Budkes schreef:sTefaniA schreef:Hilde schreef:Zo Stefania, ken je die persoon ofzo?
Ik heb trouwens een Beagel en ik laat een Djak Russel uit

Nee helemaal niet. Ik vind het gewoon jammer dat iedereen hier gezamenlijk mensen begint uit te lachen over het al dan niet juist uitspreken van een hondenras. Stel je voor dat die persoon hier op het forum zit, dan zou je die toch erg kunnen kwetsen? Gewoon omdat je niet weet waar je het over hebt
Je weet toch dat de legende gaat dat de leonberger gefokt is om te lijken op een leeuw? (de leeuw uit het wapenschild van de stad)
Maar het maakt allemaal niet zoveel uit. Als die hond goed verzorgt word door zijn baas dan mag hij hem voor mijn part jamesbondhond noemen. Vind ik belangrijker dan die naam fout zeggen.
Het is ook meer een optelsom hè, je volwassen hond op marktplaats pleuren en dan ook nog niet eens de naam van het ras
kennen.
Ik voel aan mijn water dat de eigenaar hier niet op het forum zit.

Ja ik snap je punt zeker wel, en ergens denk ik er ook wel zo over. Marktplaats is een goede site voor tweedehands spullen, niet voor dieren! Maar ik snap ook wel dat iemand die niet zoveel met computers werkt dit een goed medium kan vinden om een baasje te vinden voor de hond. Voor veel mensen is het ofwel via zulke sites iemand zoeken, ofwel het asiel in.
Niet iedereen is zo fanatiek om in clubs te gaan en forums te bezoeken. Dit betekent niet dat iedereen die hun hond op marktplaats zet een slechte eigenaar is. Het is gewoon een verkeerde manier om je hond te herplaatsen! Maar ik snap het wel, vooral dan van die generatie ouderen die nu pas het internet ontdekken. Als mijn pa ooit een berichtje zou plaatsen dan zou je denken dat hij oerdom is, maar hij kan gwn niet zo goed omgaan met computers. God je zou hem een sms moeten zien sturen
Als onze hond ooit om één of andere reden wegmoet, en geen vriend of familie wil hem nemen, dan zie ik mijn vader hem nog op marktplaats zetten. Gewoon omdat hij denkt dat hij zo ook wel een leuk baasje kan vinden. En niet omdat hij zoiets heeft van hop weg ermee. Ik zou het hem natuurlijk wel verhinderen in zo'n geval, maar als ik dat niet zou doen dan zou hij er niet eens aan denken dat dat niet hoort. Weet je, internet is voor veel mensen nog steeds een naïeve zaak. En veel mensen bedoelen het goed, maar weten gewoon niet beter.