Ze moeten binnen rustig zijn en niet reageren op de andere levende wezens in huis.
Ze moeten zich van het kleinste kind al alles laten welgevallen.
Ze mogen niet grommen
Ze mogen niet bijten.
Buiten moeten ze gehoorzaam zijn en komen op de eerste afroep.
Soms zelfs nog liefst van het jongste al lopende kind dat ook al opdracht krijgt om hem uit te laten.
Op straat moeten ze aangelijnd en wel, recht op een andere hond aflopen als de baas naar A wil en er vanaf die kant op hetzelfde stoepje een hond met baas van A af komt. En dan moeten ze zich "netjes gedragen", tenminste .............. zo dat wij het netjes vinden.
Zelf zouden ze even wat meer ruimte hebben genomen, maar dat vindt de baas niet nodig ............
Ze mogen zich niet meer honds gedragen, ze mogen hun eigen taal niet meer spreken.
Als ik na ga hoe vaak het goed gaat met honden, wat zijn het dan eigenlijk geweldige beesten.
Maar ik vraag me serieus af of je de bijtdrempel nog hoger kunt leggen.
Ik ken een hond die op zijn donder kreeg omdat hij gromde (dus waarschuwde) naar het kind.
Dat op zijn donder krijgen ging behoorlijk hard en de hond begreep ................ hij mocht niet grommen.
De keer daarna beet hij direct, want hij mocht niet grommen.
Soms roepen we het over onszelf af.
Zelfs hun beten zijn vaak niet bedoeld om schade op te leveren, maar als waarschuwing.
Alleen beschermt ons velletje niet zo goed tegen tanden als hun vacht
Mijn honden hebben tot nu toe nog nooit iemand gebeten.
Maar 100% garantie kan ik ook niet geven.
Het zijn en blijven honden.