Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Politie Amsterdam peppersprayed honden (filmpje AT5)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Politie Amsterdam peppersprayed honden (filmpje AT5)

Ongelezen bericht door Eline* »

chrico schreef:
Eline* schreef:Wat mij betreft zit er een groot verschil tussen de communicerende hond en de niet communicerende hond.
Volgens mij zit het gebrek erin dat veel mensen de communicatie missen tussen honden waardoor het lijkt alsof een hond er in 1 keer opklapt :wink: Er zullen maar weinig honden zijn die niet communiceren en ja dat die honden een muilkorf om moeten hebben vind ik wel logisch maar dat is een handjevol.
Laika beet. Die kon strak staan als er een hond kwam snuffelen en binnen een seconde of 5 greep ze dan de andere hond vol in zijn gezicht. Ik herkende die signalen, maar het is niet reeel te verwachten dat een andere hond hierop kan anticiperen, laat staan een eigenaar.
Ze comminuceerde, maar zo beperkt dat het dan dus vraagt om aktie van een baas.
Als je voldoende tijd hebt om als baas bij te sturen en de situatie onder controle te houden is het prima. Maar heb je inderdaad een hond a la Laika vind ik dat je er wat mee moet.
En er zijn genoeg honden die nauwelijks comminuceren. Het hondje wat ik eerder aanhaalde liep met zijn oude lijf gewoon aangelijnd naar zijn baasje, toen hij ineens door een loslopende hond werd gepakt. Ik heb zo het vermoeden dat dit soort dingen veel meer gebeuren dan dat wij weten.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Moos schreef:

Alleen, mijn hond was dan de lul, en dus pastte ik me continu aan. Liep alleen in bepaalde gebieden, tilde Saar op, liep met ogen in mijn achterhoofd, etc etc. Ik kon niet zeggen "nou dan laat ik haar lekker gaan, zal ze leren", want mijn hond was de pineut als iemand zijn Herder weer eens niet bij zich riep.
Ik vind het zo 'makkelijk' om dan wel te denken van "dan laat ik mijn hond lekker gaan" als jouw eigen hond dus niet degene is die dan gegrepen wordt.
Maar dat geld toch ook voor honden met een kleinere cirkel :denken: Alsof ik er op zit te wachten dat er gevochten gaat worden. Dan zal mijn hond misschien minder schade oplopen uiterlijk maar innerlijk loopt hij toch echt wel schade op door het niet nadenken van de mede hondeneigenaren.
Als ik jou zou passeren in een aanlijngebied en jij houd jouw honden bij je en ik de mijne steek ik mijn hand op en zeg mogge. Laat jij jouw lijn vieren op het moment dat ik langskom dan kan of mijn hond geirriteerd raken als jouw honden willen snuffen of ik raak er als baas geirriteerd van omdat er weer eens de zoveelste stommeling langskomt. Wat is er nou moeilijk om rekening met elkaar te houden zonder de ander te veroordelen. Het werkt twee kanten op
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Eline* schreef: En er zijn genoeg honden die nauwelijks comminuceren. Het hondje wat ik eerder aanhaalde liep met zijn oude lijf gewoon aangelijnd naar zijn baasje, toen hij ineens door een loslopende hond werd gepakt. Ik heb zo het vermoeden dat dit soort dingen veel meer gebeuren dan dat wij weten.
De keren dat mijn honden echt gegrepen/belaagd zijn, was eigenlijk altijd zo. Als ze konden communiceren werd het wel redelijk opgelost, maar als een andere hond opeens grijpt/bespringt terwijl zij zelf die hond niet eens aan zagen komen kunnen ze er zo weinig mee.
Ik zeg overigens niet dat dat per se is hoe het gegaan is met de Lab en Ambull, want dat weten we allemaal niet.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

chrico schreef: Maar dat geld toch ook voor honden met een kleinere cirkel :denken: Alsof ik er op zit te wachten dat er gevochten gaat worden. Dan zal mijn hond misschien minder schade oplopen uiterlijk maar innerlijk loopt hij toch echt wel schade op door het niet nadenken van de mede hondeneigenaren.
Als ik jou zou passeren in een aanlijngebied en jij houd jouw honden bij je en ik de mijne steek ik mijn hand op en zeg mogge. Laat jij jouw lijn vieren op het moment dat ik langskom dan kan of mijn hond geirriteerd raken als jouw honden willen snuffen of ik raak er als baas geirriteerd van omdat er weer eens de zoveelste stommeling langskomt. Wat is er nou moeilijk om rekening met elkaar te houden zonder de ander te veroordelen. Het werkt twee kanten op
Ik reageerde op dat er werd gezegd dat je vanzelf wel gaat denken "pech als die hond te dichbij komt en mijn hond pakt 'm". Dat kan je alleen maar denken als jouw hond dan niet degene is die de lul is, want anders denk je niet zo. Ik kon bij Saar niet denken "ik laat haar lekker gaan", want de enige die dan pech had was Saar zelf. En dan moet je dus wel zelf continu degene zijn die oplet en oplost. En ik vind het soms wat 'makkelijk' gedacht dat dat dan niet meer hoeft als jouw hond niet zelf degene is die gegrepen wordt.
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Nanna schreef:Met mijn zere poot (hielspoor) heb ik soms 's middags gewoon de puf niet meer om nog weer een eind te gaan lopen.
Dus zijg ik neer bij de hei alwaar mijn honden hun eigen ding gaan doen. Graven, snuffelen, rondhopsen of zomaar wat liggen. N'importe.
Natuurlijk komen er steeds medewandelaars langs en ik kan je vertellen dat praktisch niemand zijn/haar hond bij zich houdt :mrgreen: Mijn honden zijn zelf geen buurters maar worden dan "bebuurt" :lol1:
Snuffelsnuffel, charmante gezichtjes en pittige zijstapjes alom.
Ik zou het dódelijk vermoeiend vinden als ik een hond had die onmiddellijk háp zou zeggen en dan ook meteen niet meer los zou laten. Met zo'n hond zou ik daar dus niet gaan zitten. En niet toch met dat beest daar gaan zitten en met stijf samengeknepen lippen van woede iedereen toebijten zijn kutjoekel bij zich te houden.
Omdat je in je récht staat :pffff:
:piew:
Nee het lijkt mij duidelijk dat ik met een kutjoekel :roll: als Hera niet gezellig op de hei ga zitten te wachten op leuke gezellige sociale honden.
Ik heb het geloof ik al wel vaker gezegd maar denk je dat ik het grappig vind een hond als Hera te hebben? Maar ik heb haar nu eenmaal wel en ik zal daarmee om moeten gaan. En dat gaat tot nog toe heel aardig.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
chrico
Zeer actief

Martijn schreef:
chrico schreef:
Eline* schreef:Wat mij betreft zit er een groot verschil tussen de communicerende hond en de niet communicerende hond.
Volgens mij zit het gebrek erin dat veel mensen de communicatie missen tussen honden waardoor het lijkt alsof een hond er in 1 keer opklapt :wink: Er zullen maar weinig honden zijn die niet communiceren en ja dat die honden een muilkorf om moeten hebben vind ik wel logisch maar dat is een handjevol.
Ik denk dat je je bij dit rastype behoorlijk tegen zou vallen. Ik ken er best een aantal.
Dat is ook logisch want het is een raskenmerk.
Jij heb of over een specifiek rastype, ik over honden in het algemeen. In de ene plaats zal je meer een bepaald type honden tegen komen dan in de andere plaats. Hier lopen er ook 3 waar ik maak dat ik wegkom, niet zozeer om de honden maar wel om de baasjes die ermee lopen. Maar ik ken ook een aantal baasjes die wel weten wat zij aan hun hond hebben en loop daar soms samen een stukje mee op als dat zo uitkomt zonder dat de honden in elkaar hangen want wij laten ze niet gezellig snuffen en buurten..
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

Moos schreef:
chrico schreef: Maar dat geld toch ook voor honden met een kleinere cirkel :denken: Alsof ik er op zit te wachten dat er gevochten gaat worden. Dan zal mijn hond misschien minder schade oplopen uiterlijk maar innerlijk loopt hij toch echt wel schade op door het niet nadenken van de mede hondeneigenaren.
Ik reageerde op dat er werd gezegd dat je vanzelf wel gaat denken "pech als die hond te dichbij komt en mijn hond pakt 'm". Dat kan je alleen maar denken als jouw hond dan niet degene is die de lul is, want anders denk je niet zo. Ik kon bij Saar niet denken "ik laat haar lekker gaan", want de enige die dan pech had was Saar zelf. En dan moet je dus wel zelf continu degene zijn die oplet en oplost. En ik vind het soms wat 'makkelijk' gedacht dat dat dan niet meer hoeft als jouw hond niet zelf degene is die gegrepen wordt.
Maar mijn hond is net zo goed de lul van een super (a) sociale hond die gezellig wil buurten. Ik moet ook plaatsen opzoeken waar ik mijn honden los kan gooien of waar ik ontspannen aangelijnd kan wandelen. Ik kan ook niet denken, ach ik laat ze lekker gaan. Ik ben ook degene die continu oplet of oplost.
Zoals je ziet heeft iedereen wel iets :mrgreen:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

chrico schreef:
Maar mijn hond is net zo goed de lul van een super (a) sociale hond die gezellig wil buurten. Ik moet ook plaatsen opzoeken waar ik mijn honden los kan gooien of waar ik ontspannen aangelijnd kan wandelen. Ik kan ook niet denken, ach ik laat ze lekker gaan. Ik ben ook degene die continu oplet of oplost.
Zoals je ziet heeft iedereen wel iets :mrgreen:
Maar ik had het ook niet over jou of jouw honden :mrgreen: Ik reageerde puur op een post van iemand die dus wel zei dat ze begreep dat mensen dan dachten "dan laat ik mijn hond lekker gaan", en dat dan ook doen. Dat vind ik 'lekker makkelijk" als jouw hond dan toch niet degene is die een probleem heeft in jouw ogen. Is dat in jouw ogen namelijk wel zo (zoals bijvoorbeeld bij jou) dan denk je dus niet "ik laat mijn hond lekker grijpen, moeten ze maar niet komen snuffelen" :wink:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

smoekie schreef:
Valerie schreef:Kom nou, lekker de amerikaanse bulldog de schuld geven. Je bent toch wel aardig dom bezig als het je lukt om je honden te laten vechten midden op de dam :piew: Kom nou dan verdien je geen hond, en dat geld voor de labrador eigenaar even goed.
Die politie agent was ook lekker bezig met het erger te maken, dat hij er zelf geen verstand van heeft oke maar bel dan iemand die het wel heeft.

Bellen terwijl die bull de lab vast heeft en houd? En al die tijd de honden (bull) maar gewoon zijn gang laten gaan?? Zoiets bedoel je :piew:

Sorry hoor. Als eigenaar van zowel de Bull als Lab zou ik blij zijn dat een politieagent ze dmv pepperspray los zou krijgen. Ik zou allang al blij zijn als ik er als Bull eigenaar vanaf kom zonder in beslagname. ALs je met zo'n hond de straat op wilt moet je wel zorgen dat als hij/zij gaat vechten (wat de reden ook is) dat je weet hoe je hem/haar los kunt krijgen. Als je dat niet weet moet je lekker een yorkie aanschaffen. :ok:

Beide hebben gewoon op te letten. Zowel de eigenaar van de lab als van de bull, maar die met een bull heeft iets meer verantwoording om dit soort dingen te voorkomen vind ik. Vind dat al zou de lab hebben gegromd of wat dan ook en je weet dat je hond daar niet tegen kan je maar te zorgen hebt dat de hond zo straks naast je loopt dat er totaal geen ruimte is om vast te pakken.
MARC_S schreef:Dat zgn "slot" is er zolang de andere hond los probeert te komen of zolang er aan de andere hond getrokken wordt.
:S: :F:
Als ik mag kiezen heb ik liever dat mn hond een paar gaten heeft dan een paar scheuren die gehecht moeten worden maar schijnbaar is dat voor iedereen anders.
Liever helemaal niets natuurlijk maar als ik moet kiezen dus.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Ik snap jou ook wel hoor.

Ik kan mezelf voorstellen dat zowel als eigenaar van die lab als van die bull dat je liefst heb dat ze elkaar zo snel mogelijk lossen. Denk niet dat je als lab eigenaar liever ziet dat ze nog 10 min in elkaar blijven hangen met alle commotie erom heen om te wachten op een "kundig" iemand die dan gaat proberen de hond te laten lossen. Ik zou in ieder geval willen dat ze zo snel mogelijk van elkaar los zouden komen. En als een politieagent dan pepperspray gebruikt om dat voor elkaar te krijgen ben ik daar alleen maar blij mee.

Als ik dan lees dat de TS nog eens een klacht in zou willen dienen ook :denken: :piew:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
May Linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie's en herders

Ongelezen bericht door May Linn »

Moos schreef: Ik reageerde op dat er werd gezegd dat je vanzelf wel gaat denken "pech als die hond te dichbij komt en mijn hond pakt 'm". Dat kan je alleen maar denken als jouw hond dan niet degene is die de lul is, want anders denk je niet zo. Ik kon bij Saar niet denken "ik laat haar lekker gaan", want de enige die dan pech had was Saar zelf. En dan moet je dus wel zelf continu degene zijn die oplet en oplost. En ik vind het soms wat 'makkelijk' gedacht dat dat dan niet meer hoeft als jouw hond niet zelf degene is die gegrepen wordt.
Ja makkelijk gedacht is niet, want ook mijn hond loopt schade op (hetzij geestelijk, hetzij dat ze soms pech had en zelf gebeten werd) als ze uitvalt. 9 van de 10x zal ik haar dan ook optillen op het te voorkomen, en daarbij de hond die komt wegjagen. Maar soms is even genoeg en als je dan echt alle waarschuwingssignalen mist als mens en als hond, tja dan mag mijn hond best wel even "zeggen wat ze ervan vindt".

Ook hier meerdere keren meegemaakt dat een hond 1 van mijn honden wegjoeg, meestal mijn 'zachte' hond, het watje.
Mijn manier is dan die hond, of herder in jou geval, zelf weg te jagen en zo probeer ik het probleem voor mijn hond op te lossen.
Wordt er ook niet vrolijk van als zo'n hond erop af komt rennen, maargoed het gebeurt wel en als de baas dan niet ingrijpt doe ik hetzelf, simpelweg om mijn hond te beschermen.

In al deze gevallen ben jezelf diegene die goed oplet en dat is toch wat wel helpt ogen in je achterhoofd en je honden in zicht houden.
Moos
Zeer actief

May Linn schreef:
Ja makkelijk gedacht is niet, want ook mijn hond loopt schade op (hetzij geestelijk, hetzij dat ze soms pech had en zelf gebeten werd) als ze uitvalt. 9 van de 10x zal ik haar dan ook optillen op het te voorkomen, en daarbij de hond die komt wegjagen. Maar soms is even genoeg en als je dan echt alle waarschuwingssignalen mist als mens en als hond, tja dan mag mijn hond best wel even "zeggen wat ze ervan vindt".
Ik vind je laatste zin niet stroken met je eerste zinnen. Als je je hond laat zeggen "wat ze ervan vindt" dan vind je dus dat zij daarin niet zelf een behoorlijk risico loopt, anders doe je dat niet :19: Je gaat toch niet denken "tja dan mag ze best even zeggen wat ze ervan vindt" als je weet dat het resultaat dan vaak is dat ze zelf gebeten wordt of enorme geestelijke schade oploopt? Lijkt me wat krom :wink: Dan jaag je zelf die hond weg, of til je op, wat je dus ook al zei.
Maar ik heb geen moeite met herrie en snauwen en grauwen verder. Alleen als je hond echt grijpt vind ik het dus heel makkelijk om dan te denken "laat ik de mijne lekker gaan". Want als jouw hond degene is die anders stuk is kunnen mensen wel opeens heel goed opletten, en niks niet laten gaan :wink:
Afbeelding
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Snap het hele gedoe echt niet. Als je ergens loopt in de stad dan kijk je toch ook uit dat er niemand op de hond gaat staan of er tegen op loopt. Kan me niet voorstellen dat je in de stad gaat lopen met een hond die geen hond contact wil en hem maar laat bijten als iemand zijn hond laat buurten.
Hopelijk kijkt de eigenaar van de bull in het vervolg beter uit en heeft de eigenaar van de labrador ook wat geleerd.

Overigens vind ik dat je waar dan ook het recht hebt om te vragen of iemand zijn hond wil roepen of bij zich wil houden totdat je voorbij bent. Het zal me een worst wezen waarom iemand het vraagt of de hond loops is.... of bijt... of bang maakt niet uit het is gewoon een stuk fatsoen. Losloopgebieden worden tegenwoordig gezien als grote speelweides waar alles maar moet kunnen.

De meeste honden communiceren maar er zijn wel 2 ontvangers nodig om te communiceren.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
nana
Zeer actief

Moos schreef:
May Linn schreef:
Ik vind je laatste zin niet stroken met je eerste zinnen. Als je je hond laat zeggen "wat ze ervan vindt" dan vind je dus dat zij daarin niet zelf een behoorlijk risico loopt, anders doe je dat niet :19: Je gaat toch niet denken "tja dan mag ze best even zeggen wat ze ervan vindt" als je weet dat het resultaat dan vaak is dat ze zelf gebeten wordt of enorme geestelijke schade oploopt? Lijkt me wat krom :wink: Dan jaag je zelf die hond weg, of til je op, wat je dus ook al zei.
Maar ik heb geen moeite met herrie en snauwen en grauwen verder. Alleen als je hond echt grijpt vind ik het dus heel makkelijk om dan te denken "laat ik de mijne lekker gaan". Want als jouw hond degene is die anders stuk is kunnen mensen wel opeens heel goed opletten, en niks niet laten gaan :wink:

Honden leren op een bepaald moment ook dat grauwen en snauwen niet meer helpt en dan kan de stap naar bijten ook gemaakt worden, uiteindelijk heb je dan een hond die het snauwen overslaat omdat het niet helpt en gelijk bijt...met dank aan al de vrolijkers met een plaat voor de kop die toch ff komen snuffelen ondanks het grauwen en snauwen.
Heel oneerlijk voor de hond die wordt gegrepen en de rekening betaald van de honden voor hem die ondanks het grauwen doorgaan.

lydia
May Linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie's en herders

Ongelezen bericht door May Linn »

Moos schreef: Ik vind je laatste zin niet stroken met je eerste zinnen. Als je je hond laat zeggen "wat ze ervan vindt" dan vind je dus dat zij daarin niet zelf een behoorlijk risico loopt, anders doe je dat niet :19: Je gaat toch niet denken "tja dan mag ze best even zeggen wat ze ervan vindt" als je weet dat het resultaat dan vaak is dat ze zelf gebeten wordt of enorme geestelijke schade oploopt? Lijkt me wat krom :wink: Dan jaag je zelf die hond weg, of til je op, wat je dus ook al zei.
Nou het 1 loopt over in het andere zeg maar. Kiezen uit 2 kwade. Want als ik haar optil wordt haar angst groter, want dan kan ze bijna niet meer communiceren. En het nadeel is dat als een opgetilde hond vaak nogal de aandacht vraag van de buurtende hond.
Wegjagen is een optie mits de andere hond erop reageerd.
Ik weet dat als het tot knokken komt ik er op ieder willekeurig moment een einde aan kan maken.
Maargoed nietemin blijft het stressen zowel voor mijn hond als voor mij als er 'zomaar' een hond komt buurten.
Mijn mening blijft dan ook niet buurten als honden aan de lijn zijn of onder àppel bij de baas, dat geldt zowel voor mijn honden als voor anderen. Zo voorkom je problemen en zit ik of een ander ook niet met de vraag wat te doen als er geknokt wordt, mijn hond weggejaagd wordt enz.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:Ik vind dat als je een hond hebt waarvan je weet dat ie erin gaat hangen en niet meer loslaat je met zo'n hond in openbare ruimtes niets te zoeken hebt. Of hij moet gemuilkorfd zijn.
Maar niet met een steile bek gaan rondlopen van "jij hebt je hond maar bij je te houden anders hangt die van mij erin". :pffff:
Je kiest voor een ras met grote kans op hondagressie, dan moet je ook maar voor de gevolgen die daarbij horen kiezen. Dus NIET op zondagmiddag op een drukke Dam gaan rondparaderen.
Lijkt me voor zo'n hond trouwens ook geen feest.
maar je doet nu net of die hond vreselijk vecht... toen mijn honden knok hadden zacht dat er hetzelfde uit hoor, geen haar op hun hoofd die er over piekerde om maar 1 sec. los te laten.... loslaten is zelf gepakt worden nl.
Deze hond vecht niet anders dan een andere hond hoor.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
nana
Zeer actief

Martijn schreef:
nana schreef: Kan me niet voorstellen dat je in de stad gaat lopen met een hond die geen hond contact wil en hem maar laat bijten als iemand zijn hond laat buurten.
Niet iedereen in de stad is een toerist die "daar gaat lopen".
Sommige mensen wonen daar.

Precies en niet iedereen die in een losloopgebied loopt wil zijn hond laten spelen en socialiseren.
Ik woon zelf in een boswijk waar honden los mogen lopen overal omdat het buiten de bebouwde kom is.
Woon dus in een losloop gebied en wil ook graag met mijn honden doorlopen zonder telkens te moeten verzoeken
of mensen hun hond ff willen roepen zodat ik door kan.

lydia
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef: maar je doet nu net of die hond vreselijk vecht... toen mijn honden knok hadden zacht dat er hetzelfde uit hoor, geen haar op hun hoofd die er over piekerde om maar 1 sec. los te laten.... loslaten is zelf gepakt worden nl.
Deze hond vecht niet anders dan een andere hond hoor.
Het maakt toch niet uit hóe hij vecht?
Ik vind dat een gigasnel prikkelbare hond die meteen erop klapt niet ongemuilkorfd in drukke openbare ruimtes hoort omdát je nu eenmaal geen ogen en oren van achteren hebt.
Ik vind eigenlijk dat hij daar helemaal niet hoort, dat trekt dat beest helemaal niet.
Jij gaat toch ook niet met Xantos naar de braderie?
nee ik moet er niet aan denken, maar als je daar woont heb je simpelweg weinig keuzes... Ik moest als ze in Apeldoorn een buurtfeest hadden ook door de mensenmassa, ik woonde er nl. middenin en de auto stond een paar straten verder... niet leuk maar het is zo.
Maar er wordt nu gedaan alsof het dramatisch is wat die 'vechthond' doet, die hond die scheurt niet, schud niet, trekt niet, verbijt niet... als ik moet kiezen kies ik toch voor deze manier dan voor het scheuren en schudden hoor...
Ik denk zelfs dat beide honden maar erg weinig schade hebben.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef:
Nanna schreef: Jij gaat toch ook niet met Xantos naar de braderie?
nee ik moet er niet aan denken, maar als je daar woont heb je simpelweg weinig keuzes....
Je hóeft natuurlijk niet een als hondagressief bekend staand ras te nemen als je midden in de stad woont ;-)
pfff Nanna ik wordt er nu een beetje moe van.. ik mag het ras nemen wat ik leuk vind... ik hoef geen rekening met de hele wereld te houden. Anderen mogen ook hun verantwoordelijkheid nemen, heel simpel.
Het zou toch zijn dat anderen voor mij gaan beslissen welke hond ik mag nemen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

En toch denk ik dat de ambull en de stafford nu net DE honden zijn voor in de stad. Want in de stad mag niemand zijn hond loslaten dus jij kan daar lekker lopen met je hond en heerlijk fietsen. Immers, dat is allemaal gewoon de wet en dat moet dus kunnen.
Juist een ambull of een stafford trekt prima dat kindje dat even omvalt of al dat lawaai in verkeer. Ik loop zelf liever met een stafford door de stad dan met een sheltie die daar helemaal tureluurs van wordt en veel sneller zal snippen.

Maar als je met je stafford lekker door de grachten wandelt vind ik dus dat mensen met een labrador niet met een 8 meter flex naar je toe getrokken moeten worden omdat die lab even wil snuffelen. Kom op. Dat is de omgedraaide wereld.

Natuurlijk ga je niet met een ambull op zaterdag in een losloopgebied wandelen. Daar geldt alles wat jullie aandragen als argument natuurlijk wel. Maar niet in de stad. In de stad letten we allemaal op onze honden vind ik. Als jouw hond zomaar bij mijn ambull gaat snuffelen loopt hij dus ook zomaar het fietspad op of grist hij zomaar een ijsje uit de handen van een kind. Dat hoort allemaal niet te kunnen in de stad. Ik kan daar met een beenham lopen zonder dat er een hond een hap uit neemt dus mag ik daar ook met een ambull lopen zonder dat een hond zijn neus onder zijn staart steekt? :F:
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Nanna schreef:Je hóeft natuurlijk niet een als hondagressief bekend staand ras te nemen als je midden in de stad woont ;-)
En wat doe jij of had je gedaan als een van jouw huidige honden niet zo vriendelijk geweest zou zijn? Stel dat Charles nou eens geen goedsullige hond was geweest, wat dan?

Ik bedoel, ik heb nu aardig wat herders gehad (hetzij zelf, hetzij opgevangen) en van al die herders is Hera de enige die hond agressief is.
De rest; Ghaya, Chello, Kimba, Chika, Aqua, Bikkel nu etc, waren prima sociale honden die rustig op zondag het bos in konden.

Maar je zult dus maar net die herder treffen die niet zo is. Ik ga dan niet herplaatsen hoor, het blijft dan wel mijn hond waar ik zielsveel van hou.

Overigens reis ik dus met Hera regelmatig met de trein van Groningen naar Den-Haag Of nog verder door naar Roosendaal/ Bergen op Zoom. En dan gebeurd het ook dat ik de trein uit moet (normaal kan ik in 1 ruk blijven zitten) vanwege storingen en ik dus met Hera op een bomvol station loop.
Maar ik heb geloof ik een extra zintuig ontwikkeld dat vreemde honden feilloos uit de mensen massa opspoort. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het laten buurten van je labrador erg overeen komen met het je kinderen in een restaurant laten lopen en bij andere tafels met vreemde mensen laten kutten. Ga je naar de speeltuin dan verwacht je kinderen. Ga je naar een restaurant dan is het regel dat je op je kinderen let. Loop ik met mijn stafford op de Dam dan hoor ik daar ook ongestoord te kunnen lopen. Al is hij nog zo lief, hou je hond bij mij en mijn hond weg. Hoe simpel moet dat zijn? Misschien is mijn hond wel een allemansvriendje en hou ik helemaal niet van mensen die denken dat mijn hond het speelgoed van hun hond is en ik meteen een praatje moet maken omdat zij dat beslissen en hun hond gewoon op mijn hond af komt.

Ik krijg de laatste tijd sowieso meer en meer een afkeer van honden die zich opdringen als ik gewoon onderweg ben daar waar honden vast moeten. Ik vind het zwaar irritant. Opletten, mijn honden lange lijn geven, zorgen dat ze niet in de knoop gaan, op signalen letten etc etc. Ik loop daar gewoon. Ik ben geen speelgoed voor je hond.
Afbeelding
gerritte
Actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door gerritte »

Als mijn honden aan de riem lopen wil ik niet dat andere honden komen buurten of snuffelen. Je hoort vaak ga maar even kennismaken..Helaas pindakaas als ik met de honden aan de lijn loopt wil ik geen gesnuffel of wat dan ook van andere honden.

Ook in een losloopgebied vind ik het niet nodig om maar op alle honden te laten afstormen, gelukkig hebben die van mij het altijd druk met andere dingen, en kijken dan ook niet op of om, of lopen gewoon door.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Cash schreef:
Nanna schreef:Je hóeft natuurlijk niet een als hondagressief bekend staand ras te nemen als je midden in de stad woont ;-)
En wat doe jij of had je gedaan als een van jouw huidige honden niet zo vriendelijk geweest zou zijn? Stel dat Charles nou eens geen goedsullige hond was geweest, wat dan?
Dan was hij herplaatst, heel simpel.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Mijn honden (oke, ex-hond in het geval van Ted) zijn in de regel snoezedrollepopjes naar andere honden. Maar aan de lijn wordt bij voorkeur niet gesnuft, en al helemáál niet met honden die ik niet ken. Ik heb jaren met ze in Amsterdam gewoond en heb nooit ene flinter zin gevoeld om eens even lekker kennis te maken met andere aangelijnde honden in de winkelstraat. En in mijn optiek is het ook ontzettend gemakkelijk om te vermijden dat honden rakelings langs elkaar hoeven te lopen, helemáál op een plek als de Dam. Kennismaken en snuffelen doen ze maar lekker in losloopgebieden. Beide eigenaren zijn hier, vind ik, dan ook beide even schuldig of onschuldig.
Moos
Zeer actief

MARC_S schreef: Ik kan daar met een beenham lopen zonder dat er een hond een hap uit neemt dus mag ik daar ook met een ambull lopen zonder dat een hond zijn neus onder zijn staart steekt? :F:
En net als met die beenham wens ik daar ook te lopen met een hond zonder dat een andere hond daar een hap uit neemt :pffff: :wink:
Het is heel lastig omdat niemand weet wat er precies gebeurt is. Het kan ook dat Labje even iets te ver naar links trok bijvoorbeeld en daar net die ambull liep die ook gewoon de ruimte van de lijn had gekregen van de baas ipv naast de baas liep te volgen wat er nu regelmatig van gemaakt wordt. Dat zal baasje van de ambull vast ook noemen "dat die Lab er aankwam, en dat het toen knokken werd". Letterlijk bekeken is dat ook zo dan, maar goed, ik vind het een totaal andere situatie dan dat Labje even snoezewoezelig mocht 'ruiken' van zijn baasje.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ik maak het overigens nooit mee dat je op een plek waar je een ruime bocht om elkaar heen kan maken, zoals op de Dam, niet kan ontwijken dat er een andere aangelijnde hond komt snuffelen. Bedenk ik me opeens nog even :mrgreen:
Als je dat per se niet wilt hebben (waar nu even vanuit gegaan wordt dus door iedereen: de ambull baas wilde geen snuffels bij de kont van haar hond) dan is het toch niet zo moeilijk om 2 passen naar links of rechts te doen :denken: Als ik per se niet wil dat mijn honden aangelijnd snuffelen met een andere aangelijnde hond is dat echt niet zo lastig te mijden als je niet op een heel smal paadje loopt.
Ik vraag me dus ook erg af in hoeverre de Ambull baas zo gespitst was op "die bloedirritante oversociale snuffelaars ook altijd". Eigenlijk :engel: Ik denk namelijk niet dat Lab baasje al rennende achter de ambull baas aan is gekomen "ahhh, laat ze nou even kennis maken, toe nouuu!". Een aangelijnde hond kan helemaal niet achter jouw aangelijnde hond aan komen rennen ofzo :19:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Dat geloof ik ook niet dat eigenaar van de lab haar/zijn hond even snoezewoezilig wilde laten ruiken aan de Ambull.Ik heb jaren gelopen met eerst een Mastiff en later een Bullmastiff en ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die zijn hond `even`wilde laten ruiken. Aan beiden had dat overigens gekund want beiden waren absoluut niet hondagressief, maar mensen schrokken zich doorgaans dde rambam van deze honden en smeten hun honden nog net niet over een heg als Bill of Budkes in zicht kwam.

Waarschijnlijker (maar we zijn er natuurlijk niet bijgeweest) waren beide bazen afgeleid door de aanhouding van de zakkenrollers. Dus gewoon een foutje, een ongeluk. En dat zit nu eenmaal in een klein hoekje. Het is wel zuur als je hond zwaar gewond raakt als gevolg van zo`n ongelukje (vandaar ook dat ik vind dat de eigenaar van de agressieve hond nèt iets meer verantwoording moet dragen) maar gelukkig was dat hier niet aan de orde.
Ik moet wel zeggen dat ik zelf ook een stuk meer foutjes maak als ik ontspannen met mijn joris goedbloeden van honden loop, dan als ik met mijn agressieve hond op straat loop, dan ben ik vele malen meer op mijn hoede voor toevallig buurtende honden.
Gr. Aniek

Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Moos schreef:Ik maak het overigens nooit mee dat je op een plek waar je een ruime bocht om elkaar heen kan maken, zoals op de Dam, niet kan ontwijken dat er een andere aangelijnde hond komt snuffelen. Bedenk ik me opeens nog even :mrgreen:
Als je dat per se niet wilt hebben (waar nu even vanuit gegaan wordt dus door iedereen: de ambull baas wilde geen snuffels bij de kont van haar hond) dan is het toch niet zo moeilijk om 2 passen naar links of rechts te doen :denken: Als ik per se niet wil dat mijn honden aangelijnd snuffelen met een andere aangelijnde hond is dat echt niet zo lastig te mijden als je niet op een heel smal paadje loopt.
Ik vraag me dus ook erg af in hoeverre de Ambull baas zo gespitst was op "die bloedirritante oversociale snuffelaars ook altijd". Eigenlijk :engel: Ik denk namelijk niet dat Lab baasje al rennende achter de ambull baas aan is gekomen "ahhh, laat ze nou even kennis maken, toe nouuu!". Een aangelijnde hond kan helemaal niet achter jouw aangelijnde hond aan komen rennen ofzo :19:
Dat bedoel ik. Als je érgens een hond ziet naderen dan is het wel op de Dam en het is ook nog eens héél lastig om op die hele grote Dam zo te lopen dat je elkaar heel toevallig ongezien net in de armen loopt. Volgens mij moeten dit haast wel 'gezellige kennismakerts' zijn geweest, met van die bazen die zich schuchter lachend door hun eigen hond naar een andere hond laten slepen en die dan verbaasd opkijken dat het mot wordt.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Het kan ook nog zo zijn dat een van de eigenaren z'n/haar hond domweg niet kon 'houden'.

Ik ben al twee keer - met honden en al - in het struikgewas gesprongen omdat een mijnheer zijn bordeaux-dog achtige hond niet tegen kon houden. Terwijl ik nota bene op het fietspad ging lopen om niet te hoeven passeren. Maar de hond trok de man zo over de brede grasstrook. Het ging maar net goed... :ugh:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”