Jeetje, waar mensen al wel niet van schrikken. Ze kopen een roofdier met lange tanden gemaakt om schapen te vreten en als hij dat doet krijgt hij een enkele reis want dat kan echt niet!

Mijn honden hebben nog nooit een schaap gebeten maar dat kan makkelijk een keer gebeuren. Waar ze nl los mogen lopen ook schapen soms. Ineens sta je dus tussen de schapen midden op de hei. Ja, wat dan? Tot nu toe doen ze niks maar dat kan ik niet garanderen. Ik loop er nog maar zelden ivm die schapen.
En een hond kan volgens mij niet door derden afgemaakt worden omdat hij een schaap gepakt heeft. Zou wel erg zot zijn. Dan zouden er heel wat honden afgemaakt moeten worden. Ik zou ook twijfelen of mijn hond dat wel gedaan had en om te beginnen zou ik eens kijken hoe hij nu op schapen reageert. Want die boer kan de eerste de beste wel aanspreken hierop. Lekker makkelijk. Ook apart dat hij je niet meteen te woord kan staan.
Een schaap wordt gewoon geslacht. We praten hier niet over iemands geliefde pony oid. En geiten die je aan een pin in de berm zet zoals half Terschelling begrijp ik ook niet. Ineens staat er gewoon iemands geit in de duinen aan een pin. Iedereen kan ermee doen wat ze willen. Beest staat daar wat verloren aan zijn lot overgelaten. Ik denk dat het tijd wordt dat ze op Terschelling beseffen dat ook een geit beter achter een hekje kan. Scheelt heel wat gezeik met honden nl.