IngeK schreef:Ik zit me hier te verbazen over een paar posten waarbij mensen het gewoon heel normaal en goed vinden dat hun hond naar een andere aangelijnde hond toegaat om te snuffelen of wat dan ook.
Dit is voor mij irritatie nr. 1
Mijn honden hebben nog nooit een ander gebeten en dat wil ik graag zo houden daarom hou ik ze altijd aan de riem als ik andere honden zie of tegenkom. Toch zijn er een aantal mensen die ik hier tegenkom die hun hond ook lekker los laten en die dan ook willen spelen snuffen of hard aankomen rennen en 2 meter voor mij stil staan en gaan blaffen. Baasje komt dan van een eind verder aangesjokt de hond roepen terwijl ik daar met 3 honden aan de riem sta. Dan tijdens het doorlopen ook nog rustig zeggen "goh jij hebt je handen vol'! Ik kan daar echt zo pissig om worden. Roep je hond bij je, lijn he aan, loop verder en gooi hem weer los als hij perse los moet lopen.
Ik denk dat de meeste mensen dat hier ook wel proberen. Maar je kan je toch ook voorstellen dat als jij met 3 honden aan de riem ergens gaat lopen waar honden los mogen dat er dan een hond komt kijken? Hoe leuk is het voor een jonge speelse hond om kennis te maken met 3 potentiële speelkameraden? Denk je dat mensen dan weg komen met een kom hierrrr en een stukje worst bij een 6 maanden oude hond? Zeker honden die alleen leven zijn vaak totaal gefixeert op andere honden en dat kost nogal wat werk. Volgens mensen hier moeten die honden dan voor altijd aan de riem maar als zij niks doen, honden mogen daar los en die kun je dus verwachten, dan vind ik niet dat jij dan alles bij die andere mensen moet leggen.

Jij bent degene die daar loopt met 3 honden tegelijk aan de riem. Dat dat lastig is begrijp ik, maar begrijp ook dat je altijd honden tegen zal komen en dat je beter rekening met zoiets kan houden dan dat je denkt dat de hele wereld om je heen jouw regels gaat aanhouden. Zelfs als je helemaal gelijk hebt zal dit dus een levenslange ergernis worden zo.
Want ik begrijp alles. Ik wil ook geen buurtende honden met de dames aan de riem. Eva is nu loops dus ik wil het nu helemaal niet hebben.

Ik durf haar op dit moment ook niet goed los te laten omdat ze de laatste dagen erg stout reageert op alles. Dat was vorige loopsheid een beetje zo, nu is ze echt een bitch! Dus als er nu een hond komt en Eva is in een loopse bitch-bui dan vind ik dat ook heel rot. Die gaat ook grommen en snappen en een hond kan dan echt beter oprotten op dit moment. En dan sta ik ook te kafferen van tjezussss, haahaaaal je hond weg! Of roep je hond even zeg!@#@
Maar ik heb niet de illusie dat de wereld zal veranderen en ik ben degene met de op dit moment opvliegerige hond. Mijn probleem dus.

Ik denk niet dat ze een hond echt zal bijten. Weten doe ik dat echter ook niet. Als een jonge reu op haar rug springt nu kan het best zijn dat ze die bijt. Of ze vindt het goed, dat kan ook.

Maar dan blijft het zo dat ze niet mag bijten. Ook al is de andere hond los en doet die stom. Als ze bijt in een losloopgebied en het slachtoffer is een jonge vriendelijke hond dan voel ik me daar dus nog steeds verantwoordelijk voor.
Wat mij hier heel erg stoort is dat het volgens veel mensen terecht zou zijn dat een hond die komt buurten gebeten wordt. Waarom is dat terecht?

Omdat hij niet luistert of omdat hij niet geroepen wordt? Bijna iedereen in een losloopgebied laat zijn hond kennis maken met andere honden. Honden willen ook spelen en met de meeste honden die daar lopen is dat ook geen probleem.

Ineens komt er iemand met 3 aangelijnde honden en dan moet iedereen zijn hond roepen, het spel afkappen en zijn hond aanlijnen zodat de meneer of mevrouw met de aangelijnde honden even kan passeren? Ik vind dat je dan een andere route moet nemen. Doe ik zelf ook nl.