boxergek schreef:renee-uk schreef:boxergek schreef:
Ik heb nergens gezegd dat hij het niet meer afgeeft. Het kost wat moeite, maar hij doet het wel!
goed dan verander ik mijn zin in 'je zegt zelf dat hij, als hij iets te pakken heeft het slechts met moeite afgeeft'
dat verandert overigens niets aan de inhoud van mijn verhaal.
Maar waarschijnlijk is het makkelijker om over een woord te vallen dan inhoudelijk op een idee in te gaan?
Maakt mij verder niet uit hoor, ik heb geen honden die in de problemen komen door de balletjes van andere honden en zo te lezen jij wel.
Jammer dan, jouw hond jouw probleem. Succes ermee

Bedankt, en uiteraard is het mijn probleem. Maar waarom zo geirriteerd.
Ik zit er over te denken om het een keer te proberen door een balletje mee te nemen en te kijken hoe hij dan reageert. Als hij een stok heeft loopt hij ook meestal direct door en heeft hij geen interessen in andere honden. Dus misschien werkt het inderdaad ook goed, als hij zelf een balletje heeft. Ik vraag me alleen af of hij zelf de bal wel meeneemt.
omdat je alleen doorgaat over wat je niet gezegd hebt en ik fout aanhaal en verder niet ingaat op het idee dat ik je aan de hand doe.
niet dat je dat onmiddellijk moet gaan doen of zo, zo bedoel ik het nou ook weer niet maar gewoon even reageren daarop had mij minder geirriteerd dan door te gaan over iets dat als je het heel sec bekijkt niet echt veel verschil maakt in de benadering.
Je hebt grote kans dat ie dat balletje niet zelf zal meenemen, maar een even grote kans dat ie het wel wil hebben als jij het hem aanbiedt terwijl je met hem aan het lopen bent en nog voordat er ballende honden in zicht zijn.
Je moet het wel interessant voor hem maken natuurlijk, maar dat moet kunnen omdat hij blijkbaar toch wel buitgericht is.
Ik ben een grote fan van een bal aan een touwtje waar je zonder dat het je je vingers kost goed samen met je hond mee kunt spelen.
In de aanleer fase heb ik de bal ook nooit weggegooid of mijn hond er alleen ermee laten spelen. De bal was voor ons samen en gebruikte ik als beloning van goed gedrag op de training.
Hond aan de riem en trekspelletjes doen dus die hij soms wel en soms niet mocht winnen maar door dat touwtje eraan kon ik altijd weer houvast krijgen.
Nu train iik niet meer en gooi ik de bal ook voor hem weg. Hij mag hem ook dragen tijdens de wandeling maar die bal ..
dé bal

.. krijgt mijn hond alleen buiten en hij moet er altijd iets voor doen, daardoor blijft hij speciaal voor hem.
Misschien dat je hier iets aan hebt?