Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

KVV in België en Luxemburg

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

KVV in België en Luxemburg

Ongelezen bericht door Reny »

Het paste ook in vakantie met de hond maar het gaat over voeding :F:

Wij gaan op vakantie richting Luxemburg (Larrochette) en Bob eet KVV. Nu lust hij ook brokken met rodiworst erdoor heen maar na 2 weken gaat dat zijn gouden keeltje natuurlijk uithangen.

Nu kun je in België natuurlijk ook KVV krijgen maar als ik een beetje google kan ik niets vinden in de buurt van Luxemburg. Nu is mijn geografische kennis natuurlijk ook weer niet zo groot dat ik alle genoemde plaatsen meteen weet. Dus kan iemand mij helpen met waar ik het zou kunnen krijgen??
In Larochette is wel een Delhaize (?) verkopen die zoiets?
En de groeten van de mannen :zwaai
CarolineS
Actief
Contacteer:

Re: KVV in België en Luxemburg

Ongelezen bericht door CarolineS »

Ik woon in Luxemburg en kvv is hier inderdaad moeilijk te krijgen. Ik heb zelf een aantal jaren Duck gevoerd. In Beggen zit een dierenwinkel die dat verkoopt. Die verkopen ook Dibo vlees. Volgens mij zit er in het noorden van Luxemburg nog een dierenwinkel die ook Duck verkoopt. Die winkel heet Tom&Co. en die zit in Huldange.
Supermarkten verkopen hier doorgaans geen kvv, maar hebben soms wel een soort onbestemde hondenworst in het koelvak liggen.
Jammer eigenlijk dat je niet zelf samenstelt, want bij alle supermarkten is wel altijd een ruime keuze aan vlees (konijn, kwartel en duif zijn hier ook het hele jaar door te krijgen, bijvoorbeeld).
De winkel in Beggen die Duck en Dibo verkoopt is van de familie Christnach-Jungblut. Dit is hun site:
http://www.chiens-chats-chasse.lu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar staat op zich niet veel informatie op, maar wel hun adres en telefoonnr. en een kaartje waar je ze kunt vinden. De site is alleen in het Frans, maar de eigenaren en de drie meisjes die er werken, spreken ook Duits en waarschijnlijk ook wel Engels.

En is gewoon een vooraadje meenemen geen optie?
groeten,
Caroline

Afbeelding
Reny
Zeer actief

We gaan met de camper en die heeft maar een kleine koelkast (geen vriezer). Dus voor een aantal dagen meenemen is geen probleem, Bob eet ongeveer 1 pakje smuldier per dag.

Vers voeren komt eraan :F: Bob is nog aan het leren dat je kippenekken niet in één keer doorslikt maar op moet kauwen :piew:
Na de vakantie gaan we verder met de kippemagen/ verse pens e.d.

Waar kan ik Dibo mee vergelijken in Nederland?? Is dat net zoiets als Duck? Wat Bob trouwens wel kan waarderen hoor :ok:

In ieder geval alvast bedankt voor je hulp :ok:
CarolineS
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door CarolineS »

Dibo is niet echt een kvv, al hebben ze ook een "compleet" variant.
http://www.dibo.de/deutsch/produkte/tie ... menue.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is vlees in kleine stukjes. Ze hebben verschillende soorten, zoals rundvlees, lam, paard, konijn en kip. Ook hebben ze pens. In alle varianten is ook orgaan verwerkt en ik heb de indruk dat het orgaangehalte erg hoog is. Ik ben er daarom zelf niet zo kapot van, maar dat ben ik ook niet van Smuldier, eerlijk gezegd. Dibo Menü is compleet en kan je zien als een kvv. Alle andere varianten zijn alleen vlees met orgaan, daar zou je dus wel iets van bot bij moeten geven.
Je zou op je vakantie hier ook eens kunnen kijken of er in de supermarkt kwartel of konijn ligt. Of piepkuikens, dat zijn kipjes van ongeveer 400-500 gram per stuk. De botjes die daarin zitten zijn heel zacht en prima te doen voor een hond die nog moet leren om bot te eten. En als je ze de eerste paar keer even vasthoudt, leert Bob wel om rustig te eten. Kippennekken zijn erg klein en worden door de meeste honden zo naar binnen gezogen en zonder kauwen doorgeslikt.
Ik zou dus toch voor de vakantie proberen over te stappen op vers. Het zal dan gemakkelijker zijn om tijdens je vakantie in de buurt van je vakantieadres bij supermarkten of slagers passende dingen te vinden. Hoe lang ga je eigenlijk op vakantie?
groeten,
Caroline

Afbeelding
Reny
Zeer actief

We gaan ongeveer 2 en een halve week, en al over een dikke 2 weken :wink:
Als je een hoop Harley's voorbij hoort komen zit ik er misschien wel tussen :engel:

Misschien wel een goed idee om hem op vakantie te laten wennen aan kleine dingen. De kwartel en konijn zijn ook goed om mee te beginnen?

Bob eet ook energique, carnibest e.d., we varieren hem door de merken heen om te voorkomen dat hij steeds hetzelfde krijgt. Smuldier compleet heeft bij ons maar 2 varianten vlees en pens.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Rény, ik nam ook vaak wat pakken van dat KVV mee dat niet bevroren is. Moet alleen nu heel hard nadenken over hoe het heette... Nature Diet ofzo :scratch:

Edit, yep Nature Diet is het: http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... naturediet" onclick="window.open(this.href);return false;
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Naturis is een Belgisch product, misschien kun je eens op hun website kijken naar verkooppunten in de buurt van je vakantieadres?

http://www.naturis.be
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”