Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zijn je rechten als je hond iemand bijt?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Wat zijn je rechten als je hond iemand bijt?

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Een paar dagen geleden stapte ik met Rhodin uit de bus. Het was al laat op de avond. Er stapten nog 5 mensen uit bij dezelfde halte. Één ervan (dronken?) vond het nodig om luid pratend met zwaaiende armen op Rhodin af te lopen, die aangelijnd naast mij liep. Ik zei vriendelijk tegen hem dat ik graag wilde dat hij ophield, omdat mijn hond daar niet van houdt. Hij zei "Ach man, dat is een hele lieve hond, die doet niks!" Hij stapte weer op Rhodin af en wilde hem gaan aaien. Ik heb toen met klem een paar keer gezegd dat hij op moest houden en dat Rhodin niet van vreemden hield, maar deze man geloofde mij niet en ging door met een poging Rhodin te aaien. :piew:
Ik kon niet snel weg lopen i.v.m. een busbaan aan de ene kant en een kanaal aan de andere en liet Rhodin achter mij staan stapte tussen de man en Rhodin in. Die man stond op dat moment heel dicht op mij en maakte een armbeweging om mij opzij te schuiven(!) en toen vloog Rhodin om mij heen al grommend en grauwend om die vent te grijpen. :N:
Ondanks dat ik er even van schrok, het ging allemaal heel snel en hij stond opeens op zijn achterpoten naast me te blaffen, vond ik het een normale en logische reactie van Rhodin. Toen die vent mij ook nog opzij wilde schuiven sloegen de alarmbellen in mijn hoofd al helemaal op tilt, ik had dat echt niet verwacht en toen was het al te laat. Ik had Rhodin gelukkig nét kort beet gepakt en die man bewees op dat moment dat hij toch nog ergens verstand had :engel: en ging er als een haasje vandoor, dus het ging net goed.
Ik vond het zelf trouwens ook een spannende situatie, die vent stond daar met een paar vrienden en ik kon niet verstaan wat ze tegen elkaar zeiden want ik sprak hun taal niet en ze hadden het duidelijk over Rhodin en/of mij. Ook een keer hiervoor toen dezelfde man bij mij in de bus stapte wilde een vriend van hem (die er nu ook bij stond) niet de volle pond betalen en deed erg dreigend naar de buschauffeur tot hij zijn zin had, dus ik vond het al geen hele sympathieke personen.
Niet dat dit uitmaakt voor de situatie, maar Rhodin moet ook wel gemerkt hebben dat ik niet op mijn gemak was, ondanks ik dat niet uit probeer te stralen. Ik snap ook niet wat die vent in zijn kop had om zo lang door te gaan terwijl ik meerdere keren met klem zei dat hij Rhodin met rust moest laten. Hij bood daarna (dit keer wél vanaf een gepaste afstand :mrgreen: ) zijn excuses aan, om daarna snel weg te lopen met zijn vrienden die het nogal geestig vonden. Hij was er zelf wel flink van geschrokken.

Ik heb nog niet eerder in een situatie gezeten waarin ik mij zo ongemakkelijk voelde en dat iemand zo lang door ging terwijl ik zo duidelijk zei dat hij moest stoppen. Rhodin heeft hem dus niet gebeten, deze man kwam op mij wel bedreigend over maar heeft in principe niets gedaan, op het negeren van mijn waarschuwingen na. Maar stel dat Rhodin hem wel had gebeten en hij had aangifte gedaan? Hoe zit dit dan precies? Want ik ben er wel van geschrokken dat mensen zo dom en stijfkoppig kunnen zijn om gewoon door te gaan terwijl ik overduidelijk aan geef dat hij dat niet moest doen. Ik had het niet verwacht, zo verlies ik wel vertrouwen in mijn medemens. Stomme idioot. :boos: Ik vind het een bizar verhaal, maar wie weet wat voor domme, stijfkoppige personen ik in de toekomst mogelijk nog tegen ga komen en stel dat het dan wel een keer mis gaat... :ugh: Ik wil daarom graag weten wat in zo'n geval mijn rechten zijn. Rhodin zal naar mijn inschatting geen kind happen die hem om zijn nek vliegt of iemand bijten die hem opdringerig aan het aaien is, maar de context speelde een grote rol. Het is dus niet zo dat hij zomaar uit valt naar jan en alleman o.i.d. ;)
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Re: Wat zijn je rechten als je hond iemand bijt?

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ik zou nadat mijn hond gebeten zou hebben gewoon weglopen denk ik. Moeten ze maar oprotten.
Afbeelding
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Ik zou blij zijn dat mijn hond me beschermde op zo'n moment.
Je hebt die persoon duidelijk gemaakt dat je niet wilde dat hij in de buurt kwam.
Doet hij dat dan toch is het zijn eigen schuld als hij gebeten word,wat nu niet gebeurt is begrijp ik.
Ik denk dat honden heel goed aanvoelen wanneer iemand kwaad wil .

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
-Gaby-
Zeer actief

asani schreef:Ik zou blij zijn dat mijn hond me beschermde op zo'n moment.
Je hebt die persoon duidelijk gemaakt dat je niet wilde dat hij in de buurt kwam.
Doet hij dat dan toch is het zijn eigen schuld als hij gebeten word,wat nu niet gebeurt is begrijp ik.
Ik denk dat honden heel goed aanvoelen wanneer iemand kwaad wil .

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Klopt, hij heeft niet gebeten en eerlijk gezegd was ik blij met zijn reactie, hij hielp mij pas toen hij dacht dat het nodig was en het was ook het juiste moment. Maar vinden politie en justitie dat ook? (Stel hij had wel gebeten?) :denken:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Even kort maar hoop ik duidelijk ;-)

Je mag je hond niet aanzetten tot bijten, tenzij er werkelijk geen andere uitweg meer is.
(niet aan de orde hier)

Als jouw hond "uit zichzelf" iemand bijt, ben jij verantwoordelijk voor de schade aan lijf en leden.
Maar!!!
Als jij diverse malen duidelijk hebt gezegd niet aan de hond te komen omdat hij dat niet wil is dat beslist ook van grote waarde. Dan is het "eigen schuld" van diegene die gebeten wordt.

Komt het in zo'n situatie tot een rechtzaak, zal een rechter in eerste instantie zeggen "u bent wettelijk verantwoordelijk" maar zal dan gaan kijken naar omstandigheden en zal in zo'n situatie dus zowel het gedrag van jou, de hond, de omstanders EN het slachtoffer meenemen. Hoe zoiets uitpakt is altijd rot te zeggen op voorhand, maar grote kans dat je (deels) vrij gesproken wordt.

Vergelijk:
Als ik een baby op schoot neem, mag ik verwachten dat die onverwachte bewegingen maakt en mogelijk de bril van mijn hoofd stoot. Als baby dat doet is dat weliswaar "aan de ouders toe te rekenen" maar behoorlijk ook mijn eigen verantwoordelijkheid.
Als ik mijn auto parkeer in een straat waar bordjes hangen "pas op, golfveld hiernaast; laagvliegende golfballen" heeft het aansprakelijk stellen van de golfclub bij schade mogelijk niet zo heel veel zin (tenzij opzet aan die kant weer aannemelijk is).
In deze 2 situaties geldt: ik ben niet zozeer medeschuldig aan de schade maar er is zeker sprake van "risico-aanvaarding".

In gevallen van aansprakelijkstelling zal een verzekeringsmaatschappij / rechtbank ALLE omstandigheden dus meenemen in een overweging.

In genoemde situatie kan ik me niet voorstellen dat je veroordeeld zou worden, maar het hangt natuurlijk ook nog an de rechter zelf af.

Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 22 apr 2010 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
_diva_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

Mijn hond had ws al eerder in zijn mouw gehangen en ja daar is ze ,ook, voor om mij te beschermen..
Zou destbetreffende meneer aangifte doen dan ja heel lullig doe ik dat ook met als rede dat ik me zeer bedreigd zou voelen door deze meneer ik hou er niet van als iemand,in mijn ogen,opdringerig is en in mijn zogenoemde prive cirkel staat waarbij ik al enkele malen heb aangegeven dat ik dit niet prettig vind.
Hoe justitie reageert zou ik niet weten maar ja ik ben ook een vak apart want als ik ergens een pest hekel aan heb is het wel justitie,slechte ervaringen gehad in de prive sfeer vroeger door hun handelen is mijn zusje voor haar leven getekent is.
Wel weet ik dat ook het Nederlande rechtsysteem erg krom is dat dat het heel goed mogelijk is dat je hond aan het langste eind trekt,maar zeker weten doe ik het niet ...

Gr Gemma
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

openbare dronkenschap is zoizo verboden, ik denk mócht het zover zijn gekomen en de gebeten persoon is dronken dat de rechter dat ook zeker meeneemt in zijn oordeel.
heikel punt is dan wellicht weer hoe je bewijst dat deze persoon dronken was op het moment van de beet.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-Gaby-
Zeer actief

@ Suzanne, bedankt voor je antwoord! Helemaal duidelijk en dat stelt me weer een beetje gerust. ;) Hoef je geen gedragstest te doen met je hond? Ik weet namelijk niet of Rhodin daar door heen zou komen. Hij heeft een fikse gebruiksaanwijzing, maar omdat wij weten hoe met hem om te gaan is daar goed mee te leven. Maar op zulke figuren kan ik gewoon niet anticiperen. Ik voelde me ook echt niet serieus genomen en ben er een beetje van geschrokken dat mensen zo over je grens durven te gaan. En ik zei dat zelfs nog wel voor zijn eigen veiligheid. :piew:
_diva_ schreef:Hoe justitie reageert zou ik niet weten maar ja ik ben ook een vak apart want als ik ergens een pest hekel aan heb is het wel justitie,slechte ervaringen gehad in de prive sfeer vroeger door hun handelen is mijn zusje voor haar leven getekent is.
Wel weet ik dat ook het Nederlande rechtsysteem erg krom is dat dat het heel goed mogelijk is dat je hond aan het langste eind trekt,maar zeker weten doe ik het niet ...
Dat klinkt als erg vervelend voor je zusje. Veel sterkte daarmee. Omdat ik ook af en toe het idee heb dat het Nederlandse rechtssysteem krom is kwam ik ook met mijn vraag. Wil niet mijn hond verliezen door zo'n rare snuiter.
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

assiejaja schreef:Ik ben er vroeger eens van beschuldigd dat mijn hond (herder) gebeten zou hebben. Heel verhaal, maar goed. Zelfde gemeente dus misschien wel relevant wat er toen gebeurde; ik kreeg bezoek van een van de agenten van de hondenbrigade. Die moest kijken wat voor hond het was en of het de moeite waard was om verder actie op te ondernemen. Hij kwam bij me thuis, hoorde mijn verhaal en zag mijn hond. Superlieve mechelaar, wel waaks, niets mis mee verder en ze zat al snel bij meneer agent te slijmen. Niks van gehoord verder, was duidelijk loos alarm, maar da's denk ik zo ongeveer de procedure hier.
Bij dezelfde gemeente zal dat wel hetzelfde gaan denk ik. Rhodin is alleen wel minder makkelijk en zal niet zo blij zijn met bezoek van een agent. Hij houdt gewoon niet van vreemde mannen en zal zich niet lekker laten knuffelen en erg op zijn hoede zijn tijdens het bezoek. Gelukkig ben ik wel mondig genoeg om te vertellen hoe het allemaal zit en hoe we er mee omgaan.
Podenji schreef:openbare dronkenschap is zoizo verboden, ik denk mócht het zover zijn gekomen en de gebeten persoon is dronken dat de rechter dat ook zeker meeneemt in zijn oordeel.
heikel punt is dan wellicht weer hoe je bewijst dat deze persoon dronken was op het moment van de beet.
Ja precies, ik ben bang dat ik dat achteraf ook niet kan bewijzen. Hoewel ik wel getuigen had, maar ja, dat waren vrienden van die kerel.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

-Gaby- schreef:@ Suzanne, bedankt voor je antwoord! Helemaal duidelijk en dat stelt me weer een beetje gerust. ;) Hoef je geen gedragstest te doen met je hond? Ik weet namelijk niet of Rhodin daar door heen zou komen. Hij heeft een fikse gebruiksaanwijzing, maar omdat wij weten hoe met hem om te gaan is daar goed mee te leven. Maar op zulke figuren kan ik gewoon niet anticiperen.
Daar kan je ook niet op anticiperen. Sommige mensen doen nu eenmaal hele rare dingen.
Heb ooit met mijn vorige hond (Tosa x Rottweiler) gehad dat de postbode op straat deed alsof hij met een opgerolde krant naar hem wilde slaan, op een meter of 2, 3 afstand.
Moet je vooral doen bij een hond van dat kaliber die jaren lang verrot geslagen is, echt een slimme actie!
Ik kon hem gelukkig nog net houden en z'n tanden klapten op elkaar op 5 cm van het gezicht van de man.
Heb nog nooit iemand zó hard zien rennen en pas toen hij 20 meter verder was durfde hij zich om te draaien om me uit te schelden :U:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Dit soort incidenten wordt altijd per geval bekeken, als er al aangifte wordt gedaan dan volgt er een civiele procedure en daarin wordt alles afgewogen, eventueel aan de hand van getuigenverklaringen.Ik zou me zeker geen zorgen maken, fijn om te weten dat je hond jou in elk geval beschermt en dat jij je verantwoordelijkheid kent :ok:
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Nederland is erg goed om de dader/slachteroffer rol om te draaien. Nogmaals, ik zou gewoon weglopen. Ik denk dat meneer zatlap in deze situatie ook wel begrijpt dat hij ten eerste niet weer bij je in de buurt moet komen en ten tweede dat het zijn eigen schuld is.
Afbeelding
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Wat in deze situatie lastig zou zijn geweest is dat hij met meerdere mensen was, lees 'getuigen'.
En uit jou verhaal maak ik op dat jij alleen was.
Dat is dus jou verhaal tegen het zijne en zijn vrienden. Dan is te hopen dat je andere reizigers nog kan vinden
die voor jou willen getuigen.
Blijf je alleen met je verhaal dan wordt het moeilijk te bewijzen.

Maar goed dat is gelukkig niet gebeurd!
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

-Gaby- schreef:@ Suzanne, bedankt voor je antwoord! Helemaal duidelijk en dat stelt me weer een beetje gerust. ;) Hoef je geen gedragstest te doen met je hond? Ik weet namelijk niet of Rhodin daar door heen zou komen. Hij heeft een fikse gebruiksaanwijzing, maar omdat wij weten hoe met hem om te gaan is daar goed mee te leven. Maar op zulke figuren kan ik gewoon niet anticiperen. Ik voelde me ook echt niet serieus genomen en ben er een beetje van geschrokken dat mensen zo over je grens durven te gaan. En ik zei dat zelfs nog wel voor zijn eigen veiligheid. :piew:
Of er een gedragstest nodig is kan ik natuurlijk op voorhand niet zeggen ;-(
Als een agent "gaat besluiten" om de hond in beslag te nemen... ik kan dat niet voorkomen. Maar op basis van wat jij zegt kan ik het me niet voorstellen. Niets is echter onmogelijk (niet om je bang te maken) .. mensen dienen om de raarste redenen klachten in.
Maar, iets zegt me dat dat in dit geval heus meevalt.

Suzanne
zep
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door zep »

Stel dat de hond echt had gebeten , kan ik me ten eerste niet voorstellen dat jij bekend gaat maken wie je bent , ik zou gewoon weglopen eigen schuld voor die lamzak.
Ik kan me ook niet voorstellen dat zo'n iemand aangifte zou doen ,maarja zulke mensen bestaan mischien wel , in dat geval . ..... zou ik zeggen dat de hond mij of zichzelf beschermde , zelfverdediging dus .

Mijn hond heeft ooit de schoolmeester van mijn zoon gebeten toen die op huisbezoek kwam , de hond lag in de tuin , te kluiven , de schoolmeester zag hem en wilde ff kijken , ik liep mee , ik zei aai hem maar niet met die kluif , hij zei oh hij doet niks hoor , terwijl de hond gromde en een lip optrok , toen de schoolmeester naderde. Ik waarschuwde de schoolmeester nog eens en was tegelijk verbijsterd hoe dom hij was om toch door te gaan en nog wel over de hond te bukken om te laten zien dat de hond niks deed , tja toen had ie een tand in zijn arm , een hap en doorgebeten .
Ik dacht nog als de schoolmeester zo dom is zal ik de hond maar weghalen , maar dat was dus te laat , hij heeft tuurlijk geen aangifte gedaan , hoewel ik het rot vond was het zijn eigen schuld , en dat vond hij zelf achteraf ook .

Mijn hond zou overigens ook niet slagen voor een gedragstest , maar ik ken haar en weet hoe ik daarmee moet omgaan , als je weet dat je hond geen vreemden opzoekt en een gewaarschuwd volwassen mens [ was niet dronken hahaha ]gaat toch bewijzen dat ie kan aaien , vind ik dat de schoolmeester nu zelf een les heeft geleerd.
AfbeeldingAfbeelding
Joenino
Actief
Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Joenino »

kleine2758 schreef:Wat in deze situatie lastig zou zijn geweest is dat hij met meerdere mensen was, lees 'getuigen'.
En uit jou verhaal maak ik op dat jij alleen was.
Dat is dus jou verhaal tegen het zijne en zijn vrienden. Dan is te hopen dat je andere reizigers nog kan vinden
die voor jou willen getuigen.
Blijf je alleen met je verhaal dan wordt het moeilijk te bewijzen.

Maar goed dat is gelukkig niet gebeurd!
Vrienden mogen niet gebruikt worden als getuigen. Heb dit aan de lijven ondervonden toen ik een poging tot doodslag aan me broek kreeg voor het niet voorlaten gaan van een onzichtbare voetganger. Zaten met zijn 4e in de auto en niemand had een voetganger gezien maar meneer agent van 500 meter wel...... Zijn woord tegen het mijne, nog naar zo'n rechtbijstandszaak geweest maar die zeiden dat ik mijn vrienden niet als getuige mag gebruiken omdat deze beinvloedbaar zijn. Dus dat koste me mooi 195 eurie aangezien de officier vondt dat er onvoldoende bewijs was>< Maar toch nog een boete geven....
Proud owner of Chow Chow Herder Rex
Afbeelding
wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

In Oostenrijk is het verplicht om de hond te muilkorven in het openbaarvervoer.
Zouden ze van mij hier ook in mogen voeren :wink:
Het hoeft nieteens zo te zijn dat ie wordt uitgelokt maar stel dat er iemand op zijn staart gaat staan :U:
Ik weet niet wat je rechten zijn maar gelukkig is het goed afgelopen
Afbeelding
aboutbudha
Zeer actief
Mijn ras(sen): boxer/labrador mix & fila brasileiro
Contacteer:

Ongelezen bericht door aboutbudha »

in zo'n situatie zou ik het erg jammer vinden als mijn honden mij niet beschermen.
Afbeelding
blijf vragen stellen
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

wubjes schreef:In Oostenrijk is het verplicht om de hond te muilkorven in het openbaarvervoer.
Het hoeft nieteens zo te zijn dat ie wordt uitgelokt maar stel dat er iemand op zijn staart gaat staan :U:
Als je hond meteen iemand fiks (door)bijt die op zijn staart gaat staan is het inderdaad wel een idee om die of te muilkorven als je in kleine drukke ruimtes moet zijn, of zelf ogen van voren en achteren te hebben, of gewoon die plekken niet op te zoeken.
Ik vind dat ook geen vergelijking met een hond die uiteindelijk zal bijten als iemand maar blijft uitdagen en klieren, want dat is wat gebeurde in het voorbeeld van Gaby. Ik heb geen waakhonden. Mijn honden zijn allemansvriendjes, met ook nog eens een hele hoge bijtdrempel. Maar stel dat iemand ze bijvoorbeeld al lallend en schreeuwend in het nauw blijft drijven, dan kan ik ook niet garanderen dat ze niet uiteindelijk uit angst uit zullen vallen.
Als je zo nodig met je dronken kop op openbaar gebied hondjes aanhoudend moet pesten dan mag je zelf ook instaan voor de gevolgen. Uiteraard geldt dat niet meer als je vervolgens zwaar verminkt gebeten wordt, maar goed, ik neem aan dat als je dat weet van je hond je er ook weer even iets anders mee omgaat.
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Moos schreef:
wubjes schreef:In Oostenrijk is het verplicht om de hond te muilkorven in het openbaarvervoer.
Als je hond meteen iemand fiks (door)bijt die op zijn staart gaat staan is het inderdaad wel een idee om die of te muilkorven als je in kleine drukke ruimtes moet zijn, of zelf ogen van voren en achteren te hebben, of gewoon die plekken niet op te zoeken.
Ik vind dat ook geen vergelijking met een hond die uiteindelijk zal bijten als iemand maar blijft uitdagen en klieren, want dat is wat gebeurde in het voorbeeld van Gaby. Ik heb geen waakhonden. Mijn honden zijn allemansvriendjes, met ook nog eens een hele hoge bijtdrempel. Maar stel dat iemand ze bijvoorbeeld al lallend en schreeuwend in het nauw blijft drijven, dan kan ik ook niet garanderen dat ze niet uiteindelijk uit angst uit zullen vallen.
Als je zo nodig met je dronken kop op openbaar gebied hondjes aanhoudend moet pesten dan mag je zelf ook instaan voor de gevolgen. Uiteraard geldt dat niet meer als je vervolgens zwaar verminkt gebeten wordt, maar goed, ik neem aan dat als je dat weet van je hond je er ook weer even iets anders mee omgaat.
Ik zou het best kunnen begrijpen als ze die regel in zouden voeren hier, maar ik ben blij dat het nu niet zo is, anders moet ik vaak een muilkorf meesjouwen. En Rhodin zou in de bus nooit wat doen, er is al wel eens iemand op zijn staart gaan staan. Mocht ik hem niet vertrouwen, dan zou ik hem of niet meenemen, of muilkorven. Deze bewuste man heeft toen hij de bus instapte Rhodin gewoon nog geaaid zonder problemen. Pas toen hij bij de bushalte nadat we uitgestapt waren zo raar ging doen, gebeurde dit.

Hij heeft er wel wat aan over gehouden, hij liep toen het donker was borstelend en fixerend op iemand af die bij de bushalte stond, wat hij nog nooit eerder gedaan heeft. :( Gelukkig was dat een vriendelijke meid, ik heb het even uitgelegd en zij heeft hem wat koekjes gegeven en vriendjes met hem gemaakt. ;) Vandaag moesten we weer met de bus en hij is nu ook op zijn hoede als hij de bus uitstapt. De volgende keer zeg ik wel meteen "Hij bijt" o.i.d. Ik vind dat niet prettig, maar ik wil ook echt niet meer in zo'n situatie komen met Rhodin. :ugh:
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik vind dat onzin. Als je hond een lage bijtdrempel heeft, OK, dan wordt t verhaal anders. Maar in dit geval: Jammer, pech, ik was gewoon weggelopen. Ik had er wel echt van gebaald, zeker, maar als die kerel dergelijk gedrag tegenover mij persoonlijk zou hebben laten zien, had ie een klap in zn gezicht gekregen. Das dus ook niet zonder risico. Leven is nu eenmaal risico nemen; wie geeft mij de garantie dat diezelfde kerel mij niet opwacht in t park en mij verkracht? En er hangt nog steeds geen bordje aan t begin van t park met 'verboden voor mannen'. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”