Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nog nooit zo trots geweest als nu

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Re: Nog nooit zo trots geweest als nu

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

:E: :E: Daar mag je zeker trots op zijn!!

Kan me voorstellen dat je helemaal glunderend je ronde loopt :mrgreen: Ik vind het ook altijd super als we weer complimenten krijgen over hoe goed kyra luisterd. Of dat zo raar is als je een staf hebt die gewoon luisterd :scratch:
Hier ook niemand die met een boog om ons heen loopt. Scheelt natuurlijk wel dat Kyra nog goed met andere honden om kan gaan. Wij lopen regelmatig met haar in het losloopgebied en daar speelt ze met groot en klein en niemand die dan ineens hun hond bij zich roept.

Maar denk dat het voor veel mensen toch ook verschil maakt wie er met de hond loopt en inderdaad of ze die hond onder controle hebben of niet.

Hier iets verder uit de wijk loopt een man ook met een staf. Die man loopt er altijd een beetje sjofel bij, zelf dikke kettingen om, hele lijf onder de tattoo's, hond heeft dikke prikband om de nek en nog trekt hij het baasje door de straten. Kan me voorstellen dat mensen daar wel even voor omlopen.
Als je mij ziet aankomen zie je een jonge meid (waarbij je nooit een staf zou verwachten) met nette kleren, vaak op hakken, een hond die netjes meeloopt met een mooie halsband om. Dat schrikt toch iets minder af voor veel mensen.
Dat zijn dan weer de vooroordelen die mensen hebben, want uiterlijk van de baasjes zegt lang niet altijd iets, maar kan me er best iets bij voorstellen.

Maar nogmaals Paula: super hoe je bezig bent en blijft met je kanjers :E:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

twinkeltje schreef:Denk inderdaad dat je dat deels wel eruit kan oefenen maar ook een stukje is wat gewoon bij haar hoord
ze beschermt haar Territorium denk ik ,begrijp dat dat soms best lastig kan zijn
maakt het ook uit wie er thuis is hoe ze zich gedraagt of wie er open doet
Nee, niks maakt uit. Ze kan vreemd volk in en rond huis domweg niet verdragen. Soms staat ze op het balkon te loeren en als ze dan iets hoort gaat ze helemaal shaken en piepen. Dan rent ze naar de rand van het balkon en fokt helemaal op. Idem bij de voordeur en het trappengat. De ingangen van het huis zijn haar waakdoelen. Ze ligt ook liefst naar de voordeur te staren als ze slaapt. Ze zal altijd in de gang of bij de balkondeur gaan liggen als ze alleen moet liggen. Puur om zeker te weten dat er niemand binnen kan komen.

Zelfs als wij thuiskomen naait ze helemaal op en blaft. Maargoed, dat is blijheid met een tikje waaksheid door elkaar :engel:

Klinkt allemaal heel heftig maar als we haar in de bench doen geeft ze zich meteen over en gaat pitten met 4 poten in de lucht 2 meter naast vreemde mensen op de bank. Daarom weet ik dat ze onder controle gezet kan worden want als ze niks kan doen geeft ze er ineens ook niks meer om. Als tralies haar doodkalm kunnen maken met vreemd volk in huis dan zal ik moeten zorgen dat mijn commando's en leiderschap net zo sterk zijn als tralies. :E: Het kan en mag dan gewoon niet meer. Als ze alleen is kan het mij niks schelen.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

heb je al geprobeerd om elk bezoek iets lekker mee te laten nemen dan is bezoek ineens leuk
ook als ze bv naar de wc gaan en eruit komen
Afbeelding
laeken
Zeer actief

twinkeltje schreef:heb je al geprobeerd om elk bezoek iets lekker mee te laten nemen dan is bezoek ineens leuk
Lekkers van die mensen aannemen is een gepasseerd stadium als ze eenmaal opgenaaid is. Het ligt echt aan gebrek aan volgzaamheid rondom die opwinding van vreemd volk. Wij kunnen dan weinig doen om 100% zeker te weten dat het goed gaat want ze is veel te opgefokt. Bezoek leuk maken is een leuk idee maar het probleem is dat ze dan nog steeds vrij en zelf contact maakt zonder dat wij alles bepalen. Wij moeten haar onder appel krijgen. Ze moet luisteren en niet zelf op mensen af rennen in huis. :ok:

Maargoed, ik heb al weer veel teveel gezegd want dit is natuurlijk voer voor bepaalde mensen. Maargoed, van de andere kant gaat het prima maar wil ik dat het nog beter kan gaan en daar wil ik ook wel dingen voor gaan proberen. Ben benieuwd of het gaat werken want ik denk dat hier de methodes van de dog-whisperer wel erg toepasselijk zijn omdat die met precies zulke gevallen werkt op de filmpjes. Honden die echt fel worden op bezoek en daarna toch betrouwbaar onder appel kunnen worden gezet :ok:

In principe heeft ze nl niks tegen bezoek. Het is puur de neiging om te controleren en alles wat niet volgens de regels gaat te bestrijden. :engel:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
Grappig eigenlijk. De Komondor van een vriendin van me (helaas ie ie gisteren op bijna 11-jarige leeftijd ingeslapen) had dat precies omgekeerd. Zodra je binnen was hing ie zo'n beetje over je heen te likken en moest je hem aaien en kriebelen en was ie de liefde zelf.
Buiten echter was het een ander verhaal. Ik zou daar NOOIT zomaar vanaf de weg het erf opgelopen zijn want hij zou me geheid op niet mis te verstane wijze pakken. :N: :mrgreen:
Eva kan binnen ook poeslief zijn en zelfs op schoot gaan liggen bij mensen. :mrgreen: Bij Fenella heeft ze ook geknuffeld op de bank en die had ze nog nooit gezien. Mijn zus gaf haar een keer een kus op haar kop terwijl ze sliep :eek: Ook dat ging prima goddank!
Maar er mag niet iets heel geks gebeuren en mensen mogen niet binnen komen. Toch denk ik dat dat weg te trainen is of onder controle te krijgen is. Ik weet dat bijna zeker omdat ze dol is op knuffels en eigenlijk niks tegen die mensen heeft. Ze kwispelt altijd als mijn moeder komt en kent haar gewoon. Maar mijn moeder is bang voor haar en kijkt heel schuw naar Eva en dat is dan voor Eva weer iets dat argwaan opwekt. Logisch maar ik zou dat moeten kunnen controleren toch?

En bezoek is ook niet betrouwbaar. Ik zat een keer te eten en toen liep ineens iemand van tafel om een schilderij direct boven de bench te gaan bekijken. Dus recht op Eva af, aankijkend en dan midden voor haar gaan staan. Dan zal ze wel grommen in de bench. Dat terwijl ik duidelijk had gezegd, negeer de hond volledig AUB! Je kan dus ook niet helemaal rekenen op mensen soms ook al zijn ze je beste vrienden. Hiervoor heb je echt hondenmensen nodig als het tijd is om specifiek te gaan trainen. Dus je bent zeker welkom! :ok:

Ik denk ook dat het wel weg te krijgen is en ik raak hoe langer hoe meer gemotiveerd door dit verhaal van Paulala. :ok:
Afbeelding
twinkeltje
moderator

MARC_S schreef:
twinkeltje schreef:heb je al geprobeerd om elk bezoek iets lekker mee te laten nemen dan is bezoek ineens leuk
Lekkers van die mensen aannemen is een gepasseerd stadium als ze eenmaal opgenaaid is. Het ligt echt aan gebrek aan volgzaamheid rondom die opwinding van vreemd volk. Wij kunnen dan weinig doen om 100% zeker te weten dat het goed gaat want ze is veel te opgefokt. Bezoek leuk maken is een leuk idee maar het probleem is dat ze dan nog steeds vrij en zelf contact maakt zonder dat wij alles bepalen. Wij moeten haar onder appel krijgen. Ze moet luisteren en niet zelf op mensen af rennen in huis. :ok:

Maargoed, ik heb al weer veel teveel gezegd want dit is natuurlijk voer voor bepaalde mensen. Maargoed, van de andere kant gaat het prima maar wil ik dat het nog beter kan gaan en daar wil ik ook wel dingen voor gaan proberen. Ben benieuwd of het gaat werken want ik denk dat hier de methodes van de dog-whisperer wel erg toepasselijk zijn omdat die met precies zulke gevallen werkt op de filmpjes. Honden die echt fel worden op bezoek en daarna toch betrouwbaar onder appel kunnen worden gezet :ok:

In principe heeft ze nl niks tegen bezoek. Het is puur de neiging om te controleren en alles wat niet volgens de regels gaat te bestrijden. :engel:
ach voer valt wel mee en moet de eerste nog zien die een perfect opgevoede hond heeft die dan ook nog echt hond is en geen robot
en als men geen voer heeft maakt men wel voer
succes in elk geval
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Sorry paula je topic is een beetje off de topic
maar vind het top wat je bereikt hebt
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

:ok:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

MARC_S schreef:
Wat ik vooral wil proberen hier is om Eva meer afwachtend te krijgen en minder zelfstandig handelend. Dan doel ik met name op bezoek. Ze moet leren dat IK bepaal wie hier binnen komt en niet zij. Nu is ze te wild en onbereikbaar dus gaat ze in de bench. Toch wil ik dat deel ook echt aanpakken en onder controle krijgen. Het is immers een symptoom van gebrek aan sturing en geen losstaand feit waar je niks aan kan doen. Juist waaksheid zie je heel vaak in dat programma en zijn methode werkt daar ook goed tegen.

Klopt helemaal.
Hier gaat ook dat al een stuk beter.
Waar ze eerst als doldwazen richting de deur vlogen als ze de brievenbus hoorden, blijven ze nu meestal al liggen met alleen hun kop omhoog. (ja, ook daarmee ben ik bezig)
Ook als de bel gaat kan ik nu de tussendeur open houden, Romeo blijft zelfs al in de woonkamer en begroet de visite pas als ik ze binnen heb gelaten.
Ik pas dus ook meerdere dingen toe, niet alleen het netjes wandelen aan de lijn.
En ik heb er echt baat bij, want idd kregen de honden teveel vrijheden in hun eigen doen en laten, te weinig sturing van mijn kant, en dat ligt gewoon aan mezelf.

Ik heb alleen nooit geweten hoe ik het moest doen, en door de uitzendingen van Cesar begrijp ik het nu eindelijk wel.
Laatst gewijzigd door Mojuan op 18 jun 2010 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
:zweep:
Mojuan
Zeer actief

twinkeltje schreef:Sorry paula je topic is een beetje off de topic

Dat geeft helemaal niets hoor.
Ik vind het juist leuk om te lezen allemaal.
Erg interessant dat andere mensen iets nu ook durven aanpakken en het niet onder tafel schuiven als 'hoort nou eenmaal bij het ras'.

Ik had me bijvoorbeeld al lang neergelegd bij het feit dat Julia zo trekt aan een korte lijn, en dat ik haar met de flex uit moet laten omdat ze anders helemaal gek wordt dat ze niet kan reageren op allerlei prikkels.
Nooit bij stilgestaan dat het aan mij ligt, en niet aan haar.
Ik heb altijd geroepen dat je je soms ook best aan je hond aan mag passen als het karakter van het beestje is hoe het is.
Maar nu ben ik ervan overtuigd dat het onzin was wat ik al die jaren zei.
Want het kan dus wel anders, en met een paar heel simpele handelingen en een andere instelling.
En de hond lijdt er echt niet onder, integendeel.
Ik heb juist het idee dat Julia zich veel veiliger voelt nu, omdat ik eindelijk ECHT leiding neem en zij daardoor bescherming bij mij kan vinden.
Mojuan
Zeer actief

Nanna schreef:
Paulala schreef:[
Ik heb alleen nooit geweten hoe ik het moest doen, en door de uitzendingen van Cesar begrijp ik het nu eindelijk wel.
Hij heeft ook boeken geschreven, die heb ik ook. Heel leuk geschreven en de moeite waard om te lezen en te herlezen.
Hij heeft ook een eigen tijdschrift, maar dat vind ik te duur, te commercieel en te nietszeggend.

De boeken lijken me erg interessant, maar ik kan er meestal niet zoveel mee.
Ik heb het echt nodig om beelden te zien.
Ik moet zien wat iemand doet, en daarbij uitleg krijgen, dan staat het nml op mijn netvlies en kan ik het in mijn hoofd opnieuw afspelen.
Daarom heb ik ook veel interesse in zijn dvd-box, die zou ik graag in huis willen hebben.

Trouwens, ik heb nu het gevoel dat ik de eerst volgende hond of pup die hier komt veel en veel beter kan opvoeden en begeleiden, ik zou bijna toch weer voor een Stafford gaan :mrgreen:
Nee hoor, dat was even een geintje tussendoor.
Het zijn en blijven geweldige honden, maar ik denk niet dat ik het kan om net zoals Cesar een leuke hond voor in het park te maken van een Staf.
twinkeltje
moderator

Paulala schreef:
twinkeltje schreef:Sorry paula je topic is een beetje off de topic

Dat geeft helemaal niets hoor.
Ik vind het juist leuk om te lezen allemaal.
Erg interessant dat andere mensen iets nu ook durven aanpakken en het niet onder tafel schuiven als 'hoort nou eenmaal bij het ras'.

Ik had me bijvoorbeeld al lang neergelegd bij het feit dat Julia zo trekt aan een korte lijn, en dat ik haar met de flex uit moet laten omdat ze anders helemaal gek wordt dat ze niet kan reageren op allerlei prikkels.
Nooit bij stilgestaan dat het aan mij ligt, en niet aan haar.
Ik heb altijd geroepen dat je je soms ook best aan je hond aan mag passen als het karakter van het beestje is hoe het is.
Maar nu ben ik ervan overtuigd dat het onzin was wat ik al die jaren zei.
Want het kan dus wel anders, en met een paar heel simpele handelingen en een andere instelling.
En de hond lijdt er echt niet onder, integendeel.
Ik heb juist het idee dat Julia zich veel veiliger voelt nu, omdat ik eindelijk ECHT leiding neem en zij daardoor bescherming bij mij kan vinden.
ja dat komt waarschijnlijk dat jij nu de roedel lijd en dat voeld veilig
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

MARC_S schreef:
Nanna schreef:
Grappig eigenlijk. De Komondor van een vriendin van me (helaas ie ie gisteren op bijna 11-jarige leeftijd ingeslapen) had dat precies omgekeerd. Zodra je binnen was hing ie zo'n beetje over je heen te likken en moest je hem aaien en kriebelen en was ie de liefde zelf.
Buiten echter was het een ander verhaal. Ik zou daar NOOIT zomaar vanaf de weg het erf opgelopen zijn want hij zou me geheid op niet mis te verstane wijze pakken. :N: :mrgreen:
Eva kan binnen ook poeslief zijn en zelfs op schoot gaan liggen bij mensen. :mrgreen: Bij Fenella heeft ze ook geknuffeld op de bank en die had ze nog nooit gezien. Mijn zus gaf haar een keer een kus op haar kop terwijl ze sliep :eek: Ook dat ging prima goddank!
Maar er mag niet iets heel geks gebeuren en mensen mogen niet binnen komen. Toch denk ik dat dat weg te trainen is of onder controle te krijgen is. Ik weet dat bijna zeker omdat ze dol is op knuffels en eigenlijk niks tegen die mensen heeft. Ze kwispelt altijd als mijn moeder komt en kent haar gewoon. Maar mijn moeder is bang voor haar en kijkt heel schuw naar Eva en dat is dan voor Eva weer iets dat argwaan opwekt. Logisch maar ik zou dat moeten kunnen controleren toch?

En bezoek is ook niet betrouwbaar. Ik zat een keer te eten en toen liep ineens iemand van tafel om een schilderij direct boven de bench te gaan bekijken. Dus recht op Eva af, aankijkend en dan midden voor haar gaan staan. Dan zal ze wel grommen in de bench. Dat terwijl ik duidelijk had gezegd, negeer de hond volledig AUB! Je kan dus ook niet helemaal rekenen op mensen soms ook al zijn ze je beste vrienden. Hiervoor heb je echt hondenmensen nodig als het tijd is om specifiek te gaan trainen. Dus je bent zeker welkom! :ok:

Ik denk ook dat het wel weg te krijgen is en ik raak hoe langer hoe meer gemotiveerd door dit verhaal van Paulala. :ok:
Eva is meer het type "als ik een grote mond heb helpt dat" volgens mij.
Biène heeft dat ook wel.
Ik sluit haar meestal ook op, maar dan is ze eigenlijk veel feller dan wanneer ik haar gewoon los laat lopen. De bench moet namelijk bewaakt worden (en nee....je moet dan ook niet denken dat je haar door de tralies heen kunt aaien, dan heb je een paar tanden in je hand staan).
Echter, als ik de voordeur open maak (terwijl ze woest blaffend achter de kamerdeur staat) en iemand instrueer gewoon rustig mee naar binnen te lopen en even geen aandacht aan haar te besteden, dan doet ze echt niets. Ze blaft even, komt dan kijken, snuffelt en klaar.
Marouck is juist zeer opdringerig, op het irritante af. Haar sluit ik dus op zodat mensen niet ineens een springende kangoeroe in de vermomming van een Hollander voor hun gezicht heen en weer zien gaan. :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
laeken
Zeer actief

Erg leuk dat jij er zoveel baat bij hebt. Ik kon die man eerst niet uitstaan maar toen had ik zelf ook alles onder controle met de honden. Dapper deed het perfect en Cleo kon zelfs los op de velden waar ook hazen zaten. Dus ik dacht, wat zit die man stom over ik ben de baas te praten. Maar nu voel ik zelf ineens dat ik op een aantal punjes ook niet helemaal de baas ben. En dat ergert me en dus ging ik toch eens uitgebreider naar die man kijken. Ineens dacht ik, als hij met 12 pitbulls kan gaan rondfietsen die allemaal happy doen dan moet ik dat ook kunnen. :engel: En het betekent dat hij in ieder geval iets kan want ik kan niet met 12 pitbulls fietsen die elkaar niet aanvliegen. Dus nu wil ik het ook kunnen en zie ik zijn methodes ineens heel anders. Want ik denk dat elke giftige opgefokte pitbull liever met een roedel naast de fiets meerent dan dat hij elke soortgenoot wil killen. En als dat even streng moet dan moet dat maar. Hij heeft er daarna alleen maar plezier van :ok:
Afbeelding
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Super Paulala !

Ik vind cesar wel een leuke kerel om naar te kijken. Heel duidelijk in wat er wel en niet mag.

Zelf ben ik wel een type die heel duidelijk is in de regels in en buitenshuis richting de honden toe.

Het blijft mooi om naar te kijken hoe honden reageren op hem.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Als Marc nog een vrijwilliger nodig heeft om gewoon binnen te lopen hou ik me ook wel beschikbaar. :mrgreen: Ik ben niet zo snel onder de indruk van geblaf en tandjes.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
twinkeltje
moderator

ik heb heel cesar nog nooit gezien woord wel nieuwschierig
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

MARC_S schreef:

Dat is ook gewoon heel moeilijk als ze zooooo opgefokt zijn. Ze zijn dan gewoon niet te bereiken, dus niet af te leggen, niet te corrigeren en niet af te leiden. Ik herken dat helemaal in Mikey. En alleen heel vaak in een bekende situatie terechtkomen lijkt uiteindelijk soms te leiden tot een oplossing.
Voorbeeldje hier is al 3 jaar lang langs hetzelfde hondje achter een hek lopen, die helemaal uit zijn kleine plaatje gaat. Keer op keer een wild hysterische Mikey, maar nu na weet ik hoeveel bloed zweet en tranen hebben we een compromis kunnen bereiken. We kunnen er normaal langs, geen afgerukte armen en opgevreten kleine hondjeskopjes meer :F: , maar rustig volgend en uiteindelijk na deze prestatie een brokje.......\

Maar Paulala; :ok: Dat heb je maar mooi bereikt. :E:
Gr. Aniek

Afbeelding
laeken
Zeer actief

Inge schreef:Als Marc nog een vrijwilliger nodig heeft om gewoon binnen te lopen hou ik me ook wel beschikbaar. :mrgreen: Ik ben niet zo snel onder de indruk van geblaf en tandjes.
Ik ben heel benieuwd en mocht je in de buurt komen dan ben je zeker van harte welkom. :ok:
Afbeelding
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Als er ook nog bezoek als oefenmateriaal wil functioneren voor Sting... :D
Fenja was vroeger ook niet zo heel dol op bezoek, maar dat was meer grote muil, klein hartje. Nu vind ze alle mensen mega lief die hier komen, ook al kom je onaangekondigd de tuin binnen stieren.
Bij Sting is het meer dat hij alles wil regelen en iedereen moet op z'n plaats blijven zitten en mag vooral niet te druk lachen of met de armen zwaaien en al helemaal niet naar de wc. Dus ik het ook nog heel wat te oefenen met hem. Sting moet ook altijd in de bench als er bezoek komt.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Paulala, complimenten voor je consequente en rustige aanpak, ik vind het echt super wat je met jouw 2 honden bereikt hebt. Ik ben erg nieuwsgierig naar een filmpje van hoe je je honden uitlaat trouwens.

Ik vind Cesar ook heel erg boeiend om naar te kijken en probeer er ook dingen van te gebruiken voor bij mijn honden. Ga binnenkort eens op internet naar de afleveringen kijken die ik allemaal gemist heb, want dat zijn er wel een aardig aantal.

Wat Eva betreft denk ik dat de ligging van het huis, dus de bovenverdieping van een pand wat helemaal vrij gelegen is in een buurt waar recreanten rondlopen, al dan niet met honden, mede debet is aan het gedrag van Eva bij "binnendringers", ofte wel bezoekers. Zij kan natuurlijk alles van bovenaf overzien, en haar standpunt is dus altijd letterlijk, en wellicht daardoor ook wel figuurlijk, hoger dan dat van de anderen. Ook bij binnenkomst kan zij bovenaan de trap staan (uiteraard als dat toegestaan wordt/zou worden) terwijl de mensen van ver onder haar naar boven komen lopen.
Gevoelsmatig zeg ik dat dat haar misschien wel extra sterkt in haar rol van waker. Het is misschien het proberen waard om wanneer je bezoekers hebt, haar al voor dat zij er aan komen beneden (aangelijnd) te laten wachten op de visite.
Voor hetzelfde geld is dit niks hoor, maar bij het lezen van de afgelopen pagina's schoot dit me ineens te binnen.
Arline schreef:Bij Sting is het meer dat hij alles wil regelen en iedereen moet op z'n plaats blijven zitten en mag vooral niet te druk lachen of met de armen zwaaien en al helemaal niet naar de wc. Dus ik het ook nog heel wat te oefenen met hem. Sting moet ook altijd in de bench als er bezoek komt.
Ik denk dat jij voor Sting op zo'n moment net een treetje lager staat dan hijzelf, waardoor hij de regie van jou over meent te moeten nemen bij visite en hun gaan en staan in jullie huis. Er zijn een aantal afleveringen van de Dog Whisperer die over soortgelijke gevallen gaan, misschien een idee om die eens te bekijken als je die nog niet gezien hebt.
Sting is momenteel op een leeftijd dat hij van alles en nog wat uitprobeert en zijn eigen krachten gaat ontdekken (zowel fysiek als mentaal). Als je daar nu niet serieus mee aan de slag gaat, zal het er niet uit zichzelf beter op worden denk ik. Het is natuurlijk ook wel een reu die je in huis hebt, en geen teefje zoals Fenja is.
laeken
Zeer actief

Ik denk dat je wel gelijk hebt Suzanne voor wat betreft de ligging van het huis en het feit dat Eva alles vanaf 4 meter hoog over het hele gebied kan bewaken. Ze ziet alle honden en alle mensen de hele dag in en uit gaan. De ene dag reageert ze nergens op terwijl ze de andere dag de hele tijd alles wil zien vanaf het dakterras. Ook het deel van de trap klopt. Als wij naar boven gaan staat ze wel met de oren naar achter dus voor ons geen problemen. Bij bezoek doet ze de oren naar voren en nu ze van de trap af kan zal ze naar beneden rennen op het bezoek af van boven.

Toch weet ik dat ook ik wat mis in leiderschap. Eva is heel lief zoals je weet en heel volgzaam. Dus als je met haar loopt is de riem gewoon slap, let ze altijd op en doet alles wat je vraagt. Daardoor hoef ik nooit streng te zijn of haar even op haar plaats te zetten. Binnen is ze ook braaf maar wel doet ze waar ze zin in heeft. Soms rent ze over de bank of wordt ze heel druk als we thuis komen. Dan is ze net het tegenovergestelde van buiten. Heel vreemd. En juist binnen krijg ik lang zoveel grip niet op haar als buiten. Dus ik denk dat ook bij ons het deel van leiding binnen in huis versterkt moet worden.

Misschien klinkt het heel vaag hoor, maar juist omdat het zo'n braaf hondje is zit je er niet zo op steeds. :19: En dan heb je een heel braaf meegaand hondje (waar je niet eens op hoeft te letten) dat ineens heel soms in een boos wild hondje kan veranderen als er iets aan de hand is :engel: En net op die momenten wil ik grip op haar krijgen.

Het is ook zoals Budkes zegt, dan kan ik haar niet bereiken en dan kan ze ook niks leren. Dus ik denk dat met het opzoeken van de situatie en het steeds herhalen en herhalen tot het wel goed gaat zeker iets te behalen is. Maar dan moet ik ook duidelijker hoger in rang komen te staan in huis. Want ik geef toe dat ik in huis echt te laks ben wat dat betreft omdat er nooit echt noodzaak is.

Ben benieuwd of we dit uiteindelijk op kunnen lossen. Zou wel leuk zijn want ik denk dat als ze gewoon ontspant ze bezoek net zo leuk kan vinden als Sjefke en Nozem ons steeds vonden toen we op bezoek waren bij de pups bv. Eigenlijk is Eva nl net zo, alleen meent ze de boel te moeten regeren en regelen op haar manier. Dat mag niet! :neenee: :mrgreen:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Leuk dat je zo enthousiast bent Paulala! Misschien kom ik je nog eens tegen, kan ik het zien :wink:

Marc, wat gebeurt er als je buiten afspreekt met bezoek ? Heb je dat wel eens geprobeerd ?
Eerst laten opbellen ofzo en dan het bezoek een stukje verder laten wachten en dan samen met Eva aan de riem of los even een stukje mee lopen met het bezoek en dan samen naar binnen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

sirene schreef: Marc, wat gebeurt er als je buiten afspreekt met bezoek ? Heb je dat wel eens geprobeerd ?
Eerst laten opbellen ofzo en dan het bezoek een stukje verder laten wachten en dan samen met Eva aan de riem of los even een stukje mee lopen met het bezoek en dan samen naar binnen.
Zo heb ik het met Nozem ook een poos gedaan, toen ze haar pups had en nogal overbeschermend was in haar eigen huis. Bij haar werkt dat heel goed.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Inge schreef:Als Marc nog een vrijwilliger nodig heeft om gewoon binnen te lopen hou ik me ook wel beschikbaar. :mrgreen: Ik ben niet zo snel onder de indruk van geblaf en tandjes.
Ik ben heel benieuwd en mocht je in de buurt komen dan ben je zeker van harte welkom. :ok:
Hahhaha......en nu heb ik tijd :19: .....dus... :smile:
Ik wil het best doen, de honden bij jullie daar lekker laten zwemmen is ook wel lekker.
Ik meen het dus....wil je een proefkonijn hebben over wat ze écht doet als je niet ingrijpt....volgens mij zal het in de praktijk hartstikke meevallen. Grote bek maar als iemand daar niet van onder de indruk is.... :klaar: :19: Dan valt het denk ik heel erg mee.
Typetje Biène :mrgreen:

Voor koffie en een hapje eten ben ik beschikbaar :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

super dat het zo goed gaat!
Ik ben zelf niet zo'n cesar fan, maar ik geloof wel dat ie goede methodes heeft. Alleen kan zijn kop niet zo goed uit staan haha.
Is er toevallig ook een filmpje over wakende honden die dat voornamelijk op het erf doen? grinnek....

Lune heeft 1 mankement, en dat is blaffen. In de tuin, naar alles wat voorbij komt. Fietsers, kinderen, honden, wandelaars. Etc.
Maar dan voornamelijk vreemde dingen. Mensen op het garage bedrijf hier tegenover vind ze niet erg, zolang het maar niet naast het hek is ... :ugh:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
laeken
Zeer actief

Inge schreef:
MARC_S schreef:
Hahhaha......en nu heb ik tijd :19: .....dus... :smile:
Ik wil het best doen, de honden bij jullie daar lekker laten zwemmen is ook wel lekker.
Ik meen het dus....wil je een proefkonijn hebben over wat ze écht doet als je niet ingrijpt....volgens mij zal het in de praktijk hartstikke meevallen. Grote bek maar als iemand daar niet van onder de indruk is.... :klaar: :19: Dan valt het denk ik heel erg mee.
Typetje Biène :mrgreen:

Voor koffie en een hapje eten ben ik beschikbaar :mrgreen:
Wij gaan eerst een berg voorwerk verrichten want geloof me, je kan niet binnen lopen :F:
Afbeelding
Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Nu ben ik toch nieuwsgierig geworden.
Waar kan je die meneer Cesar bekijken? TV?

Zappa is een onzekere hond die wèl vindt dat tie alles moet regelen.
Hij zou moeten leren dat hij dat aan ons over moet laten.
Als je hier binnenkomt als we er niet zijn, blijft hij stil in een hoekje zitten maar als we wel thuis zijn kan hij fors aanslaan.
Hij zoekt mensen die hij eng vindt ook altijd op, rare gewoonte. Mensen voelen zich altijd gevleid (zie, hij vindt me leuk) terwijl hij gewoon staat te slijmen (en misschien ook te waken).
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

super joh! :cheer:

Ik heb ook wat tips overgenomen, en zie ook verschil in Elmo. Hij luistert veel en veel beter, en hij trekt haast niet meer. :ok:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Bonnie F schreef:Nu ben ik toch nieuwsgierig geworden.
Waar kan je die meneer Cesar bekijken? TV?

Zappa is een onzekere hond die wèl vindt dat tie alles moet regelen.
Hij zou moeten leren dat hij dat aan ons over moet laten.
Als je hier binnenkomt als we er niet zijn, blijft hij stil in een hoekje zitten maar als we wel thuis zijn kan hij fors aanslaan.
Hij zoekt mensen die hij eng vindt ook altijd op, rare gewoonte. Mensen voelen zich altijd gevleid (zie, hij vindt me leuk) terwijl hij gewoon staat te slijmen (en misschien ook te waken).
National Geographic in het weekend. Zo dadelijk om 12 uur, en vanavond en zaterdag en zondag ook vaak.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”