Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ben ik een aso?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Dorien71
Actief
Mijn ras(sen): Hollandse herders
Aantal honden: 2

Re: Ben ik een aso?

Ongelezen bericht door Dorien71 »

En ook ik zou erg boos op je zijn geworden :D . Mijn reu kan met lang alle reuen niet goed overweg, en ik kan in de verte niet zien of je een reu of een teef bij je hebt.
Afbeelding
Groetjes Dorien en een lebber van Rossi, Indy en Dingo.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Jullie betrekken het op jezelf. In het beginbericht gaat het over honden die elkaar al kennen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
SunDee
Actief
Mijn ras(sen): AM staffs
Contacteer:

Ongelezen bericht door SunDee »

Valerie schreef:Ja, zij wilt haar honden weg houden bij de jouwe en jij hebt er gewoon schijt aan :19: Het zijn haar honden, als zij dat wilt is het haar goed recht.
Daarnaast kan er wat aan de hand zijn, eentje die ziek is of pijn heeft. Weet jij veel.
x2
Ik zou er ook op zijn zachtst gezegd minder gecharmeerd van zijn.
Daarbij hoeft het niet altijd aan jouw hond te liggen.
Afbeelding
Deejay 19-11-2004 - 06-04-2010
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Zoek stok! schreef:Jullie betrekken het op jezelf. In het beginbericht gaat het over honden die elkaar al kennen.
Klopt, maar die vrouw tilde haar hondje op, dus heb jij de jouwe bij je te houden of ze elkaar nu wel of niet kennen. :wink:
Ze zal dat beestje niet zonder reden optillen, lijkt mij.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Aso vind ik een te groot woord hiervoor, maar netjes is anders.

Ik loop zelf met 3 kleine hondjes, waarvan de een niet altijd leuk is, ook al kent hij de hond, ik kan er niet van op aan dat hij altijd leuk reageert. Daarom lijn ik hem altijd aan en kijk eerst even wat de reactie is. Hoe jij de situatie beschrijft, had het zomaar kunnen gebeuren dat mijn hond had gebeten, ondanks dat ik hem altijd probeer af te leiden van de andere hond. Ook als hij jouw hond kent. Ik ga er dus altijd vanuit dat als iemand met een aangelijnde hond loopt, of zijn / haar hond bij die van mij weg probeerd te houden, dat daar een reden voor is. Ik snap van jou uit de gedachte dat die mevrouw niet zo hysterisch moet doen, maar dat zullen mensen vast ook regelmatig van mij denken. En heel soms vraag ik me weleens af, of mensen hun hond ook gewoon op de mijne af zouden laten rennen als het een Rottweiler o.i.d. zou zijn in plaats van een Cairn....
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

wendy71 schreef:
Zoek stok! schreef:Jullie betrekken het op jezelf. In het beginbericht gaat het over honden die elkaar al kennen.
Klopt, maar die vrouw tilde haar hondje op, dus heb jij de jouwe bij je te houden of ze elkaar nu wel of niet kennen. :wink:
Ze zal dat beestje niet zonder reden optillen, lijkt mij.
Tsja, en die mensen waar ik over schreef, roepen hun hond ook niet voor niets terug. Ik weet echter dat het prima gaat, dus trek me er niks van aan. Natuurlijk was het niet netjes van TS, maar ik lees hier weer allemaal mensen die het vergelijken met hun eigen hond die problemen met andere honden heeft. In het verhaal dat TS beschrijft, kunnen de honden prima met elkaar.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Dolfine
Actief
Mijn ras(sen): Maltezer/Shih Tzu
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolfine »

Eigenlijk vind ik wel dat jij je hond bij je moet houden, zelf vind ik het ook niet prettig dat een loslopende hond op mij komt afvliegen, ook al zal hij niets doen. Met mijn vorige hond was ik zeer allert, zo gauw er andere honden in het zicht kwamen maakte ik hem vast, ook al wist ik dat hij niets deed, maar ja je weet maar nooit. Bovendien is een loslopende hond voor een aangelijnde hond angstaanjagend, hun zitten vast en kunnen zich moeilijker verweren.

Dolfine
Afbeelding
Dorien71
Actief
Mijn ras(sen): Hollandse herders

Ongelezen bericht door Dorien71 »

Ook al kunnen de honden prima met elkaar. Maar baasje haalt haar honden bij zich en dan moet jij je honden ook bij je houden.
Afbeelding
Groetjes Dorien en een lebber van Rossi, Indy en Dingo.
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door laura b »

Als je ziet dat iemand het liever niet heeft dat je je honden naar haar honden laat komen is het toch een kleine moeite om ze bij je te roepen (als ze luisteren natuurlijk). Dat zou ik zelf in ieder geval wel gedaan hebben.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

christo schreef:Ik kan het me wel voorstellen, alleen, als je het van het standpunt bekijkt van die mevrouw met haar chihuahua, wie weet wat ze heeft meegemaakt met andere hondenbaasjes. En ik moet zeggen, als iemand mij passeert met zijn hond los naast de fiets, dat ik dan ook niet heel erg blij ben. Ik heb te vaak meegemaakt dat hondlief zich naast de fiets heeft loopt te vervelen en dan in het voorbijgaan mijn honden even lekker uitdaagt. Baasje zit toch op de fiets en we zijn er toch zó voorbij. De gelegenheid schept de patser.
Ik heb een keer meegemaakt dat een fietser met de hond er los naast mij passeerde. De hond stopte en sprong al grauwend bovenop mijn honden en de man fietste zonder op of om te kijken verder. :roll:

N.a.v. het bericht van TS:
Ik vind het feit dat een van de twee honden van die mevrouw bang is voor jouw hond meer dan voldoende reden om je hond bij je te houden.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

En heel soms vraag ik me weleens af, of mensen hun hond ook gewoon op de mijne af zouden laten rennen als het een Rottweiler o.i.d. zou zijn in plaats van een Cairn....
Soms ook gewoon wel hoor, hoe lomp kun je zijn. 2 rottweilers, 1 herder, nu andersom en toch gebeurt het nog.

Kende hier wel iemand met een rottweiler die zijn hond op alles liet duiken als het maar kleiner was. Kwam ik eraan met 2 rottweilers ging hij opeens wél aan de riem. Laf en heel vervelend voor mensen met kleinere hondjes.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik vind ook dat je je hond bij je moet houden, ook al kent je hond ze.
Ik heb er ook een hekel aan als loslopende honden op mijn honden afrennen als ze aan de lijn zitten.
En maakt mij niet uit of ze klein of groot zijn, kleine hondjes kunnen ook gemeen bijten.

editje: mijn James is ook maar 45cm maar als er een hond op hem afkomt, of het nou een jack of een herder is, zal hij wel van zich afbijten. Mensen denken altijd ach leuk hondje, maar het is wel HAP.
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Aso is misschien heel overdreven maar ik vind dat je ten alle tijden je hond aan moet lijnen als je ziet dat de ander zijn honden ook aan de lijn heeft of op de arm pakt. Ookal ken je die honden, ze zullen het niet voor niets doen, wie weet is die hond loops/net geopereerd etc etc.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Ody schreef:Zucht, misschien hebben jullie wel gelijk. :(
Moet ook eerlijk bekennen dat ik er gisteren weer even helemaal klaar mee was dat ik dat mens met die 2 enge grote honden ben, terwijl mijn honden heel sociaal zijn. De meeste mensen hier hebben kleine hondjes en veroordelen die van mij alleen al op het uiterlijk en grootte. Dus misschien was het even domme dwarssigheid gisteren. Ik zat er nog steeds mee in mn kop, omdat ik ze normaal altijd bij me roep. Vandaar dit topic. Volgende keer toch maar weer netjes doen dan. :N:
Juist :wink: En omdat je je irriteerd aan de "domheid" van sommige mensen dacht je even "schijt"te kunnen hebben aan de mw. met de kleine hondjes. Niet netjes, wel begrijpelijk. Maar de volgende keer gewoon toch maar niet meer laten leiden door je geirriteerdheid :ok:
Overigens geeft het feit dat je hierover een topic opend al aan dat je geen aso BENT. je hebt je alleen een beetje aso gedragen zoals bijna iedereen dat wel een doet in een sjacherijnige bui :wink:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ga met veel mensen mee:
Zij houd ze juist netjes weg. Wie weet waren haar honden wel op dat moment feller.. Ik vind haar juist netjes en het was wel netjes geweest als jij met haar rekening had gehouden.
Maar goed, je weet het voor de volgende keer toch? :ok:
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Dank jullie wel allemaal voor de antwoorden, ga haar de volgende keer weer netjes bij me houden. :mrgreen:

Het hele hondengebeuren zit me de laatste tijd een beetje hoog, vandaar mijn dwarse bui waarschijnlijk. Ik woon namelijk op een woonboot in een jachthaven en ik loop daar ook iedere dag met de honden. Ody loopt altijd los, met Sira doe ik dat nu niet meer, omdat ze naar iedereen toe gaat en niet iedereen stelt dat op prijs. Dus houd ik haar netjes aan de lijn, ruim keurig evt. ongelukjes op enz. Nu hoorde ik van de havenmeester dat er nogal wat klachten zijn geweest over die teringhonden (pardon?). Ze lopen maar overal los, vallen mensen lastig, lopen rijdende auto's in de weg en schijten maar overal.
Sira heeft idd een paar keer tegen iemand opgesprongen toen ik haar net had, vandaar dat ik haar nu niet meer loslaat. Iedere keer heb ik keurig mijn excuses aangeboden, meer kan ik niet doen helaas, ik vond dat zelf ook vervelend. Ik laat ze zeker niet los als er auto's rijden, want waarom zou ik het risico lopen dat er ongelukken gebeuren. Nu zijn er veel mensen uit het dorp die hier hun honden uitlaten en idd niets opruimen, maar nee hoor die grote enge monsters van mij hebben het weer gedaan.
Het gevolg is nu dat er overal hekken geplaatst zijn en er megaborden hangen dat de honden aan de lijn moeten en hier niet uitgelaten mogen worden. Hondonvriendelijker kan het hier bijna niet meer worden. :(
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik herken het wel , maar met dwars zijn/worden maak je het niet beter, gewoon omdat je met stroop nu eenmaal veel meer vliegen vangt dan met azijn.
Gillebil wil ook nog op iedereen af, en dat meet zijn kwijl bekkie, hoe lief ook, het wordt niet gewaardeerd, dus ik hou hem bij me, of ik dat nu leuk en/of nodig vind of niet :oeps:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”