Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

moet ik weer meemaken....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder
Aantal honden: 1

Re: moet ik weer meemaken....

Ongelezen bericht door josefientje »

MARC_S schreef: Een schaap wordt gewoon geslacht. We praten hier niet over iemands geliefde pony oid. En geiten die je aan een pin in de berm zet zoals half Terschelling begrijp ik ook niet. Ineens staat er gewoon iemands geit in de duinen aan een pin. Iedereen kan ermee doen wat ze willen. Beest staat daar wat verloren aan zijn lot overgelaten. Ik denk dat het tijd wordt dat ze op Terschelling beseffen dat ook een geit beter achter een hekje kan. Scheelt heel wat gezeik met honden nl. :ok:
Je hebt het hier over een eeuwenoude traditie. Die gaat echt nier op de schop omdat niet-eilanders vinden dat het niet kan.
Het maakt trouwens niet uit waar je je geiten en/of schapen zet; twee jaar geleden zat ik ook bij de veearts met een gewonde geit, omdat een hond haar in mijn achtertuin, achter een hek dus, had aangevallen.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

BasP schreef:Mocht mijn labrador of later als ze groot is mijn witte herder het in hun kop halen om op bezoek te gaan bij de schapen in het weiland, dan vrees ik toch dat het enkele reis dierenarts wordt voor hen. Hoe gehecht ik ook aan ze ben.
En wanneer moet je weer langs de ik-heb-verschrikkelijk-rare-ideeën-arts? :N: :kotz:
Afbeelding
BasP
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador Timon en Zwitserse herder Floor

Ongelezen bericht door BasP »

Hilde schreef:
BasP schreef:Mocht mijn labrador of later als ze groot is mijn witte herder het in hun kop halen om op bezoek te gaan bij de schapen in het weiland, dan vrees ik toch dat het enkele reis dierenarts wordt voor hen. Hoe gehecht ik ook aan ze ben.
En wanneer moet je weer langs de ik-heb-verschrikkelijk-rare-ideeën-arts? :N: :kotz:
Maandag, om onze reu te laten castreren.

Bij de weg: ik beschreef een vrees, hetgeen niet betekent dat het een zekerheid is. Ten eerste omdat ik ze nooit loslaat in de buurt van schapen zolang er geen hek tussen zit, ten tweede omdat ik niet de enige ben hier in huis die onverhoopt ooit deze beslissing misschien zou moeten nemen.

Ten slotte: vissen genoeg hier ;) .
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Mijn 3 grootste hobbies: Timon, Floor en aquaria
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

BasP schreef:Maandag, om onze reu te laten castreren.

Bij de weg: ik beschreef een vrees, hetgeen niet betekent dat het een zekerheid is. Ten eerste omdat ik ze nooit loslaat in de buurt van schapen zolang er geen hek tussen zit, ten tweede omdat ik niet de enige ben hier in huis die onverhoopt ooit deze beslissing misschien zou moeten nemen.

Ten slotte: vissen genoeg hier ;) .
Als je een band opbouwt met je dieren, dan moet je daar toch van kunnen genieten, ook als ze in jouw ogen fouten maken? Je laat je partner toch ook niet direct afschieten als die jullie trouwdag of whatever even is vergeten? Iets waar je écht van houdt, kun je de ergste fouten nog vergeven. Denk ik dan hè. :19:
Afbeelding
BasP
Vaste gebruiker

Niet zo dogmatisch Hilde :wink: . Een situatie die zich nimmer heeft voorgedaan, daar maak ik me niet zoveel zorgen over. TS heeft ontzettend veel pech gehad. Ik geniet juist van de beestenbende: onze kinderen, onze katten, onze honden en mijn aquariumvissen :8): .
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

BasP schreef:Niet zo dogmatisch Hilde :wink: . Een situatie die zich nimmer heeft voorgedaan, daar maak ik me niet zoveel zorgen over. TS heeft ontzettend veel pech gehad. Ik geniet juist van de beestenbende: onze kinderen, onze katten, onze honden en mijn aquariumvissen :8): .
njha dan hoop ik niet dat jou kat ooit een vis uit je aquarium haalt..

moet ie tenslotte ingeslapen worden :roll:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Moos schreef:
ladybird schreef:
En wat denk je dan van de schapen die ze hier achter een schapennet op een hondenlosloopgebied zetten? :ugh: Doen ze hier regelmatig op de groene ster. De eerste keer dat wij het dus niet wisten, ( schapen stonden achter een bosje) rende onze Sultan gezellig door de groep schapen heen :ugh: Nu is Sultan geen bedreiging als klein mopshondje die ook nog eens zeer beleefd kan zijn op zulke momenten, maar je zal daar maar niets wetende lopen met je jagende hond. Dan heb je toch een groot probleem terwijl je op losloop gebied bent. :19:

Overigens voor TS: ik vind dat je het netjes handelt :wink:
Daarom herhaalde ik specifiek ook dat weiland. Maar dan nog, als je vindt dat je hond dood moet als hij een schaap pakt, dan zorg je er dus maar lekker voor dat dat nooit kan gebeuren. Ook niet in gevallen zoals jij nu noemt (want ik snap uiteraard wel dat het dan ooit weleens een keertje mis kan gaan :wink: ).
Zonder meer mee eens :wink: Stel dat mijn geliefde schatjes een schaap om zeep helpen zou ik me werkelijk vreselijk schuldig voelen (zelfs al staan ze klaar als kant en klare barfmaaltijd op een hondenlosloopgebied) Ze zouden bij mij NIET meer loskomen als ik maar denk dat er kleinvee zou staan.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

BasP schreef:Het lijkt wel of een aantal replyers een omgekeerde bewijslast hanteren. TS beschrijft een gebeurtenis waar verschillende interpretaties op volgen, waar TS toch niet echt de ruimte voor laat.

En daarnaast: behalve dat het voor de eigenaar van de schapen een stuk inkomstenderving is, wordt er redelijk laconiek gedaan
Ik struikelde vooral heel erg over dat laconieke. 'Moet ik weer meemaken'... Nou ja zeg, ik zou bibberend van ellende achter m'n toetsenbord zitten als mijn hond zoiets deed. Nee, 'moet ik weer meemaken', alsof het alleen maar lastig is als je hond schapen doodbijt. Je kan daar zomaar een hartstikke dooie hond aan overhouden als hij niet netjes bij je terug komt.
omtrent het feit dat een - super gedomesticeerd ras als de - hond 'zijn eigen eten haalt' :hmmm: . Daar zie ik in ieder geval niet de humor van in.
Humor niet, maar jachtdrift kan je een hond niet echt kwalijk nemen.
Mocht mijn labrador of later als ze groot is mijn witte herder het in hun kop halen om op bezoek te gaan bij de schapen in het weiland, dan vrees ik toch dat het enkele reis dierenarts wordt voor hen. Hoe gehecht ik ook aan ze ben.
Da's gelul. Je hebt er gewoon voor te zorgen dat ze niet in zo'n weiland kunnen komen. Doodbijten is wel extra lullig, maar ik denk dat menige hond er wel de lol van inziet om achter een kudde schapen aan te gaan (zo ook mijn Jack, en die gaat dus acuut aan de lijn als er hier in de buurt weer schapen staan). En jagen op andere dieren zoals konijnen, dat kan je een hond ook niet kwalijk nemen, jij als baas bent er verantwoordelijk voor dat je hond niet (met dodelijke afloop) alsmaar achter andere beesten aansjeest.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

Je beginpost: ik weet dat hij op fazanten of konijen (oid) jaagt, maar op schapen.. ???
Dus: fazanten en konijnen maken niet uit, maar een schaap wel. Ik had hem al veel eerder vast gedaan, als je al wist dat hij ook op ander wild jaagt. Beetje dom.

Maar goed, desalniettemin is het toch vervelend voor je, dus sterkte ermee.
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Tulp schreef:Wat een hypocriet gedoe weer van al die barfers hier. Een dooie kip, lam of konijn geven mag wel maar een hond die het zelf doet mag niet :blah:
Natuurlijk mag dat zomaar niet, maar ts neemt haar verantwoordelijkheid en zegt dat de hond niet meer los mag.
Als je zeker weet dat je hond het gedaan heeft zou ik het oplossen (evt middels WA-verzekering) maar als dat niet zo is dan ga ik ook geen schuld bekennen. In 10 minuten een schaap doodbijten en een lam verwonden is erg snel.
Zozo, dat zit je nogal dwars, niet? Wat hebben barfers hiermee van doen?
Ik zal je een staaltje hond/baasbewustzijn meegeven. Staaltjes wat ik hier dagelijks aan de plas meemaak van in hoofdzaak honden die brokgevoerd worden, maar dat terzijde.
Een boer die zijn beesten laat lopen in het hondenuitlaatgebied ergert zich dagelijks groen en geel aan hondeneigenaren die bewust hun honden laten najagen op de runderen met kalfjes en paarden. Zo is het al een paar x voorgekomen dat een kalf zich vast heeft gelopen in een drassige greppel en nog net niet gegrepen werd door een roedel losgeslagen honden. Ook zijn er honden die konijnen en hazen vanuit het losloopgebied opjagen naar het achterland tegen de Uiterwaarden aan. Ze krijgen gelegenheid om zover op te jagen, dat ze uitkomen op een schapenweiland waar drie weken geleden voor de tweede keer een schaap met lam het met de dood hebben moeten bekopen. De plakaten met waarschuwingen plus foto van de hond die in dat bewuste weiland tussen die schapen is gefotografeerd maakt schijnbaar weinig indruk, want inmiddels is het aan de palen van het losloopgebied verdwenen. Komen die honden een weiland verder, dan zijn de paarden met veulens de lul. En zo is het gesteld met de laconiekheid van eigenaren die het wel best vinden met het hondenlosloopbeleid en letterlijk hun hond in een grabbelton aan prikkels gooien waar ze geen vat op hebben. In de verste verte heeft dat niets met de hypocritie van barfers te maken, omdat in dit geval mijn honden dagelijks prooidieren en karkassen verschalken. Dat is hun dagelijks voeding, het toelaten van jachtgedrag is van geheel andere orde en past niet in de filosofie van BARF/NRF of wat dan ook voor rauwe voedingstheorie. Het is een plaat voor de kop mentaliteit van eigenaren die geen rekening houden met het jachtgedrag van hun honden en een uniek losloopgebied verpesten voor een ander. Binnen vijf minuten kan heel veel schade aangericht worden en voor zo'n boer is bewijslast dan een serieuze zaak. Het feit dat TS haar hond nu aangelijnd houdt, is zo te lezen niet voor niets. Het siert haar dat ze dit op een forum vermeldt, maar dit verhaal staat niet op zich. Je moet eens weten wat ik hier zie en waarvan ik echt kromme tenen krijg. Ben blij dat mijn dieren daar niet in de buurt lopen.
BasP
Vaste gebruiker

Hanneke2 schreef:Je hebt er gewoon voor te zorgen dat ze niet in zo'n weiland kunnen komen. Doodbijten is wel extra lullig, maar ik denk dat menige hond er wel de lol van inziet om achter een kudde schapen aan te gaan. En jagen op andere dieren zoals konijnen, dat kan je een hond ook niet kwalijk nemen, jij als baas bent er verantwoordelijk voor dat je hond niet (met dodelijke afloop) alsmaar achter andere beesten aansjeest.
Dit is eigenlijk ook dat wat de kern van het hele verhaal zou moeten zijn. Ofwel: de spijker op zijn kop.

Mijn opmerking mag dan een beetje de kat op het spek binden zijn (of zo je wilt: de hond op het schaap), of zoals jezelf het 'gelul' noemt, de in mijn ogen populistische opmerkingen van een aantal van mijn voorgangers én 'nagangers' schoten me bijna in het verkeerde keelgat.

Het getuigt trouwens van weinig kennis en inzicht als iemand zegt "dan hoop ik niet dat jou kat ooit een vis uit je aquarium haalt..

moet ie tenslotte ingeslapen worden".
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Inge O schreef:
BasP schreef:wordt er redelijk laconiek gedaan omtrent het feit dat een - super gedomesticeerd ras als de - hond 'zijn eigen eten haalt' :hmmm: . Daar zie ik in ieder geval niet de humor van in.
daar wordt alleen mee bedoeld dat een hond - élke hond - het qua gedrag nog in zich heeft om te jagen en o wee, ja, ook te doden (stel je vóór zeg :N: !)
Mocht mijn labrador of later als ze groot is mijn witte herder het in hun kop halen om op bezoek te gaan bij de schapen in het weiland, dan vrees ik toch dat het enkele reis dierenarts wordt voor hen. Hoe gehecht ik ook aan ze ben.
bah, jij valt voor mij onder de categorie 'kotsbazen' om reeds hoger uitgelegde redenen :kotz: .
idem
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

fenneke schreef:
BasP schreef: Mocht mijn labrador of later als ze groot is mijn witte herder het in hun kop halen om op bezoek te gaan bij de schapen in het weiland, dan vrees ik toch dat het enkele reis dierenarts wordt voor hen. Hoe gehecht ik ook aan ze ben.
breng die witte dan maar hierheen

:kotz: :kotz:
Ach dan neem ik de lab wel :pffff:
dat onthechten gaat je niet zo zwaar af aan het lezen :idea:
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Inge O schreef:
BasP schreef:
Het getuigt trouwens van weinig kennis en inzicht als iemand zegt "dan hoop ik niet dat jou kat ooit een vis uit je aquarium haalt..

moet ie tenslotte ingeslapen worden".
oké, wil jij ons dan alsjeblief slimmer maken? wat is vanuit het standpunt van hond of kat het verschil tussen het doden van een schaap door een hond en het doden van een vis door een kat?
ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.. :F:

Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Waarschijnlijk (sarcastisch bedoeld) juist geen verschil.. vandaar de opmerking.

Suzanne
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull

Ongelezen bericht door nana »

Het enige verschil is wat wij mensen eraan plakken, een visje vinden we natuurlijk
maar owee als onze grote vriend de hond iets pakt of gromt of bijt :N: .
Vermenselijken heet dat. Hopelijk snappen de honden van Bas wat ze wel en niet geacht worden om
te doen anders volgt kennelijk de doodstraf.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

signmodel schreef:nog steeds niks van de boer gehoord. mmmm ik wil m echt betalen en een bos bloemen brengen of wat dan ook, maar ja blijkbaar vind ik het erger dan hijzelf. en je kan idd wel zeggen enkele reis eeuwig paradijs maar doe je dat ook als hij je bankstel sloopt? of in huis poept? kijk ik vind het echt heel erg maar idd het is iets honds en zorg dat het nooit meer gebeurt! ik probeerde hier ook alleen even te vertellen dat elke hond het kan doen, natuurlijk de een heeft een grote risico dan de ander maar daar dacht ik al alert op te zijn. dus ik geloof niet dat mijn hond (en de op 1 hand te tellen andere eerlijke mensen) de enige is die zoiets doet. de boer was gewoon pissed omdat het al de zoveelste keer was! mmmm zijn dit de grootste commentators of grootste zwijgers? ik zeg alleen LET OP!
en het is ook belachelijk een schapenweiland in een hondenlosloop gebied, waar heel veel mensen heen gaan omdat hun hond niet overal los kan.
vandaag nog even na gevraagd op school en ik zal in mijn lot moeten rustten dat ik gewoon zo een hond heb. dit train je er niet uit.
heel veel :blah: gewenst met dit topic maar denk erover na! je bent gewaarschuwd!
laat job de laatste zijn die zijn mama zo verdietig maakt.
Sorry dat ik zomaar in het topic val,maar ik vind je keurig reageren naar de boer toe hoor!
Hij is nu aan zet.
Ik zou me net als jij het rambam schrikken als een van mijn honden zoiets gedaan zou hebben en er ook voor zorgen dat het niet meer kon gebeuren.Dit gaat je gewoon nooit meer gebeuren :klaar:

@BasP:Het is inderdaad nog steeds heel erg honds om prooidieren op te jagen maar ik hoop dat mijn honden nooit achter de schapen aan gaan laat staan ze gaat doden.
Mocht het echter ooit gebeuren dan is dat ook voor mij geen reden om dan maar een enkele reis dierenarts te boeken :kotz:
Alhoewel :denken:
http://blog.seniorennet.nl/max_en_bente/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Madison schreef:Je beginpost: ik weet dat hij op fazanten of konijen (oid) jaagt, maar op schapen.. ???
Dus: fazanten en konijnen maken niet uit, maar een schaap wel. Ik had hem al veel eerder vast gedaan, als je al wist dat hij ook op ander wild jaagt. Beetje dom.

Maar goed, desalniettemin is het toch vervelend voor je, dus sterkte ermee.
waarom is dat dom? Mijn reu jaagt ook op fazanten en konijnen als hij de kans kreeg. Toch laat hij de schapen gerust hoor :19:

Hoogstens is mij reu een beetje dom :pffff:

en inderdaad, een wild konijn maakt me zoveel niet uit. een huiskonijn zou ik wel erg jammer vinden, net zoals het vee van iemand.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

maart schreef:
josefientje schreef:Dat is idd je grootste nachtmerrie. Haal je les eruit, deze hond kun je echt niet loslaten.

Ik had vandaag ook zo'n gevalletje aan de hand, maar dan andersom. Er kwam iemand uit het dorp mij vertellen dat haar hond mijn geit had aangevallen. Deze hond heeft (http://www.hondenforum.nl/plaza/algemee ... 82653.html" onclick="window.open(this.href);return false;) 2 maanden geleden ook al problemen veroorzaakt.
Mijn geit is er gelukkig met wat schrammen van af gekomen, maar ik snap echt niet dat deze hond weer gewoon losgelaten werd.
nou ja, ik vind dat er wel ergere dingen zijn dan je hond die een schaap doodbijt hoor.

Ik vind het ook niet 'erg' voor de hond of voor de TS. wel jammer, want de hond heeft nu zijn leven (of toch zeker het eerstkomende stuk ervan) aan de lijn getekend en alleen maar meer los op goed omheinde stukken.

Ik vind het wel erg voor de persoon die zijn schaap en mss lam kwijt is, voor hém is het mss een nachtmerrie, maar waarschijnlijk ook wel niet zijn ergste.
nou voor hem kan de schaap toch net zoveel betekenen als voor jou je hond dat weet je toch niet

maar het lijkt me behoorlijk schikken

en ps als mijn honden als haasjes en fazant zouden jagen gaan ze niet los
Afbeelding
BasP
Vaste gebruiker

Er is een verschil tussen mijn vissen en zijn schapen. Mijn vissen dienen alleen voor mijn plezier, zijn schapen zijn zijn inkomstenbron (hoewel dat natuurlijk absoluut geen reden hoeft te zijn voor de katten om dan maar straffeloos mijn vissen op te eten :wink: ).

Over het afmaken van honden stond me nog iets bij: klik. Daarnaast blijkt (maar dat kan ook keukenwijsheid zijn) dat honden die een keer schapenbloed hebben geroken recidivisten blijken te worden.
maart
Zeer actief

twinkeltje schreef:nou voor hem kan de schaap toch net zoveel betekenen als voor jou je hond dat weet je toch niet

dat zeg ik toch ook? Dat ik het voor de boer erg vind.
Voor de TS en voor de hond vind ik het jammer. Want hij kan nu niet meer los daar.

Maar om te zeggen dat het je ergste nachtmerrie is? Nee, dat ik niet. :U:
maart
Zeer actief

BasP schreef:Daarnaast blijkt (maar dat kan ook keukenwijsheid zijn) dat honden die een keer schapenbloed hebben geroken recidivisten blijken te worden.

:smile: :smile:
twinkeltje
moderator

maart schreef:
twinkeltje schreef:nou voor hem kan de schaap toch net zoveel betekenen als voor jou je hond dat weet je toch niet

dat zeg ik toch ook? Dat ik het voor de boer erg vind.
Voor de TS en voor de hond vind ik het jammer. Want hij kan nu niet meer los daar.

Maar om te zeggen dat het je ergste nachtmerrie is? Nee, dat ik niet. :U:
nou voor mij wel hoor als zo klein ding van mij een schaap zou killen moet er niet aan denken die pakken gellukig liever een koe
Afbeelding
twinkeltje
moderator

BasP schreef:Er is een verschil tussen mijn vissen en zijn schapen. Mijn vissen dienen alleen voor mijn plezier, zijn schapen zijn zijn inkomstenbron (hoewel dat natuurlijk absoluut geen reden hoeft te zijn voor de katten om dan maar straffeloos mijn vissen op te eten :wink: ).

Over het afmaken van honden stond me nog iets bij: klik. Daarnaast blijkt (maar dat kan ook keukenwijsheid zijn) dat honden die een keer schapenbloed hebben geroken recidivisten blijken te worden.
natuurlijk heb je helemaal gelijk in de mijne krijgen vers vlees en geen kip is veilig meer
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Hanneke2 schreef: Ik ben mijn honden ook wel eens effe kwijt, en daar doe ik ook wel eens laconiek over, maar ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat ze uit zicht geen bloedbaden aanrichten, en dan heb ik dus de luxe om er laconiek over te doen.
Hoe weet je dat zo zeker eigenlijk? Ben ik wel benieuwd naar? Als mijn honden regelmatig weg zouden zijn om een potje te jagen, zou ik niet weten hoe ik kan weten dat ze onderweg niet een dier stukbijten. Dat is toch de hele bedoeling van jagen :denken:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Martijn schreef:
BasP schreef:Er is een verschil tussen mijn vissen en zijn schapen. Mijn vissen dienen alleen voor mijn plezier, zijn schapen zijn zijn inkomstenbron (hoewel dat natuurlijk absoluut geen reden hoeft te zijn voor de katten om dan maar straffeloos mijn vissen op te eten :wink: ).
Als ze alleen een inkomstenbron zijn krijg je je schaap vergoed en mag je verder je moeilijke mond houden.
Dan heb je je geld toch? Niet zeuren.
Daarnaast blijkt (maar dat kan ook keukenwijsheid zijn) dat honden die een keer schapenbloed hebben geroken recidivisten blijken te worden.
Woon jij in een openluchtmuseum?

Afbeelding
:smile:

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

maart schreef:
BasP schreef:Daarnaast blijkt (maar dat kan ook keukenwijsheid zijn) dat honden die een keer schapenbloed hebben geroken recidivisten blijken te worden.

:smile: :smile:
dan valt het me mee dat er überhaupt nog ergens schapen lopen, de meeste honden hier hebben echt wel eens schaap beproeft :engel:
kan wel zijn dat ze verslingert raken aan de jacht, dat is weer wat anders.
verder is een boer niet zo sentimenteel hoor, de meeste zijn te besodemieterd om een kwartje medicatie in zo`n beest te doen, dus als je het schaap vergoed, dan is het al gauw goed.
neemt niet weg dat het schaap natuurlijk het kind van de rekening is en dat zou niet moeten voorkomen.
want het is een rot manier om dood te gaan en je hebt het als eigenaar van een hond maar te voorkomen zo goed en zo kwaad als het gaat
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Martijn schreef:
Als ze alleen een inkomstenbron zijn krijg je je schaap vergoed en mag je verder je moeilijke mond houden.
Dan heb je je geld toch? Niet zeuren.
Daarnaast blijkt (maar dat kan ook keukenwijsheid zijn) dat honden die een keer schapenbloed hebben geroken recidivisten blijken te worden.
Woon jij in een openluchtmuseum?
:smile:

Hera heeft 1x achter een kudde schapen aangezeten. Schapen waren van de boer die ons weiland mocht gebruiken.
Ik vond het verschrikkelijk, kregen haar ook niet direct te pakken en die schapen bleven uiteraard maar rennen.
uiteindelijk kon de buurvrouw haar met een snoekduik in de kladden grijpen en die heeft Hera op niet mis te verstane wijze duidelijk gemaakt dit nooit maar dan ook nooit meer in haar kop te halen. Sindsdien kijkt ze niet meer naar schapen, de boodschap was schijnbaar erg duidelijk.
Overigens had ze sommige schapen schijnbaar kunnen raken met haar tanden dus bloed heeft ze 'geproefd'.....
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Dus een dier welke je voor t plezier hebt, heeft minder waarde dan een dier welke uit economische gewin gehouden wordt? Das onzin, eerder omgekeerd: Wat wil jij aan geld bieden als de waarde van het gedode dier puur een emotionele waarde is? :19: Als de boer t geld heeft en een bossie bloemen, is t wat hem betreft wel klaar, hoor.

O ja. En dat van dat bloed is natuurlijk waaar. Net zoals dat een hedder altijd voor de rug gaat, en minstens 1x de baas aanvalt. :mrgreen: :pffff: Duskijk maar uit met je witte...

Overigens hoop ik dat mijn honden geen bloedbad aanrichten, hebebn ze immers nog nooit gedaan (en schapen staan ze doodsangsten voor uit... :mrgreen: ), maar uit zicht gaat hier geen enkele hond...Daar krijg ik zelf echt enorme stress van! Wandelen gebeurt hier maar mooi op de paadjes...
Laatst gewijzigd door Anne&Taar op 30 mei 2010 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik denk dat het wel degelijk zo is dat als een hond eenmaal succes met iets heeft gehad wat zo zelfbelonend is, dat de kans dan behoorlijk aanwezig is dat hij het weer doet.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”