Nou, er zijn ook mensen doodsbang voor schuddekontende golden retrievers hoor. Laats nog een meisje/vrouw die helemaal hysterisch werd toen Isa even wilde komen snuffelen. Meest van de tijd komt Isa terug als ik haar roep, maar als mensen met de handen in de lucht gaan gillen en schreeuwen, is dat toch wat teveel gevraagdMoos schreef:Overigens, dat idee heb ik dus nooit hoor. Het zal ook aan het ras liggen denk ik, maar ik heb echt nog nooit meegemaakt dat mensen schrikken van Vera. Alleen niet iedereen vindt haar net zo gezellig als zij zichzelf vindt, en dat snap ik dus ook prima. Maar zoals ze aan komt lopen, lage kwispelstaart, schuddenkont, etc, heb ik nog nooit gehad dat mensen denken dat ze het kwaad bedoelt. Dat dan weer niet.Sonnie1983 schreef:er zijn ook genoeg mensen die niet zien dat jou hond niets kwaads in de zin heeft maar alleen even wil gaan begroeten.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het kan twee kanten op haha.
Moderator: moderatorteam
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Het kan twee kanten op haha.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou ja, dan kan ik wel boos worden hoor, als ze onredelijk worden.renee-uk schreef: maar als ze me de les gaan lezen krijgen ze al gauw iets van 'ach mens zeur niet zo' en loop ik verder.
Maar inderdaad dat moet ook wel een beetje in je zitten
Maar meestal denk ik gewoon: Ojee, straks nemen ze haar in beslag
Ze valt heus wel mee, hoor, maar zeker als jonge hond pakte ze wel broekspijpen en zo, of ging ze opspringen en blaffen.
Doet ze allang niet meer, maar ze holt er wel heen als ik niet op tijd ben en ze in "zo'n bui" is
En als ze dan gaan gillen en wapperen en schoppen en zo, tja...
Dan gaat ze dus meegillen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
't is gewoon een ondeugend kind, maar zo gauw nemen ze toch geen hondjes in beslag?Marjoleine schreef:Nou ja, dan kan ik wel boos worden hoor, als ze onredelijk worden.renee-uk schreef: maar als ze me de les gaan lezen krijgen ze al gauw iets van 'ach mens zeur niet zo' en loop ik verder.
Maar inderdaad dat moet ook wel een beetje in je zitten
Maar meestal denk ik gewoon: Ojee, straks nemen ze haar in beslag:N:
Ze valt heus wel mee, hoor, maar zeker als jonge hond pakte ze wel broekspijpen en zo, of ging ze opspringen en blaffen.
Doet ze allang niet meer, maar ze holt er wel heen als ik niet op tijd ben en ze in "zo'n bui" is![]()
En als ze dan gaan gillen en wapperen en schoppen en zo, tja...
Dan gaat ze dus meegillen.:N:
Ze zijn hier niet makkelijk en die angst heb ik ook wel een beetje gehad na het bijtincident met Gina.
Daarom neem ik met haar geen enkel risiko en zorg ik er ook voor dat dat nooit meer kan gebeuren.
Maar dat was geen speels ondeugend gedoe en dat lijkt me toch heel anders.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Die eerste mevrouw had te weinig cursisten op les denk ik
En die tweede is van het soort joggers dat ik graag tegen kom.
De jogger die ik indertijd met puppy Rana tegen kwam en die mij hielp met trainen door gewoon nog een paar rondjes extra te lopen zodat ik Rana uit kon leggen dat joggers niet leuk deden voor haar
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Ik heb dat ook vaak dat ik me ga verontschuldigen en in allerlei bochten wring
volgens mij zijn we ons gewoon te bewust dat de hond voor overlast kan zorgen dat we ons iets teveel schamen als het een keer gebeurt
Echter soms slaan mensen een beetje door dan zeg ik meestal gewoon: U heeft helemaal gelijk en loop door. 
- corason del perro
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb dat ook vaak dat ik me ga verontschuldigen en in allerlei bochten wring
volgens mij zijn we ons gewoon te bewust dat de hond voor overlast kan zorgen dat we ons iets teveel schamen als het een keer gebeurt
Echter soms slaan mensen een beetje door dan zeg ik meestal gewoon: U heeft helemaal gelijk en loop door. 
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik ben blij dat ik toch zelden van die mutsen tegenkom. Ligt dat aan het feit dat ik het het oosten des lands woon?
Ik krijg het Lyndie vrijwel ook niet afgeleerd dat andere mensen op straat daar niet speciaal voor haar lopen
. Zij gaat dus het liefst voor de voeten van elke voetganger zitten en vleit haar kop tegen een knie aan. Mocht dat nog niet helpen, dan tikt ze heel voorzichtig met haar voorpoot tegen het been 'hé hallo, heb je niet gezien hoe lie-hief ik ben???'
Ik roep haar weliswaar altijd bij me zodra ik tegenliggers ontwaar, maar soms ben je even bezig met één van de anderen en dan ben ik te laat en heeft ze haar slachtoffer al uitgekozen. Gelukkig heb tot nu toe nog niet meegemaakt dat mensen daar vervelend op reageren. Integendeel, juist omdat iedereen er in trapt en haar begint te aaien, blijft ze het natuurlijk doen
.
Aan de andere kant: joggers laten ze allemaal met rust. 't Is ook te veel moeite om te moeten rennen voor een knuffel, natuurlijk
.
Ik krijg het Lyndie vrijwel ook niet afgeleerd dat andere mensen op straat daar niet speciaal voor haar lopen
Ik roep haar weliswaar altijd bij me zodra ik tegenliggers ontwaar, maar soms ben je even bezig met één van de anderen en dan ben ik te laat en heeft ze haar slachtoffer al uitgekozen. Gelukkig heb tot nu toe nog niet meegemaakt dat mensen daar vervelend op reageren. Integendeel, juist omdat iedereen er in trapt en haar begint te aaien, blijft ze het natuurlijk doen
Aan de andere kant: joggers laten ze allemaal met rust. 't Is ook te veel moeite om te moeten rennen voor een knuffel, natuurlijk

- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Die mutsen van mij rennen ook op elke jogger, fietser, wandelaar etc etc af en luisteren ho maar! We komen zo'n beetje 1 x per maand iemand bij ons in het bos tegen en meestal heb ik ze in de gaten maar soms dus niet...tja, jammer dan
ik ga er altijd vanuit dat als een hond niet te vertrouwens is, diegene hem niet los laat lopen maar misschien is dat wat naief gedacht?
groetjes, Ingrid
ik ga er altijd vanuit dat als een hond niet te vertrouwens is, diegene hem niet los laat lopen maar misschien is dat wat naief gedacht?
groetjes, Ingrid

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Moos
- Zeer actief
Dat lijkt me wat naief ja, en bovendien, het heeft toch ook niet alleen te maken met 'te vertrouwen' zijn of niet?Ingrid48 schreef:Die mutsen van mij rennen ook op elke jogger, fietser, wandelaar etc etc af en luisteren ho maar! We komen zo'n beetje 1 x per maand iemand bij ons in het bos tegen en meestal heb ik ze in de gaten maar soms dus niet...tja, jammer dan![]()
groetjes, Ingrid
Niet iedereen is ervan gediend om door een wildvreemde hond begroet te worden (en joggers en fietsers al helemaal niet om nagerend te worden), en dat vind ik ook vrij logisch. Dus nee, ik kan absoluut niet denken van "jammer dan", ik vind het namelijk zelf ook gewoon aso. Dat het weleens mis kan gaan, ja tuurlijk, bij iedereen gaat er weleens iets mis. Maar ik vind absoluut niet dat dat je insteek moet, mag, zijn
Het is niet voor niks dat Vera als ze 3 straten verderop een jogger ziet meteen naar mij toe komt rennen om netjes te komen volgen. Dat heb ik vanaf 8 weken erin gedrild omdat ik per se niet wilde dat ze achter joggers aan zou gaan. Dat doet ze dus ook niet, alleen als er veel joggers zijn loopt die arme hond dus geheel uit zichzelf bijna de hele wandeling te volgen. Dat hoefde nou ook weer niet

- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Dat lijkt me wat naief ja, en bovendien, het heeft toch ook niet alleen te maken met 'te vertrouwen' zijn of niet?
Niet iedereen is ervan gediend om door een wildvreemde hond begroet te worden (en joggers en fietsers al helemaal niet om nagerend te worden), en dat vind ik ook vrij logisch. Dus nee, ik kan absoluut niet denken van "jammer dan", ik vind het namelijk zelf ook gewoon aso. Dat het weleens mis kan gaan, ja tuurlijk, bij iedereen gaat er weleens iets mis. Maar ik vind absoluut niet dat dat je insteek moet, mag, zijn
Het is niet voor niks dat Vera als ze 3 straten verderop een jogger ziet meteen naar mij toe komt rennen om netjes te komen volgen. Dat heb ik vanaf 8 weken erin gedrild omdat ik per se niet wilde dat ze achter joggers aan zou gaan. Dat doet ze dus ook niet, alleen als er veel joggers zijn loopt die arme hond dus geheel uit zichzelf bijna de hele wandeling te volgen. Dat hoefde nou ook weer niet
Fietsers heeft ze altijd al genegeerd gelukkig. Die mensen gaan te snel om begroetingsmateriaal te zijn denk ik
[/quote]
Ik snap je redenatie, maar zoals ik al schreef kom je hier echt maar maximaal 1 x per maand iemand tegen! Dus er zijn weinig mogelijkheden om te oefenen en als ze iemand zien vinden ze dat geweldig
In het echte bos hou ik ze aan de flex
groetjes, Ingrid
Ik snap je redenatie, maar zoals ik al schreef kom je hier echt maar maximaal 1 x per maand iemand tegen! Dus er zijn weinig mogelijkheden om te oefenen en als ze iemand zien vinden ze dat geweldig
groetjes, Ingrid

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Ik heb het vaak andersom :S Ik wil niet dat ze bv tegen mensen opspringen op straat, ookal zijn ze maar klein. Ik vind dat aso. Maar hoe vaak (waarschijnlijk omdat ze klein zijn) mensen niet zeggen, dat geeft niks hoor, kom maar hondje... Daar sta je dan met je goede gedrag 
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Moos
- Zeer actief
Ik ga toch maar op zoek naar die cursus "gehoorzame huishond" ofzo. Presteert mevrouw het net (jaja, ik lette dus niet op
Moet ik toch eens aan gaan werken
) om van het pad af de tuin van mensen in te rennen, en vervolgens door de openstaande tuindeur naar binnen "haaaai, gezellig dat ik er ook ben he
". Ze kwam wel weer terug toen ik riep, maar ja, beroerde timing he
Onopgevoed stuk vreten, dat is het
En nee, dit is niet grappig 
Onopgevoed stuk vreten, dat is het

- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Nee. Dat is inderdaad niet grappig.

- Moos
- Zeer actief
Sprong die geit ook op de bank?Inge O schreef:wees blij dat het maar vera was, dat heb ik eens met een geit gehad, in een restaurant dan nog.
(enig pluspuntje, Vera was brandschoon. Hemel zij geprezen :N: ).
Wat deed jij met een geit bij een restaurant hahaha?

- Danoontje powerrr
- Zeer actief
Dat was een restaurant met lopend buffet natuurlijk.Moos schreef:
Wat deed jij met een geit bij een restaurant hahaha?
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
oh wat erg! dan zou ik me ook heel erg schamen (wel fijn dat ze meteen terug kwam toen je riep als ze daar binnen blijven was het nog erger geweest!).
Ik liep pas ook met de hond een ronde en kwam door de wijk terug. Staat daar een hek met een klimop er tegen. Meneer staat buiten (die daar woont) Ik zie dat Diego er tegen aan wil plassen dus ik zeg nee en diego loopt verder. Ach zegt die meneer dat doen ze allemaal. Dus ik zei van nou die van mij mag het niet. En ben verder gelopen. Wil niet dat mijn honden in andermans tuin plassen. Maar ja die meneer vond het schijnbaar toch niet erg als ie het wel had gedaan... das ook de omgekeerde wereld een beetje.
Ik liep pas ook met de hond een ronde en kwam door de wijk terug. Staat daar een hek met een klimop er tegen. Meneer staat buiten (die daar woont) Ik zie dat Diego er tegen aan wil plassen dus ik zeg nee en diego loopt verder. Ach zegt die meneer dat doen ze allemaal. Dus ik zei van nou die van mij mag het niet. En ben verder gelopen. Wil niet dat mijn honden in andermans tuin plassen. Maar ja die meneer vond het schijnbaar toch niet erg als ie het wel had gedaan... das ook de omgekeerde wereld een beetje.
-
Fin
- Zeer actief
Moos schreef:Ik ga toch maar op zoek naar die cursus "gehoorzame huishond" ofzo. Presteert mevrouw het net (jaja, ik lette dus niet opMoet ik toch eens aan gaan werken
) om van het pad af de tuin van mensen in te rennen, en vervolgens door de openstaande tuindeur naar binnen "haaaai, gezellig dat ik er ook ben he
". Ze kwam wel weer terug toen ik riep, maar ja, beroerde timing he
![]()
Onopgevoed stuk vreten, dat is het![]()
En nee, dit is niet grappig
Heeft Durga ook een keer gepresteerd
- Moos
- Zeer actief
Ja, dat was helemaal lollig geweestSonnie1983 schreef:oh wat erg! dan zou ik me ook heel erg schamen (wel fijn dat ze meteen terug kwam toen je riep als ze daar binnen blijven was het nog erger geweest!).
Ik heb met Moos dus wel een keer gehad dat hij bij mensen naar binnen was gerend, en gewoon rondjes om de salontafel heen bleef rennen. Toen ik zwaar geirriteerd naar hem riep "HE HALLOOO!!" dachten die mensen dat ik het tegen hen had, en dat zorgde helemaal voor een fijne warrige situatie

- Youp
- Zeer actief
Zahra ziet ook in iedereen een lang verloren vriend. Extra vervelend als mensen bang worden van haar ridge.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- Moos
- Zeer actief
Ohh kijk, dat doet Vera nietInge O schreef:
nee, maar waarschijnlijk alleen maar omdat er geen bank was anders had ze dat vast gedaan. maar ze had wel de gewoonte om in iétsje stressige situaties een spoor van prachtige 'bolletjes' na te laten, ik heb god toen op mijn blote knietjes gedankt dat dat toen niet het geval was :N: .
Hihi, ja dat wist ik inderdaad. Van dat tamme geitje. Alleen dat die ook mee uit eten ging wist ik niet
even heel kort samengevat : ik kreeg toen persé géénnnnnn hond van mijn moeder, dus had mijn vader me een geitenlammetje meegebracht. die werd natuurlijk zo tam als een hond, ging mee met vakantie, wandelen, naar zee enz.
dat restaurant ontdekte ze op één van die wandelingen.

- Moos
- Zeer actief
Inge O schreef:nee, wij ook nietMoos schreef: Alleen dat die ook mee uit eten ging wist ik niet![]()
.

- renee-uk
- Zeer actief
oh geweldig, mijn avond is weer helemaal goed :lol:
wat een stunt en die van Moos vind ik ook wel heel geweldig, om over uit eten gaande geitjes maar te zwijgen.
mijn dank is groot dames, ik heb tranen in mijn ogen van het lachen
wat een stunt en die van Moos vind ik ook wel heel geweldig, om over uit eten gaande geitjes maar te zwijgen.
mijn dank is groot dames, ik heb tranen in mijn ogen van het lachen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Moos schreef:Ik ben zo'n muts dat ik dan daarna rustig nog een uur kan lopen denken "is ze echt zo onopgevoed dan? Moeten we er harder aan werken nog?"
Vreselijk haha.
Echt
Mijn oprechte excuses aanbieden doe ik ook, als er iets is wat niet acceptabel is maar er over doorhameren, zaniken en zeuren moeten ze niet doen. Want op zo'n moment ben ik al boos op mezelf en als iemand echt onterecht gaat zeiken krijgt ie de wind van voren
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Hahaha zo herkenbaar
Heb ook ooit gehad toen Pardoes niet luisterde wat eigenlijk nooit voorkwam dat iemand vertelde dat ze een goede hondenschool wisten in de omgeving.
Heb maar niet gezegt dat ik daar les gaf
Heb ook ooit gehad toen Pardoes niet luisterde wat eigenlijk nooit voorkwam dat iemand vertelde dat ze een goede hondenschool wisten in de omgeving.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- Danoontje powerrr
- Zeer actief
*Anita* schreef: Heb maar niet gezegt dat ik daar les gaf
- renee-uk
- Zeer actief
die past wel in het rijtje*Anita* schreef:Hahaha zo herkenbaar

- Anniek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Wat een mooie berichten weer vandaag in dit topic
Heb er goed van in een deuk gelegen
Heb er goed van in een deuk gelegen

- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Hilarisch topic dit
Sinds een paar maanden heb ik ook weer alles te maken met het onderwerp van dit topic
. Het was weer even wennen want Dante negeert meestal iedereen die we tegenkomen (behalve als ze leuke schaduwtjes maken
).
Maar Mirto is ook nogal van zichzelf overtuigd. Iedereen is leuk en vindt hem leuk, denkt ie. En kinderen (kinderwagens) zijn helemaal het ultieme 'leuk'. Dus ik loop constant de omgeving af te scannen want als ik niet op tijd roep (met veel gekke geluidjes en hoog stemmetje
) dan krijgt hij zo'n gedecideerd loopje en lukt het me niet meer hem terug te roepen. Mijn grote geluk is dat hij niet springt (thank god fot that :N: ) en dat hij tevreden is met een korte begroeting. Maar zeer ongewenst natuurlijk.. Dus ik blijf naarstig de omgeving af speuren
Het lastige is wel dat veel mensen, en vooral hondenbaasjes, hem inderdaad leuk vinden en hem knuffelen (dus wat dat betreft heeft hij nog een beetje gelijk ook
), dus da's lastig trainen
Mijn enige hoop is dat hij bij het volwassen worden meer Bracco-achtig terughoudend wordt

Sinds een paar maanden heb ik ook weer alles te maken met het onderwerp van dit topic
Maar Mirto is ook nogal van zichzelf overtuigd. Iedereen is leuk en vindt hem leuk, denkt ie. En kinderen (kinderwagens) zijn helemaal het ultieme 'leuk'. Dus ik loop constant de omgeving af te scannen want als ik niet op tijd roep (met veel gekke geluidjes en hoog stemmetje
Het lastige is wel dat veel mensen, en vooral hondenbaasjes, hem inderdaad leuk vinden en hem knuffelen (dus wat dat betreft heeft hij nog een beetje gelijk ook
Mijn enige hoop is dat hij bij het volwassen worden meer Bracco-achtig terughoudend wordt
Gr. Marijke

- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Die geitInge O schreef: even heel kort samengevat : ik kreeg toen persé géénnnnnn hond van mijn moeder, dus had mijn vader me een geitenlammetje meegebracht. die werd natuurlijk zo tam als een hond, ging mee met vakantie, wandelen, naar zee enz.
dat restaurant ontdekte ze op één van die wandelingen.
Een vriend van me had vroeger ook een geit (wilde ook eigenlijk een hond). Hij liet de geit ook uit aan een riempje. Mensen keken dan zo half half van 'daar loopt een man met zijn hond' maar draaiden dan verbijsterd om als ze zich realiseerden wat er aan het riempje zat
Hij had een bestel DAFje (echt jaren geleden) met stro achterin. Geit ging overal mee naar toe
Gr. Marijke

- corason del perro
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha wat een verhalen! :lol:
Laatst was er ook een vrouw bij man bijt hond met een geitje in huis. Die was ook gewoon zindelijk enzo en sliep bij de dochter op haar kamer
Laatst was er ook een vrouw bij man bijt hond met een geitje in huis. Die was ook gewoon zindelijk enzo en sliep bij de dochter op haar kamer