Kyra voor hond is.
Als ik dan zeg dat het een amerikaanse stafford is zijn ze helemaal verbaasd, die zijn toch veel groter (wijzen formaatje labrador aan) ik zal wel een engelse hebben zeggen ze dan... :scratch:
Zelfs mensen die zelf stafs hebben beweren dat ze véél te klein is, je ziet tegenwoordig idd veel grotere staf's, maar ze past prima binnen de rasstandaard :mrgreen:
Ach, ik ben er inmiddels maar mee gestopt om dat uit te leggen, ik knik braaf, glimlach en loop dan gewoon verder.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Veronique & Kyra schreef:Haha, heel herkenbaar. Heb het hier ook regelmatig als ze vragen wat Kyra voor hond is.
Als ik dan zeg dat het een amerikaanse stafford is zijn ze helemaal verbaasd, die zijn toch veel groter (wijzen formaatje labrador aan) ik zal wel een engelse hebben zeggen ze dan... :scratch:
Zelfs mensen die zelf stafs hebben beweren dat ze véél te klein is, je ziet tegenwoordig idd veel grotere staf's, maar ze past prima binnen de rasstandaard :mrgreen:
Ach, ik ben er inmiddels maar mee gestopt om dat uit te leggen, ik knik braaf, glimlach en loop dan gewoon verder.
Nou Tyra vinden ze ook een amerikaan. Een pup :lol: Ze is 7,5 jaar. Maar als ik dat zeg word ik ook niet geloofd, terwijl ze al grijs wordt.
De rest zijn pitbulls.
Lin&Noa
Zeer actief
Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.

Ongelezen bericht door Lin&Noa »

Ik heb een puppy dobermann :pffff:

:mrgreen:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Een Black&Tan poedel bij mij vandaan werd aangezien voor een langharige Rottie. :idea:
En de DA had tegen het baasje gezegt dat het wel een bastaard zou zijn ,want die kleur bestond niet. :neenee:

Mijn bouvierpup werd aangezien voor een zwarte boomer want haar zus had er ook 1 maar dan een witte. :oohja:

Een puppy bezoeker vroeg hoe het zat met die HB ziekte bij bouviers.
Hij bedoelde dus waarschijnlijk hd. :ok:

En bouviers met zo'n gestroomlijnde vacht zijn ook altijd zo mooi. :N:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Joera schreef:Hahaha je moest eens weten hoevaak ik belachelijk aangekeken word omdat mijn rasechte Ridgeback geen ridge heeft. Je ziet die mensen gewoon denken dat ik belazerd ben en helemaal geen echte ridgeback heb. Dat moet vast een Viszla zijn :smile2:
Hihi. herkenbaar. :wink:
Ik heb ook geen rasechte RR :scratch: , maar uit de kluiten gewassen viszla's want ze hebben een bruine neus. :pffff:
Neehee, het zijn livernose's. :engel:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”