Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

buurtkinderen zitten op de schutting klimmen in mijn tuin

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Re: buurtkinderen zitten op de schutting klimmen in mijn tuin

Ongelezen bericht door iones »

Liesbeth schreef:
Schrikdraad mag dan wel, als ik het zo lees. Daar krijg je hooguit een tik van, geen letsel.
volgens mij mag dat ook niet overal. Maar waarom begrijp ik niet.
Want waarom mag het wel rondom weiland, maar niet rondom erfafscheiding.
Ik weet dat het pijnlijk is, stroom. MAar waarom is dat niet erg bij paarden en vee, maar wel bij kleine huisdieren en kinderen? Iedereen ervaart het toch op dezelfde manier? En het kan echt geen kwaad.
Ook wordt het gebruikt om honden op het eigen erf te houden en dat mag dan weer wel. Veel contradicties....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
wenche
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door wenche »

jacq1970 schreef:Ik zou d eouders van die kinderen toch echt wel vriendelijk doch nadrukkelijk uitleggen dat dat zeker niet d ebedoeling is.. de tuin is jullie terrein en niet die van hun, als er kinderen komen spelen is dat op uitnodiging van jullie en niet omdat ze daar toevallig zin in hebben...
Kom zeg straks bijt jouw hond en dan is die de dupe... nee zou dat zeker niet pikken..idd wijkagent inlichtenm rapport oplaten maken, je buren eropaan spreken en anders prikkeldraad er tegen aan.. zijn ze helemaal belazerd zeg :M:
Mijn buren zeggen dan rustig "als jullie niet thuis zijn, en de bal ligt in jullie tuin, dan mogen ze die er uit halen" :scratch:
Hier zelfde probleem... Ik heb de poort altijd op slot, de schuur alleen als ik weg ben, tot voor kort... de schuur gaat nu ook op slot als ik in het huis heb en geen zicht op de schuur... De buurkinderen klimmen hier te pas en te onpas over de schutting om de bal te halen... Ik ben ineens mijn fietssleutel kwijt (fiets staat nooit op slot in de tuin/schuur, hele huis en schuur al 80x overhoop gehaald, maar geen sleutel, terwijl ik hem met sleutel in het slot in de schuur gezet had)
Ik kan niet fatsoenlijk buiten zitten, dan wordt ik uitgescholden of krijg om de haverklap een bal (bijna) op mn kop...
Afbeelding
Me_and_Sandy
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Me_and_Sandy »

klim gewoon zelf over de schutting en ga in hun tuin een boek zitten lezen, onder het mom hier schijnt de zon beter ofzo
Loop dan gelijk ff door naar de keuken om een lekker bakkie te pakken. Dan wil ik die koppen wel zien :pffff:

Alle echte oplossingen zijn denk ik wel genoemd.
Me_and_Sandy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Me_and_Sandy »

Danoontje powerrr schreef:
christo schreef:Nu het lekker warm weer is, zou ik even de tuinstoelen pakken. Vervolgens draag je die doodleuk naar de voortuin van je buren. Klapt ze uit, biertje erbij, en lekker samen keuvelen.
:smile: :ok:

ja dat bedoel ik, lijkt me wel grappig :mrgreen:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Bij ons werkte een keiharde voetbal tegen hun hoofd perfect. Ze keken de hele tijd hoe ik aan het zonnen was in mijn bikini.
Oh en de tuinslang heeft ook geholpen, en onder de schutting staan en als ze er net bijna overheen komen keihard 'BOE!' zeggen.. :mrgreen:

Maar de hondenpoep vind ik geen verkeerd idee hoor. En anders politie bellen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”