LongFields schreef:
Ha, ik hoef geen antwoord meer te geven zie ik.
Dit klopt inderdaad, hier gaan ze onderweg op een flink groot veld langs de parkeerplaatsen als er geen andere honden of mensen lopen gewoon los. Ze weten dat ze aan de kant moeten blijven en kennen dat commando ook, en ze hebben totaal niet de neiging om richting de auto's te gaan.
Als ik het niet helemaal vertrouw, blijven ze aangelijnd.
Ik begrijp dat nu want met Eva kan dat ook. Met de DH van mijn tante ook. Die laat ze zelfs 's-nachts los lopen om haar vakantiehuisje als hij dat wil. :N: Hij zal nooit van het terrein gaan (geen omheining), nooit de weg oversteken en nooit zomaar iets slechts doen. Dus als ik dan in de avond naar mijn tante ging op bezoek dan moest ik eerst even in het donker langs de DH (die dan niks deed uiteraard).
Eva kan ook gewoon los op een parkeerplaats naast de weg. Ik doe dat vrijwel nooit maar het kan wel.

Een vriend van mij had een kruising whippet en die was permanent los. Had geen riem en geen halsband en die hond ging altijd overal mee naartoe. Dus los in de stad, los naar het tankstation, los in de kroeg, los op het strand, los uit de auto, los om het huis etc etc. Beestje is nooit overreden en dat terwijl hij zelfs los vanuit de voordeur naar het hondenveld liep, alleen dus. 3 straten over en lekker wandelen in het park. Dat midden in het centrum van Nijmegen. Ik weet dat dat natuurlijk niet kan maar dat hondje kon het blijkbaar wel want hij werd 11 en ging dood door kanker en hij deed nooit iets verkeerd