Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

moet ik weer meemaken....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Re: moet ik weer meemaken....

Ongelezen bericht door Tulp »

Wat een hypocriet gedoe weer van al die barfers hier. Een dooie kip, lam of konijn geven mag wel maar een hond die het zelf doet mag niet :blah:
Natuurlijk mag dat zomaar niet, maar ts neemt haar verantwoordelijkheid en zegt dat de hond niet meer los mag.
Als je zeker weet dat je hond het gedaan heeft zou ik het oplossen (evt middels WA-verzekering) maar als dat niet zo is dan ga ik ook geen schuld bekennen. In 10 minuten een schaap doodbijten en een lam verwonden is erg snel.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Tulp schreef:Wat een hypocriet gedoe weer van al die barfers hier. Een dooie kip, lam of konijn geven mag wel maar een hond die het zelf doet mag niet :blah:
Natuurlijk mag dat zomaar niet, maar ts neemt haar verantwoordelijkheid en zegt dat de hond niet meer los mag.
Als je zeker weet dat je hond het gedaan heeft zou ik het oplossen (evt middels WA-verzekering) maar als dat niet zo is dan ga ik ook geen schuld bekennen. In 10 minuten een schaap doodbijten en een lam verwonden is erg snel.
Ja joh natuurlijk ik schiet ook iedere avond mijn eigen biefstuk :cool2: moet gewoon kunnen :ok:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

josefientje schreef:Dat is idd je grootste nachtmerrie. Haal je les eruit, deze hond kun je echt niet loslaten.

Ik had vandaag ook zo'n gevalletje aan de hand, maar dan andersom. Er kwam iemand uit het dorp mij vertellen dat haar hond mijn geit had aangevallen. Deze hond heeft (http://www.hondenforum.nl/plaza/algemee ... 82653.html" onclick="window.open(this.href);return false;) 2 maanden geleden ook al problemen veroorzaakt.
Mijn geit is er gelukkig met wat schrammen van af gekomen, maar ik snap echt niet dat deze hond weer gewoon losgelaten werd.
nou ja, ik vind dat er wel ergere dingen zijn dan je hond die een schaap doodbijt hoor.

Ik vind het ook niet 'erg' voor de hond of voor de TS. wel jammer, want de hond heeft nu zijn leven (of toch zeker het eerstkomende stuk ervan) aan de lijn getekend en alleen maar meer los op goed omheinde stukken.

Ik vind het wel erg voor de persoon die zijn schaap en mss lam kwijt is, voor hém is het mss een nachtmerrie, maar waarschijnlijk ook wel niet zijn ergste.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel

Ongelezen bericht door Tulp »

S@ndr@ schreef:
Tulp schreef:Wat een hypocriet gedoe weer van al die barfers hier. Een dooie kip, lam of konijn geven mag wel maar een hond die het zelf doet mag niet :blah:
Ja joh natuurlijk ik schiet ook iedere avond mijn eigen biefstuk :cool2: moet gewoon kunnen :ok:
Nee hoor, dat bedoel ik niet. Maar hoe erg ook, dit kan gebeuren als een loslopende hond met jachtinstinct zijn eigen voer tegenkomt. Dus niet meer los waar dit kan gebeuren :ok:
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
S@ndr@
Zeer actief

:mrgreen: gaat ze doen en is ook prima, en je hebt gelijk hoor sommige reacties zijn ook zwaar overdreven ,

toch ik zou het er niet bij laten als mijn hond er een gewoonte van maakte uit het zicht zou verdwijnen, ik wil ten alle tijden weten wat hij uitvreet- letterlijk
May Linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie's en herders

Ongelezen bericht door May Linn »

Denk dat je dit erg onderschat, een schaap een in erge stress gaat namelijk liggen en ja dan kan het heel snel gaan.
Wel erg vervelend dat dit gebeurt natuurlijk, ikzelf zou me ook erg verantwoordelijk voelen als mijn hond dat gedaan zou hebben en voorgesteld hebben zowel het dode schaap als de dierenartskosten te vergoeden.
En daarnaast kwam mijn hond nooit meer los in de buurt van schapen.
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Ik denk ook dat je onderschat hoe snel een hond een schaap kan doodbijten.
Ik heb wel gezien hoe mijn hond de weide inging bij de schapen.
Schapen schieten in de stress en gaan eerst proberen te vluchten als dat niet lukt gaan ze liggen en dan is het natuurlijk zo gebeurt als je een hond hebt die pakt.
Mijn hond bleef erbij staan en prikte wat met zijn snuit tegen het schaap ik ben de weide in gegegaan en kon hem aanlijnen.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Runa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Runa »

zeer naar voor je, maar hing er bloed aan zen mond? en idd zoals hierboven gezegd is het niet zeker dat hijj het schaap heeft gedood.
Afbeelding
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

De hond van TS is een half uur weggeweest en om een schaap dood te bijten heeft een hond niet zo veel tijd nodig hoor, dat is binnen een minuut gebeurd. Zeker een kruising Husky/Mechelaar.
Gelukkig heeft TS haar hond terug en laat ze hem nu niet meer los, maar voor de betrokken schapeneigenaar was het toch zuur dat deze les over de rug van zijn schapen is geleerd.
Ik vind dat daar door een aantal hier wel zeer makkelijk overheen wordt gestapt. Ik zou me diep schamen als mij dat overkwam en zou zeker niet de hakken in het zand zetten naar de eigenaar van de schapen toe. Onkosten vergoeden en een dikke bos bloemen toe lijkt mij hier wel op z'n plaats ipv allerlei bewijs te gaan eisen. :19: (wat TS niet doet hoor, maar anderen in dit topic wel)
Gr. Aniek

Afbeelding
BasP
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador Timon en Zwitserse herder Floor

Ongelezen bericht door BasP »

Het lijkt wel of een aantal replyers een omgekeerde bewijslast hanteren. TS beschrijft een gebeurtenis waar verschillende interpretaties op volgen, waar TS toch niet echt de ruimte voor laat.

En daarnaast: behalve dat het voor de eigenaar van de schapen een stuk inkomstenderving is, wordt er redelijk laconiek gedaan omtrent het feit dat een - super gedomesticeerd ras als de - hond 'zijn eigen eten haalt' :hmmm: . Daar zie ik in ieder geval niet de humor van in.

Mocht mijn labrador of later als ze groot is mijn witte herder het in hun kop halen om op bezoek te gaan bij de schapen in het weiland, dan vrees ik toch dat het enkele reis dierenarts wordt voor hen. Hoe gehecht ik ook aan ze ben.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Mijn 3 grootste hobbies: Timon, Floor en aquaria
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

BasP schreef:Het lijkt wel of een aantal replyers een omgekeerde bewijslast hanteren. TS beschrijft een gebeurtenis waar verschillende interpretaties op volgen, waar TS toch niet echt de ruimte voor laat.

En daarnaast: behalve dat het voor de eigenaar van de schapen een stuk inkomstenderving is, wordt er redelijk laconiek gedaan omtrent het feit dat een - super gedomesticeerd ras als de - hond 'zijn eigen eten haalt' :hmmm: . Daar zie ik in ieder geval niet de humor van in.

Mocht mijn labrador of later als ze groot is mijn witte herder het in hun kop halen om op bezoek te gaan bij de schapen in het weiland, dan vrees ik toch dat het enkele reis dierenarts wordt voor hen. Hoe gehecht ik ook aan ze ben.
Nou ja dit is dan wel weer doorschieten naar de andere kant. Never nooit niet dat ik mijn hond in zou laten slapen als hij iets volkomen natuurlijks doet. Dat is mijn verantwoording, zorgen dat mijn hond geen schapen dood, dat kan ik echt niet in de schoenen van mijn hond schuiven.
Gr. Aniek

Afbeelding
signmodel
Actief
Mijn ras(sen): max en job, geweldige vullusbakkuh

Ongelezen bericht door signmodel »

tje wat een teweebeweegbrenging.
heb er een nachtje over (proberen) geslapen en de boer gebeld. zo raar, hij had geen tijd en belde me nog wel een keer. het was ook zo raar dat hij 2 uur met een gewond lam in zn auto reed om mij te zoeken. maar goed ik heb de reacties gelezen en moet wel eerlijk zijn in het feit dat hij idd geen bloed had of een jagers blik in zijn ogen, neemt zeker niet weg dat ik het niet geloof zo iemand verzint het toch niet! en hoe lang hij precies weg geweest is weet ik niet want zoals eerder hij loopt altijd een behoorlijk eind uit mijn buurt.
de politie is er wel bij geweest maar ja misschien uit medelij voor mij hoor ( een huilend meisje) hij zei dat ik er niks aan kon doen omdat het een officiele losloop plaats is en vanwaar de schapen staan was ik best een eind weg ( in mensen begrip, voor een hond blijkbaar niet).
hij gaat echt nooit meer los daar! en eigenlijk nergens meer behalve op afgesloten terrein met mij erbij! ik heb nooit de indruk gehad dat hij zoiets zou doen.
als hij aan de lijn is en hij zag een konijn of kat dan wou hij wel maar bij schapen bleef het bij kijken.
ennuh een flex of lange lijn is geen optie, ik houd m niet daaraan. hij krijgt er geen slechter leven van alleen anders.

en ik vind het om eerlijk te zijn lullig voor de boer maar voor het schaap veel erger! om 2 uur met een dood en gewond schaap te gaan rijden is toch echt het teken dat hij het erg vond! (en deze is wel laconiek!)

ik hoop ook echt dat dit niemand gebeurt!
Afbeelding

groetjes van ons.
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Langhaar schreef:Dan heb je nog mazzel gehad.
Volgens mij kan de eigenaar van het schaap een braakproef eisen en als daaruit blijkt dat het echt jouw hond was die dat schaap doodgebeten heeft kan de eigenaar van het schaap eisen dat je hond ingeslapen wordt.

Nee hoor. als de schade vergoed moet worden is dit voldoende.
De boer is niet de eigenaar van de hond.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

BasP schreef:
Als ik jou was dan zou ik dat alvast uit voorzorg doen voor het geval dat
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
May Linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie's en herders

Ongelezen bericht door May Linn »

Kijk dat is nou typisch boer, meestal begrijpen die wel dat dieren dieren blijven en zich ook zo gedragen.
Ze vaak ook heel anders met hun dieren om
Het kan dus idd voorkomen dat je hond een schaap doodbijt of verwond, dat is gewoon de werkelijk.
TS weet nu ook dat haar hond ws ook achter schapen aangaat en ws ook daadwerkelijk bijt, want daar zit wel een heel groot verschil in.
Ze kan dus haar maatregelen nemen en proberen dat dit nooit meer voorkomt.
Meer kan je niet doen in deze.

Ik denk trouwens dat heel veel honden achter schapen aan zullen gaan in sommige omstandigheden (bv als er ineens een kudde langskomt), net als dat de meeste honden achter een konijn of haas aan zullen rennen. Sommige honden gaan daar verder in dan anderen, maar dat weet je pas als zoiets gebeurt of als je ermee aan het trainen gaat.
Laatst gewijzigd door May Linn op 29 mei 2010 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

chrico schreef:
BasP schreef:
Ja is nogal overdreven zeg :oeps:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Jeetje, waar mensen al wel niet van schrikken. Ze kopen een roofdier met lange tanden gemaakt om schapen te vreten en als hij dat doet krijgt hij een enkele reis want dat kan echt niet! :80: Mijn honden hebben nog nooit een schaap gebeten maar dat kan makkelijk een keer gebeuren. Waar ze nl los mogen lopen ook schapen soms. Ineens sta je dus tussen de schapen midden op de hei. Ja, wat dan? Tot nu toe doen ze niks maar dat kan ik niet garanderen. Ik loop er nog maar zelden ivm die schapen.

En een hond kan volgens mij niet door derden afgemaakt worden omdat hij een schaap gepakt heeft. Zou wel erg zot zijn. Dan zouden er heel wat honden afgemaakt moeten worden. Ik zou ook twijfelen of mijn hond dat wel gedaan had en om te beginnen zou ik eens kijken hoe hij nu op schapen reageert. Want die boer kan de eerste de beste wel aanspreken hierop. Lekker makkelijk. Ook apart dat hij je niet meteen te woord kan staan.

Een schaap wordt gewoon geslacht. We praten hier niet over iemands geliefde pony oid. En geiten die je aan een pin in de berm zet zoals half Terschelling begrijp ik ook niet. Ineens staat er gewoon iemands geit in de duinen aan een pin. Iedereen kan ermee doen wat ze willen. Beest staat daar wat verloren aan zijn lot overgelaten. Ik denk dat het tijd wordt dat ze op Terschelling beseffen dat ook een geit beter achter een hekje kan. Scheelt heel wat gezeik met honden nl. :ok:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Joera schreef:
chrico schreef:
BasP schreef:
sluit ik me bij aan hoe lullig ik het ook zou vinden als hij het zou doen( en ik hem dus een kans heb gegeven die hij niet mocht hebben), dat is geen ritje dierenarts voor hem :neenee:
wel even nuchter blijven nadenken he :ugh:
chrico
Zeer actief

Joera schreef:
chrico schreef:
BasP schreef:
En je vind het niet overdreven om je hond in te laten slapen omdat hij iets honds doet? Dat vind ik namelijk een belachelijke redenatie om te gaan roepen dat als je hond een schaap doodbijt dat je hem laat inslapen terwijl er zoveel andere oplossingen zijn. Maar goed, je heb er altijd mensen tussen die kiezen voor de makkelijkste weg ipv er energie en tijd in te stoppen :U:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Joera schreef:
chrico schreef: Als ik jou was dan zou ik dat alvast uit voorzorg doen voor het geval dat
sluit ik me bij aan hoe lullig ik het ook zou vinden als hij het zou doen( en ik hem dus een kans heb gegeven die hij niet mocht hebben), dat is geen ritje dierenarts voor hem :neenee:
:smile: oja zo kan je het ook lezen :oohja: ik pikte het op als reactie op mijn tekst :mrgreen:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
S@ndr@
Zeer actief

:smile: :smile: :smile: , je die was voor meerdere uitleggen vatbaar :F:
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

chrico schreef:
S@ndr@ schreef:
Joera schreef: Ja is nogal overdreven zeg :oeps:
:smile: oja zo kan je het ook lezen :oohja: ik pikte het op als reactie op mijn tekst :mrgreen:
Ik was het inderdaad met jou eens. :wink:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Okee tjieuw :smile: lees dan maar over mijn gemopper heen als je wil :mrgreen:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

BasP schreef:
Je kan natuurlijk ook gewoon zorgen dat je honden niet in andermans weiland komen, waar andermans schapen staan. Als de consequentie daarvan de dood is lijkt me dat wel zo eerlijk tegenover je honden.
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

BasP schreef:Het lijkt wel of een aantal replyers een omgekeerde bewijslast hanteren. TS beschrijft een gebeurtenis waar verschillende interpretaties op volgen, waar TS toch niet echt de ruimte voor laat.

Waarom neem je niet gewoon een goudvis..???
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Moos schreef:
BasP schreef:
Je kan natuurlijk ook gewoon zorgen dat je honden niet in andermans weiland komen, waar andermans schapen staan. Als de consequentie daarvan de dood is lijkt me dat wel zo eerlijk tegenover je honden.
En wat denk je dan van de schapen die ze hier achter een schapennet op een hondenlosloopgebied zetten? :ugh: Doen ze hier regelmatig op de groene ster. De eerste keer dat wij het dus niet wisten, ( schapen stonden achter een bosje) rende onze Sultan gezellig door de groep schapen heen :ugh: Nu is Sultan geen bedreiging als klein mopshondje die ook nog eens zeer beleefd kan zijn op zulke momenten, maar je zal daar maar niets wetende lopen met je jagende hond. Dan heb je toch een groot probleem terwijl je op losloop gebied bent. :19:

Overigens voor TS: ik vind dat je het netjes handelt :wink:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Moos schreef:
BasP schreef:
Inderdaad. Ik vind het slim van TS dat ze hem niet meer daar los laat.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

ladybird schreef:
En wat denk je dan van de schapen die ze hier achter een schapennet op een hondenlosloopgebied zetten? :ugh: Doen ze hier regelmatig op de groene ster. De eerste keer dat wij het dus niet wisten, ( schapen stonden achter een bosje) rende onze Sultan gezellig door de groep schapen heen :ugh: Nu is Sultan geen bedreiging als klein mopshondje die ook nog eens zeer beleefd kan zijn op zulke momenten, maar je zal daar maar niets wetende lopen met je jagende hond. Dan heb je toch een groot probleem terwijl je op losloop gebied bent. :19:

Overigens voor TS: ik vind dat je het netjes handelt :wink:
Daarom herhaalde ik specifiek ook dat weiland. Maar dan nog, als je vindt dat je hond dood moet als hij een schaap pakt, dan zorg je er dus maar lekker voor dat dat nooit kan gebeuren. Ook niet in gevallen zoals jij nu noemt (want ik snap uiteraard wel dat het dan ooit weleens een keertje mis kan gaan :wink: ).
Afbeelding
signmodel
Actief
Mijn ras(sen): max en job, geweldige vullusbakkuh

Ongelezen bericht door signmodel »

nog steeds niks van de boer gehoord. mmmm ik wil m echt betalen en een bos bloemen brengen of wat dan ook, maar ja blijkbaar vind ik het erger dan hijzelf. en je kan idd wel zeggen enkele reis eeuwig paradijs maar doe je dat ook als hij je bankstel sloopt? of in huis poept? kijk ik vind het echt heel erg maar idd het is iets honds en zorg dat het nooit meer gebeurt! ik probeerde hier ook alleen even te vertellen dat elke hond het kan doen, natuurlijk de een heeft een grote risico dan de ander maar daar dacht ik al alert op te zijn. dus ik geloof niet dat mijn hond (en de op 1 hand te tellen andere eerlijke mensen) de enige is die zoiets doet. de boer was gewoon pissed omdat het al de zoveelste keer was! mmmm zijn dit de grootste commentators of grootste zwijgers? ik zeg alleen LET OP!
en het is ook belachelijk een schapenweiland in een hondenlosloop gebied, waar heel veel mensen heen gaan omdat hun hond niet overal los kan.
vandaag nog even na gevraagd op school en ik zal in mijn lot moeten rustten dat ik gewoon zo een hond heb. dit train je er niet uit.
heel veel :blah: gewenst met dit topic maar denk erover na! je bent gewaarschuwd!
laat job de laatste zijn die zijn mama zo verdietig maakt.
Afbeelding

groetjes van ons.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

BasP schreef: Mocht mijn labrador of later als ze groot is mijn witte herder het in hun kop halen om op bezoek te gaan bij de schapen in het weiland, dan vrees ik toch dat het enkele reis dierenarts wordt voor hen. Hoe gehecht ik ook aan ze ben.
breng die witte dan maar hierheen

:kotz: :kotz:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”