Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuw ras?
Moderator: moderatorteam
-
Mojuan
- Zeer actief
-
Mojuan
- Zeer actief
Re: Nieuw ras?
Nou idd Nanna.
Ik lag helemaal krom toen ik het las.
Ik vind het wel getuigen van veel fantasie
Ik lag helemaal krom toen ik het las.
Ik vind het wel getuigen van veel fantasie

-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Komt ook zo lekker over als je niet eens weet hoe de rasnaam van je hond eigenlijk is.
Ik kan me een schrijffoutje/tikfoutje bij sommige rassen nog wel voorstellen maar een Leeuwenberger is wel behoorlijk uit de richting
Ik kan me een schrijffoutje/tikfoutje bij sommige rassen nog wel voorstellen maar een Leeuwenberger is wel behoorlijk uit de richting
Sandra

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
ha,ha.
een echte leeuwenberger met stamboom
:lol:
een echte leeuwenberger met stamboom
:lol:
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Ik ken iemand die een Kennelturrier heeft 
-
Ineke
Nou maar ik ken mensen met een heuse Sjiesjoe hoor! 
Edit: Of Tjietjoe, net hoe het uitkomt.
Edit: Of Tjietjoe, net hoe het uitkomt.
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- Aantal honden: 1
sorry maar ik vind leonberger of leeuwenberger niet zoveel verschillen in klank hoor
als je het googled dan vind je wel wat kennels die dat woord in hun hitlijst hebben staan, omdat het wrs een veel voorkomende vergissing is
als je het googled dan vind je wel wat kennels die dat woord in hun hitlijst hebben staan, omdat het wrs een veel voorkomende vergissing is
-
29996D
Je weet toch wel hoe je eigen ras heet en hoe je dat moet schrijven?sTefaniA schreef:sorry maar ik vind leonberger of leeuwenberger niet zoveel verschillen in klank hoor
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- sTefaniA
- Zeer actief
Dat weet je toch niet? Misschien is die persoon wel dyslectisch, of heeft hij gewoon een hele dikke zware spelfout gedaan?Nanna schreef:Klaarblijkelijk niet als je een dom ongeinteresseerd varken bentMissDorien schreef:Je weet toch wel hoe je eigen ras heet en hoe je dat moet schrijven?sTefaniA schreef:sorry maar ik vind leonberger of leeuwenberger niet zoveel verschillen in klank hoor
Misschien is die hond ooit geadopteerd, en heeft de hond wel een stamboom maar kan de eigenaar het geen reet schelen hoe hij dat nu moet uitspreken? Vrienden van me hebben ook een leonberger geadopteerd, ik kan me best voorstellen dat ze niet weten of het nu leeuweberger, leonbergen of leneberger is. Wil niet zeggen dat ze hun hond niet goed verzorgen, ondanks dat ze niet op het internet kijken hoe ze dat nou moeten uitspreken.
Omdat iemand de rasnaam van zen hond niet perfect kan uitspreken wil dat toch niet zeggen dat het een dom varken is.
-
29996D
O, die hebben ze zelf gemaakt, en daar staat ook Leeuwenberger op dus hoort het zo.Jinx schreef:Als het toch nota bene op je stamboom voorgedrukt staat![]()
-
29996D
Komkom, zo moeilijk is dat niet. En ook dyslectici zouden met wat moeite in zo'n advertentie iig de rasnaam goed moeten schrijven.sTefaniA schreef:Dat weet je toch niet? Misschien is die persoon wel dyslectisch, of heeft hij gewoon een hele dikke zware spelfout gedaan?Nanna schreef:Klaarblijkelijk niet als je een dom ongeinteresseerd varken bentMissDorien schreef: Je weet toch wel hoe je eigen ras heet en hoe je dat moet schrijven?
Misschien is die hond ooit geadopteerd, en heeft de hond wel een stamboom maar kan de eigenaar het geen reet schelen hoe hij dat nu moet uitspreken? Vrienden van me hebben ook een leonberger geadopteerd, ik kan me best voorstellen dat ze niet weten of het nu leeuweberger, leonbergen of leneberger is. Wil niet zeggen dat ze hun hond niet goed verzorgen, ondanks dat ze niet op het internet kijken hoe ze dat nou moeten uitspreken.
Omdat iemand de rasnaam van zen hond niet perfect kan uitspreken wil dat toch niet zeggen dat het een dom varken is.
- Vlinder
- Actief
- Mijn ras(sen): Bulldoggen
- Aantal honden: 3
-
Neeltje
Gewoon mailen dat je interesse hebt, krijg je vast een foto te zien.
Maar die is inderdaad gewoon oerdom. Hetzelfde als dat er 'fokkers' zijn van de Franse Bulldog die het maar blijven hebben over de zwarte Franse bulldog. Ergste is dat het zelfs op Animal Planet bij 101 Dogs het ook werd gezegd, verkrijgbaar in zwart, wit, etc.........
Maar die is inderdaad gewoon oerdom. Hetzelfde als dat er 'fokkers' zijn van de Franse Bulldog die het maar blijven hebben over de zwarte Franse bulldog. Ergste is dat het zelfs op Animal Planet bij 101 Dogs het ook werd gezegd, verkrijgbaar in zwart, wit, etc.........
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
-
S@ndr@
- Zeer actief
MissDorien schreef:Je weet toch wel hoe je eigen ras heet en hoe je dat moet schrijven?sTefaniA schreef:sorry maar ik vind leonberger of leeuwenberger niet zoveel verschillen in klank hoor
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- *Esther
- Zeer actief
Wij hadden een Wesly op cursus 
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Nee hoor, zelfs niet als het om zen eigen hond gaat.sTefaniA schreef:
Gr. Aniek

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Moet je vragen naar een foto.. Oh een Leonberger? Oh sorry nee, die zocht ik niet, zocht een echte Leeuwenberger.
Komen domme fouten voorbij hier, een Wesley?!
Komen domme fouten voorbij hier, een Wesley?!
- sTefaniA
- Zeer actief
Weet jij veel, misschien zet deze persoon die advertentie er wel op voor iemand anders. Dat moet hij er niet bijzetten hoor.Budkes schreef:Nee hoor, zelfs niet als het om zen eigen hond gaat.sTefaniA schreef:
-
29996D
Budkes schreef:Nee hoor, zelfs niet als het om zen eigen hond gaat.sTefaniA schreef:
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Zo Stefania, ken je die persoon ofzo?
Ik heb trouwens een Beagel en ik laat een Djak Russel uit

-
29996D
Ik heb vis met sla. En ik dacht dat het een Wiegel was maar dat zal wel weer aan mij liggen.Hilde schreef:Zo Stefania, ken je die persoon ofzo?![]()
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Sorry, het is natuurlijk Biegel
Ik kan de rasnaam van mijn eigen hond niet zo goed onthouden 

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Gelukkig maar, hier alleen Larbadors en Nova Scottia's. Of Novia Scotts, of Toller Retriever. :N:
-
Ayurveda
- Zeer actief
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
inkoppertje.......MissDorien schreef:Budkes schreef:Nee hoor, zelfs niet als het om zen eigen hond gaat.sTefaniA schreef:
Groetjes Willy, Djock en Puck

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
- sTefaniA
- Zeer actief
Nee helemaal niet. Ik vind het gewoon jammer dat iedereen hier gezamenlijk mensen begint uit te lachen over het al dan niet juist uitspreken van een hondenras. Stel je voor dat die persoon hier op het forum zit, dan zou je die toch erg kunnen kwetsen? Gewoon omdat je niet weet waar je het over hebtHilde schreef:Zo Stefania, ken je die persoon ofzo?![]()
Je weet toch dat de legende gaat dat de leonberger gefokt is om te lijken op een leeuw? (de leeuw uit het wapenschild van de stad)
Maar het maakt allemaal niet zoveel uit. Als die hond goed verzorgt word door zijn baas dan mag hij hem voor mijn part jamesbondhond noemen. Vind ik belangrijker dan die naam fout zeggen.