Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden die geen vlees willen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Honden die geen vlees willen

Ongelezen bericht door cloris »

Zijn er daar meer van?

Toen de Keizer net in Nederland was had hij honger, heel veel honger en hij (vr)at alles. Tot het moment dat hij zijn tekort had aangevuld en toen werd meneer kieskeuriger.
Ik heb Duck geprobeerd, Bibi, Carnibest, Naturis, energique, prins enz maar hij trekt letterlijk zijn neus er voor op. Ik laat het vaak gewoon maar staan omdat je met de bak weghalen geen indruk maakt op hem, hij is niet zo van het eten :wink: en als hij dan echt trek krijgt eet hij het uiteindelijk soms wel eens op, maar dat kan een dagje of wat duren. Nou ben ik honden gewend die de voerbak bijna mee opeten en leefden om te eten, dus dit is voor mij, zelfs na een jaar, nog steeds onwennig.
Ik heb dus op een gegeven moment er maar voor gekozen om brok te gaan geven en daar duikt hij natuurlijk ook niet in maar als je hem laat kiezen tussen vlees en brok, kiest hij voor brok..
Vis vindt hij wel lekker maar als het een KVV is met vis moet hij het weer niet, het is net of hij een soort hekel heeft aan rood/rauw (zelfs kip) vlees.
Een rauwe wijting krijgt hij wel weg maar echt gek is hij op zalm, gelukkig heeft hij geen exclusieve smaak :roll:
Het enige dat hij wel aardig eet is smuldier compleet, niet de kip- of de vleesversie want ook die eet hij echt niet.
Ik heb het nu dus bijna opgegeven om hem aan het versvlees te krijgen, onderdelen van de kip hoef ik ook niet te doen want daar gaat hij mee lopen en die verstopt hij ergens, een GF prutje kan ik ook vergeten want hij eet liever niet dan dat.

Wie heeft er nog ideeen? waar kan ik ergens zalmkoppen of onderdelen halen/bestellen? bijvoorbeeld, of wie heeft er ook zo'n klant in huis :19: want een wijting of een zalmkop is dat uiteindelijk compleet? nee toch?

Eten is absoluut niet zijn favoriete bezigheid dus dat is gewoon lastig, haal je het weg kijkt hij je een keer aan, haalt nog net zijn schouders niet op en loopt weg, het boeit hem werkelijk waar niet :klaar:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Re: Honden die geen vlees willen

Ongelezen bericht door Rami »

Veel minder voer geven, misschien? Ik herken het een beetje van Silka. Op een of andere manier eet zij precies 'genoeg'. Dus nooit teveel. Dan laat ze het staan. Ze eet dan bijvoorbeeld wel dingen die ze echt heel lekker vindt (pens, zalm) maar laat dingen als kopvlees of konijnkarkas liggen. Als dat zo is, ga ik weer een tijdje minder voeren en eet ze alles wel weer op. Overigens is ze helemaal niet mager, ze gaat gewoon heel zuinig met haar energie om (zo lijkt het).

Zalmkoppen en staarten kun je meestal wel op de markt bij de visboer krijgen. En Herby heeft ook koppen in zijn assortiment.

Enne... wat noem je compleet? Als je alleen vissenkoppen zou voeren is het uiteraard niet compleet maar ik geef wel een flinke zalmkop in de week als complete maaltijd. :wink:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

lola blieft het ook liever niet... die heeft het liefste brok, dus tsja, dan maar brok...

sam eet alles gelukkig
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Hier heb ik er totaal geen last van. Ik zou het dus maar bij brok houden, heb je DLG al eens geprobeerd? Ik zie dat ze nu ook een kvv hebben, maar bedoel de brok.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Cujo heeft liever ook geen vlees, alles al geprobeerd, ze lust alleen de pens/schapenvet van rodi. Ook gebakken vlees hebben we wel eens geprobeerd en dat vindt ze ook niet echt super. Vleeswaren hetzelfde verhaal, vindt ze ook niet fantastisch.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Cootje1963

Ongelezen bericht door Cootje1963 »

Ik heb dat wel eens eerder gehoord.Ik zelf vidn dat eten wel leuk moet blijven en als ze het echt niet lusten dan maar niet.Maar brok en af en toe Smuldier en soms eens vis is toch ook een heel mooi menu.Menig hond droomt daar van. :ok:
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik snap echt de moelijkheid niet. Koop gewoon wat ie lekker vind, en dat ik blijkbaar brok in dit geval. Prima, toch? :19: Als iemand vertelde dat zijn hond 'alleen maar KVV lustte' zou t advies ook niet luiden dat je dan maar de andede 100 soorten brokken zou moeten proberen. Dan roept iedereen ook wel meteen dat er KVV gegeven moet worden. :wink: Eten moet wat mij betreft gewoon lekker iets positiefs blijven. Is t bij mij ook. :mrgreen:
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Ik zou gewoon brok geven en af en toe wat vis tussendoor.
http://www.richardversvoeding.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier bestellen wij onze versvlees en barfspullen en dat bevalt goed ,je kan het ook afhalen.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Klinkt helemaal als Ds, die heeft ook 0,0 interesse in eten, ze eet ook gewoon regelmatig niet :19:

veel van ver lust ze ook niet, dat geef ik haar dan ook niet meer, enkel hetgeen ze echt graag eet of als ik de pot van Fax gereed doe en ze komt een snuffelen, dan geef ik haar ook (zo at ze gisteren gewoonweg een paar lamssnippers :eek: )

Ze eet wel graag pens en ribben, dus één dag per week krijgt ze pens, een andere dag ribben. Voor de rest naturis KVV en een brokkendag. Doet ze prima, zij gelukkig, ik gelukkig :ok:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

t kon het verhaal van buster zijn :mrgreen:

ik was ook gewend dat de bak mee opgegeten werd en nu....
smuldier compleet met lange tanden
brokken --eerst farmfood nou hij keek of hij vergiftigd werd :smile:
toch de zak leeg gekregen

en nu cavom dat vind hij wel lekker maar eet zeer langzaam-echt brok voor brok

ik wissel het dus maar af

smuldier cavom een penslap een kipkarkas maar ook hierbij moet ik hem echt aan moedigen om te gaan eten

hij wil gewoon geen moeite doen voor iets :smile:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Smuldier pens compleet. Dat gaat er wel in denk ik. Daar zijn ze hier dol op. Hoe duurder en hoe beter het kvv hoe minder graag Cleo het eet. Die wil dus echt smuldier pens compleet. Zij blieft ook geen rood vlees :mrgreen:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik ga met Rami mee.
Dat gedrag van Silka rondom eten herken ik erg van Lola.
Alleen de lekkere dingen eruit eten en de mindere dingen(oa vleesbot) laten liggen..
Ik ben haar toen minder gaan geven en sindsdien eet zij haar bordje schoon.
Daar lag bij ons duidelijk de oorzaak, in het begin liet zij het toch liggen(karkas bijv), dan pakte ik na een minuut of 5 een plastic zakje en borg het karkasje op.
De volgende dag kreeg ze het weer(en ze twijfelde :wink: ,dat zag ik) en zodra ik ritselde met het plastic zakje at zij het op. :ok:
Plastic zakje betekende eten weg en het niet meer terug krijgen tot de volgende dag.
Toen koos zij eieren voor haar geld en nu eet zij bijna alles. :wink:
Daar zat hem bij ons de truc.

Misschien het proberen waard, succes. :ok: :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Beau eet alles. Hij krijgt nu Smuldier Pens Compleet, voor ons lekker goedkoop en hij vindt het heerlijk. Hij krijgt het nu, dankzij zijn maagtorsie, in mini-portie's, wat hij duidelijk minder leuk vindt, hij wil alles :pffff:
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Hier 1!! Mijn honden krijgen regelmatig vers, Zen vond het meteen al lekker, Bala wil het niet, die neemt het wel aan, maar kwatst het net zo hard weer uit en kijkt me dan aan met een blik "wat moet ik hier nou mee??" Het enige dat Danne en Zen niet blieven is vis, nou ja, so be it :19: :mrgreen:
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

cloris schreef:Zijn er daar meer van?
Ja, hier, Boomer.. :mrgreen:

cloris schreef: Eten is absoluut niet zijn favoriete bezigheid dus dat is gewoon lastig, haal je het weg kijkt hij je een keer aan, haalt nog net zijn schouders niet op en loopt weg, het boeit hem werkelijk waar niet :klaar:
Hier hoef ik helemaal nix meer aan toe te voegen, precies Boomer..

Ik heb hem een tijdje vlees gegeven, ipv brokken.. Zo van; is goed voor hem, beter dan brokken en lust hij vast graag. Nou, mooi niet dus..
Na 2 weken bliefte hij nix meer.. Al gaf ik m 3 dagen nix, 'want dan krijgt hij vanzelf honger en eerder lustte hij het ook..'

Hij heeft het al van kleins af aan, ook met brokken. Als pupje van 4 maanden besloot hij dat hij niet at als ik zn bak steeds na een kwartier niet eten weghaalde, dus heeft hij bijna een week niet gegeten. Sindsdien haal ik zn bak niet meer weg na een kwartier ofzo, maar blijft het de hele dag staan en dan eet hij dus wel.. :19:
Maar liever brokken dan vlees..

Hij is ook zo dat als hij denkt iets te kunnen krijgen, hij iets anders, wat hij minder lekker vind, maar al wel heeft, niet op eet. Als wij eten, krijgen ze vaak daarna iets. Als we frikadel eten en hij heeft al iets lekkers, laat hij dat liggen, totdat hij of de frikadel op heeft, of zeker weet dat hij niets krijgt, want stel je voor dat hij eerst het minder lekkere eet en dan te vol zit voor het hele lekkere en dat dus moet laten liggen :eek: Zo denkt hij volgens mij.. :mrgreen:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik heb ook een hond die weinig om eten geeft.Smuldier pens copleet eet ie 8 van de 10 keer op. Maar 2 keer dus niet. Dan eet hij gewoon niet. Kippennekken ed vind hij heerlijk, maar maar 2 dagen achter elkaar. 3 dagen ahter elkaar kip betekend 1 dag niet eten...
Kortom, ik wissel zo veel mogelijk af om hem goed te laten eten :F:
Linx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linx »

Ik heb er hier ook één die hiermee begon. Hij kwam hier op 6 maand, toen de rest al een hele poos volledig op BARF over was.
Bij de fokker kreeg hij eerst gemalen rauw vlees (zij vond bot geven eng, door een slechte ervaring die ze zelf heeft gehad ermee),
en toen hij dat slechter ging eten heeft ze hem op Orijen gezet. Wij zagen het niet zitten om brok te gaan voeren, dus hij heeft
hier vanaf dag één met de pot mee kunnen eten. En eerst ging dat eigenlijk heel erg goed, tot hij na een paar weken ineens elke
week één ding ging kiezen wat hij niet wilde, en dat was dan elke week iets anders. En hoe langer dit duurde, des te meer dingen
hij in de week 'koos' die hij niet wilde. Uiteindelijk at hij alleen nog pens en de kippen-, eenden- en kalkoennekken... Hij heeft een
poos op Duck gestaan, maar ik was in meerdere opzichten niet tevreden, en na een week of 2 besloot hij dat zelf ook niet meer
te eten helaas. Na e.e.a. geprobeerd te hebben zijn we nu sinds een week of 4 met hem over op Carnibest Aktief (heeft hij ook
echt wel nodig, hij eet het nooit helemaal op en mag wel een paar grammen meer krijgen!) en 's morgens krijgt hij nog gewoon
nekken net als de rest, en zo gaat het prima. Tot nu toe eet hij het nog bijna elke dag, hoewel er nog heel af en toe een dagje
tussen zit dat hij besluit het lekker te laten staan. Maar hij is dus ook zo'n hond die nog net z'n schouders niet ophaalt als je het
weghaalt. Hij is allang blij dat hij het zelf niet hoeft te begraven. :pffff:
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
cloris
Zeer actief

Anne&Taar schreef:Ik snap echt de moelijkheid niet. Koop gewoon wat ie lekker vind, en dat ik blijkbaar brok in dit geval. Prima, toch? :19: Als iemand vertelde dat zijn hond 'alleen maar KVV lustte' zou t advies ook niet luiden dat je dan maar de andede 100 soorten brokken zou moeten proberen. Dan roept iedereen ook wel meteen dat er KVV gegeven moet worden. :wink: Eten moet wat mij betreft gewoon lekker iets positiefs blijven. Is t bij mij ook. :mrgreen:
Vermoedelijk stond het er niet duidelijk genoeg maar hij vindt die brokken ook niet lekker, maar als hij moet kiezen (en dat is dan na 2 dagen niet eten) dan neemt hij brokje voor brokje mee naar binnen en eet het op, het (rode) vlees laat hij zelfs dan nog staan, dus ook de brokken vindt hij niet lekker en daar heb ik er ook al een aantal soorten van geprobeerd bij hem.

Cootje1963 schreef:Ik heb dat wel eens eerder gehoord.Ik zelf vidn dat eten wel leuk moet blijven en als ze het echt niet lusten dan maar niet.Maar brok en af en toe Smuldier en soms eens vis is toch ook een heel mooi menu.Menig hond droomt daar van. :ok:
Hij vindt het eten niet leuk, vond hij het maar leuk... brok en smuldier is ook met lange tanden werk en elke dag een zalmmootje vind ik zelf iets overdreven :wink:
Nogmaals het is niet zo dat IK wil dat hij vlees eet, het is zo dat hij niet van eten houdt..

Rami; hij krijgt al zo weinig, soms eet hij maar 1x per 2 dagen :19: maar hij verbruikt wel heel veel en je ziet hem dan afvallen en aangezien er al niet al te veel vet aan zit vind ik dat toch best heel vervelend.

Zalmkoppen, ik ga gewoon naar de visboer om dat te vragen! stom dat kan natuurlijk ook en dan laat ik die brokken wel gewoon staan en af en toe de compleet van smuldier, dat is echt de enige kvv die hij dan nog wel weg krijgt.

Ik ben er nu wel achter dat er dus meer honden zijn die vlees niet lekker vinden, hij vindt een eitje ook niet lekker hoor haha.
Napoleon is een hond die eten als noodzakelijk kwaad ziet, en plezier heeft hij er niet in, ik blijf het raar vinden maar ik ga eens kijken of hij de zalmkop wel eet want dat is natuurlijk altijd nog wel iets anders dan een stukje zalmfilet :klaar:
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Boomer eet ook niet iedere dag, soms eet hij zelfs maar 1x in de 3 dagen..
Hij eet als gewone brok Farmfood en als beloningsbrokken/brokken voor de spelletjes Nina Ottoson Beneful.
Zalmkoppen vond hij lekker, maar nu ook niet meer. Dus dat kan ook met Napoleon gebeuren.. :wink: :mrgreen:

Ik had altijd het idee dat iedere hond een bodemloos vat was qua eten, maar ben daar hard van teruggekomen.. :mrgreen:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik heb er 1 een AA reu...die echt geen vlees meer wil sinds een paar maanden, in zoverre niet wil, hij staat het echt met lange tanden te eten en dan eet die ook echt niet alles op, dan mag een ander zo zijn bak leeg eten, nou dat hoeven ze met brokken niet te proberen :N: :D
Terwijl die echt wel heel graag eet, een bak brokken is zo weg :ugh:
cloris
Zeer actief

M@rleen schreef:Boomer eet ook niet iedere dag, soms eet hij zelfs maar 1x in de 3 dagen..
Hij eet als gewone brok Farmfood en als beloningsbrokken/brokken voor de spelletjes Nina Ottoson Beneful.
Zalmkoppen vond hij lekker, maar nu ook niet meer. Dus dat kan ook met Napoleon gebeuren.. :wink: :mrgreen:

Ik had altijd het idee dat iedere hond een bodemloos vat was qua eten, maar ben daar hard van teruggekomen.. :mrgreen:
Nou tot Napoleon had ik nooit anders meegemaakt.. ik zit nu nog in de ontkenningsfase denk ik, maar dat een hond geen plezier heeft in zijn/haar eten is toch ook wennen?
Nuyvilaq schreef:Ik heb er 1 een AA reu...die echt geen vlees meer wil sinds een paar maanden, in zoverre niet wil, hij staat het echt met lange tanden te eten en dan eet die ook echt niet alles op, dan mag een ander zo zijn bak leeg eten, nou dat hoeven ze met brokken niet te proberen :N: :D
Terwijl die echt wel heel graag eet, een bak brokken is zo weg :ugh:
Nou zou Nap een bak brokken zo weg eten zou ik het wel weten, dan liet hij dus duidelijk merken aan mij dat hij dat wel lekker vindt :wink:
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

ja logisch, ik heb het ook opgegeven met hem hoor, hij krijgt wel brok als die dat zo graag wil....over een tijdje probeer ik wel weer :wink:

Wat je misschien zou kunnen proberen is zalmolie...
Er zijn echt onwijs veel hussen die slecht eten, totdat er zalmolie overheen gaat dan VRETEN ze echt alles ineens zeggen ze :ugh:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

cloris schreef: Rami; hij krijgt al zo weinig, soms eet hij maar 1x per 2 dagen :19: maar hij verbruikt wel heel veel en je ziet hem dan afvallen en aangezien er al niet al te veel vet aan zit vind ik dat toch best heel vervelend.

Zalmkoppen, ik ga gewoon naar de visboer om dat te vragen! stom dat kan natuurlijk ook en dan laat ik die brokken wel gewoon staan en af en toe de compleet van smuldier, dat is echt de enige kvv die hij dan nog wel weg krijgt.

Ik ben er nu wel achter dat er dus meer honden zijn die vlees niet lekker vinden, hij vindt een eitje ook niet lekker hoor haha.
Napoleon is een hond die eten als noodzakelijk kwaad ziet, en plezier heeft hij er niet in, ik blijf het raar vinden maar ik ga eens kijken of hij de zalmkop wel eet want dat is natuurlijk altijd nog wel iets anders dan een stukje zalmfilet :klaar:
Je kunt ook beginnen met zalmstaarten/ruggen, dat is minder hard dan een kop. Heeft de visboer ook vast wel.

En hier wordt door Silka ook wel eens maar 1 keer in de 2 dagen gegeten maar zij is - anders dan Napoleon - absoluut niet mager (hoewel je dat ook wel weer moeilijk kunt zien met al dat haar :wink: ). Vergeleken bij Billy eet ze echt gewoon heel weinig, gaat 'zuinig' met haar energie om.

Als je Napoleon wat dikker wilt krijgen is Smuldier wel een goede keuze (is behoorlijk vet). Zalm natuurlijk ook. Heb je wel eens eend/eendenkarkas (met vel) gegeven? Ook hoog qua calorische waarde.
Afbeelding
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

misschien kun je de Dog Lovers Gold brokken proberen....
ik heb al meerdere keren gehoord dat zelf een zeer kieskeurige hond deze brok lekker vind, er zit een vissmaak aan omdat er ook zalm in zit :wink:

succes
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Orpa Lusnie heb ik hier.

Smuldier pens compleet lust ze, gemalen pens (niet in lappen, dat mot ze niet :roll: ), en zalm, maar dan wel gemalen.
Dat geef ik van Herby, maar niet te vaak, dan wil ze het niet meer.
Smuldier vlees compleet mot ze niet, heel soms wil ze eend en anders maar niet.
En als ik er wat uit heb dat ze niet wil en er is niks naar haar smaak heeft ze pech, dan eet ze maar niet.

Ik heb het voordeel dat ik er gewoon meer uithaal en als ze iets wil mag het, anders krijgt ze niks of een ander smaakje. Het komt toch wel op hier, omdat ik er meer heb.
Hoe ze is als ze loops moet worden wil je niet weten, vorige keer dat ze drachtig was heeft ze gewoon vijf weken niks gegeten en soms bunkert ze tegen de klippen op.
Oja, en brokken blieft mevrouw ook hooguit twee dagen, daarna is ze er weer klaar mee. :hamer:
Zelf vindt ze het allemaal erg logisch :pffff:

Ze is overigens wel dol op kaas.
Maar daar mag ze niet op leven van mij, stom he? ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
cloris
Zeer actief

Rami schreef:
Je kunt ook beginnen met zalmstaarten/ruggen, dat is minder hard dan een kop. Heeft de visboer ook vast wel.
Hij heeft niet zo heel veel moeite met hard, kippenvleugels heeft hij ook gewoon gegeten, tot hij ze niet meer lekker vond en ze nu ook echt niet meer moet, wijting eet hij ook gewoon in zijn geheel (als hij er trek in heeft dan he :wink: ) Maar ik ga idd vragen om zalmstaarten/ruggen!
En hier wordt door Silka ook wel eens maar 1 keer in de 2 dagen gegeten maar zij is - anders dan Napoleon - absoluut niet mager (hoewel je dat ook wel weer moeilijk kunt zien met al dat haar :wink: ). Vergeleken bij Billy eet ze echt gewoon heel weinig, gaat 'zuinig' met haar energie om.
Hij is net aan, soms heel mooi droog soms net ff te, zijn energie is niet in te binden dus hij moet wel eten, nu lijkt hij wel een koe zoals hij in het gras duikt :denken:
Als je Napoleon wat dikker wilt krijgen is Smuldier wel een goede keuze (is behoorlijk vet). Zalm natuurlijk ook. Heb je wel eens eend/eendenkarkas (met vel) gegeven? Ook hoog qua calorische waarde.
Oke, nee eendenkarkas heb ik nog nooit gegeven, hij vindt het vel van kip ook niet lekker dus ik ben 'bang' dat hij het vel van eend ook niet echt wil maar ik kan het wellicht proberen, moet ik even kijken waar ik dat ga/kan bestellen.
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

cloris schreef:
M@rleen schreef:Boomer eet ook niet iedere dag, soms eet hij zelfs maar 1x in de 3 dagen..

Nou tot Napoleon had ik nooit anders meegemaakt.. ik zit nu nog in de ontkenningsfase denk ik, maar dat een hond geen plezier heeft in zijn/haar eten is toch ook wennen?
Ik vond het erg lastig, maar ben er nu aan gewend dat hij eet wanneer en zoveel hij nodig heeft. Zelfs de dingen die hij dus wel echt heeeel graag eet (kip, gehakt) laat hij soms staan.
cloris
Zeer actief

Ik was 'vergeten' smuldier te halen dus moest hij het doen met zijn brokken, geen goed plan volgens De Keizer, hij liep te dreinen en de zeuren, ik in het kastje kijken en ja daar stonden nog sardines, ooit gekocht maar hij moest het niet :roll: toch nog maar eens een keer proberen en wat denk je? hij vrat zijn bak er bijna bij op :80: ik heb echt vol ongeloof staan kijken gekke gekke Napoleon.
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Misschien een idee, om een brok te geven op basis van vis.
Aangezien je schrijft dat ie wel zalm lust, ik zou me er niet druk om maken als ie geen Kvv lust, dan maar gewoon brok.
Ik ben echt een voorstander van Kvv, maar hier een hond die het er gewoon niet goed op doet,, ik blijf tobben.
Dus nu dan maar een brok met als enigste eiwitbron vis,, vanwege allergieen., en dan doen we er maar gewoon lekker wat Naturis puur Makreel door,. Mijn andere hond kan eigenlijk overal tegen, is alleen een zeur lust niet alles.
Hij kreeg altijd farmfood, met kvv maar ondanks kluiven, botten en dentasticks kreeg ie echt aanslag kleur farmfood op zijn tanden, toen ben ik er dus mee gestopt.
Nu krijgt ie ook de brok met vis, en de makreel van Naturis,, en hij eet goed,, staat zijn bak helemaal leeg te lebberen.
Dus gewoon doen wat ze lekker vinden,, ik lust ook niet alles dus waarom moeten mijn honden wel alles eten!! :D :D
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Ik heb er hier ook eentje die zo'n 2x per jaar (rondom de loopsheid idd) ineens veel niet meer lust. Kipfilet is blegh, makreel ook (terwijl ze normaal evt met verpakking ook wel lust), Carnibest bah, Naturis is iew, geen vers hert, echt een zeikerd en rustig een paar maaltijden overslaan.

Wat hier helpt is inderdaad de porties halveren en, ontdekte ik de laatste keer, een oefening vragen voor ze iets krijgt. Iets simpels als zit+high five werkte al, misschien vind Napoleon dat ook leuk?
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”