Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

trainen mbv stroomstoten.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: trainen mbv stroomstoten.

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Martijn schreef:Ik begrijp nooit zo waarom er over de ene negatieve prikkel altijd hele rellen zijn en over de andere niet.
Omdat niemand hier schrijft dat hij structureel z'n hond een bats voor de kop geeft tijdens training wellicht? Als iemand dat wel zou schrijven, denk jij dat iedereen ja en amen zou zeggen :denken:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Martijn schreef:
Aan de andere kant ken ik Fenella dus wel en hoewel ik niet zo goed begrijp wat ze toch altijd met die TT aan het rommelen is zou ik haar totaal met mijn honden vertrouwen en zeker weten dat er niets gebeurt wat ik zielig zou vinden. Tot zover de machtsgeile kneus die niet naar de hond zelf kijkt. Dat is ze gewoon niet. Ze moet alleen op klikkercursus en koek kopen. :smile:
:mrgreen: ik denk dat het ook voor jou heel erg meevalt als je een training van me ziet... echt... je kent me, ik zou mn honden nooit iets vreselijks aandoen... niet voor niets heeft bijv. Xena er nooit mee getraint... het past niet bij haar.
Ook jou heb ik volgens mij toen je net Eva had (of nog moest krijgen) proberen uit te leggen hoe je een hond kunt leren volgen... en dat wat echt niet alleen het balletje, volgens mij heb ik er nog een foto van Xito als jonge hond bij gedaan die ik toen leerde volgen met een brokje... want zo heeft ie het geleerd, daarna het ballenjasje en toen de bal onder de arm...
Dus hoezo geen div. manieren :wink:

ps. mn zakken puilen uit van de Frolic met trainen hoor :F:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mariaa schreef: enkel alleen om je hond iets te leren :19:
maar dat is het helemaal niet :19: mijn honden hebben nooit iets met een TT aangeleerd...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef: Tsja kijk, zoals jij van mij weet wat ik schrijf, weet ik dat ook van jou. Plus de ervaring op de Doe Dag dat iedereen begrip moest krijgen voor jouw methode.
kan me niet herinneren dat ik OP de Doedag zoveel heb gezegd :denken:
Heb alleen diegenen die me nadere uitleg vroegen hiervan voorzien.
Wat jij vertelt over training, spreekt me gewoon minder aan. Altijd maar het hameren op dwang, op trillingen van een TT die belonend zouden werken, het beweren dat IPO werken is en andere sporten niet, altijd maar de heftigheid van je honden die alles opvreten benadrukken etc....nooit eens dat je gewoon lol hebt met je honden tijdens training. Maar dat ligt vast aan mij hoor, ik heb als puntje bij paaltje komt een sportmentaliteit van jan flut. Ik vind mijn hondjes al veel te snel superknap om verder te komen.
Ik heb NOOIT beweerd dat IPO werken is en andere sporten niet, waar heb ik dat gedaan?

Mijn honden die alles opvreten? Ook daar mag je mij de voorbeelden van geven... Xantos kan niet met andere honden, prima, nog nooit heeft hij of een van mn andere honden een andere hond verwond...

Xito is vrij dominant, ik LAAT hem niet bij andere honden omdat ik daar geen zin in heb, wat niet wil zeggen dat hij dat niet kan :19: Teven kan hij wel mee, maar ik wil het niet.

Xena kan bij alles en iedereen alleen niet bij kleine hondjes... :19:

Nou wat een levensgevaarlijke allesopvretende honden... net of je er trots op moet zijn :roll:

Nee waarom moet ik schrijven dat ik lol heb op mijn training? Dat heb ik, dat hoef ik niet op een forum te kalken. Zul je me dus ook niet zien doen, de trots blijkt wel uit mn foto's en filmpjes op mijn site...
Ik ben helemaal niet van dergelijke dingen op een forum te smijten, nog nooit gedaan en zal ik ook nooit doen. Wie interesse heeft komt maar kijken.

Ik ben nog nooit kut van het veld gekomen hoor, mn trainer laat me er niet af voor een hond het goed afgesloten heeft en zo hoort het ook. :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Martijn schreef:Ik begrijp nooit zo waarom er over de ene negatieve prikkel altijd hele rellen zijn en over de andere niet.
Omdat niemand hier schrijft dat hij structureel z'n hond een bats voor de kop geeft tijdens training wellicht? Als iemand dat wel zou schrijven, denk jij dat iedereen ja en amen zou zeggen :denken:
Nee dus het gebruik van de TT weer in het geheim gaan doen, foto's bewerken enzo... net doen of hij niet gebruikt wordt...
Daar heb ik een verrekte hekel aan, ik schaam me er ook niet voor zou niet weten waarom. Ik weet wel beter nl.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Je vroeg me wat het verschil is tussen jou en Maart en dat heb ik geprobeerd uit te leggen. Ik kan er helemaal naast zitten, het is maar een indruk vanaf een forum tenslotte. Maar ja, zo heb jij net zo goed een indruk van mij :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Je vroeg me wat het verschil is tussen jou en Maart en dat heb ik geprobeerd uit te leggen. Ik kan er helemaal naast zitten, het is maar een indruk vanaf een forum tenslotte. Maar ja, zo heb jij net zo goed een indruk van mij :wink:
oh maar dat mag hoor, ik wilde idd. het verschil weten aangezien ik denk dat Maart en ik niet zoveel verschillen qua trainingsmethodes...
Dat is ook zo, je moet het doen met wat je leest op een forum.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Zoek stok! schreef:
maart schreef:
net zoals je mensen hebt die met clicker én tt trainen. of die heus wel iets kunnen aanleren zonder daarvoor te corrigeren of de hond de grond in te duwen.
en die heus wel méér doen dan straffen op het veld.

Maar nee, als je zegt dat je TT gebruikt, ben je een beul en heb je de ballen verstand van honden. Ben je gewoon een egotripper die zijn hond 3 keer per week uit zijn kot haalt om hem op een veld wat onder stroom te zetten.
Volgens mij heb ik nog niet zo lang geleden geschreven dat jij mij qua training best aanspreekt. Tenminste, als ik lees dat jij creatieve oplossingen niet schuwt (ik heb je natuurlijk nooit zien trainen). Zo zwart/wit is het dus nou ook weer allemaal niet als jij het weergeeft.
Ik herinner me dat ook nog en ik ben het best vaak met je eens hoor. En dat jij zeker traint op de manier die jou en je honden het beste liggen, waarbij het ook zoeken is naar de juiste manier.

Ik zoek zelf ook graag naar het waarom iemand iets doet (of het waarom de hond iets doet nadat een persoon iets doet :F: ). Onlangs heb ik Mario Verlsype iets zien doen terwijl die aan het lopen was. Ik merkte dat op aan clubgenoot van me.
Een week lang hebben we zitten nadenken over het waaróm hij dat kon doen.

We zijn er denk ik nu over uit (eer gaat dan alleszinds naar de clubgenoot) en ik zal dat nu proberen bij Fax, om te zien of ik ook dat effect kan krijgen.

Ik ben alleen - in tegenstelling tot Fennella en zo zijn er hier wel nog een paar- wat meer open(baar) wat betreft mijn trainingsmethode en zal vlugger iets vermelden. Fennella heeft me ook al tips gegeven hoor via pb, omdat ik wel eens iets niet meer wist hoe op te lossen, en dan krijg ik echt geen antwoorden die verwijzen naar het toepassen van de TT :wink:

Ik schuw zeker en vast geen tt gebruik, en als ik het gebruik, wil ik het wat training betreft, niet als laatste noodoplossing gebruiken. Dat vind ik het namelijk niet, daarvoor vind ik de werking ervan te goed.
Maar ik hou ook niet van bij alles tt te gebruiken, daarvoor ben ik dan weer te graag bezig met het creatief zoeken naar oplossingen en hou ik gewoon van 'anders' te doen. Zeker als dan blijkt dat dat 'anders zijn' ook gewoon werkt :ok:
Zo geraakt de frisbee al stilletjes aan bekend op diverse clubs... niet zozeer de frisbee op zich, wél de gedachtengang die er achter zat.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Zoek stok! schreef:
massam schreef:ik hou daarvan! ik zelf heb een trukendoos :pffff: :engel:
Maar jij zult nooit een clicker proberen, terwijl dat bij sommige onderdelen bij Bram heel veel goed heeft gedaan :mrgreen:

niet snel. maar ik zeg nooit nooit. ik heb tot nu toe teveel gezien wat ervoor zorgt dat ik eerst andere dingen zal proberen, maar hij zit in mijn doos :pffff:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”