En zo kom ik er vandaag achter dat er even verderop achter mijn straat iemand woont die haar mechelse herder gewoon alleen de buurt rond laat rennen.
Vorige week zag ik tijdens het uitlaten van Faro al een mechelaar los lopen met een tuig om en belde toen meteen de dierenambulance toen ik de hond niet kon lokken.
Toevallig had mijn zoon hem later ook zien lopen en heeft hem te pakken gekregen en meegenomen naar de dierenarts die bij ons in de straat woont.
Zij had zo'n chiplezer om een eventuele chip uit te lezen.
Ik geloof dat die registratie niet goed was en het telefoonnummer dat erbij stond was van mensen die geen hond hadden.
Dus toen zou de dierenambu hem meenemen richting het asiel.
Vanmorgen zag ik weer een mechelaar los door de straat sjezen.
Dus wat doe je dan? Jas aan riem bij me gestoken en naar buiten.
Uiteindelijk was ook mijn zoon meegegaan en die had hem gezien.
Dus wij probeerden hem/haar te lokken en de hond keek niet eens op of om als ik riep of floot.
Ik maar weer de dierenambu gebeld en de ambu zou komen om te kijken om hem/har te vangen.
Ondertussen loop ik verder de straat in naar waar de hond telkens de tuintjes inging.
Daar aangekomen zie ik een geragedeur open staan en komt de vrouw des huizes naar buiten.
Ze vroeg meteen : wat moet ik dan naar het asiel brengen of een spuitje geven?
Ik vond het maar een vreemde reaktie en wilde toch duidelijk maken dat het gevaarlijk is.
Maar uit haar verhaal maakte ik op dat de hond gewoon zijn/haar gangetje mag gaan.
En ik wist volgens haar nu toch dat die hond daar gewoon thuis hoorde?
Iedereen moest zich niet zo druk maken en proberen haar hond te vangen.....
Ze wilde niet verder discussieren en deed de deur dicht.
Ik belde de dierenambu maar weer om te zeggen dat de eingenaar bekend was.
Hij zou wel even langs gaan om het erover te hebben.
Dus als een hond losloopt moet je dat maar laten gaan?
En ik was 2 weken geleden juist bang dat mensen zouden denken dat mijn hond misschien zo'n hond zou zijn die naar buiten wordt gezet om zichzelf maar uit te laten........
Ik ben gewoon pissed.....
Maar ik heb me er maar niet verder mee bemoeid en de medewerker van de dierenambulance zijn ding laten doen.
Ik bel zo nog wel even op om te horen hoe en wat.
Het bleek trouwens dezelfde hond te zijn als die van vorige week.