Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Van welk stekend beestje krijg je een "plakkaat"?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lin&Noa
Zeer actief
Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.

Van welk stekend beestje krijg je een "plakkaat"?

Ongelezen bericht door Lin&Noa »

Ik heb dus sinds woensdagavond (na een bbq 's avonds) een (volgens mij) muggenbult.
Het doet geen pijn, het jeukt gewoon heel erg als een heftige muggenbult.
Nu, ik heb sinds gisteren een plakkaat op mijn enkel :O: Ik krijg mijn riempje van mijn schoen niet meer dicht. Zie mijn "enkel-bot" niet eens meer.

Nu vraag ik me af of dit van een mug kan komen (ben niet allergisch) of van een ander beest. Het doet in ieder geval geen pijn. Het jeukt ontzettend.

Iemand? :mrgreen:
Afbeelding
Maxine
Zeer actief

Re: Van welk stekend beestje krijg je een "plakkaat"?

Ongelezen bericht door Maxine »

Ik krijg (regelmatig) net hetzelfde, maar ik ben wel allergisch voor muggenbeten. :19:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ha, ik ken het, heel erg. Ik heb ze zo groot als m'n onderbeen gehad. Volgens mij weten ze nog steeds niet welk beestje het is die dat doet. Voor de jeuk kun je het beste menthol gel bij de apotheek halen, dat koelt heel erg af en is de jeuk een paar uur weg. Je kunt ook nog antihistamine nemen, maar dat wil niet altijd helpen.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Plakkaat :denken:

Bedoel je zo'n grote bult (enkele cm2's)?
Afbeelding
Lin&Noa
Zeer actief

Maxine schreef:Ik krijg (regelmatig) net hetzelfde, maar ik ben wel allergisch voor muggenbeten. :19:
Ik heb dit ooit weleens eerder gehad. Maar tegelijkertijd (zoals nu) heb ik ook gewoon beschaafde muggenbultjes :pffff:
Vraag me af welke naam deze "terror-mug" draagt.

Heb eens in de zoveel tijd ook weleens last van de "mitrieur-mug" :19:

:mrgreen:
Afbeelding
Lin&Noa
Zeer actief

sjaak-k schreef:Plakkaat :denken:

Bedoel je zo'n grote bult (enkele cm2's)?
Ik bedoel zo'n "schijf": Zeg maar een doorsnee van 10 cm...
Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Ik krijg van dazen altijd enorme plakkaten. Die voel ik ook steken, in tegenstelling tot muggen. Als die me prikken, kom ik er pas veel later achter.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik krijg het soms ook van die paardenvliegen volgens mij, stoters noemen we ze hier.
Vorig jaar zelfs zo gek dat ik een kuurtje nodig had. Heel m'n enkel was dik en rood.
Lin&Noa
Zeer actief

Neeltje schreef:Ha, ik ken het, heel erg. Ik heb ze zo groot als m'n onderbeen gehad. Volgens mij weten ze nog steeds niet welk beestje het is die dat doet. Voor de jeuk kun je het beste menthol gel bij de apotheek halen, dat koelt heel erg af en is de jeuk een paar uur weg. Je kunt ook nog antihistamine nemen, maar dat wil niet altijd helpen.
Dan zou mijn astma-pompje ook moeten helpen? Die heb ik voor mij ratjes nodig. Ook antihistamine.

Afbeelding
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes

Ongelezen bericht door -Mieke- »

een daas / steekvlieg ?
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Lin&Noa
Zeer actief

Wilma schreef:Ik krijg van dazen altijd enorme plakkaten. Die voel ik ook steken, in tegenstelling tot muggen. Als die me prikken, kom ik er pas veel later achter.
Ja maar dazen doen pijn. Dit jeukt gewoon en het voelt héééérlijk als ik krab... :devil:
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Daisy@ schreef:Ik krijg het soms ook van die paardenvliegen volgens mij, stoters noemen we ze hier.
Vorig jaar zelfs zo gek dat ik een kuurtje nodig had. Heel m'n enkel was dik en rood.
Poepenvliegen noemen wij ze , ik denk dat we dezelfde bedoelen, ik heb pilletjes ervoor want als ik word gestoken , zwelt mijn arm heel erg op, het jeukt niet maar doet zeer als een brandwond, en dat duurt 2 weken ongeveer. :N:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Lin&Noa schreef:
Wilma schreef:Ik krijg van dazen altijd enorme plakkaten. Die voel ik ook steken, in tegenstelling tot muggen. Als die me prikken, kom ik er pas veel later achter.
Ja maar dazen doen pijn. Dit jeukt gewoon en het voelt héééérlijk als ik krab... :devil:
Als ik gestoken wordt door een daas dan krijg ik ook een plakaat en dat jeukt ook heel erg, later wordt het errug warm en hard.
dus ik denk dat je gestoken bent door een daas.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Neeltje

Nope, dit zijn geen daarzen, daar krijg je wel giga bulten van maar geen gigantische plakkaten. Ik heb er ook 'n keer een op m'n hand gehad, m'n hele hand was gezwollen. M'n onderarm en dan heb je het toch over een 30 cm of zo??
Neeltje

Wil de hond schreef:Een Tijgermug?
Hij houdt geloof ik niet zo van etiquette, want hij heeft zich nog nooit aan mij voorgesteld........

Ze steken hier voornamelijk of in de vroege ochtend of 's avonds rond 'n uur of 7......
Lin&Noa
Zeer actief

Wil de hond schreef:Een Tijgermug?
De beet is pijnlijk en laat een grote roodpaarse vlek op de huid na. De vrouwtjesmug is bovendien in staat om de virussen over te dragen op haar nageslacht.[11]
Nope dat issem nie. Gelukkig...
Afbeelding
Lin&Noa
Zeer actief

Langhaar schreef:
Lin&Noa schreef:
Als ik gestoken wordt door een daas dan krijg ik ook een plakaat en dat jeukt ook heel erg, later wordt het errug warm en hard.
dus ik denk dat je gestoken bent door een daas.
Maar ik blijf erbij dat een daas een pijnlijke jeukt veroorzaakt. Dat is nu niet het geval. Als ik nu zou moeten kiezen tussen krabben en sex dan zou ik krabben moeten kiezen.

Deze vergelijking is niet waarheidsgetrouw, maar puur ter illustratie van de kwaal

Afbeelding
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Lin&Noa schreef:Ik heb dus sinds woensdagavond (na een bbq 's avonds) een (volgens mij) muggenbult.
Het doet geen pijn, het jeukt gewoon heel erg als een heftige muggenbult.
Nu, ik heb sinds gisteren een plakkaat op mijn enkel :O: Ik krijg mijn riempje van mijn schoen niet meer dicht. Zie mijn "enkel-bot" niet eens meer.

Nu vraag ik me af of dit van een mug kan komen (ben niet allergisch) of van een ander beest. Het doet in ieder geval geen pijn. Het jeukt ontzettend.

Iemand? :mrgreen:
Geen idee want eerlijk gezegd heb ik dat van elk insect aangezien ik al allergisch ben voor een mug
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Neeltje

Hoe gaat het nu?
IngeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door IngeK »

jij hebt toch teatree creme? dat moet je er eens opsmeren, ik heb altijd de olie en de jeuk is dan heel snel weg. Kun je daarna weer sexen ook :tongue:
Afbeelding
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Ik ben een keer gestoken door een Horzel enorme plek had ik toen en het jeukte verschrikkelijk..
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Nou mooi dat dit topic al bestaat... wou het hier ook neer zetten.

Ben op de club gestoken, binnen een dag was het van een rode plek met 5 cm doorsnee naar een grote plek geworden die de halve kant van mijn achterbovenbeen is.
Voelt ook warm aan, en is dikker, beetje pijnlijk (bijv. als ik ga zitten en net de stoel raak met mijn been). voelt ook iets harder aan die plek dan de rest van mijn been.

Mijn dokter zegt dat een mug mij verkeerd heeft gestoken waardoor het gif verkeerd in mijn been is gekomen. Ik denk eerder aan een allergie..... ik ehb nog nooit gehoord van een mug die verkeerd zijn gif in je steekt.

jullie? ik zit min. 3x per week in de bossen voor de training en word daar dan gestoken ook al smeer ik me in met spul waar deet in zit. altijd lange broek, shirt met lange mouwen aan en een petje op.
Neeltje

Sonnie1983 schreef:Nou mooi dat dit topic al bestaat... wou het hier ook neer zetten.

Ben op de club gestoken, binnen een dag was het van een rode plek met 5 cm doorsnee naar een grote plek geworden die de halve kant van mijn achterbovenbeen is.
Voelt ook warm aan, en is dikker, beetje pijnlijk (bijv. als ik ga zitten en net de stoel raak met mijn been). voelt ook iets harder aan die plek dan de rest van mijn been.

Mijn dokter zegt dat een mug mij verkeerd heeft gestoken waardoor het gif verkeerd in mijn been is gekomen. Ik denk eerder aan een allergie..... ik ehb nog nooit gehoord van een mug die verkeerd zijn gif in je steekt.

jullie? ik zit min. 3x per week in de bossen voor de training en word daar dan gestoken ook al smeer ik me in met spul waar deet in zit. altijd lange broek, shirt met lange mouwen aan en een petje op.
Jip, da-issie. Ik ga de bossen niet meer in na me eerst helemaal met Autan voor de tropen ingesmeerd te hebben en bij me te hebben. Dan vliegen ze nog wel om je heen, maar word je (tenminste ikke) niet meer gestoken. Ik ben één keer met 13 horzelbeten thuis gekomen, mij hebben ze niet meer. Dan stink ik maar naar dat spul, alles beter dan dat.

Ook opletten dat het niet gaat ontsteken. Ik heb er zelfs 'n keer antibiotica voor gekregen, want het begon er een beetje niet meer zo lekker uit zien.
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Neeltje schreef:
Sonnie1983 schreef:Nou mooi dat dit topic al bestaat... wou het hier ook neer zetten.

Jip, da-issie. Ik ga de bossen niet meer in na me eerst helemaal met Autan voor de tropen ingesmeerd te hebben en bij me te hebben. Dan vliegen ze nog wel om je heen, maar word je (tenminste ikke) niet meer gestoken. Ik ben één keer met 13 horzelbeten thuis gekomen, mij hebben ze niet meer. Dan stink ik maar naar dat spul, alles beter dan dat.

Ook opletten dat het niet gaat ontsteken. Ik heb er zelfs 'n keer antibiotica voor gekregen, want het begon er een beetje niet meer zo lekker uit zien.

Het is dan een allergie?heb geen dazen ofzo ge,ien alleen lichtbruine mugjes heb nu deet 40% gehaald hopelijk helpt dit
Neeltje

Het zijn inderdaad geen dazen/horzel beten/steken. Ik weet niet of het allergie is of 'n ander beestje, want ik krijg ook gewone muggenbulten.........

Sterkte.
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.

Ongelezen bericht door linda1985 »

Ik krijg het zelfs van muggen, maar het kan ook van een daas zijn, die steken ook flink!
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Een daas ja, zo noemen ze ze ook.
Rotbeesten.

Ik sta ook op het veld mét lange broek én lange mouwen. Dan maar zweten!
En goed inspuiten.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Horzels. Ik heb een keer een gígantisch gedrocht op mijn been gehad van een horzel :eek:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik ben een paar jaar geleden door een heel klein vliegend beestje (ong 1 mm) pal onder mijn enkel gestoken/gebeten. Ik zag het zitten en met dat ik hem/haar wegsloeg stak die nog even na. Al heel snel werden enkel en voet ontzettend dik en het jeukte enorm (en pijnlijk door de zwelling).
Uren gekoeld, wat een beetje hielp, daarna naar de HA en antihistamine mee gekregen. Het heeft een poos geduurd voor ik weer een schoen aankon.
Ik heb er 2 lidtekentjes aan overgehouden. En dat door een echt ienemini beestje :devil: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”