Laika beet. Die kon strak staan als er een hond kwam snuffelen en binnen een seconde of 5 greep ze dan de andere hond vol in zijn gezicht. Ik herkende die signalen, maar het is niet reeel te verwachten dat een andere hond hierop kan anticiperen, laat staan een eigenaar.chrico schreef:Volgens mij zit het gebrek erin dat veel mensen de communicatie missen tussen honden waardoor het lijkt alsof een hond er in 1 keer opklaptEline* schreef:Wat mij betreft zit er een groot verschil tussen de communicerende hond en de niet communicerende hond.Er zullen maar weinig honden zijn die niet communiceren en ja dat die honden een muilkorf om moeten hebben vind ik wel logisch maar dat is een handjevol.
Ze comminuceerde, maar zo beperkt dat het dan dus vraagt om aktie van een baas.
Als je voldoende tijd hebt om als baas bij te sturen en de situatie onder controle te houden is het prima. Maar heb je inderdaad een hond a la Laika vind ik dat je er wat mee moet.
En er zijn genoeg honden die nauwelijks comminuceren. Het hondje wat ik eerder aanhaalde liep met zijn oude lijf gewoon aangelijnd naar zijn baasje, toen hij ineens door een loslopende hond werd gepakt. Ik heb zo het vermoeden dat dit soort dingen veel meer gebeuren dan dat wij weten.