Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Laatste update rond amputatie voorpoot Nicky

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Odette
Actief
Mijn ras(sen): kruising mechelse herder/border collie + een Jack Russel

Laatste update rond amputatie voorpoot Nicky

Ongelezen bericht door Odette »

Allereerst wil ik iedereen die gereageerd heeft op mijn voorgaande berichten heel hartelijk bedanken. Alle lieve woorden hebben ons heel goed gedaan en hebben ons door deze - toch wel - moeilijke tijd heengeholpen.

Gisteren zijn bij Nicky de hechtingen eruit gehaald. De wond ziet er netjes uit en ook de DA was erg tevreden :D Dus het ergste leed is geleden.

Ook hebben we gisteren Luna van haar logeeradres opgehaald. De hereniging is redelijk tot goed verlopen. Ze wil steeds aan de wond ruiken en zet dan ook haar haren omhoog. Dus we kunnen nog niet helemaal juichen en we kunnen ze zeker nog niet samen alleen laten. Maar goed. Er is in ieder geval nog geen aanval geweest. Dus laten we moed houden!

Hieronder een foto van vandaag.

Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Re: Laatste update rond amputatie voorpoot Nicky

Ongelezen bericht door tekkel »

Wat een toestand hè? Die hond redt zich wel, nou jij nog :wink:
Sterkte, en plaats toch nog maar af en toe een update!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

De wond ziet er prima uit. Nu rustig aan haar conditie/kracht gaan opbouwen en qua lichaamsgewicht wat aan de schrale kant houden, dan komt het helemaal goed.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Fijn dat je ons zo op de hoogte hebt gehouden. Ik ga er vanuit dat het een 'en ze leefden nog lang en gelukkig' wordt :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Het ziet er netjes uit zeg :ok:

Hopelijk is Luna er zo ook aan gewend en komt iedereen weer tot rust!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Dat ziet er al goed uit zo! Fijn dat het toch allemaal zo voorspoedig verloopt.
Ik hoop dat Luna en Nicky samen ook weer een weg vinden om met deze veranderingen om te gaan.

Klinkt goed allemaal! :ok:
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Dat ziet er al heel mooi uit. Superrr :ok:

En idd dan zou ik de honden ook nog even uit elkaar houden als jullie er niet bij zijn. Kan geen kwaad.
En als Nicky zich straks beter kan redden en zich weer lekker zeker voelt dan kunnen ze wel weer bij elkaar.

En Nicky is nog steeds een knappe hond, echt waar. :I:

En wil je ons nog op de hoogte houden. :ok:

Nicky redt zich wel.

:ok: :ok: :ok:
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

het ziet er goed uit hoor!
hopelijk keert de rust snel terug en kan ook jij er aan gaan wennen.... Nicky heeft zich al goed aangepast hoor, wat een knappe en dappere meid!
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Nicky doet het goed :E: :E:
En de groeten van de mannen :zwaai
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes

Ongelezen bericht door gemini6 »

Ik zou het fijn vinden als je ons op de hoogte houdt.
Als de vacht eenmaal is aangegroeid ziet het er nog een stuk beter uit.
De wond geneest mooi zo te zien.
tibetaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

Ongelezen bericht door tibetaantje »

ziet er goed uit idd maar het zal voorjezelf niet meevallen om je hondje zo te zien maar dat gaat helemaal goedkomen. maar das voor een buitenstaander altijd wat makkelijk gezegd. :roos: ik geef het je te doen...
maar nicky zit er waarschijnlijk minder mee als jij.....het aanpassingsgevoel van een beest is wonderbaarlijk :E:
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
:I: Allway's in my heart :I:

Afbeelding
Odette
Actief

tibetaantje schreef:ziet er goed uit idd maar het zal voorjezelf niet meevallen om je hondje zo te zien maar dat gaat helemaal goedkomen. maar das voor een buitenstaander altijd wat makkelijk gezegd. :roos: ik geef het je te doen...
maar nicky zit er waarschijnlijk minder mee als jij.....het aanpassingsgevoel van een beest is wonderbaarlijk :E:
Absoluut! het aanpassingsvermogen van een hond is ENORM!!! En we hebben dan ook heel erg veel bewondering voor haar.
Hoewel het volgende probleem zich aan het aandienen is. Haar rechtervoorpoot begint toch wel wat overbelast te raken. Ze likt er veel aan en bijt aan haar enkel (volgens de DA is dat haar pols ?!). Dus we moeten haar toch echt wat gaan ontzien. We hebben dan ook besloten dat ze vanaf aankomende nacht niet meer boven gaat slapen, maar gewoon in de woonkamer. Ben benieuwd hoe ze dat oppakt, want ze is haar hele leven gewend bij ons te slapen. Maar dat traplopen is geen doen. Vanmorgen heeft mijn man haar maar naar beneden gedragen. Op is geen enkel probleem, maar af .... ze blijft het toch wel wat eng vinden en ze vindt het ook nodig om de laatste 4 a 5 treden naar beneden te springen. Tja ... dan kan nooit goed zijn voor dat voorpootje... :scratch:

Maar verder gaat alles gelukkig prima, ook met Luna hoewel we die nog flink in de gaten moeten houden en ze een bijzondere aantrekkingskracht voelt tot de wond van Nicky. Met het vrouwtje gaat het wat minder, want die heeft van alle stress van de afgelopen tijd letterlijk een maagzweer gekregen :ugh: . Nou ja ... gaat wel over voordat ik een jongetje wordt zullen we maar zeggen. En ach ... een huisarts is weer eens wat anders dan een dierenarts toch?! :lol1:
gemini6
Zeer actief

Slapen beide honden dan beneden?? Wanneer de 1 boven mag slapen en de ander beneden moet slapen, lijkt me geen goed idee.
Odette
Actief

gemini6 schreef:Slapen beide honden dan beneden?? Wanneer de 1 boven mag slapen en de ander beneden moet slapen, lijkt me geen goed idee.
Al 5 jaar geen enkel probleem. Nicky is gewend bij ons te slapen (foutje van mijn man, want ik heb altijd gezegd: geen honden op bed!) Maar goed ... dat is er in gegroeid. Luna is 5 jaar geleden erbij gekomen en die hebben we vanaf pup af aan gewend in de afgesloten keuken te slapen. En dat werkt prima. Dus nu hebben we afgelopen nacht Nicky in de woonkamer laten slapen en dat wonderwel goed gegaan. We hebben haar niet gehoord. Dus misschien went ze er wel aan. Nu hoop ik wel de weergoden ons voorlopig goed gezind zijn want als er onweer uitbreekt ... :scratch: Ben bang dat Nicky ons dan wel wakker krijgt .... Zij is als de dood voor onweer, vuurwerk en drumbands.
gemini6
Zeer actief

Ik dacht even dat beide honden boven mochten slapen en dat Nicky nu beneden moest slapen. Maar begrijp dat ze allebei beneden slapen gelukkig.

Ik heb hier ook een hondje dat ontzettend bang is voor onweer, vuurwerk, claxonerende auto's etc. Zit zelf te denken aan Bach Bloesems.
Odette
Actief

gemini6 schreef:Ik dacht even dat beide honden boven mochten slapen en dat Nicky nu beneden moest slapen. Maar begrijp dat ze allebei beneden slapen gelukkig.

Ik heb hier ook een hondje dat ontzettend bang is voor onweer, vuurwerk, claxonerende auto's etc. Zit zelf te denken aan Bach Bloesems.
Bach Bloesems ???????
Wat is dat? (Of ben ik nu heel erg dom? :roos: )
Pieke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): BORDER COLLIES
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pieke »

We hadden een jonge border collie, die op een aantal aussies botste en daarmee het hele spier en zenuw stelsel had afgebroken. na een maand of twee er niet op gelopen te hebben we hoopten dat het misschien toch zou helen hebben we ook de moeilijke !! beslissing genomen tot amputatie.
De dierenarts heeft net onder het schouder gewricht geamputeerd en daarover heen een stukje spier vlees omheen geslagen en dicht genaaid. Zodat ze bij de draaing in de toekomst niet op het bot zelf draait.
heel voor uit ziend want ze was op den duur sneller dan de honden op vier benen.
Ze is sneller door de bochten dan de andeen.
ze maakt het uitstekend.
Libby was 1 jaar toen gebeurde het.
En is nu 8 jaar oud.
Met nog steeds een super snelle run en wendingen....

ik wil dit met je delen, om je te troosten en te vertellen dat het echt goed komt.
je hebt er goed aan gedaan.
echt waar.

Hugh, Pia.
Afbeelding
Border Collies are Like Potato Chips....
You Can Never Have Just One!

Money can buy a dog, but only love will wag its tail.
Odette
Actief

Pieke schreef: ik wil dit met je delen, om je te troosten en te vertellen dat het echt goed komt.
je hebt er goed aan gedaan.
echt waar.
Hugh, Pia.
Pia, bedankt voor je troostende woorden.
Het gaat hartstikke goed met Nicky, toch houden we haar bewust nog steeds een beetje rustig omdat het lijkt alsof ze toch wel wat last heeft van haar goede poot. Ze likt er veel aan en bijt er aan, vooral bij de pols. Maar als dat over is dan gaan we weer lekker razen achter een balletje aan, want dat is haar lust en haar leven.

:ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”