Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dogs adoptions Nederland? Wie nog meer?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Re: Dogs adoptions Nederland? Wie nog meer?

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Dianavdberkt schreef: men neemt toch ook een hond uit het buitenland waarvan je vooraf niet weet wat voor hond het is. Zijn niet de meest gemakkelijke lijkt mij met een achtergrond van heb ik me jou daar.
Heb je mijn berichtje op pagina 1 ook gelezen?
Er zijn stichtingen die de honden in Spanje op gedrag selecteren en daarna een paar maanden naar een gastgezin sturen.
Dianavdberkt schreef: met een leuke herder uit het asiel kun je nog niet de sport beoefenen waar ik de herders voor fok of je moet enorm geluk hebben.
Met een hondje met gedragsproblemen uit een Nederlands asiel kun je nog niet direct lekker ontspannen in druk losloopgebied rondstruinen of je moet enorm geluk hebben.
AnneMarie schreef: Maar als je daar zelf voor kiest, prima. Iedere hond die het goed heeft is er één.
:ok:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
annelies661
Actief

Ongelezen bericht door annelies661 »

Het is hier aardig in een ander onderwerp gegleden...
Mijn vraag was eigelijk of er nog meer mensen via dogs adoptions een hondje hadden en niet zozeer wat je mening is over het adopteren uit een ander land... :(
Eigenaar van 2 schatten van honden: Een rottweiler en een bastaardje..
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

annelies661 schreef:Het is hier aardig in een ander onderwerp gegleden...
Mijn vraag was eigelijk of er nog meer mensen via dogs adoptions een hondje hadden en niet zozeer wat je mening is over het adopteren uit een ander land... :(
Welkom op het Hondenforum. :F:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Het is wel een belangrijke discussie vind ik, maar snap wel wat je bedoelt. :wink:
En nee, ik heb geen hond via Dogs Adoption maar wel via Stichting AAI. :ok:
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

LongFields schreef:
Ja idd :F:

Hier 2 Antilianen en een Spanjaard. Ook nog een Turks hondje een keer uit Turkije gehaald, maar deze mocht ik niet thuis houden van mijn vriend en woont nu bij mijn zusje. Ik heb ook nog een Belg trouwens, maar dat telt niet denk ik :mrgreen:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ach, altijd die discussie weer.
Ik neem een hond, omdat ik die hond mooi vind of een leuk karakter vind hebben.
Als ik een rashond had gezien die ik supermooi vond, had ik die wel genomen, maar nee.. ik heb geen honden waarvan ik denk, die zou ik wel willen!
En bij mijn 2 buitenlandertjes had ik dat wel. Niet omdat ze oh zo zielig zijn, maar omdat ik ze mooi vond. Die 2 heb ik op uiterlijk uitgekozen. En dat je ze dan weg haalt uit een rot situatie is mooi meegenomen.

En die teckel vind ik helemaal niet mooi, maar het beestje heeft wel een geweldig karakter, super lief. En die heb ik uit het asiel gehaald. Dat is dus de eerste die ik wel eerst in het echt heb gezien en alleen op karakter heb uitgekozen.

Ik geef ook elke maand een bedrag om een hondje van Stichting Cadiz te steunen en ook aan andere dingen, zodat er in die landen wat aan word gedaan. Ik denk ook dat het grootste deel van de mensen die een buitenlandse hond heeft, dat wel doet.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Demi schreef:
LongFields schreef:
Ja idd :F:

Hier 2 Antilianen en een Spanjaard. Ook nog een Turks hondje een keer uit Turkije gehaald, maar deze mocht ik niet thuis houden van mijn vriend en woont nu bij mijn zusje. Ik heb ook nog een Belg trouwens, maar dat telt niet denk ik :mrgreen:
:cheer: :cheer: Antillianen zijn ook gewoon de leukste :pffff:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

LongFields schreef:
:mrgreen: Van harte welkom, je valt echt met je neus in de boter.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Dat volgt altijd inclusief! :wink:
Ik heb overigens 2 spanjaarden! :mrgreen:
Welkom hier en ik hoop dat je veel lees en tikplezier kan vinden op het forum!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Danoontje powerrr
Zeer actief

De antwoorden op je oorspronkelijke vraag staan op de eerste pagina :mann:

Afbeelding
Yvon58
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Roemeense Straathond
Abessijnen
Thai

Ongelezen bericht door Yvon58 »

Ik heb gereageerd op pag 3 dat ik 2 honden van Dogsadoptions Nederland heb.
Maar leuk, dat je een hondje adopteerd, welk hondje is de gelukkige?
Syllie09
Actief
Mijn ras(sen): 1 Griekse schoonheid & 1 Spaanse doerak

Ongelezen bericht door Syllie09 »

Hier ook nog 1 met 2 buitenlanders ;-). Syl komt uit Kreta via Mirtos en Bogy komt uit Spanje via het siac maar die organisatie staat nu stil. Wij hebben in eerst in de asiels hier gekeken maar... we konden ons hondje niet vinden en toen kwam ik bij Mirtos terecht en zag Syl haar koppie... meteen verkocht. Idem dito met Bogy, eerst in NL gekeken maar we konden ons hondje gewoon niet vinden en toen kwam ik zijn foto tegen op mp.... en verkocht was ik ;-). Ik moet ook zeggen dat de asiels hier in nl veel oudere herplaatsers hebben of toch wel een behoorlijke gebruiksaanwijzing en we werden zo heavy ondervraagt dat ik het voelde als ontmoediging terwijl we er gewoon helemaal klaar voor waren en het echt perfect kon. Zelfs 2 keer terug geweest voor 1 hond bij de 2e keer mochten we hem nog niet zien want ze wilde nog even wat vragen stellne.... Nou sorry hoor, ik zit fulltime thuis, ben opgevoed met honden, we wonen op een perfecte lokatie met grote tuin... en ga zo maar door dus wat wil je nog meer weten.. mijn bankrekening nummer?Pincode? Dus ik was er niet echt gelukkig mee. Bij Mirtos werden er ook zeker goeie vragen gesteld etc en goeie procedure zeg maar maar daar had ik meteen een goed gevoel bij.

Succes met uitkiezen!! HIj of zij zit met smart op jullie te wachten ;-).

Groetjes Ilse
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Eline* schreef:
AnneMarie schreef:Wat mij echter opvalt is dat bijna alle herplaatsers die ik hier zie, uit spanje, roemenie en portugal komen en het asiel zit hier WEL vol...het lijkt bijna not done meer om naar een Nederlands asiel te gaan....

Maar als je daar zelf voor kiest, prima. Iedere hond die het goed heeft is er één. En als jij kiest voor een sociaal fransoosje dan snap ik dat
Waar woon je? Den Haag? Rotterdam?
Ben je al eens wezen kijken in die asiels en heb je gezien wat er zit aan honden?
Ik moet je zeggen dat wij vanuit de stichting eigenlijk zelden mensen krijgen die gericht een buitenlandse hond zoeken. De meeste mensen zijn al een poos op zoek naar een leuke probleemloze hond en kunnen die in nederland gewoon niet vinden via asiels. Er zijn maar weinig mensen die echt bewust voor een buitenlandse hond kiezen. Vaak kiezen ze enkel de hond die ze het leukste vinden en die het beste past in de situatie volgens hen.
Even hoor, heb geen tijd voor een hele discussie.
Ik ken hier twee grote DB asiels die ieder jaar weer roepen dat ze vol zitten in een zielig artikel in de krant terwijl ik dan dus van mensen die er werken weet dat het helemaal niet zo is.
Ik vind het best hoor, om aandacht te vestigen op de asielhonden maar dat hoeft niet ten koste te gaan van de buitenlandse honden. (want soms wordt er ook nog gedaan alsof het vol zitten komt door alle buitenlandse honden dier hierheen gesleept worden).
Elke hond heeft recht op een fijn leven waar hij ook vandaan komt.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Ikzelf niet. Werkgever van mijn man heeft toevallig net zijn grootste bus meegegeven om 19 honden in Roemenië op te halen. Ben eigenlijk wel benieuwd of dat toevallig voor de honden van dezelfde stichting is.

Ben zelf geen voorstander ervan om honden uit het buitenland te halen zolang de asiels hier meer dan genoeg "bewoond" worden door gedumpte honden maar tja. Dat is ieder voor zich. Sta er wel altijd van te kijken dat op het moment iemand verteld een kruising van een oeps/hobbynest te hebben aangeschaft of van plan is aan te schaffen. Dit veroordeeld wordt en 1 van de eerste argumenten is dat het asiel overvol is en ze beter daar hun pup/hond kunnen gaan uitzoeken, terwijl met discussies als deze er altijd steevast wordt gezegd dat de asiels helemaal niet vol zitten :smile:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

smoekie schreef: Ben zelf geen voorstander ervan om honden uit het buitenland te halen zolang de asiels hier meer dan genoeg "bewoond" worden door gedumpte honden maar tja. Dat is ieder voor zich. Sta er wel altijd van te kijken dat op het moment iemand verteld een kruising van een oeps/hobbynest te hebben aangeschaft of van plan is aan te schaffen. Dit veroordeeld wordt en 1 van de eerste argumenten is dat het asiel overvol is en ze beter daar hun pup/hond kunnen gaan uitzoeken, terwijl met discussies als deze er altijd steevast wordt gezegd dat de asiels helemaal niet vol zitten :smile:
Ik hoop dat niemand de moeite neemt jou ook nog alle verschillen tussen deze dingen uit te gaan leggen want dan zijn we weer tig pagina's verder :roll:
Maargoed, jij hebt je zegje weer gedaan. Kon het lekker weer oneens zijn met het meerendeel van de mensen dus je hebt je zin weer :ok:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
smoekie
Zeer actief

sirene schreef:
smoekie schreef: Ben zelf geen voorstander ervan om honden uit het buitenland te halen zolang de asiels hier meer dan genoeg "bewoond" worden door gedumpte honden maar tja. Dat is ieder voor zich. Sta er wel altijd van te kijken dat op het moment iemand verteld een kruising van een oeps/hobbynest te hebben aangeschaft of van plan is aan te schaffen. Dit veroordeeld wordt en 1 van de eerste argumenten is dat het asiel overvol is en ze beter daar hun pup/hond kunnen gaan uitzoeken, terwijl met discussies als deze er altijd steevast wordt gezegd dat de asiels helemaal niet vol zitten :smile:
Ik hoop dat niemand de moeite neemt jou ook nog alle verschillen tussen deze dingen uit te gaan leggen want dan zijn we weer tig pagina's verder :roll:
Maargoed, jij hebt je zegje weer gedaan. Kon het lekker weer oneens zijn met het meerendeel van de mensen dus je hebt je zin weer :ok:

Niks oneens. Ieder zijn eigen ding toch. Ik veroordeel toch verder niemand die wel een hondje uit het buitenland haalt? Enige waar ik hier verbaasd over ben is als men een "tegenreactie" geeft en daarin aangeeft dat de asielen hier vol zitten (waren er meerdere die dat zeiden) er dan wordt gezegd dat de asielen echt "lang" zo vol niet zitten en dat sommige zelfs nagenoeg leeg zijn (althans zo komt het over) dan ja, ben ik verbaasd als "diezelfde" in eerder genoemde discussies degene zijn die het hardste roepen dat ze maar eens in het asiel moeten kijken omdat die "bomvol" zitten.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Deze discussie is wel vaker gevoerd, maar ik denk dat het een nuttige discussie blijft. Zelf heb ik een periode van ruim 7 jaar vrijwilligerswerk gedaan in het dierenasiel van Leeuwarden. Als je een hond met geen tot beperkte gedragsproblemen zocht, middelmaatje en niet ouder dan bijv. 7 jaar, dan kon het maanden duren voordat er een passend hondje voor je was. En als er zo'n hondje binnen zou komen, dan was deze bijna altijd binnen twee weken geplaatst.
Mede door mijn ervaring bij dit dierenasiel ben ik van mening dat wanneer je een leuk hondje zoekt je verder dan Nederland moet gaan kijken.
En ja, ook ik heb alleen rashondjes. Je valt vaak op een bepaald type hond en soms loopt het nou eenmaal zo. Beetle is bij ons geboren, Vincent is haar zoon die herplaatst is op bijna 10 jarige leeftijd en van de moeder van Lumi wilde ik heel graag een pup. Een volgende hond, het kan weer een kooikerhondje zijn (van een aantal honden zou een pup mij erg leuk lijken), maar het zou ook net zo goed wat anders kunnen worden.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

al eerder gezegd maar ook als je wel rasgebonden bent kun je hele leuke herplaatsers vinden hoor!
Mijn laatste 5 honden hadden allemaal een stamboom maar 4 van de 5 waren herplaatsers.

Verder ga ik voor een hond en niet voor z'n nationaliteit al ben ik vanaf nu wel gedoemd om een engelse hond te nemen dankzij de vervelende invoerwetten hier.
Ik vind dat iedereen recht heeft op de hond van haar of zijn keuze ongeacht uit welk land die komt en of het een kruising is of een rashond. behalve als het gaat om broodfok, want daar ben ik uiteraard wel een tegenstander van.

Ik ben ook tegen het met opzet fokken van kruisingsnestjes als dat alleen maar voor de leuk is, dan denk ik inderdaad ga eens in de asiels kijken of in het buitenland en haal een hondje dat er al is.
Maar ik ben evengoed tegen het vermeerderen van rashonden, denk vaak genoeg dat als fokkers niks toe te voegen hebben aan het ras ze beter een keer na kunnen denken voordat er weer een nestje op de wereld gezet moet worden waarvoor met man en macht pupkopers gezocht moet worden, al dan niet via marktplaats en aanverwante sites.

Maar misschien ben ik wel een beetje simpel, dat kan natuurlijk best.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

smoekie schreef: Niks oneens. Ieder zijn eigen ding toch. Ik veroordeel toch verder niemand die wel een hondje uit het buitenland haalt? Enige waar ik hier verbaasd over ben is als men een "tegenreactie" geeft en daarin aangeeft dat de asielen hier vol zitten (waren er meerdere die dat zeiden) er dan wordt gezegd dat de asielen echt "lang" zo vol niet zitten en dat sommige zelfs nagenoeg leeg zijn (althans zo komt het over) dan ja, ben ik verbaasd als "diezelfde" in eerder genoemde discussies degene zijn die het hardste roepen dat ze maar eens in het asiel moeten kijken omdat die "bomvol" zitten.
Kom je zelf wel eens in een asiel in NL en in asiels in het buitenland?
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Rami schreef:
smoekie schreef: Niks oneens. Ieder zijn eigen ding toch. Ik veroordeel toch verder niemand die wel een hondje uit het buitenland haalt? Enige waar ik hier verbaasd over ben is als men een "tegenreactie" geeft en daarin aangeeft dat de asielen hier vol zitten (waren er meerdere die dat zeiden) er dan wordt gezegd dat de asielen echt "lang" zo vol niet zitten en dat sommige zelfs nagenoeg leeg zijn (althans zo komt het over) dan ja, ben ik verbaasd als "diezelfde" in eerder genoemde discussies degene zijn die het hardste roepen dat ze maar eens in het asiel moeten kijken omdat die "bomvol" zitten.
Kom je zelf wel eens in een asiel in NL en in asiels in het buitenland?
Maakt dat verder iets uit voor wat betreft mijn reactie hierboven? :scratch:

Mijn reactie (verbazing) is namelijk gebasseerd op hetgeen ik hier van leden lees in verschillende "discussie" waarin men in het ene topic aanhaalt dat de asielen bom en bomvol zitten om vervolgens in de andere discussie te roepen dat ze lang zo vol, zo niet nagenoeg leeg zijn. :19: Niks meer, niks minder.
Danoontje powerrr
Zeer actief

smoekie schreef: Sta er wel altijd van te kijken dat op het moment iemand verteld een kruising van een oeps/hobbynest te hebben aangeschaft of van plan is aan te schaffen. Dit veroordeeld wordt en 1 van de eerste argumenten is dat het asiel overvol is en ze beter daar hun pup/hond kunnen gaan uitzoeken, terwijl met discussies als deze er altijd steevast wordt gezegd dat de asiels helemaal niet vol zitten :smile:
Dat begrijp ik dan nog wel.
Het asiel zit vol genoeg om niet ondoordacht pups op de wereld te gaan zetten.
Het asiel zit niet vol genoeg om een hondje dat al leeft (vaak in een hel) te redden.

Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Niemand heeft mij ooit kunnen uitleggen wat landsgrenzen er nu eigenlijk precies mee te maken hebben.
Als ik een hond zoek maakt het mij geen zak uit waar hij vandaan komt. Ik zoek een hond die bij mij past en voor mij hoeft die hond niet speciaal gemaakt te worden want er zijn genoeg honden om uit te kiezen.
Wat landsgrenzen daar verder mee van doen hebben snap ik nooit.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:Sta er wel altijd van te kijken dat op het moment iemand verteld een kruising van een oeps/hobbynest te hebben aangeschaft of van plan is aan te schaffen. Dit veroordeeld wordt en 1 van de eerste argumenten is dat het asiel overvol is en ze beter daar hun pup/hond kunnen gaan uitzoeken, terwijl met discussies als deze er altijd steevast wordt gezegd dat de asiels helemaal niet vol zitten :smile:
Dat heb ik nog nooit gelezen. Wel dat oepsnesten of kruisingsnestjes fokken geen toevoeging heeft op wat er al baasloos rondloopt. Dit soort honden komen vaak bij mis-matchen in het asiel terecht, omdat ze geen achteropvang hebben van een fokker.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
doggielover

Ongelezen bericht door doggielover »

Jaap* schreef:Niemand heeft mij ooit kunnen uitleggen wat landsgrenzen er nu eigenlijk precies mee te maken hebben.
Als ik een hond zoek maakt het mij geen zak uit waar hij vandaan komt. Ik zoek een hond die bij mij past en voor mij hoeft die hond niet speciaal gemaakt te worden want er zijn genoeg honden om uit te kiezen.
Wat landsgrenzen daar verder mee van doen hebben snap ik nooit.
Die landsgrenzen zijn volgens mij ook alleen maar belangrijk wanneer het géén rashond betreft. Wanneer het wèl een rashond is, is het heel normaal om je hond uit het buitenland te halen of te laten dekken door een hond uit of in het buitenland. Verder vind ik dat iedereen maar moet doen wat hij/zij goeddunkt. Voor mij is de score: 1 rashond (met stamboom van een erkende fokker), 1 hond uit een Nederlands asiel, 1 Griek en 1 Spaanse schone. Wat mensen daarvan vinden is me eigenlijk worst. Er zal hier altijd 1 Duitse herder zijn (van een goede fokker, omdat ik met dit ras geen risico wil lopen qua karakter) omdat wij gewoon van dit ras houden en ook altijd (minimaal) 1 hond uit het buitenland omdat ik mijn steentje wil bijdragen aan het dierenleed in de rest van Europa.
smoekie
Zeer actief

Eline* schreef:
smoekie schreef:Sta er wel altijd van te kijken dat op het moment iemand verteld een kruising van een oeps/hobbynest te hebben aangeschaft of van plan is aan te schaffen. Dit veroordeeld wordt en 1 van de eerste argumenten is dat het asiel overvol is en ze beter daar hun pup/hond kunnen gaan uitzoeken, terwijl met discussies als deze er altijd steevast wordt gezegd dat de asiels helemaal niet vol zitten :smile:
Dat heb ik nog nooit gelezen. Wel dat oepsnesten of kruisingsnestjes fokken geen toevoeging heeft op wat er al baasloos rondloopt. Dit soort honden komen vaak bij mis-matchen in het asiel terecht, omdat ze geen achteropvang hebben van een fokker.
Laten we dan maar niet gaan discussieëren over het wel of niet bestaan van dergelijke "topics" :hmmm:
Ik denk dat je ondanks dat jij dat nog "nooit" gelezen hebt wel snapt wat ik bedoel :wink:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
Laten we dan maar niet gaan discussieëren over het wel of niet bestaan van dergelijke "topics" :hmmm:
Ik denk dat je ondanks dat jij dat nog "nooit" gelezen hebt wel snapt wat ik bedoel :wink:

Nou nee, anders schrijf ik het niet. :wink:
Ik ken geen discussie's waarbij iemand een kruisingspup wil kopen, waarbij men dan dus vindt dat iemand maar een herplaatser uit het asiel moet nemen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

:hmmm: Lezen we beide denk ik andere topics of we krijgen een andere indruk van bepaalde topics. :wink:

Zelfde als jouw opmerking dat "dit soort honden" vaak door mismatch in het asiel terecht komen (of wat de reden ook is) heb ik toch wel een beetje het idee dat dat wel "meevalt" gezien het aantal honden met stamboom die door HF leden uit het asiel gehaald zijn :wink: Was pasgeleden nog een topic over. (hoe je aan je hond komt of zoiets) en toen was ik ook al enigzins verbaasd te lezen hoeveel leden hun hond (met stamboom) uit het asiel hadden :hmmm:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

smoekie schreef:
Maakt dat verder iets uit voor wat betreft mijn reactie hierboven? :scratch:
Nou en of! er is een groot verschil!
smoekie schreef: Mijn reactie (verbazing) is namelijk gebasseerd op hetgeen ik hier van leden lees in verschillende "discussie" waarin men in het ene topic aanhaalt dat de asielen bom en bomvol zitten om vervolgens in de andere discussie te roepen dat ze lang zo vol, zo niet nagenoeg leeg zijn. :19: Niks meer, niks minder.
Je kent heus wel de verschillen tussen een asiel hier of die in Zuid Europa. Daar hoeven je inmiddels niet meer op te wijzen. En als jij beiden zodanig even erg vindt dat je vindt dat "eerst alle honden hier uit het asiel moeten" (wat dus nooit gaat gebeuren want je zult altijd onverantwoordelijke mensen houden) dan zal er NOOIT VAN Z'N LEVEN hulp komen voor honden in het buitenland. Zit je daar dan helemaal niet mee????? het doet je kennelijk niets hoe ze daar met honden om gaan?

Weet je, als je nu zou zeggen dat het bezopen is om allemaal lukraak honden bij te fokken omdat mensen een goedkope pup willen, terwijl er zat honden zitten in het asiel en terwijl in Zuid Europa (maar ook in belgie) gezonde honden gedood worden omdat ze als te veel worden beschouwd, dat zou ik wel begrijpen!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Wow, wat een topic...:-D

Ik ben bekend met Nederlandse asielen en heb best lang gevonden dat het niet slim is om honden Nederland binnen te rijden als er hier nog honden in asiels zitten. Inmiddels ben ik daar wel van teruggekomen. Omdat inderdaad niet alle honden die hier in de asiels zitten, geschikt zijn voor een huis waar ze met kinderen katten en andere honden moeten kunnen. Ikzelf ben aan het denken over het nemen van weer een hond en ik neig nu ook naar een buitenlandertje. Vanwege de sociale aard, vooral met andere honden en katten. En ik werk als vrijwilliger in een dierenasiel hier! Overigens heb ik nog nooit een lading buitenlanders zien komen in een asiel waar ik werk, dus laten we niet zeggen dat de dierenbescherming buitenlandse honden in hun asielen neerzet, want dat is zo algemeen. Dat is vaak heel plaatselijk beleid of niet eens beleid, maar ad hoc beslissing. Een aantal asiels zal dat ongetwijfeld doen, ik zie op dierenasiels.nl af en toe inderdaad lijsten met nieuwe honden die erg zuid-europees aandoen. Maar in een bepaald asiel dat zo'n nieuw lijstje toonde, hebben ze daarna een hele lading honden uit een inbeslagname in nederland gehuisvest. Misschien plaatsten zij wel erg goed. Bij 'ons' past dat dus echt niet. Anyways, het helpt de Nederlandse hond inderdaad niet dat er honden geimporteerd worden, maar het helpt die geimporteerde honden wel. Ik ben daar toch niet meer zo nationalistisch in.

Ik vind dat je zaken zeker bij de bron moet aanpakken, dus in de landen zelf, maar ook hier bij de broodfok en pret-/oepsnestjes. Ik vind een stichting die alleen leuke pups het land in rijdt fout. Ik vind een stichting die geen vangnet heeft, de boel medisch niet goed regelt of qua papieren niet, slecht plaatsingsbeleid en geen steun biedt ook fout. Ik vind een stichting die in het land zelf niet aan voorlichting, opvang, plaatsing en sterilisatie etc doet, ook fout. Maar een stichting die dat allemaal doet, vind ik geweldig. Het is zaak het kaf van het koren te scheiden wat stichtingen betreft, maar ook wat asielen betreft en fokkers. Blijven nadenken is altijd handig.

Ik baal er altijd zo van dat het zo'n strijd wordt tussen Nederlandse honden en buitenlanders. Het worden altijd van die kampen. Ik kan niet zo goed tegen ruzie! Ik hoop ook niet dat ik olie op het vuur gooi, ik heb mijn woorden zo zorgvuldig overwogen :mrgreen: :boos: :lekkerpuh:

In mijn gezoek naar stichtingen leek dog adoptions nederland mij een van de meest solide, om weer eens ontopic te gaan.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

DebbieZ schreef:Wow, wat een topic...:-D

Ik ben bekend met Nederlandse asielen en heb best lang gevonden dat het niet slim is om honden Nederland binnen te rijden als er hier nog honden in asiels zitten. Inmiddels ben ik daar wel van teruggekomen. Omdat inderdaad niet alle honden die hier in de asiels zitten, geschikt zijn voor een huis waar ze met kinderen katten en andere honden moeten kunnen. Ikzelf ben aan het denken over het nemen van weer een hond en ik neig nu ook naar een buitenlandertje. Vanwege de sociale aard, vooral met andere honden en katten.
Gaaf dat je over een buitenlandertje denkt! Misschien is het een idee om eens met een wandeling van het buitenlandse hondenforum mee te lopen, dan zie je heel wat Spanjaarden en Turken en Roemeentjes etc. met elkaar rennen en kan je ervaringen uitwisselen met de bazen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”