Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het kan twee kanten op haha.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Het kan twee kanten op haha.

Ongelezen bericht door Belle »

Moos schreef:
Sonnie1983 schreef:er zijn ook genoeg mensen die niet zien dat jou hond niets kwaads in de zin heeft maar alleen even wil gaan begroeten.
Overigens, dat idee heb ik dus nooit hoor. Het zal ook aan het ras liggen denk ik, maar ik heb echt nog nooit meegemaakt dat mensen schrikken van Vera. Alleen niet iedereen vindt haar net zo gezellig als zij zichzelf vindt, en dat snap ik dus ook prima. Maar zoals ze aan komt lopen, lage kwispelstaart, schuddenkont, etc, heb ik nog nooit gehad dat mensen denken dat ze het kwaad bedoelt. Dat dan weer niet.
Nou, er zijn ook mensen doodsbang voor schuddekontende golden retrievers hoor. Laats nog een meisje/vrouw die helemaal hysterisch werd toen Isa even wilde komen snuffelen. Meest van de tijd komt Isa terug als ik haar roep, maar als mensen met de handen in de lucht gaan gillen en schreeuwen, is dat toch wat teveel gevraagd :oeps:.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

renee-uk schreef: maar als ze me de les gaan lezen krijgen ze al gauw iets van 'ach mens zeur niet zo' en loop ik verder.
Maar inderdaad dat moet ook wel een beetje in je zitten ;)
Nou ja, dan kan ik wel boos worden hoor, als ze onredelijk worden.
Maar meestal denk ik gewoon: Ojee, straks nemen ze haar in beslag :80: :N:

Ze valt heus wel mee, hoor, maar zeker als jonge hond pakte ze wel broekspijpen en zo, of ging ze opspringen en blaffen.
Doet ze allang niet meer, maar ze holt er wel heen als ik niet op tijd ben en ze in "zo'n bui" is :ugh:
En als ze dan gaan gillen en wapperen en schoppen en zo, tja...
Dan gaat ze dus meegillen. :19: :N:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Marjoleine schreef:
renee-uk schreef: maar als ze me de les gaan lezen krijgen ze al gauw iets van 'ach mens zeur niet zo' en loop ik verder.
Maar inderdaad dat moet ook wel een beetje in je zitten ;)
Nou ja, dan kan ik wel boos worden hoor, als ze onredelijk worden.
Maar meestal denk ik gewoon: Ojee, straks nemen ze haar in beslag :80: :N:

Ze valt heus wel mee, hoor, maar zeker als jonge hond pakte ze wel broekspijpen en zo, of ging ze opspringen en blaffen.
Doet ze allang niet meer, maar ze holt er wel heen als ik niet op tijd ben en ze in "zo'n bui" is :ugh:
En als ze dan gaan gillen en wapperen en schoppen en zo, tja...
Dan gaat ze dus meegillen. :19: :N:
't is gewoon een ondeugend kind, maar zo gauw nemen ze toch geen hondjes in beslag?

Ze zijn hier niet makkelijk en die angst heb ik ook wel een beetje gehad na het bijtincident met Gina.
Daarom neem ik met haar geen enkel risiko en zorg ik er ook voor dat dat nooit meer kan gebeuren.
Maar dat was geen speels ondeugend gedoe en dat lijkt me toch heel anders.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

:mrgreen:
Die eerste mevrouw had te weinig cursisten op les denk ik :8):

En die tweede is van het soort joggers dat ik graag tegen kom.
De jogger die ik indertijd met puppy Rana tegen kwam en die mij hielp met trainen door gewoon nog een paar rondjes extra te lopen zodat ik Rana uit kon leggen dat joggers niet leuk deden voor haar :mann: vond ik ook top :ok: :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik heb dat ook vaak dat ik me ga verontschuldigen en in allerlei bochten wring :wink: volgens mij zijn we ons gewoon te bewust dat de hond voor overlast kan zorgen dat we ons iets teveel schamen als het een keer gebeurt :D Echter soms slaan mensen een beetje door dan zeg ik meestal gewoon: U heeft helemaal gelijk en loop door. :ok:
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb dat ook vaak dat ik me ga verontschuldigen en in allerlei bochten wring :wink: volgens mij zijn we ons gewoon te bewust dat de hond voor overlast kan zorgen dat we ons iets teveel schamen als het een keer gebeurt :D Echter soms slaan mensen een beetje door dan zeg ik meestal gewoon: U heeft helemaal gelijk en loop door. :ok:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik ben blij dat ik toch zelden van die mutsen tegenkom. Ligt dat aan het feit dat ik het het oosten des lands woon?
Ik krijg het Lyndie vrijwel ook niet afgeleerd dat andere mensen op straat daar niet speciaal voor haar lopen :roll: . Zij gaat dus het liefst voor de voeten van elke voetganger zitten en vleit haar kop tegen een knie aan. Mocht dat nog niet helpen, dan tikt ze heel voorzichtig met haar voorpoot tegen het been 'hé hallo, heb je niet gezien hoe lie-hief ik ben???'

Ik roep haar weliswaar altijd bij me zodra ik tegenliggers ontwaar, maar soms ben je even bezig met één van de anderen en dan ben ik te laat en heeft ze haar slachtoffer al uitgekozen. Gelukkig heb tot nu toe nog niet meegemaakt dat mensen daar vervelend op reageren. Integendeel, juist omdat iedereen er in trapt en haar begint te aaien, blijft ze het natuurlijk doen :roll: .

Aan de andere kant: joggers laten ze allemaal met rust. 't Is ook te veel moeite om te moeten rennen voor een knuffel, natuurlijk :mann: .
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Die mutsen van mij rennen ook op elke jogger, fietser, wandelaar etc etc af en luisteren ho maar! We komen zo'n beetje 1 x per maand iemand bij ons in het bos tegen en meestal heb ik ze in de gaten maar soms dus niet...tja, jammer dan :19:

ik ga er altijd vanuit dat als een hond niet te vertrouwens is, diegene hem niet los laat lopen maar misschien is dat wat naief gedacht?

groetjes, Ingrid
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ingrid48 schreef:Die mutsen van mij rennen ook op elke jogger, fietser, wandelaar etc etc af en luisteren ho maar! We komen zo'n beetje 1 x per maand iemand bij ons in het bos tegen en meestal heb ik ze in de gaten maar soms dus niet...tja, jammer dan :19:

ik ga er altijd vanuit dat als een hond niet te vertrouwens is, diegene hem niet los laat lopen maar misschien is dat wat naief gedacht?

groetjes, Ingrid
Dat lijkt me wat naief ja, en bovendien, het heeft toch ook niet alleen te maken met 'te vertrouwen' zijn of niet?
Niet iedereen is ervan gediend om door een wildvreemde hond begroet te worden (en joggers en fietsers al helemaal niet om nagerend te worden), en dat vind ik ook vrij logisch. Dus nee, ik kan absoluut niet denken van "jammer dan", ik vind het namelijk zelf ook gewoon aso. Dat het weleens mis kan gaan, ja tuurlijk, bij iedereen gaat er weleens iets mis. Maar ik vind absoluut niet dat dat je insteek moet, mag, zijn :wink:
Het is niet voor niks dat Vera als ze 3 straten verderop een jogger ziet meteen naar mij toe komt rennen om netjes te komen volgen. Dat heb ik vanaf 8 weken erin gedrild omdat ik per se niet wilde dat ze achter joggers aan zou gaan. Dat doet ze dus ook niet, alleen als er veel joggers zijn loopt die arme hond dus geheel uit zichzelf bijna de hele wandeling te volgen. Dat hoefde nou ook weer niet :smile: Fietsers heeft ze altijd al genegeerd gelukkig. Die mensen gaan te snel om begroetingsmateriaal te zijn denk ik :mrgreen:
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Dat lijkt me wat naief ja, en bovendien, het heeft toch ook niet alleen te maken met 'te vertrouwen' zijn of niet?
Niet iedereen is ervan gediend om door een wildvreemde hond begroet te worden (en joggers en fietsers al helemaal niet om nagerend te worden), en dat vind ik ook vrij logisch. Dus nee, ik kan absoluut niet denken van "jammer dan", ik vind het namelijk zelf ook gewoon aso. Dat het weleens mis kan gaan, ja tuurlijk, bij iedereen gaat er weleens iets mis. Maar ik vind absoluut niet dat dat je insteek moet, mag, zijn :wink:
Het is niet voor niks dat Vera als ze 3 straten verderop een jogger ziet meteen naar mij toe komt rennen om netjes te komen volgen. Dat heb ik vanaf 8 weken erin gedrild omdat ik per se niet wilde dat ze achter joggers aan zou gaan. Dat doet ze dus ook niet, alleen als er veel joggers zijn loopt die arme hond dus geheel uit zichzelf bijna de hele wandeling te volgen. Dat hoefde nou ook weer niet :smile: Fietsers heeft ze altijd al genegeerd gelukkig. Die mensen gaan te snel om begroetingsmateriaal te zijn denk ik :mrgreen:[/quote]

Ik snap je redenatie, maar zoals ik al schreef kom je hier echt maar maximaal 1 x per maand iemand tegen! Dus er zijn weinig mogelijkheden om te oefenen en als ze iemand zien vinden ze dat geweldig :cheer: In het echte bos hou ik ze aan de flex :wink:

groetjes, Ingrid
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ik heb het vaak andersom :S Ik wil niet dat ze bv tegen mensen opspringen op straat, ookal zijn ze maar klein. Ik vind dat aso. Maar hoe vaak (waarschijnlijk omdat ze klein zijn) mensen niet zeggen, dat geeft niks hoor, kom maar hondje... Daar sta je dan met je goede gedrag :blah:
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Moos
Zeer actief

Ik ga toch maar op zoek naar die cursus "gehoorzame huishond" ofzo. Presteert mevrouw het net (jaja, ik lette dus niet op :roll: Moet ik toch eens aan gaan werken :roll: ) om van het pad af de tuin van mensen in te rennen, en vervolgens door de openstaande tuindeur naar binnen "haaaai, gezellig dat ik er ook ben he :cheer: ". Ze kwam wel weer terug toen ik riep, maar ja, beroerde timing he :ugh:
Onopgevoed stuk vreten, dat is het :boos: :boos: En nee, dit is niet grappig :tong:
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Nee. Dat is inderdaad niet grappig.

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:wees blij dat het maar vera was, dat heb ik eens met een geit gehad, in een restaurant dan nog :smile: .
Sprong die geit ook op de bank? :ugh: :blauwoog: :jank:
(enig pluspuntje, Vera was brandschoon. Hemel zij geprezen :N: ).

Wat deed jij met een geit bij een restaurant hahaha?
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief

Moos schreef:
Wat deed jij met een geit bij een restaurant hahaha?
Dat was een restaurant met lopend buffet natuurlijk.

Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

oh wat erg! dan zou ik me ook heel erg schamen (wel fijn dat ze meteen terug kwam toen je riep als ze daar binnen blijven was het nog erger geweest!).

Ik liep pas ook met de hond een ronde en kwam door de wijk terug. Staat daar een hek met een klimop er tegen. Meneer staat buiten (die daar woont) Ik zie dat Diego er tegen aan wil plassen dus ik zeg nee en diego loopt verder. Ach zegt die meneer dat doen ze allemaal. Dus ik zei van nou die van mij mag het niet. En ben verder gelopen. Wil niet dat mijn honden in andermans tuin plassen. Maar ja die meneer vond het schijnbaar toch niet erg als ie het wel had gedaan... das ook de omgekeerde wereld een beetje.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Moos schreef:Ik ga toch maar op zoek naar die cursus "gehoorzame huishond" ofzo. Presteert mevrouw het net (jaja, ik lette dus niet op :roll: Moet ik toch eens aan gaan werken :roll: ) om van het pad af de tuin van mensen in te rennen, en vervolgens door de openstaande tuindeur naar binnen "haaaai, gezellig dat ik er ook ben he :cheer: ". Ze kwam wel weer terug toen ik riep, maar ja, beroerde timing he :ugh:
Onopgevoed stuk vreten, dat is het :boos: :boos: En nee, dit is niet grappig :tong:
:roll: :roll: :roll: Tsssssss... :neenee: tsik tsik tsik

Heeft Durga ook een keer gepresteerd :oeps: heb je kennelijk geen gehoorzaamheidscursus voor nodig. :F: :smile:
Moos
Zeer actief

Sonnie1983 schreef:oh wat erg! dan zou ik me ook heel erg schamen (wel fijn dat ze meteen terug kwam toen je riep als ze daar binnen blijven was het nog erger geweest!).
Ja, dat was helemaal lollig geweest :ugh:

Ik heb met Moos dus wel een keer gehad dat hij bij mensen naar binnen was gerend, en gewoon rondjes om de salontafel heen bleef rennen. Toen ik zwaar geirriteerd naar hem riep "HE HALLOOO!!" dachten die mensen dat ik het tegen hen had, en dat zorgde helemaal voor een fijne warrige situatie :roll: :mrgreen:
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Zahra ziet ook in iedereen een lang verloren vriend. Extra vervelend als mensen bang worden van haar ridge.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
nee, maar waarschijnlijk alleen maar omdat er geen bank was anders had ze dat vast gedaan :mrgreen: . maar ze had wel de gewoonte om in iétsje stressige situaties een spoor van prachtige 'bolletjes' na te laten, ik heb god toen op mijn blote knietjes gedankt dat dat toen niet het geval was :N: .
Ohh kijk, dat doet Vera niet :smile:

even heel kort samengevat : ik kreeg toen persé géénnnnnn hond van mijn moeder, dus had mijn vader me een geitenlammetje meegebracht. die werd natuurlijk zo tam als een hond, ging mee met vakantie, wandelen, naar zee enz.
dat restaurant ontdekte ze op één van die wandelingen :F: .
Hihi, ja dat wist ik inderdaad. Van dat tamme geitje. Alleen dat die ook mee uit eten ging wist ik niet :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef: Alleen dat die ook mee uit eten ging wist ik niet :mrgreen:
nee, wij ook niet :boos: :mrgreen: .
:smile:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

oh geweldig, mijn avond is weer helemaal goed :lol:
wat een stunt en die van Moos vind ik ook wel heel geweldig, om over uit eten gaande geitjes maar te zwijgen.
mijn dank is groot dames, ik heb tranen in mijn ogen van het lachen :E:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Moos schreef:Ik ben zo'n muts dat ik dan daarna rustig nog een uur kan lopen denken "is ze echt zo onopgevoed dan? Moeten we er harder aan werken nog?"
Vreselijk haha.

Echt :80: Je bent gek :pffff:

Mijn oprechte excuses aanbieden doe ik ook, als er iets is wat niet acceptabel is maar er over doorhameren, zaniken en zeuren moeten ze niet doen. Want op zo'n moment ben ik al boos op mezelf en als iemand echt onterecht gaat zeiken krijgt ie de wind van voren :oeps:
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Hahaha zo herkenbaar
Heb ook ooit gehad toen Pardoes niet luisterde wat eigenlijk nooit voorkwam dat iemand vertelde dat ze een goede hondenschool wisten in de omgeving.
Heb maar niet gezegt dat ik daar les gaf
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief

*Anita* schreef: Heb maar niet gezegt dat ik daar les gaf
:smile:

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

*Anita* schreef:Hahaha zo herkenbaar
Heb ook ooit gehad toen Pardoes niet luisterde wat eigenlijk nooit voorkwam dat iemand vertelde dat ze een goede hondenschool wisten in de omgeving.
Heb maar niet gezegt dat ik daar les gaf
die past wel in het rijtje :E:
Afbeelding

Anniek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Anniek »

Wat een mooie berichten weer vandaag in dit topic :smile: :smile:
Heb er goed van in een deuk gelegen :E:
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Hilarisch topic dit :smile: :smile:

Sinds een paar maanden heb ik ook weer alles te maken met het onderwerp van dit topic :tongue: . Het was weer even wennen want Dante negeert meestal iedereen die we tegenkomen (behalve als ze leuke schaduwtjes maken :roll: ).
Maar Mirto is ook nogal van zichzelf overtuigd. Iedereen is leuk en vindt hem leuk, denkt ie. En kinderen (kinderwagens) zijn helemaal het ultieme 'leuk'. Dus ik loop constant de omgeving af te scannen want als ik niet op tijd roep (met veel gekke geluidjes en hoog stemmetje :roll: ) dan krijgt hij zo'n gedecideerd loopje en lukt het me niet meer hem terug te roepen. Mijn grote geluk is dat hij niet springt (thank god fot that :N: ) en dat hij tevreden is met een korte begroeting. Maar zeer ongewenst natuurlijk.. Dus ik blijf naarstig de omgeving af speuren :mrgreen:
Het lastige is wel dat veel mensen, en vooral hondenbaasjes, hem inderdaad leuk vinden en hem knuffelen (dus wat dat betreft heeft hij nog een beetje gelijk ook :mrgreen: ), dus da's lastig trainen :19:
Mijn enige hoop is dat hij bij het volwassen worden meer Bracco-achtig terughoudend wordt :19: :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Inge O schreef: even heel kort samengevat : ik kreeg toen persé géénnnnnn hond van mijn moeder, dus had mijn vader me een geitenlammetje meegebracht. die werd natuurlijk zo tam als een hond, ging mee met vakantie, wandelen, naar zee enz.
dat restaurant ontdekte ze op één van die wandelingen :F: .
Die geit :smile: :smile:

Een vriend van me had vroeger ook een geit (wilde ook eigenlijk een hond). Hij liet de geit ook uit aan een riempje. Mensen keken dan zo half half van 'daar loopt een man met zijn hond' maar draaiden dan verbijsterd om als ze zich realiseerden wat er aan het riempje zat :mrgreen:
Hij had een bestel DAFje (echt jaren geleden) met stro achterin. Geit ging overal mee naar toe :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Haha wat een verhalen! :lol:

Laatst was er ook een vrouw bij man bijt hond met een geitje in huis. Die was ook gewoon zindelijk enzo en sliep bij de dochter op haar kamer :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”