Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Echt het tegenovergesteld van....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Karni-Mata
Actief

Echt het tegenovergesteld van....

Ongelezen bericht door Karni-Mata »

Zo was ik 2 weken geleden in paniek omdat mijn hond was weggelopen en heb 3 uur in het bos lopen zoeken.
En zo kom ik er vandaag achter dat er even verderop achter mijn straat iemand woont die haar mechelse herder gewoon alleen de buurt rond laat rennen.

Vorige week zag ik tijdens het uitlaten van Faro al een mechelaar los lopen met een tuig om en belde toen meteen de dierenambulance toen ik de hond niet kon lokken.
Toevallig had mijn zoon hem later ook zien lopen en heeft hem te pakken gekregen en meegenomen naar de dierenarts die bij ons in de straat woont.
Zij had zo'n chiplezer om een eventuele chip uit te lezen.
Ik geloof dat die registratie niet goed was en het telefoonnummer dat erbij stond was van mensen die geen hond hadden. :denken:
Dus toen zou de dierenambu hem meenemen richting het asiel.

Vanmorgen zag ik weer een mechelaar los door de straat sjezen.
Dus wat doe je dan? Jas aan riem bij me gestoken en naar buiten.
Uiteindelijk was ook mijn zoon meegegaan en die had hem gezien.
Dus wij probeerden hem/haar te lokken en de hond keek niet eens op of om als ik riep of floot.
Ik maar weer de dierenambu gebeld en de ambu zou komen om te kijken om hem/har te vangen.
Ondertussen loop ik verder de straat in naar waar de hond telkens de tuintjes inging.
Daar aangekomen zie ik een geragedeur open staan en komt de vrouw des huizes naar buiten.
Ze vroeg meteen : wat moet ik dan naar het asiel brengen of een spuitje geven?
Ik vond het maar een vreemde reaktie en wilde toch duidelijk maken dat het gevaarlijk is.
Maar uit haar verhaal maakte ik op dat de hond gewoon zijn/haar gangetje mag gaan.
En ik wist volgens haar nu toch dat die hond daar gewoon thuis hoorde?
Iedereen moest zich niet zo druk maken en proberen haar hond te vangen.....
Ze wilde niet verder discussieren en deed de deur dicht.
Ik belde de dierenambu maar weer om te zeggen dat de eingenaar bekend was.
Hij zou wel even langs gaan om het erover te hebben.

Dus als een hond losloopt moet je dat maar laten gaan?
En ik was 2 weken geleden juist bang dat mensen zouden denken dat mijn hond misschien zo'n hond zou zijn die naar buiten wordt gezet om zichzelf maar uit te laten........

Ik ben gewoon pissed..... :boos:
Maar ik heb me er maar niet verder mee bemoeid en de medewerker van de dierenambulance zijn ding laten doen.
Ik bel zo nog wel even op om te horen hoe en wat.

Het bleek trouwens dezelfde hond te zijn als die van vorige week.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Re: Echt het tegenovergesteld van....

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ik laat 's nachts de hond ook buiten loslopen, hij plast dan even op ons grasveldje (achter de parkeerplaats aan de weg) en komt soms binnen een minuut, soms binnen 5 minuten weer thuis, maar om nou overdag je hond los door de hele wijk te laten lopen zonderdat er iemand bij is...
Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Judith »

Ik vind het sowiezo vreemd dat een hond zonder toezicht naar buiten gaat, voor het zelfde geld rent de hond een weg op, bijt een kind of een dier.
Neem dan geen hond.... Rare vrouw hoor dat ze zo reageerd, als ze die hond neit wil herplaats hem dan naar een huis waar die wel geliefd is
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Wordt gezellig als iedereen dat zomaar zou doen.... :ugh:
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Hier ook zo 3 mensen in 1 straat. Eentje gaat altijd zijn behoefte doen op het kinderspeelpleintje recht voor hun huis.
Een JR die buitengezet wordt al ze gaan werken, hij blijft wel dicht bij huis en veroorzaakt geen overlast. Hij blaft wel dreigend als ik aan kom lopen met de honden en doet verder niks.
Zijn behoefte doet hij in het bloemperk op hun eigen tuin.

Dan is er nog een stabijkruizing die savonds zen behoefte doet in de voortuinen van mensen, ze zetten de deur enkel open.
Dit is lastig omdat mensen gaan denken dat het onze honden zouden kunnen zijn.
dus al tegen buren uitgelegd dat het die hond is, velen kennen hem niet omdat die anders nooit buiten te zien is.

Deze 3 honden laten zich niet pakken door vreemden, ik zou ze anders bij het asiel afleveren en kan de eigenaar telkens betalen om zijn hond terug te krijgen.
Karni-Mata
Actief

loony schreef: Deze 3 honden laten zich niet pakken door vreemden, ik zou ze anders bij het asiel afleveren en kan de eigenaar telkens betalen om zijn hond terug te krijgen.
Precies mijn idee.
Maar de mechelaar is ook moeilijk te vangen.

Ik heb de dierenambu nog opgebeld om te vragen wat er uit het gesprek is gekomen.
Ze had tegen die man gezegd dat ik niet voor rede vatbaar was. :scratch:
En dat de 2 voor niets gemaakte ritten door door mijn toedoen waren. (Ja, ik maak mij wel zorgen om die hond )
De had gezegd dat de kinderen de deur open hadden gelaten en dat ze de hond niet de hele dag kon vastleggen.
De ambu gaat niet meer voor de hond rijden als hij los loopt en is in het loslopende honden boek gezet.
De eigenaar is toch niet van plan om de ritten van hun te betalen en anders kunnen ze wel blijven rijden.
Ik moet nog zien wat ik doe als ik de mechelaar weer zie lopen.
Misschien de stadswachten bellen, dan kunnen ze de eigenaar een bekeuring uitschrijven.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Karni-Mata schreef:Ik moet nog zien wat ik doe als ik de mechelaar weer zie lopen.
Je zou ook gewoon niets kunnen doen :19:
Sjoera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier

Ongelezen bericht door Sjoera »

Tja, er zijn mensen die hun honden zonder toezicht op straat laten lopen. Moet zeggen dat ik dat nooit gedaan heb en ook niet zal doen. Moet er niet aan denken als ze onder een auto komen :N:
Nu weet ik van de meeste honden in de buurt wel waar/bij wie ze horen.

Jaren geleden had ik een klein wit hondje gevonden op straat. Het was slecht weer en het beesje was heel vies. Ik had toen alleen Shinji nog. Ik had meteen de politie op de hoogte gebracht, mocht er iemand bellen dan wisten ze dat dat beesje bij mij was. De politie vroeg mij om het hondje nog niet naar het asiel te brengen. Ik had het hondje in bad gedaan en helemaal gewassen (producten voor langharige honden heb ik altijd in huis i.v.m. Shinji) en had haar vacht een goede beurt gegeven. Echter konden Shinji en dat ander hondje het zo goed vinden dat ik toch geen risico wilde lopen. Ik wist immers niet of die teef geholpen was. Vervolgens ben ik naar het asiel gegaan en heb het hondje daar afgegeven.
Uiteindelijk kwamen de eigenaren er via de politie achter dat ik het hondje naar het asiel had gebracht. Goh, hoe had ik dat kunnen doen. Ik hun nogmaals uitgelegd dat ik niet zit te wachten op pups en hun waarschijnlijk ook niet. Gaven ze mij toch wel gelijk in. Daarna hadden die mensen nooit meer iets van ze laten horen. Een klein dank je wel was al veel moeite.
Afbeelding
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

Marion. schreef:
Karni-Mata schreef:Ik moet nog zien wat ik doe als ik de mechelaar weer zie lopen.
Je zou ook gewoon niets kunnen doen :19:
Ik zou ook gewoon niets doen, het is hun hond en hun verantwoordelijkheid he,
Hier laten sommige mensen hun hond ook zelf lopen.
Ik persoonlijk zou dit dus nooit doen omdat ik gewoon bang ben dat er misschien iets gebeurd en daarbij loop/ren ik graag met ze :D
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Hier loopt ook een Goldenteefje rond, van inmiddels 14 jaar. Ze ziet er heel onverzorgd uit, struint de hele wijk af voor eten. De dierenambulance komt ook niet meer voor haar, want 'ze loopt altijd hetzelfde rondje en gaat vanzelf terug naar huis'.
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller

Ongelezen bericht door Dusty »

hier in het dorp lopen er ook 2. een zwarte labrador en een rottweiler. van de labrador heb je geen last, loopt netjes op de stoep en gaat andere honden uit de weg maar de rottweiler is minder. die komt patseren bij je honden :N:

de rottweiler is al een aantal keer door de dierenambulance opgehaald. die rottweiler loopt ook nog eens over drukke wegen waar best hard gereden word, hij is dus gewoon gevaarlijk voor het verkeer en ook nog is lastig als je met honden loopt.
daar stoor ik me mateloos aan maar die labrador heeft niemand last. ik vind het geen goede manier van met je hond omgaan en zou het zelf nooit doen!

ik zou als die mechelaar verder geen probleem vormt hem gewoon lekker laten lopen
Afbeelding
Karni-Mata
Actief

De mechelaar komt ook op een kinderspeelplaatsje waar honden dus verboden zijn.
Voor de kinderen die er spelen dus niet echt fijn.
Er zullen maar net kinderen zijn die bang zijn voor honden.
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

dat is hier standaard
mensen die de hele dag hun poort open laten staan en daarom hun 2 kleine hielenbijters (doen ze echt) de hele dag in de speeltuin rondhangen

een grote zwarte bouvier die volgens zijn baas niet binnen te houden is, en als je hem dan voor de 5de keer naar huis brengt en maar een keer achterom gaat kijken, is de tuin maar half afgezet

1 klein zwart klote keffertje wordt gezellie buiten gepleurd om zn behoefte te, en gaat maar direct tegen alles te keer

fijn met 2 honden die niet zo gezellig met andere honden overweg kunnen

en als je dan de politie belt, en die bellen later terug dat ze al langs zijn geweest en dat het nooit meer gebeurd, dan lach je ze maar uit want de hond in kwestie komt net voorbij gehuppeld
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

Het is gewoon belachelijk om je hond zonder toezicht los te laten lopen.

Wat er allemaal wel niet kan gebeuren.

En als je zelf met je hond aan de riem langs zo'n hond loopt wat dan?? Ik vind het niks.

Gewoon vast of onder toezicht(maar tja dat zegt natuurlijk ook niet altijd alles)

Ik snap zulke mensen niet, waarom nemen die honden???? Ik weet het niet. Zal altijd een vraagteken blijven zoiets
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”