Martijn schreef:Oh, het rapunzelsyndroom! Daar had ik ook zeker de ijle hoogten voor getrotseerd!smoekie schreef: Nee. Zij mochten nog naar buiten en ik niet![]()
zij waren soms nog jonger ook
Zo hoog was het anders niet hoor
dacht ik
Moderator: moderatorteam
Martijn schreef:Oh, het rapunzelsyndroom! Daar had ik ook zeker de ijle hoogten voor getrotseerd!smoekie schreef: Nee. Zij mochten nog naar buiten en ik niet![]()
zij waren soms nog jonger ook

smoekie schreef:tja, hoe kun je op zo'n schutting vallen. Wil je dat nou echt van me weten
Nee hoop ik
tineke schreef:Niet echt nee, maar ben wel benieuwd of je daarbij toen zo lelijk op je hoofd terecht gekomen bent
en dan met die handjes de traantjes uit de ogen wrijven.....wat ben jij gemeen zegtwinkeltje schreef:is er niet ergens een kleverig goedje net als hars van een boom dat je boven op de rand kan smeren stroop bv sambal of zo

was een grapje hoor twinktwinkeltje schreef:ooooo ja zeker dat is dan 1 keer maar als ik al een paar keer met de ouders heb gesproken dan houd het echt op
dan kan ik best gemeen zijn

twinkeltje schreef:ja dat is verboden zegt men belachelijk gewoon dat je zo je privé bezitting moet verdedigen tegen je buren
en wel stom dat je nu grapje zegt ik voelde me net een echte vrouw doortrapt en gemeen eindelijk mijn vrouwelijke kant gevonden zeg je dat

_______________________________________________________________________smoekie schreef:ja, kweet niet. Als jij idd al met de betreffende ouders e.e.a. besproken hebt en zij hebben hun kinderen niet dusdanig "aangesproken" en of straf in het vooruitschiet gegeven zou t mij niks kunnen bommen (bij wijze van).
Ik denk dat ik ze dan "op zou wachten" en op het moment (als het idd zo vaak gebeurd) dat ze weer beginnen met klimmen de knuppel tevoorschijn zou halen en ze dusdanig "angst" aan zou jagen dat ze het niet meer in hun kop zouden halen bij mij op de schutting te klimmen.![]()
Glasscherven bovenop je schutting metselen, dát zal ze leren.
Degene die de optie opperde om er dan maar "glas" op te zettenDat doe je niet. Simpel.

twinkeltje schreef:staal borstels omgedraait op de schutting die staan vast niet beschreven in de wet
TARAK

christo schreef:Nu het lekker warm weer is, zou ik even de tuinstoelen pakken. Vervolgens draag je die doodleuk naar de voortuin van je buren. Klapt ze uit, biertje erbij, en lekker samen keuvelen.

Dit is een hele vindingrijke oplossing!Femia schreef:Flink wat hondepoep op de rand van de schutting smeren! En een rand nare prikstruiken planten.
Schrikdraad mag dan wel, als ik het zo lees. Daar krijg je hooguit een tik van, geen letsel.iones schreef:In nederland staat de wet altijd aan de verkeerde kant.
Glasscherven inmetselen mag niet.
Wat zijn de voorwaarden?
Voor een erfafscheiding is geen wettelijk voorgeschreven vorm. Wel kan in zijn algemeenheid uit de wet worden afgeleid dat een erfafscheiding veilig moet zijn en dat er dus sprake moet zijn van een degelijke constructie. Zo moet een schutting bijvoorbeeld goed in de grond verankerd zijn zodat hij niet kan omwaaien. Het is niet toegestaan een erfafscheiding zo uit te voeren dat mensen of dieren letsel kunnen oplopen indien zij de erfafscheiding aangeraken. Het inmetselen van glasscherven in een muur om ongewenste bezoekers te weren is dus niet toegestaan.
https://www.heusden.nl/popup.aspx?conte ... type=print" onclick="window.open(this.href);return false;