Marjoleine schreef:Ik lees dat jij haar kent, dat Ody en haar chi niet goed gaat omdat de chi bang is, en verder lees ik dat zij de honden weghoudt.
Dan denkt ze blijkbaar dat je Ody bij je hebt?
Ik had denk ik gewoon mijn hond geroepen, maar ik had ook gezegd dat ik Ody niet bij me had en dat er dus geen reden tot paniek was.
Hier loopt ook een hond waar Orpa altijd ruzie mee heeft.
Kom ik die zonder Orpa tegen, dan meld ik gewoon dat Orp er niet bij is (mensen kennen de stabijs niet uit elkaar) en dan is er dus geen paniek meer.
Ik zou het vervelend vinden als iemand zo reageert dus ik zou naar de reden vragen.
Met name omdat je haar dus kent.
Die is voor mij ook herkenbaar

Merlijn, de "grijze" (zoals ik hem naar anderen altijd noem) is naar reuen niet sociaal en dat weten de mensen hier. Ik hou 'm natuurlijk aangelijnd, maar blaffen zal hij

Tristan, de "bruine" (idem) is wel sociaal en mag meestal even snuffelen.
Zelfs met het kleurverschil (!!) zieten / weten mensen het verschil niet altijd, dus als ik alleen Tristan bij me heb en anderen omlopen en de honden even willen snuffelen, roep ik tegenwoordig ook "is Tristan maar, de blafkont zit thuis" en dan even met een

erbij en iedereen happy.
Guinnie ("die ouwe") wil nog wel 's snappen naar drukke opdondertjes.. weten de mensen hier inmiddels ook, houden we bij ons bij contacten met andere honden, dat gaat onder begeleiding zeg maar

Laatst liep de lieve (!!) drukke jonge labrador keurig met de baas mee langs Guinnie en ik doe leuk met Guinnie en "lok" haar mee. Geen punt, maar het was donker en ik had niet in de gaten dat liefLabje omkeert en terugkomt naar Guinnie. Dus, meneer roept even "mevrouw, Pas op, Labje komt". Ik meteen naar Labje een afwerend handgebaar en meteen laag naar Guinnie, dat ze niet kan snappen. Ik "dank je, ik zag 'm niet aankomen".. hij "dacht ik al en ze is druk en ik weet dat dat ouwetje...." en we hebben nog even een babbeltje.. niets aan de hand, iedereen blij en geen boze gezichten.
Toch verbaast het me iedere keer dat mensen het verschil tussen Tristan en Merlijn maar niet zien / onthouden

Maar goed, ik zie het verschil tussen het ene labje en het andere ook niet

zeker niet als er dezelfde baas bij hoort. Kleurverschil wel, maar 2 choclolabjes... kan voor mij gewoon 1 labje zijn
Suzanne