Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ben ik een aso?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ben ik een aso?

Ongelezen bericht door Ody »

Ik wil even jullie mening vragen.
Gisteren ben ik voor het eerst met Sira gaan fietsen (Ody had ik niet bij me). Op de terugweg ben ik over het boerenpad gefietst, zodat ze lekker los kon hollen. Ik kwam een mevrouw tegen die ik wel ken uit het dorp. Ze heeft een chihuahua en een JR, hele vriendelijke hondjes, al is de chi een tutje die een beetje bang is voor Ody (nooit iets gebeurd ofzo hoor). Ze zag me gisteren aan komen fietsen, grijpt de chi onder haar arm en sleurt de JR bijna het weiland in alsof ik met een vreselijk hondetend monster aan kom fietsen.
Sira benaderd andere honden heel vriendelijk, dus ik zag niet in waarom ik haar vast zou moeten doen voor zo'n hysterisch mens. Sira en het JR vonden elkaar erg leuk, dus er was ook echt niets aan de hand. De chi bleef onder haar arm zitten, dus daar kon Sira niet bij (gelukkig sprong ze niet tegen haar op). Ik kreeg wel woedende blikken dat ik mn hond niet bij me hield, maar ik vond dit nergens op slaan en waarschijnlijk alleen gebaseerd op Sira's uiterlijk en grootte.
Ben ik nu een aso dat ik mn hond niet bij me houd? :19:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Re: Ben ik een aso?

Ongelezen bericht door Valerie »

Ja, zij wilt haar honden weg houden bij de jouwe en jij hebt er gewoon schijt aan :19: Het zijn haar honden, als zij dat wilt is het haar goed recht.
Daarnaast kan er wat aan de hand zijn, eentje die ziek is of pijn heeft. Weet jij veel.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Aso is een groot woord, maar ik vind het niet bijzonder sociaal nee. Als je ziet dat iemand er nogal veel aan doet om zijn/haar honden weg te houden bij de jouwe, dan lijkt het me op zijn minst nogal vriendelijk om daarop te reageren door jouw hond dus even bij je te houden.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat je dat niet als vanzelf al doet dan? Als iemand toch overduideijk geen contact wil tussen de honden, dan ga je toch automatisch al jouw hond even bij je roepen? Ik wel tenminste, of ik er nou een in mijn ogen geldige reden voor vind of niet.
Laatst gewijzigd door Moos op 17 jun 2010 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Je weet domweg niet waarom zij die Chi op de arm neemt, misschien is het beestje wel ziek, geblesseerd weet jij veel.
Ze zal er wel een reden voor gehad hebben, denk ik dan. :19:
Als ik zie dat iemand zijn honden bij houd en ik kom daar aangefietst met mijn loslopende hond dan stop ik even en lijn mijn hond aan.
Niks mis met een beetje rekening met elkaar houden.

Ik zou ook hoogst ongelukkig worden als ik op een smal pad loop, met mijn aangelijnde honden en jij bent te beroerd om je hond bij je te houden.
Dat zou weleens niet zo mooi kunnen aflopen, mijn reu is nogal intolerant naar vnl reuen.
En ik kan van een afstand niet zien of jij met een reu of een teef loopt.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik kan het me best een beetje voorstellen eigenlijk :wink: Maar je zult pagina's vol krijgen met mensen die boos zijn omdat je je hond niet bij je hield :mrgreen: En netje is het natuurlijk ook niet, had je niet gewoon even je hond kunnen roepen en passeren?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hm... lastig... uit jouw verhaal maak ik op dat mevrouw nogal hysterisch reageert terwijl daar in jouw ogen geen noodzaak voor is.

Vervelende is alleen dat, ongeacht de reden van haar angstig gedrag het gelijk aan haar kant heeft. Het is "not done" om je eigen hond op andere af te laten rennen en het getuigt van goede bedoelingen dat als je ziet dat iemand zo reageert (ongeacht of je vind dat ze gelijk heeft) je hond bij je te roepen en deze aan te lijnen.

Dat je hond geen boze bedoelingen heeft staat hier vrees ik los van. Wellicht heeft een van de honden lichamelijk ergens last van, wie weet is mevrouw zelf ooit lastig gevallen door een hond van het type van die van jou? Wie weet reageert haar oh zo pluizige Fikkie wel niet lief tegen honden in zijn algemeenheid.

Of een gebied losloopgebied is of niet, in principe moet je je honden bij je houden en niet toestaan dat ze ergens op afdenderen. Het is gewoon goed fatsoen dat je dat doet, zeker als je ziet dat de ander klaarblijkelijk nogal heftige pogingen doet om "de hare" bij "de jouwe" weg te houden. Ga niet in discussie over "maar ze mogen hier los"... maar hou het aan jezelf en neem je eigen hond met een "sorry" weer mee, toch?

Suzanne
Ody
Zeer actief

Even voor de duidelijkheid, als ik onbekende honden zie die aangelijnd zijn/worden, doe ik dit vanzelfsprekend ook, lijkt me niet meer dan normaal. Als ik Ody bij me heb, doe ik haar ook altijd vast, omdat ik weet dat de chi bang voor haar is.
Omdat ik deze hondjes ken en weet dat Sira andere honden wel netjes benaderd, zag ik nu niet in waarom in haar vast moest doen eigenlijk. :denken:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ody schreef:Even voor de duidelijkheid, als ik onbekende honden zie die aangelijnd zijn/worden, doe ik dit vanzelfsprekend ook, lijkt me niet meer dan normaal. Als ik Ody bij me heb, doe ik haar ook altijd vast, omdat ik weet dat de chi bang voor haar is.
Omdat ik deze hondjes ken en weet dat Sira andere honden wel netjes benaderd, zag ik nu niet in waarom in haar vast moest doen eigenlijk. :denken:
Omdat de eigenaren van de honden het wilt :19:
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

ik was zacht gezegd niet blij geweest als dit bij mij gebeurde...

je hoort je hond bij je te houden en helemaal als je ziet dat iemand haar hond optilt en haar andere bij jou vandaan trekt..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ody schreef: Omdat ik deze hondjes ken en weet dat Sira andere honden wel netjes benaderd, zag ik nu niet in waarom in haar vast moest doen eigenlijk. :denken:
Omdat die mevrouw schijnbaar nogal panisch was :19: Dan kan jij wel denken "stel je niet zo aan zeikerd", en misschien heb je daar nog wel gelijk in ook :mrgreen: Maar het is wel zo vriendelijk om dan even te hond bij je te roepen.
Want wat is het nut van je hond laten gaan? Wat voor voordeel haal jij daaruit? Niks toch? Die anderhalve minuut even bij je houden is nou niet bepaald zwaar beperkend voor jou of je hond. Tenzij je haar niet terug kan roepen natuurlijk, dan wel :engel: :wink:

Je had haar ook even bij je kunnen roepen en een praatje met die mevrouw maken wat er aan de hand was. Als mensen opeens hun honden op gaan tillen en aan de kant sleuren terwijl er normaal gewoon kennis gemaakt kon worden ga ik me ook afvragen wat er aan de hand is :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Wat had je trouwens gedaan als het om twee Boerboels ging :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Valerie schreef:
Ody schreef:Even voor de duidelijkheid, als ik onbekende honden zie die aangelijnd zijn/worden, doe ik dit vanzelfsprekend ook, lijkt me niet meer dan normaal. Als ik Ody bij me heb, doe ik haar ook altijd vast, omdat ik weet dat de chi bang voor haar is.
Omdat de eigenaren van de honden het wilt :19:
Precies.
De reden doet er niet toe.
Jij ziet dat zij haar honden bijhoud en dan heb jij hetzelfde te doen.
Over het hoe en waarom, tsja, daar zul je die vrouw op aan moeten spreken.
misschien heeft ze wel een heel plausibele verklaring voor het feit dat ze dat hondje op de arm nam..
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
~Suzanne~
Zeer actief

De houding van mevrouw! Misschien dacht ze dat je de andere hond ook bij je had? Maar goed:
Zij doet overduidelijk moeite om haar honden bij de jouwe weg te halen. DAT is je enige zichtbare reden om dan eveneens, uit sociaal oogpunt, de jouwe weg te houden en daar actief moeite voor te doen.

Als iemand in een losloopgebied een loslopende hond aanlijnt als jij met de jouwe aankomt dan is het "goed fatsoen" de jouwe ook minimaal even bij je te roepen. Je weet namelijk niet waarom dat gebeurt, dat aanlijnen. Blijkt dat als je bij elkaar in de buurt komt dat het wel los kan, dan laten beide partijen de hond misschien weer los.

Het is dus een kwestie van .. tsja, hoe zeg je dat.... beleefdheid?
Mevrouw houdt haar honden weg, dus doe jij (of gelijk wie) op dat moment hetzelfde, ongeacht of je daar reden toe ziet; het pure feit dat "de ander" de honden bij zich roept en/of aanlijnt zou daartoe reden genoeg moeten zijn.

Bovendien werkt het fijner ;-)
Want "de ander" zegt dan waarschijnlijk "dank je wel" en jij "graag gedaan" en er ontstaat geen irritatie ;-) Sterker nog, er kan zich een gesprek ontwikkenen (soms) waarbij "de ander" uitlegt waarom hij/zij dat deed en waarop jij eventueel kunt reageren. Kun je nog een wandelmaatje aan overhouden ;-) of in ieder geval een normaal contact.

Suzanne
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Wat had je trouwens gedaan als het om twee Boerboels ging :mrgreen:
Hahahahahahah, ik zit net exact hetzelfde te typen, alleen bij mij waren het twee Mastino's :smile:
Laatst gewijzigd door Moos op 17 jun 2010 11:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Als de vrouw duidelijke signalen afgeeft dat zij haar honden bij haar houdt, dan is het socialer om je hond ook bij je te houden. Als zij de honden 'gewoon' los had gelaten, was het anders.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

misschien heeft de hond een blessuren of is die net geopereerd, weet jij veel als mensen duidelijk maken dat ze niet geamuseerd zijn dat je hond komt buurten haal je hem terug, punt.
er zal een reden voor zijn en anders maar niet, ze was heel duidelijk, en waarom zou een ander last moeten hebben van jouw hond
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ja als je ziet dat mevrouw om welke reden dan ook haar hondjes bij je pakt is het wel zo netjes om dat ook te doen. Misschien wist die mevrouw even niet meer welke hond van jou moeilijk met haar chi ging en deed ze het uit voorzorg. Ik merk hier heel vaak dat mensen mij niet meer kennen als ze me een week niet langs hebben zien lopen :mrgreen: terwijl ik mensen na een keer al herriner (ofja hun honden dan). Dan gaan ze dezelfde dingen vragen en vertellen en dat verbaasd me dan zeg maar.Ook als Jola niet zo leuk was de eerdere keer weten ze dat gewoon niet meer. Dus hou me gewoon aan het feit als iemand de honden bij zich houd doe ik dat ook hoe lief die van mij normaal ook met die hondjes zijn. :19:
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik kan het me wel voorstellen, alleen, als je het van het standpunt bekijkt van die mevrouw met haar chihuahua, wie weet wat ze heeft meegemaakt met andere hondenbaasjes. En ik moet zeggen, als iemand mij passeert met zijn hond los naast de fiets, dat ik dan ook niet heel erg blij ben. Ik heb te vaak meegemaakt dat hondlief zich naast de fiets heeft loopt te vervelen en dan in het voorbijgaan mijn honden even lekker uitdaagt. Baasje zit toch op de fiets en we zijn er toch zó voorbij. De gelegenheid schept de patser.
Ody
Zeer actief

Zucht, misschien hebben jullie wel gelijk. :(
Moet ook eerlijk bekennen dat ik er gisteren weer even helemaal klaar mee was dat ik dat mens met die 2 enge grote honden ben, terwijl mijn honden heel sociaal zijn. De meeste mensen hier hebben kleine hondjes en veroordelen die van mij alleen al op het uiterlijk en grootte. Dus misschien was het even domme dwarssigheid gisteren. Ik zat er nog steeds mee in mn kop, omdat ik ze normaal altijd bij me roep. Vandaar dit topic. Volgende keer toch maar weer netjes doen dan. :N:
Zoek stok!
Zeer actief

corason del perro schreef:Ik merk hier heel vaak dat mensen mij niet meer kennen als ze me een week niet langs hebben zien lopen :mrgreen: terwijl ik mensen na een keer al herriner (ofja hun honden dan). Dan gaan ze dezelfde dingen vragen en vertellen en dat verbaasd me dan zeg maar.
Haha dit heb ik met een reutje uit de buurt. Een klein buitenlandertje dat niet heel makkelijk met andere intacte reuen is. Maar na wat aftasten in het begin, vinden Bram en dat reutje elkaar juist leuk. We komen elkaar wekelijks tegen (of ik of Marcel), maar die mensen herkennen mij en Bram nooit. Elke keer zitten ze angstig te kijken en hun hond te roepen. Ik roep nu maar 'ze kennen elkaar'. Maar dan houd ik Bram dus niet bij me. Werkelijk elke keer zijn die mensen weer verbaasd dat het zo goed gaat. Of het wel een echte reu is? Ik glimlach en geef elke keer hetzelfde antwoord :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik lees dat jij haar kent, dat Ody en haar chi niet goed gaat omdat de chi bang is, en verder lees ik dat zij de honden weghoudt.
Dan denkt ze blijkbaar dat je Ody bij je hebt?

Ik had denk ik gewoon mijn hond geroepen, maar ik had ook gezegd dat ik Ody niet bij me had en dat er dus geen reden tot paniek was. :19:

Hier loopt ook een hond waar Orpa altijd ruzie mee heeft.
Kom ik die zonder Orpa tegen, dan meld ik gewoon dat Orp er niet bij is (mensen kennen de stabijs niet uit elkaar) en dan is er dus geen paniek meer.

Ik zou het vervelend vinden als iemand zo reageert dus ik zou naar de reden vragen.
Met name omdat je haar dus kent.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
~Suzanne~
Zeer actief

Ody schreef:Zucht, misschien hebben jullie wel gelijk. :(
Moet ook eerlijk bekennen dat ik er gisteren weer even helemaal klaar mee was dat ik dat mens met die 2 enge grote honden ben, terwijl mijn honden heel sociaal zijn. De meeste mensen hier hebben kleine hondjes en veroordelen die van mij alleen al op het uiterlijk en grootte. Dus misschien was het even domme dwarssigheid gisteren. Ik zat er nog steeds mee in mn kop, omdat ik ze normaal altijd bij me roep. Vandaar dit topic. Volgende keer toch maar weer netjes doen dan. :N:
Ik snap je wel hoor, maar vanuit jou geredeneerd ;-)
Vanuit "de ander" ... wat maakt het uit waarom ze zo reageert? Hoe sociaal "die van jou" ook is... zij wil het niet, die kennismaking tussen de honden en dan "heb jij er maar voor te zorgen" dat dat ook niet gebeurd. Zo simpel kan het zijn. Levert bovendien echt meer op!

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Marjoleine schreef:Ik lees dat jij haar kent, dat Ody en haar chi niet goed gaat omdat de chi bang is, en verder lees ik dat zij de honden weghoudt.
Dan denkt ze blijkbaar dat je Ody bij je hebt?

Ik had denk ik gewoon mijn hond geroepen, maar ik had ook gezegd dat ik Ody niet bij me had en dat er dus geen reden tot paniek was. :19:

Hier loopt ook een hond waar Orpa altijd ruzie mee heeft.
Kom ik die zonder Orpa tegen, dan meld ik gewoon dat Orp er niet bij is (mensen kennen de stabijs niet uit elkaar) en dan is er dus geen paniek meer.

Ik zou het vervelend vinden als iemand zo reageert dus ik zou naar de reden vragen.
Met name omdat je haar dus kent.
Die is voor mij ook herkenbaar ;-)
Merlijn, de "grijze" (zoals ik hem naar anderen altijd noem) is naar reuen niet sociaal en dat weten de mensen hier. Ik hou 'm natuurlijk aangelijnd, maar blaffen zal hij ;-)
Tristan, de "bruine" (idem) is wel sociaal en mag meestal even snuffelen.

Zelfs met het kleurverschil (!!) zieten / weten mensen het verschil niet altijd, dus als ik alleen Tristan bij me heb en anderen omlopen en de honden even willen snuffelen, roep ik tegenwoordig ook "is Tristan maar, de blafkont zit thuis" en dan even met een :D erbij en iedereen happy.

Guinnie ("die ouwe") wil nog wel 's snappen naar drukke opdondertjes.. weten de mensen hier inmiddels ook, houden we bij ons bij contacten met andere honden, dat gaat onder begeleiding zeg maar ;-)
Laatst liep de lieve (!!) drukke jonge labrador keurig met de baas mee langs Guinnie en ik doe leuk met Guinnie en "lok" haar mee. Geen punt, maar het was donker en ik had niet in de gaten dat liefLabje omkeert en terugkomt naar Guinnie. Dus, meneer roept even "mevrouw, Pas op, Labje komt". Ik meteen naar Labje een afwerend handgebaar en meteen laag naar Guinnie, dat ze niet kan snappen. Ik "dank je, ik zag 'm niet aankomen".. hij "dacht ik al en ze is druk en ik weet dat dat ouwetje...." en we hebben nog even een babbeltje.. niets aan de hand, iedereen blij en geen boze gezichten.

Toch verbaast het me iedere keer dat mensen het verschil tussen Tristan en Merlijn maar niet zien / onthouden ;-)
Maar goed, ik zie het verschil tussen het ene labje en het andere ook niet ;-) zeker niet als er dezelfde baas bij hoort. Kleurverschil wel, maar 2 choclolabjes... kan voor mij gewoon 1 labje zijn ;-)

Suzanne
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Suzanne123 schreef: Maar goed, ik zie het verschil tussen het ene labje en het andere ook niet ;-) zeker niet als er dezelfde baas bij hoort. Kleurverschil wel, maar 2 choclolabjes... kan voor mij gewoon 1 labje zijn ;-)
Ik vind Orpa en Willemijn totaal anders, maar ja... :19:
Mensen kunnen RR ook niet onderscheiden van de stabijs.
Lobke wisten ze wel, die was bruinbont, maar ja, RR is zwartbont.
Dat wordt blijkbaar te ingewikkeld :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Jep. ;)

Ik liep een x in het bos met Emie & Sally. Kwamen er 2 labs als gékken op ons afgestormd. Nou Sally is geen allemansvriend, en Emie is doof & slechtziend en dement. Dus ik pak gauw Sally op want ze denderden er bijna overheen.

Zegt die man ook nog: 'Ja moet je je honden maar los doen he, dan is er niets aan de hand.' :19:

Ehm Sorry meneer, maar onze dove hond laten wij niet los op een vreemde locatie. En Sally laten we anders wel los, maar niet als er veel honden zijn want als ze in paniek raakt is ze weg..

Dus ja, vasthouden die honden. Het is nooit prettig als honden op je af komen stormen, en al helemáál niet met kleine hondjes ;)
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik denk ook dat het juist de herkenning is dat de mevrouw zo reageert en dan begrijp ik dat zij niet blij is dat je jouw hond gewoon op haar af laat gaan.

Zo zat ik eens op het strand met Nikan. Komt een vrouw met een labje aan die op ons af kwam ondanks dat Nikan aangelijnd zat (vind ik al aso :mrgreen: ).
Mevrouw gaat een gesprek aan en waarschuwt mij voor net zo een hond :engel: dat als ik die tegenkwam dat ik moest maken dat ik wegkwam want bla bla bla en ik laat de mevrouw verder vertellen. Uiteindelijk zei ik maar dat het om dezelfde hond ging waar haar hond nu mee aan het spelen was. De verbazing was gewoon lachwekkend eigenlijk en mevrouw ging vlotjes verder ineens :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

:lol: dat ze dan niet gewoon zegt ow het valt dus wel mee :mrgreen: nee dan kennelijk toch te bang en snel ervandoor :mrgreen:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

corason del perro schreef::lol: dat ze dan niet gewoon zegt ow het valt dus wel mee :mrgreen: nee dan kennelijk toch te bang en snel ervandoor :mrgreen:
Ik denk dan ook alleen maar van pfffff simpel. Het is makkelijker om in stand te houden wat je graag veroordeeld dan in te zien dat je er naast zit. Honden waren tijdens ons gesprek gewoon lekker aan het spelen :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
~Suzanne~
Zeer actief

Mensen durven dan ook niet meer "ohdatisFikkieniet, maardieandere" ;-)

Dus ik SNAP het ergens wel, maar goed... de cue "de ander lijnt aan/roept bij" zou genoeg moeten zijn.

Ik ken beslist de ene sablesheltie van de andere, maar ik weet ook dat mensen die geen shelties hebben dat ECHT niet zien, want ik zie het met andere rassen weer niet, tenzij ik de honden goed ken en kenmerken uit mijn hoofd leer.

Suzanne
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik zou ook, op z'n zachts gezegd, absoluut niet blij met je zijn geweest. :evil: Zou je ook zeker te horen krijgen.
Die mw besloot dat haar hond niet met andere honden mocht, haar keuze.

Ik erger me vaak kapot aan mensen die hun hond, die gezellig met andere honden kan, (want hij doet niets!), zomaar laten rondhobbelen terwijl anderen hun best doen om hun hond er vandaan te houden!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”