Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Met speeltje rondlopen in losloopgebied.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

boxergek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxers...
Aantal honden: 2

Re: Met speeltje rondlopen in losloopgebied.

Ongelezen bericht door boxergek »

Inge O schreef:
boxergek schreef: :scratch: Ik zie nu ik het nogmaals lees, dat je wat ik heb geschreven ook op die manier kan interpreteren. Maar dat was in ieder geval niet de bedoeling. Het ging mij er eigenlijk om dat er veel mensen zijn, die er maar vanuit gaan dat dit moet kunnen bij alle honden en dat is niet zo.

En jij kent mij en mijn hond niet. Dus dan vindt ik het wel heel makkelijk om te roepen dat dit aan de opvoeding ligt! Het heeft me echt bloed, zweet en heel wat tranen gekost om te komen tot waar we nu zijn. En uiteraard kan dat prima met een boxer. Een boxer kan prima luisteren, kan zelfs heel goed luisteren als je er vanaf pup af aan consequent mee bent. Maar jah, daar ben ik de fout mee ingegaan. Ik was helemaal hoteldebotel verliefd op mijn prachtige en langverwachtte pupje. Dat beestje kom wat mij betreft niets fout doen! Inmiddels weet ik beter... :N:
zo begrijp ik je al een heel stuk beter :ok: .
Gelukkig. :ok:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

boxergek schreef:
renee-uk schreef:
boxergek schreef: Ik heb nergens gezegd dat hij het niet meer afgeeft. Het kost wat moeite, maar hij doet het wel!
goed dan verander ik mijn zin in 'je zegt zelf dat hij, als hij iets te pakken heeft het slechts met moeite afgeeft'
dat verandert overigens niets aan de inhoud van mijn verhaal.
Maar waarschijnlijk is het makkelijker om over een woord te vallen dan inhoudelijk op een idee in te gaan?
Maakt mij verder niet uit hoor, ik heb geen honden die in de problemen komen door de balletjes van andere honden en zo te lezen jij wel.
Jammer dan, jouw hond jouw probleem. Succes ermee :ok:
Bedankt, en uiteraard is het mijn probleem. Maar waarom zo geirriteerd. :19:
Ik zit er over te denken om het een keer te proberen door een balletje mee te nemen en te kijken hoe hij dan reageert. Als hij een stok heeft loopt hij ook meestal direct door en heeft hij geen interessen in andere honden. Dus misschien werkt het inderdaad ook goed, als hij zelf een balletje heeft. Ik vraag me alleen af of hij zelf de bal wel meeneemt.
omdat je alleen doorgaat over wat je niet gezegd hebt en ik fout aanhaal en verder niet ingaat op het idee dat ik je aan de hand doe.
niet dat je dat onmiddellijk moet gaan doen of zo, zo bedoel ik het nou ook weer niet maar gewoon even reageren daarop had mij minder geirriteerd dan door te gaan over iets dat als je het heel sec bekijkt niet echt veel verschil maakt in de benadering.

Je hebt grote kans dat ie dat balletje niet zelf zal meenemen, maar een even grote kans dat ie het wel wil hebben als jij het hem aanbiedt terwijl je met hem aan het lopen bent en nog voordat er ballende honden in zicht zijn.
Je moet het wel interessant voor hem maken natuurlijk, maar dat moet kunnen omdat hij blijkbaar toch wel buitgericht is.
Ik ben een grote fan van een bal aan een touwtje waar je zonder dat het je je vingers kost goed samen met je hond mee kunt spelen.
In de aanleer fase heb ik de bal ook nooit weggegooid of mijn hond er alleen ermee laten spelen. De bal was voor ons samen en gebruikte ik als beloning van goed gedrag op de training.
Hond aan de riem en trekspelletjes doen dus die hij soms wel en soms niet mocht winnen maar door dat touwtje eraan kon ik altijd weer houvast krijgen.
Nu train iik niet meer en gooi ik de bal ook voor hem weg. Hij mag hem ook dragen tijdens de wandeling maar die bal .. bal ;) .. krijgt mijn hond alleen buiten en hij moet er altijd iets voor doen, daardoor blijft hij speciaal voor hem.
Misschien dat je hier iets aan hebt?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
boxergek
Zeer actief

renee-uk schreef: omdat je alleen doorgaat over wat je niet gezegd hebt en ik fout aanhaal en verder niet ingaat op het idee dat ik je aan de hand doe.
niet dat je dat onmiddellijk moet gaan doen of zo, zo bedoel ik het nou ook weer niet maar gewoon even reageren daarop had mij minder geirriteerd dan door te gaan over iets dat als je het heel sec bekijkt niet echt veel verschil maakt in de benadering.

Je hebt grote kans dat ie dat balletje niet zelf zal meenemen, maar een even grote kans dat ie het wel wil hebben als jij het hem aanbiedt terwijl je met hem aan het lopen bent en nog voordat er ballende honden in zicht zijn.
Je moet het wel interessant voor hem maken natuurlijk, maar dat moet kunnen omdat hij blijkbaar toch wel buitgericht is.
Ik ben een grote fan van een bal aan een touwtje waar je zonder dat het je je vingers kost goed samen met je hond mee kunt spelen.
In de aanleer fase heb ik de bal ook nooit weggegooid of mijn hond er alleen ermee laten spelen. De bal was voor ons samen en gebruikte ik als beloning van goed gedrag op de training.
Hond aan de riem en trekspelletjes doen dus die hij soms wel en soms niet mocht winnen maar door dat touwtje eraan kon ik altijd weer houvast krijgen.
Nu train iik niet meer en gooi ik de bal ook voor hem weg. Hij mag hem ook dragen tijdens de wandeling maar die bal .. bal ;) .. krijgt mijn hond alleen buiten en hij moet er altijd iets voor doen, daardoor blijft hij speciaal voor hem.
Misschien dat je hier iets aan hebt?
Oké, bedankt, voor de uitleg. Ik denk graag even na over zoiets voor ik het ga proberen. Maar alvast een inhoudelijke reactie had natuurlijk vast gekunt.

Tijdens de VEG-cursussen heb ik ook zoiets gebruikt met hem en volgens mij heb ik die nog wel liggen. Ik ga het even proberen van de week.
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Emma schreef:waar zie jij nou weer staan dat mijn honden ballen afpikken en niet meer loslaten.
tja, goed lezen. . . .
je moet het lezen als in; stel dat jouw honden dat wel zouden doen...
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Gezellig hier! ;)

Mijn 'enge herder' speelt regelmatig met een balletje in het park, waar andere honden ook loslopen. Ze is er helemaal zot op, maar doet niet moeilijk als andere honden eht afpakken. Sterker nog, ze geeft het direct af als een andere hond een beetje dominant doet naar haar.

Vaker gebeurd het dat zij het balletje dan terug wil pakken, en de andere hond lelijk gaat doen... Dat gebeurd ook als een andere hond haar stok af pakt. Ze loopt er als een doos achter aan, in een poging haar stok terug te krijgen. De andere hond vindt dat niet leuk en gaat de stok bewaken... Ik vind het altijd zo zielig voor Cena, want ze is zo'n doosje dan...
RIP Cena :roos:
    Emma
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
    Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Cash schreef:
    Emma schreef:waar zie jij nou weer staan dat mijn honden ballen afpikken en niet meer loslaten.
    tja, goed lezen. . . .
    je moet het lezen als in; stel dat jouw honden dat wel zouden doen...
    oke, je quote mijn text dus ik nam aan dat je het tegen mij had. en mijn honden pakken niks af, en ze lossen juist heel makkelijk, dus ik snapte jou antwoord niet.
    maar is duidelijk nu :wink:
    Veronique & Kyra
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
    Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Op zich heb ik er geen problemen mee, mits de hond het betreffende speeltje niet gaan verdedigen zodra een ander in de buurt komt.

Als ik samen met een vriendin met haar shitzu x malteser gaan wandelen neem ik vaak ook een balletje mee. Kyra speelt soms erg ruw en nu vind Sammy dat eventjes erg leuk en daagt haar net zo hard weer uit, maar hij houd dat gewoon geen hele wandeling vol. Zodra Kyra een bal in haar bek heeft, heeft ze gewoon minder oog voor Sammy en rennen ze gewoon samen door het bos en gaat het er een stuk rustiger aan toe.
    Er wordt verder niet gegooid met de bal, ze heeft hem alleen in haar bek, maar dan heeft ze minder interesse in de andere honden.
    Carma
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Ik heb een hond met buitdrift en zodra hij iets ziet wat hij interessant vindt valt het onder buit.
    Ik zorg er dus voor dat als er een hond met een speeltje aan komt ik Luka even bij mij roep, eventueel gaan we dan zelf even spelen met een bal oid. Ik vind het dus niet lastig of onhandig als andere honden een speeltje mee hebben, ik zie dat dan maar weer als een oefeningetje :19: Als iedereen zich met z'n eigen hond bezig houdt en weet wat er wel en niet kan dan kom je een heel eind. Echter heb ik niet altijd dat vertrouwen in mijn medemens, vandaar dat ik ervoor zorg dat Luka ten aller tijden terug te roepen en af te leiden is. Dan kunnen andere mensen lekker met hun hondje spelen, prima toch?!
    Afbeelding
    Hanneke2
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

renee-uk schreef:Waarom moeten alle honden toch altijd net zo zijn als jouw honden?
    Als ze anders zijn deugen zij of hun baasjes niet.
    Ik weet niet waar je dat vandaan haalt?
    Voor mijn hond is zn bal wel heilig, die heeft geen enkele interesse in voer, andere honden of pups en daar loopt ie dan ook zo langs.
    Maar zijn balletje is wel degelijk zijn persoonlijke eigendom en dat mag hij van mij dan ook gerust verdedigen.
    En ik heb soms problemen met dat 'verdedigen'. Ik ken twee mechelaars die eeuwig met de bal in hun bek lopen (behalve als de baas ermee gooit), en het is niet de bedoeling dat een andere hond aan de haal gaat met die bal. En een argeloze ballenpikker laat die bal dan ook snel vallen als er even over gegromd wordt. Niks aan de hand. Een van de twee is een teef waar Jack het prima mee kan vinden, hij krijgt een opgetrokken lipje als hij zomaar opeens eerder bij de bal is en dan geeft hij hem ook probleemloos af. De ander is een grote reu, die de bal nog niet laat vallen voor een koekie, en de baas gooit er nooit mee als er andere honden in zicht zijn. Nul problemen dus.

Maar ik ken ook twee mechelaars die Jack samen grommend en grauwend tegen de vlakte beukten en hem flink op zijn plek zetten omdat hij alleen maar achter het balletje aanrende. Mag ik dat een tikkie :piew: vinden? Dat doen ze trouwens ook bij kleinere honden en pups, en dan denk ik dus echt van 'Ga potdomme lekker ergens anders met je bal gooien.'
    Waarschijnlijk is zijn lichaamstaal duidelijk genoeg, want problemen om zn balletje hebben we nog nooit gehad.

Ik gooi overigens geen ballen in de buurt van andere honden, dat vind ik dan weer wel de kat op het spek binden met een zo balgekke hond, maar hij loopt er dus wel de hele wandeling mee rond.
    En dan zijn we het gewoon weer eens. Met ballen gooien met andere honden in de buurt terwijl je een hond hebt die helemaal fanatiek is over die bal, is conflicten uitlokken. En dat doe je niet.
    Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
    Hanneke2
    Zeer actief

SannePP schreef:Gezellig hier! ;)

Mijn 'enge herder' speelt regelmatig met een balletje in het park, waar andere honden ook loslopen. Ze is er helemaal zot op, maar doet niet moeilijk als andere honden eht afpakken. Sterker nog, ze geeft het direct af als een andere hond een beetje dominant doet naar haar.

Vaker gebeurd het dat zij het balletje dan terug wil pakken, en de andere hond lelijk gaat doen... Dat gebeurd ook als een andere hond haar stok af pakt. Ze loopt er als een doos achter aan, in een poging haar stok terug te krijgen. De andere hond vindt dat niet leuk en gaat de stok bewaken... Ik vind het altijd zo zielig voor Cena, want ze is zo'n doosje dan...
    Arme Cena... :(

Jack is ook zo'n muts, ik heb vaak een ouwe handschoen bij me waar hij helemaal verzot op is, daar rent hij dan gewoon een beetje dommig enthousiast mee heen en weer alsof het heel wat is, maar hij laat hem direct vallen als een vreemde hond er interesse in heeft. Hij kan soms heel stoer doen, maar op zo'n moment staat hij dus heel stom beteuterd naar mij te kijken en mot ik het op gaan lossen. :D
    renee-uk
    Zeer actief

Hanneke2 schreef:
    renee-uk schreef:Waarom moeten alle honden toch altijd net zo zijn als jouw honden?
    uit wat je zelf schrijft misschien?
    Hanneke2 schreef:
    En als 1 van mijn honden vriendelijk komt kijken wat een andere hond voor leuke bal heeft vind ik het ook een beetje onnodig als die andere hond dan meteen doet alsof het om een enorm kostbaar bezit gaat en dat grommend en grauwend en bijtend gaat verdedigen alsof het een levend wezen is dat mijn honden willen verscheuren. Ik vind dat ook geen normaal gedrag hoor.
    Hanneke2 schreef:Het is geen vreten, het is geen pupsel of ander iets dat beschermd moet worden, het is geen persoonlijk eigendom van de baas, het is een dom dood onpersoonlijk ding waarvan de baas er nog een hele zooi tevoorschijn kan toveren. Hetzelfde met takken, hallo, er zijn meer takken en stokken in de wereld dan dat er honden zijn.

Ik vind het lichtelijk :piew: als een hond zo fanatiek doet over een balletje. Maar misschien zijn mijn honden en ik wel overdreven laconiek als het gaat om 'bezit'. :D
    Voor mijn hond is zn bal wel heilig, die heeft geen enkele interesse in voer, andere honden of pups en daar loopt ie dan ook zo langs.
    Maar zijn balletje is wel degelijk zijn persoonlijke eigendom en dat mag hij van mij dan ook gerust verdedigen.
    En ik heb soms problemen met dat 'verdedigen'. Ik ken twee mechelaars die eeuwig met de bal in hun bek lopen (behalve als de baas ermee gooit), en het is niet de bedoeling dat een andere hond aan de haal gaat met die bal. En een argeloze ballenpikker laat die bal dan ook snel vallen als er even over gegromd wordt. Niks aan de hand. Een van de twee is een teef waar Jack het prima mee kan vinden, hij krijgt een opgetrokken lipje als hij zomaar opeens eerder bij de bal is en dan geeft hij hem ook probleemloos af. De ander is een grote reu, die de bal nog niet laat vallen voor een koekie, en de baas gooit er nooit mee als er andere honden in zicht zijn. Nul problemen dus.

Maar ik ken ook twee mechelaars die Jack samen grommend en grauwend tegen de vlakte beukten en hem flink op zijn plek zetten omdat hij alleen maar achter het balletje aanrende. Mag ik dat een tikkie :piew: vinden? Dat doen ze trouwens ook bij kleinere honden en pups, en dan denk ik dus echt van 'Ga potdomme lekker ergens anders met je bal gooien.'

ja dat is jammer dan, mijn hond heeft zn bal in zn bek, valt niks of niemand lastig en dan zal ie ook nog zn balletje af moeten staan aan een andere hond of het goed moeten vinden dat die er aan komt snuffelen?
    No way josé, het is zijn bal en die mag hij wel degelijk verdedigen.

die mechelaars zijn niet van mij dus wat die mensen daarmee doen moeten ze fijn zelf weten.
    Zal vast wel weer onder de noemer herders zijn herders vallen maar dat zie ik toch net even wat anders vooral als het niet mijn herders zijn..

Waarschijnlijk is zijn lichaamstaal duidelijk genoeg, want problemen om zn balletje hebben we nog nooit gehad.

Ik gooi overigens geen ballen in de buurt van andere honden, dat vind ik dan weer wel de kat op het spek binden met een zo balgekke hond, maar hij loopt er dus wel de hele wandeling mee rond.
    En dan zijn we het gewoon weer eens. Met ballen gooien met andere honden in de buurt terwijl je een hond hebt die helemaal fanatiek is over die bal, is conflicten uitlokken. En dat doe je niet.
    ik doe dat niet nee, er zijn legio mensen die het wel doen dus kun je daar maar beter op anticiperen denk ik en je honden er niet klakkeloos naar toe laten gaan.
    Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
    Hanneke2
    Zeer actief

renee-uk schreef:
    Hanneke2 schreef:
    uit wat je zelf schrijft misschien?
    Hanneke2 schreef:
    En als 1 van mijn honden vriendelijk komt kijken wat een andere hond voor leuke bal heeft vind ik het ook een beetje onnodig als die andere hond dan meteen doet alsof het om een enorm kostbaar bezit gaat en dat grommend en grauwend en bijtend gaat verdedigen alsof het een levend wezen is dat mijn honden willen verscheuren. Ik vind dat ook geen normaal gedrag hoor.
    Hanneke2 schreef:Het is geen vreten, het is geen pupsel of ander iets dat beschermd moet worden, het is geen persoonlijk eigendom van de baas, het is een dom dood onpersoonlijk ding waarvan de baas er nog een hele zooi tevoorschijn kan toveren. Hetzelfde met takken, hallo, er zijn meer takken en stokken in de wereld dan dat er honden zijn.

Ik vind het lichtelijk :piew: als een hond zo fanatiek doet over een balletje. Maar misschien zijn mijn honden en ik wel overdreven laconiek als het gaat om 'bezit'. :D

ja dat is jammer dan, mijn hond heeft zn bal in zn bek, valt niks of niemand lastig en dan zal ie ook nog zn balletje af moeten staan aan een andere hond of het goed moeten vinden dat die er aan komt snuffelen?
    No way josé, het is zijn bal en die mag hij wel degelijk verdedigen.

die mechelaars zijn niet van mij dus wat die mensen daarmee doen moeten ze fijn zelf weten.
    Zal vast wel weer onder de noemer herders zijn herders vallen maar dat zie ik toch net even wat anders vooral als het niet mijn herders zijn..

ik doe dat niet nee, er zijn legio mensen die het wel doen dus kun je daar maar beter op anticiperen denk ik en je honden er niet klakkeloos naar toe laten gaan.
    Wat is nou je punt? Dat ik mijn honden (nou ja, alleen Jack, Lilo heeft niks met ballen) meteen bij me moet roepen als ik ergens een hond zie die een bal bij zich heeft waar die baas misschien wel mee gaat gooien?
    renee-uk
    Zeer actief

Hanneke2 schreef: Wat is nou je punt? Dat ik mijn honden (nou ja, alleen Jack, Lilo heeft niks met ballen) meteen bij me moet roepen als ik ergens een hond zie die een bal bij zich heeft waar die baas misschien wel mee gaat gooien?
    dat moet je uiteraard helemaal zelf weten, ik zou dat wel doen ja als ik de kans liep dat mijn honden om de bal van een ander gemolesteerd werden, ik hou ze liever even bij me dan dat ik ze door een andere hond laat verwonden.
    Afbeelding

malinois
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
    Aantal honden: 3
    Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hanneke2 schreef:
    En ik heb soms problemen met dat 'verdedigen'.
    tja dat is jouw gebrek :19:
    Een hond mag zn bal verdedigen, is van hem heeft iedereen af te blijven. Jij kunt nog steeds niet inzien dat voor sommige honden een bal net zo belangrijk (zo niet belangrijker) is als eten. Zolang je dat niet kunt zul je het ook nooit begrijpen.
    Ik ken twee mechelaars die eeuwig met de bal in hun bek lopen (behalve als de baas ermee gooit), en het is niet de bedoeling dat een andere hond aan de haal gaat met die bal. En een argeloze ballenpikker laat die bal dan ook snel vallen als er even over gegromd wordt. Niks aan de hand. Een van de twee is een teef waar Jack het prima mee kan vinden, hij krijgt een opgetrokken lipje als hij zomaar opeens eerder bij de bal is en dan geeft hij hem ook probleemloos af. De ander is een grote reu, die de bal nog niet laat vallen voor een koekie, en de baas gooit er nooit mee als er andere honden in zicht zijn. Nul problemen dus.

Waarom? Jack heeft daar niet achteraan te gaan, het is hun bal.
    Ze maken geen gaten, geen verwondingen dus ze geven netjes aan, moven wegwezen van ONS bezit.
    Dat kun jij :piew: vinden, ik niet dus.
    Ga lekker met Jack in de tuin bal gooien als ie er toch niks mee doet, dan kunnen de honden die het WEL leuk vinden het apporteren het gewoon doen ik een ruim gebied.
    En ja wat is het verschil nu ineens met een kleine hond of pup dan? Ik zal je maar geen filmpjes laten zien hoe hier eigen pups op hun plek gezet worden.

Enne dat veel lawaai (maar verder niks) dat hoort nu eenmaal bij een mechelaar, ze zijn erg vocaal wat dat betreft.
    Afbeelding
    In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
    Bas Rouge
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Beauceron
    Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Ik neem juist altijd ballen mee zodra het gebied dat we bezoeken drukker is met honden. Ik gebruik de bal dan om Rein af te leiden van honden, hij krijgt dan de bal in zijn bek en zal die te allen tijde vasthouden, hij concentreert zich daar dan zeer op en heeft er minder last van als andere honden komen buurten. Voor Rein is een bal/buit belangrijker dan voer. Ik snap dat dat raar lijkt maar een hond met zo'n hoge buitdrift neemt niet eens voer aan als de bal nog in zijn hoofd zit. Hij is een ware freak daarin en het is dus een ijzersterk middel om hem af te leiden van andere honden. Wel ga ik niet gooien in het zicht van andere honden, ik probeer sowieso honden zoveel mogelijk te mijden.

Ook bij Huette gebruik ik de bal (en Rein). Zodra zij achter een wildspoor aan dreigt te gaan, komt de bal tevoorschijn en gaan Rein en ik gezellig samen spelen. Als zij dan eieren voor haar geld kiest mag zij ook meespelen met een eigen bal en is het groot feest.
    Moos
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Bas Rouge schreef:Voor Rein is een bal/buit belangrijker dan voer. Ik snap dat dat raar lijkt maar een hond met zo'n hoge buitdrift neemt niet eens voer aan als de bal nog in zijn hoofd zit. Hij is een ware freak daarin en het is dus een ijzersterk middel om hem af te leiden van andere honden. Wel ga ik niet gooien in het zicht van andere honden, ik probeer sowieso honden zoveel mogelijk te mijden.
    Ik vind dat helemaal niet raar klinken, want Vera is net zo :mrgreen: :wink: Die wilde als jonge pup al niks te eten meer als ze wist dat er een apportje kon komen (Bal/dummy) en nog steeds is ze zo. Als ze weet dat ik ook de bal heb dan kan je een biefstuk voor d'r neus houden, ze wendt dan zwaar geirriteerd haar kop af en gaat weer verder kijken waar de bal blijft :mrgreen:
    Ze is alleen weer niet zo heel erg buitgericht heb ik het idee? Ze wil graag dat apportje, maar de bal of de dummy opzich verdedigt ze niet heel erg. Ophalen en terugbrengen is leuker dan hebben, zoiets.
    Afbeelding
    boxergek
    Zeer actief

Nou, ik heb het geprobeerd! Ik heb al een paar keer de ballen meegenomen naar het bos. En ik heb me rotgelachen. Tot mijn verbazing nemen ze de bal allebei mee en laten hem echt niet achter. Gonzo loopt ook veel sneller door, in plaats van nog even te blijven snuffelen bij een andere hond. Maar de bal laten vallen als er een andere hond in de buurt is, gebeurd echt niet. Afgeven van de bal heb ik nog niet geoefend met hem. Hij mag hem de hele wandeling bij zich houden en hoeft hem pas in te leveren bij de auto. Nicky wil de bal altijd wel ruilen voor een koekje. Daarna gooi ik de bal weer weg. Dan komt ze weer heel vrolijk naar me toegelopen voor een knuffel en mag ze de bal weer meenemen. Ze heeft er de grootste lol in! En Gonzo, die kijkt heel zielig toe. Hij wil ook wel die aandacht en knuffels, maar zonder zijn bal af te moeten geven. En hij vindt het heerlijk om achter de bal aan te rennen. Ik wil eens kijken of ik hem dit kan leren, zonder iets te forceren, dus door lekker de bal weg te gooien voor Nicky, maar niet voor hem. Zou dit werken? Of heeft iemand een ander idee?
    Afbeelding
    renee-uk
    Zeer actief

boxergek schreef:Nou, ik heb het geprobeerd! Ik heb al een paar keer de ballen meegenomen naar het bos. En ik heb me rotgelachen. Tot mijn verbazing nemen ze de bal allebei mee en laten hem echt niet achter. Gonzo loopt ook veel sneller door, in plaats van nog even te blijven snuffelen bij een andere hond. Maar de bal laten vallen als er een andere hond in de buurt is, gebeurd echt niet. Afgeven van de bal heb ik nog niet geoefend met hem. Hij mag hem de hele wandeling bij zich houden en hoeft hem pas in te leveren bij de auto. Nicky wil de bal altijd wel ruilen voor een koekje. Daarna gooi ik de bal weer weg. Dan komt ze weer heel vrolijk naar me toegelopen voor een knuffel en mag ze de bal weer meenemen. Ze heeft er de grootste lol in! En Gonzo, die kijkt heel zielig toe. Hij wil ook wel die aandacht en knuffels, maar zonder zijn bal af te moeten geven. En hij vindt het heerlijk om achter de bal aan te rennen. Ik wil eens kijken of ik hem dit kan leren, zonder iets te forceren, dus door lekker de bal weg te gooien voor Nicky, maar niet voor hem. Zou dit werken? Of heeft iemand een ander idee?
    het was dus nog niet zo'n gek idee hè ;)

Jan laat niet zn bal vallen hoor als ik een bal weggooi voor Gina, hij wil er wel achteraan rennen maar no way dat ie zn eigen balletje voor een andere laat vallen.
    Ben benieuwd of Gonzo dat wel gaat doen.

Oh en Jan hoeft ook aan mij tijdens de wandeling niet zn bal af te geven.
    Als ie hem eenmaal heeft mag ie hem bij zich houden tot het einde van de wandeling, dus tot we of de auto ingaan of thuis zijn, ligt eraan waar we wandelen.
    Idee daarachter is dat ik hem juist niet wil wennen aan het loslaten van die bal tijdens het lopen.
    Afbeelding

zep
    Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door zep »

Hier heb ik ook vaak mee te maken, als ik geen speeltje meeneem zoekt ze zelf wel wat op , stokken , blikjes , flesjes , stuk karton , net wat er ligt,en zoveel als er in haar bek past haha
    Mijn hond [mechelaar] is ook ballengek , heel erg ballengek , ik laat haar altijd de bal zoeken , ze moet eerst rond
    een rij struiken lopen soort appeloefening als revieren, en dan gooi ik de bal snel een willekeurige kant op zonder dat ze kan zien waar ie terecht komt ,
    soms heeft ze hem snel en soms moet ze wat langer zoeken .
    Nu luistert ze heel goed maar zolang ze aan het zoeken is hoort of ziet ze verder niks ,negeert elke hond die haar pad kruist
    maar als ze zo lekker aan het zoeken is , gebeurt het vaak dat er een hond met haar wil spelen ,en vrolijk achter haar aan rent
    , bereikt de hond haar binnen zeg maar 1 meter dan waarschuwt ze met een uithaal of grom , helaas vinden de meeste honden dit een leuk spelletje en gaan door met "pesten " dan hakt mijn hond er ff op en gaat direct door met haar zoeken , de andere hond druipt meestal af , maar de baas is boos en zegt dat mijn hond de zijne aanvalt .

Ik vind het wel vervelend , maar denk tergelijkertijd , dat het ook vervelend is wanneer je je hond altijd maar op elke hond laat afstieren
    onder het mom "hij wil alleen maar spelen "
    AfbeeldingAfbeelding
    Sjoera
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier

Ongelezen bericht door Sjoera »

ranetje schreef:
    Sjoera schreef:Zelf heb ik er geen enkel probleem mee als mensen in uitlaatgebieden of bos met hun honden spelen. Waar ik wel moeite mee heb, zijn PIEPspeeltjes tijdens de puppycursus. De instructuurs zeggen het iedere keer maar weer opnieuw :blah: maar toch zijn er altijd mensen die niet willen luisteren. Door het gepiep raken veel honden (waaronder ook Taiko) de concentratie kwijd.
    Ze mogen een piepspeeltje dus niet gebruiken en doen het toch? :denken:
    Net als op school ................... inleveren en na de les terugkrijgen.
    Ik heb wel een kistje met een paar niet-piepende speeltjes op het veld staan daar mogen ze dan uit kiezen. :wink:
    Wat een goed idee van die kist.
    Bij GH1 is het allemaal een stuk strenger (kan ook aan de persoon liggen). Daar is het speeltje wat ik altijd gebruikte ook niet goed meer. Ze stellen er veel eisen aan. Dus moet ik morgen maar opzoek gaan naar geschikte speelgoed.
    Afbeelding
    Sjoera
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier

Ongelezen bericht door Sjoera »

zep schreef:Hier heb ik ook vaak mee te maken, als ik geen speeltje meeneem zoekt ze zelf wel wat op , stokken , blikjes , flesjes , stuk karton , net wat er ligt,en zoveel als er in haar bek past haha
    Mijn hond [mechelaar] is ook ballengek , heel erg ballengek , ik laat haar altijd de bal zoeken , ze moet eerst rond
    een rij struiken lopen soort appeloefening als revieren, en dan gooi ik de bal snel een willekeurige kant op zonder dat ze kan zien waar ie terecht komt ,
    soms heeft ze hem snel en soms moet ze wat langer zoeken .
    Nu luistert ze heel goed maar zolang ze aan het zoeken is hoort of ziet ze verder niks ,negeert elke hond die haar pad kruist
    maar als ze zo lekker aan het zoeken is , gebeurt het vaak dat er een hond met haar wil spelen ,en vrolijk achter haar aan rent
    , bereikt de hond haar binnen zeg maar 1 meter dan waarschuwt ze met een uithaal of grom , helaas vinden de meeste honden dit een leuk spelletje en gaan door met "pesten " dan hakt mijn hond er ff op en gaat direct door met haar zoeken , de andere hond druipt meestal af , maar de baas is boos en zegt dat mijn hond de zijne aanvalt .

Ik vind het wel vervelend , maar denk tergelijkertijd , dat het ook vervelend is wanneer je je hond altijd maar op elke hond laat afstieren
    onder het mom "hij wil alleen maar spelen "
    Helemaal met je eens.
    Afbeelding
    Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”