Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Met je hond in de zon!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ienepiens
Actief
Mijn ras(sen): x stabij

Met je hond in de zon!

Ongelezen bericht door ienepiens »

Zat vandaag op een veldje met mijn hond, lekker in de zon voor mij, en een stuk schaduw voor de hond. Liter fles water mee voor Trix en nog wat stukkies fruit..Heerlijk dus...
Maar er lag ook een meid met haar hondje... In de volle zon, voor meer dan een uur... :scratch: Zij was lekker aant zonnen, gooide de hond af en toe los zonder te kijken waar die heen liep.. Ik kan er niet met mijn hoofd bij dat je je hond zolang in de volle zon laat zitten en rennen, zonder water bij je te hebben, maar ik wist ook niet zo goed of ik er wat van moest zeggen, want ja, het is niet aan mij :19:

Ik vroeg me af wat jullie hiervan vinden??
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Re: Met je hond in de zon!

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Tsja, goed is anders. Maar als die hond echt kapot aan het gaan is gaat ie echt niet meer rennen enzo hoor.
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook bijna nooit water mee neem. Ik ga alleen naar plekken toe met dit weer waarvan ik weet dat er water in de buurt is. Daarbij krijgt Rhodin vers vlees, dus drinkt niet zo veel. Ik zou de hond wel de mogelijkheid geven om te kiezen tussen zon of schaduw, hoewel ik weet dat Rhodin het liefst in de zon ligt te bakken. Ik kan ook best vrienden tegen komen in het Noorderplantsoen bijvoorbeeld en dan ga ik ook even met de hond in de zon zonder een waterbak daar zitten. Dan loop ik daarvoor en daarna wel naar het water toe zodat hij kan drinken. Ik zou hem wel in de gaten houden als hij bij me vandaan liep, maar dat heeft meer met Rhodin te maken denk ik. Goed, of deze meid er verkeerd aan deed weet ik niet, maar ik vind het wel heel belangrijk dat je er op let dat je hond niet oververhit raakt en genoeg water tot zijn beschikking heeft om de dag door te komen. Kon de hond daar in de buurt niet bij water?
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Doe ik ook vaak zat. Alleen als we naar het strand gaan neem ik water mee. Maar als we naar de plas gaan oid dan neem ik nooit water mee, ze drinken toch liever uit de plas.
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Ik sleep inderdaad ook altijd water mee. Maar vanmiddag heeft bv. Escan 2 uur op zijn rug in de zon liggen bakken zonder een druppel te drinken. Zelf daarna heb ik hem niet zien drinken. Hij drinkt altijd weinig trouwens. Misschien heeft die hond er geen moeite mee.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Wij nemen zelden water mee, ook niet op wandelingen van 20 km. En mijn honden kiezen zelf of ze in de zon of schaduw gaan liggen. De ene heeft het snel warm, die ligt meestal in een streepje schaduw. De ander kan uren in de volle zon liggen.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

ik heb dus ook echt nog nooit water meegenomen voor mijn honden. Niet naar het bos, niet naar het strand, niet naar het park...gewoon niet.
Als ze dorst hebben is er altijd wel een sloot voor handen.
Mijn honden willen niet eens drinken, die zijn druk met van alles en nog wat.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

ik neem nooit water mee... behalve als we op vakantie als we echt heel ver gaan lopen..
in de volle zon zou ik zowiezo niet doen.. want ik verbrand zelf..
maar ik weet dat de hond van mijn ouders ook altijd in de zon licht te bakken
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
sandra42
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): shih-tzu
Contacteer:

Ongelezen bericht door sandra42 »

ik zou zeker niet met mijn hond in de volle zon gaan zitten op een strand ofzo. neee
en tuurlijk neem ik water mee doe ik voor mezelf toch ook. wij hebben een buurman gehad die liet zijn pup op het balkon in de volle zon zonder water en eten , ben zo boos geworden en gelijk de dierenbescherming gebeld, een dier heeft net zo veel recht op water en eten zoals de mens
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik neem al heel snel water mee voor de honden tijdens wandelingen. Niet als ik zeker weet dat er genoeg drinkmogelijkheden onderweg zijn of als we naar een plas gaan.
Vooral Bowie kan heel snel snakken naar water. Kleine moeite voor mij dus om een colafles te vullen met water en mee te nemen. En haar een uur vol in de zon laten liggen doe ik al helemaal niet :N:
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie

Ongelezen bericht door Ink »

Ik neem altijd een fles water mee als we lang naar het bos ofzo gaan, omdat Loekie best vaak wat wil drinken, en er dan niet altijd water in de buurt is. Bakken in de zon vindt ie wel lekker, maar ik zorg wel altijd dat we op een plek gaan zitten waar ie ook in de schaduw kan, dan heeft ie tenminste de keuze. Vind ik zelf ook wel zo fijn, want ik ben niet zo van de afdeling bak en braad..... :mrgreen:
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou niet meer zonder airco in de auto willen. Heerlijk.

Als ik langer ga wandelen, neem ik altijd water mee, tenzij ik zeker weet dat we bij water in de buurt komen, maar ja, ik wil voor mezelf ook water bij me hebben, dus dan hebben we twee vliegen in een klap.

Oh wacht, ik geloof dat ik maar wat extra grote handdoeken ga aanschaffen voor als Yentle het water in is geweest. Die blijft geloof ik wat langer nat dan Tirsa....... :oohja:
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

ik zou in iedergeval ervoor zorgen dat ze ook in de schaduw kunnen liggen.

Ik zag vandaag iemand met zijn hond fietsen. Dit vind ik dus geen goed idee. Het is toch veel en veel te heet. Tenminste hier waar ik woon.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Zo zag ik gisteren twee oudere dames gezellig staan kletsen in de zon.
Beide hadden ze een hondje aan de lijn.
Beide hondjes stonden enorm te hijgen, hele rode tong, en maar blijven klessebessen in die brandende zon.
Ik vond het echt sneu voor die beestjes, zo ga je niet met je dieren om!
Eén van de twee hondjes was ook nog eens pikzwart, wat moet die het warm hebben gehad.
Ik zou die dame wel eens willen zien met zwarte kleding aan en een zwarte hoofddoek om ofzo, en dan maar staan in de volle zon, en er niet uit mogen.
Ik hoop maar dat ze daar niet al te lang hebben gestaan.
:zweep:
ienepiens
Actief

sjaak-k schreef:Tsja, goed is anders. Maar als die hond echt kapot aan het gaan is gaat ie echt niet meer rennen enzo hoor.
Geldt niet voor alle honden hoor.. Er zin erbij die zelf niet doorhebben wat wel of niet goed is..
-Gaby- schreef:Goed, of deze meid er verkeerd aan deed weet ik niet, maar ik vind het wel heel belangrijk dat je er op let dat je hond niet oververhit raakt en genoeg water tot zijn beschikking heeft om de dag door te komen. Kon de hond daar in de buurt niet bij water?
Nee, geen plas/water in de buurt, zat aan starkenborgkanaal, maar daar kan een hond niet uit drinken, qua hoogte..
Ink schreef:Ik neem altijd een fles water mee als we lang naar het bos ofzo gaan, omdat Loekie best vaak wat wil drinken, en er dan niet altijd water in de buurt is. Bakken in de zon vindt ie wel lekker, maar ik zorg wel altijd dat we op een plek gaan zitten waar ie ook in de schaduw kan, dan heeft ie tenminste de keuze. Vind ik zelf ook wel zo fijn, want ik ben niet zo van de afdeling bak en braad..... :mrgreen:
Mijn hond drinkt zelf ook erg veel, vandaar ook dat ik water meeneem, en z houdt er niet zo van om uit plassen te drinken.. Als ik zeker weet dat ik ergens heen ga met water, dan neem ik geen fles mee.. En wat jij en meerderen hier ook zeggen, je biedt de hond de keus uit zon en schaduw...en dat was in dit geval niet zo!!

Maar ja, sommige honden kunnen idd beter tegen hitte dan anderen... Mijne totaal niet, hijgt ook snel, waardoor ik ook bewuster ben om water enz mee te nemen... Maar toch vind ik het raar, want als ik zonodig wil zonnen, maar ik weet dat er geen schaduw is, dan neem ik de hond niet mee...
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Als ik net zoals in Zeeland naar strand ga om daar een paar uur te zitten en te zwemmen, dan neem ik water mee. En dat wordt ook goed gedronken dan.
Maar gister bijvoorbeeld was het behoorlijk warm, en we hebben gespeurd en daarna getraind appel en manwerk .. en Finn drinkt dan wel altijd goed.. maar Bluf bied je drinken aan en die tong hangt echt tot op haar hielen.. maar die doet dan zo :pffff: belieft niet te drinken :19: ze heeft met uitlopen wat met de voorpoten in de sloot gehangen en een paar slokjes genomen en dat was het dan... zij was ook in zeeland op het strand degene die niet veel water hoefde te hebben..
Maar als je echt gaat zonnebaden en je hebt je honden bij je dan zou ik toch zeker wel water mee nemen in ieder geval..
Verder op lange wandelingen loop ik toch wel naar gebieden met meertjes en zo.. dan zou ik hoogstens voor mezelf een watertje meenemen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik zit vlak bij het IJsselmeer, en kan daar dan ook lekker joggen en wandelen met Gil die drinkt het meer maar leeg :wink: tijdens het zwemmen, maar echt lang weg gaan met warmte doe ik hem geen plezier mee, dus dat doen we niet :wink:
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Met dit soort weer wandelen we eigenlijk alleen op plekken waar er sowieso gedronken/gezwommen kan worden. Moet ook wel, want Hades heeft het al vrij snel bloedheet. Dan nemen we geen drinken mee, maar als we naar het strand gaan ofzo dan gaan er liters en liters mee. Anders gaat hij zeewater drinken en kotsen, ook niet prettig. Daarnaast vind ik het zelf ook wel fijn om wat water mee te hebben. Zonder schaduw ligt hij na een paar minuten al voor pampus, je zal 'm echt niet uit zichzelf in de brandende zon zien liggen bakken. Schaduw dus, vind ik wederom zelf ook een stuk fijner :ok: .
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Magic ligt uren in de zon. Die gaat echt liggen bakken.
En drinkt dan echt bijna niet na een goed uur begint ze pas wat te drinken.

Timber ligt veel afwisselend in de zon en schaduw maar drinkt ook maar heel weinig.

als ik lekker ga liggen bakken in de tuin dan komen ze allebeide naast me liggen.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Het ligt denk ik wel een beetje aan de hond. Kira trekt dat wel, maar Arie niet. Maar ik zie ook niet in waarom ik mijn hond zou dwingen om naast mij te gaan liggen bakken.
lekker lopen met water in de buurt
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Pasha ligt uren in de zon te bakken. Soms is ze zo warm dat ik haar naar binnen sleep, maar dan is ze 5 minuten later weer buiten. Op haar rug in de zon :mrgreen:
Ik neem eigenlijk ook nooit geen water mee, want ze kunnen overal wel drinken. Alleen doet ze het nooit. Vandaag heeft ze meer dan 3 uur gezwommen, maar geen plasje extra gedaan. Terwijl de rott van een vriendin een hele poos zuiver water heeft staan plassen.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Die van ons ligt ook het liefst in de volle zon. We nemen wel altijd water mee.
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

sjaak-k schreef:Tsja, goed is anders. Maar als die hond echt kapot aan het gaan is gaat ie echt niet meer rennen enzo hoor.
Zou ik toch niet zeggen, dat is veel te kort door de bocht.

Onze jongste is toen ze een maand of 9 was op een warme dag tijdens lekker wild rennen en spelen ook oververhit geraakt. Ze moet zich al niet meer zo super gevoeld hebben maar dat was voor haar geen reden om niet meer te rennen. En geloof me, het is echt kantje boord geweest!
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Jacintha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel

Ongelezen bericht door Jacintha »

Ik heb altijd water bij me, heb zo'n tasje waar een bidon in kan en stop daar zo'n opvouwbare waterbak bij in. Anouk heeft snel behoefte aan een slokje water als ze in het bos loopt en drinken uit de plas doet ze niet tijdens het zwemmen.
Yoda drinkt niet zo veel, dus daar hoef ik het niet voor mee te nemen.

Overigens heb ik eergister nog wel iemand aangesproken. Die was aan het skaten met d'r hond, die hond (Labrador) legde het zowat af, het was stikheet, in de volle zon.
Dus ben gestopt en heb aangegeven dat ze moest stoppen omdat die hond bijna dood neerviel. Viel wel mee vond ze zelf :roll:
Geen idee of ze uiteindelijk verder gegaan is toen ik doorgelopen ben, maar heb er in ieder geval wat van gezegd.
Afbeelding
Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Misschien moeten ze alle rassen maar geen verbieden die met 23 graden en meer al het loodje leggen :roll:
Soms wordt er hier ook echt wel overdreven door sommigen vind ik hoor. Die hond ligt nota bene buiten en dat meisje was niet met de hond aan het trainen of heel actief aan het spelen ofzo. Als honden dáár al niet meer tegen kunnen...
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Helemaal mee eens Sirene :ok:
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Shib is echt een zonaanbidder (in tegenstelling tot mij :mrgreen: ) en kan dus als er in huis of in de tuin een lekker zonnetje staat zo een uur zonnebaden.

Komt er iets apporteerbaars bij kijken dan moet ik echt heel goed op Shib letten, want hij gaat door tot hij (bijna) dood neervalt, dat weet ik zeker. :roll:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

afgelopen weekend heb ik de honden binnen niet gezien, die willen met alle geweld naar buiten en liggen met hun zwarte vachtjes languit in de zon. soms vinden ze het te warm worden en verkassen ze naar schaduw maar binnen het kwartier liggen ze weer in de zon.

lola haaaaat water dus die zet ik soms met haar poten in het water maar ik heb niet het idee dat ze het echt nodig heeft. sam is gek op water en er staat nu ook weer standaard een speciekuip of het badje buiten met water erin en daar springt hij een paar keer per dag in.

wel heb ik standaard op alle schaduwplekken waterbakken staan die ik wat vaker ververs zodat het lekker koud blijft
Afbeelding
ienepiens
Actief

sirene schreef:Misschien moeten ze alle rassen maar geen verbieden die met 23 graden en meer al het loodje leggen :roll:
Soms wordt er hier ook echt wel overdreven door sommigen vind ik hoor. Die hond ligt nota bene buiten en dat meisje was niet met de hond aan het trainen of heel actief aan het spelen ofzo. Als honden dáár al niet meer tegen kunnen...
Als een hond zelf in de volle zon wil bakken, maar ook bij water kan en zelf de keus heeft om in de schaduw te liggen, dan vind ik het oke...
Maar in dit geval kan de hond niet kiezen, omdat vrouwtje zonodig wil bakken...En dan 1,5uur in de volle zon!! Nou, dan vind ik niet dat ik overdrijf wanneer ik dit toch enigzins verkeerd vind.. Een zonnesteek bij een hond kan snel gaan...
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Ik loop dezelfde stukken als in de winter en ik merk nog niet zo gek veel aan de honden.
Tsja, ze zijn wat sneller moe en hijgen wat eerder. :19:
Zonnen doe ik nooit met mijn honden erbij, dan wil ik genieten van de rust.
En met Nando wordt dat sowieso een groot fiasco.
Want die wil dan continue kuilen graven op het strand, precies onder mijn zitplaats natuurlijk.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”