Maar alles is 'aangeleerd' aan ons als je het zo gaat bekijken. De slipketting was ook aangeleerd vroeger, en als je naar Milan kijkt dan worden die tikjes in de zij en dat SHHH aangeleerd. Ik vind niet dat je continu moet belonen, maar ik vind het persoonlijk wel zo prettig om niet 80% te corrigeren en 20% te belonen (om en nabij), maar er wat meer een balans tussen te hebben.Emma schreef:
ik denk dat de emotie die jij omschrijft (niet belonen op dat moment) dat dat komt omdat dat ons een beetje aangeleerd is. door o.a hondenscholen die vinden dat je alles continu moet belonen.
Milan krijgt ook heel veel gedaan doordat hij van zichzelf die zelfverzekerde uitstraling heeft. Je ziet ook dat hij absoluut niet bang is voor honden die agressie tonen, en op die manier wint hij het dan supersnel van ze. Maar als je van nature niet zo bent, dan voelt de hond dat ook aan (wat hij dus ook zegt), en dan zou ik denken, doe dan maar even iets meer belonen om zo duidelijk te maken wat je wel wilt, dan alleen corrigeren, maar ondertussen zelf net een kleinnn beetje te missen qua "natuurlijk leiderschap".