Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

buurtkinderen zitten op de schutting klimmen in mijn tuin

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: buurtkinderen zitten op de schutting klimmen in mijn tuin

Ongelezen bericht door smoekie »

Martijn schreef:
smoekie schreef: Nee. Zij mochten nog naar buiten en ik niet :jank:
zij waren soms nog jonger ook
Oh, het rapunzelsyndroom! Daar had ik ook zeker de ijle hoogten voor getrotseerd!

Zo hoog was het anders niet hoor :pffff:
dacht ik
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Glasscherven dus......dat werkt....... :mrgreen:
Hadden goeie buren voor mij geweest, zeg. Me een beetje laten terroriseren op eigen terrein door een paar van die ettertjes, waarvan de ouders ook nog eens flink het spoor bijster zijn. Dat had ik niet met 'praten' opgelost, maar er flink op aangedrongen dat ze hun kinderen aan eigen zijde moeten houden. Dat is wel een hele innovatieve manier van vrije opvoeding. Beetje buur kan met wat weerstand goed omgaan, hoor....als je voor jezelf op wilt komen, werkt dat echt wel goed.
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Jeetje wat een verhalen allemaal zeg :eek:
Ik woon in een van de 40 probleem wijken, maar mijn buurtkindjes komen netjes vragen of ze de konijnen waar ze al een paar dagen door de schutting naar stonden te kijken mochten aaien. En dat mocht :mrgreen: nog nooit iemand hier over een schutting gekropen of wat dan ook.

@ smoekie: dat idee van een knuppel snap ik niet zo hoor. Niet omdat ik dan denk dat kinderen daar nachtmerries aan over houden. Maar wij klommen niet over schuttingen ofzo maar deden wel belletje lellen en dan het lieft bij die meneer die altijd zo boos werd en de knuppel ging halen! :ok: Geniaal als je iemand zo kwaad kan krijgen. Het lijkt mij dus niet echt een werkende oplossing. Je word volgens mij eerder het lolletje van de buurt.
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Weet niet of het al gepost is hoor, maar ik zou zo'n heel dun stroomdraadje over de schutting spannen voor een weekje,
dan weet je zeker dat al die kinderen aan bod zijn geweest met hun handjes en laten ze het wel.
Jammer dan, niet jou schuld dat ze dan vallen.
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Mijn schoonmoeder in Engeland heeft van die 'anti klim over de schutting verf die nat en plakkerig blijft' op haar muur om kids uit de tuin te houden.
Ik heb daar op gegoogled, maar Google weeteven niet zo goed wat ik bedoel :smile:
volgens mij is het gewoon pek ofzo. Zooi, maar in haar geval effectief.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Wat erg zeg, dat die ouders het niet erg vinden dat hun kinderen gewoon in andermans afgesloten tuin spelen.

Hier zou er prikdraad tegen de schutting aan geplaatst worden + een paar vervelende distelstruiken of zo'n plant die Nanna bedoelt. Gaan dreigen met wapens lijkt mij een slecht plan, dan ben je namelijk zelf strafbaar en ben jij degene die straks problemen heeft met de politie.
De ouders waarschuwen dat jullie honden het huis bewaken en verdedigen indien nodig (dus kunnen bijten) lijkt mij ook een goede optie. Laat die ouders in ieder geval geen ruimte tot weerwoord of iets dergelijks.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

smoekie schreef:tja, hoe kun je op zo'n schutting vallen. Wil je dat nou echt van me weten
Nee hoop ik
tineke schreef:Niet echt nee, maar ben wel benieuwd of je daarbij toen zo lelijk op je hoofd terecht gekomen bent :engel:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Als ik dit topic zo door lees dan ben ik zoooooooooo blij met die vijandenlijst in mijn profiel :mann:
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Allemachtig wat een ouders, als mij dit zou gebeuren kwam subiet de buks uit de kelderkast hoor :pffff:
Hier is het godezijdank niet nodig, ik heb " enge" honden, geen haar op de kleine hoofdjes hier die zulks uitvreet, wij hebben tenminste een leuk plein met speeltoestellen
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Grr hier kan ik me ook kwaad om maken.
Hier hebben wij in de voortuin een muurtje gemaakt, wat niet gemetseld is.
Lopen elke dag kinderen overheen die uit school komen :klaar:
Laatst was er dus een kindje op zo'n steen gaan staan die niet vast zat, en viel op dr snoetje.
Boze moeder aan de deur. Toen heb ik dr even mijn ongezouten mening gegegeven. :pffff:

Ik zou ook stroomdraad erop spannen hoor als ik jou was!
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

is er niet ergens een kleverig goedje net als hars van een boom dat je boven op de rand kan smeren stroop bv sambal of zo
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

twinkeltje schreef:is er niet ergens een kleverig goedje net als hars van een boom dat je boven op de rand kan smeren stroop bv sambal of zo
en dan met die handjes de traantjes uit de ogen wrijven.....wat ben jij gemeen zeg :eek:
Afbeelding
twinkeltje
moderator

ooooo ja zeker dat is dan 1 keer maar als ik al een paar keer met de ouders heb gesproken dan houd het echt op
dan kan ik best gemeen zijn
Afbeelding
twinkeltje
moderator

of met pek daarna schud ik de kussens uit dat heb ik geleerd uit zo sprookje van vroeger zoveel geweld :engel:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

twinkeltje schreef:ooooo ja zeker dat is dan 1 keer maar als ik al een paar keer met de ouders heb gesproken dan houd het echt op
dan kan ik best gemeen zijn
was een grapje hoor twink :wink: ik heb trouwens hier vandaag eens goed gekeken,maar boven die glasscherven zijn drie rijen prikkeldraad gespannen, :wink:
Afbeelding
twinkeltje
moderator

ja dat is verboden zegt men belachelijk gewoon dat je zo je privé bezitting moet verdedigen tegen je buren

en wel stom dat je nu grapje zegt ik voelde me net een echte vrouw doortrapt en gemeen eindelijk mijn vrouwelijke kant gevonden zeg je dat :jank:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

twinkeltje schreef:ja dat is verboden zegt men belachelijk gewoon dat je zo je privé bezitting moet verdedigen tegen je buren

en wel stom dat je nu grapje zegt ik voelde me net een echte vrouw doortrapt en gemeen eindelijk mijn vrouwelijke kant gevonden zeg je dat :jank:
:lief:
Afbeelding
twinkeltje
moderator

staal borstels omgedraait op de schutting die staan vast niet beschreven in de wet
Afbeelding
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

smoekie schreef:ja, kweet niet. Als jij idd al met de betreffende ouders e.e.a. besproken hebt en zij hebben hun kinderen niet dusdanig "aangesproken" en of straf in het vooruitschiet gegeven zou t mij niks kunnen bommen (bij wijze van).

Ik denk dat ik ze dan "op zou wachten" en op het moment (als het idd zo vaak gebeurd) dat ze weer beginnen met klimmen de knuppel tevoorschijn zou halen en ze dusdanig "angst" aan zou jagen dat ze het niet meer in hun kop zouden halen bij mij op de schutting te klimmen. :19:
Glasscherven bovenop je schutting metselen, dát zal ze leren.

Degene die de optie opperde om er dan maar "glas" op te zetten :piew: Dat doe je niet. Simpel.
Die mensen die dat opperen geven een goede tip. Ik zou ook alles doen om die asootjes uit mijn tuin te houden. Die mensen hebben gewoon recht op hun privicy. Zodat huneigen kindjes en honden lekker vrij rond kunnen lopen, zonder lastig te worden gevallen door die asoos.
Nee jij geeft een mooie tip zullen we zeggen, met je knuppel. Tjonge jonge. :neenee:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Hoe kun je in godsnaam óp een schutting vallen?[/quote]

tja, hoe kun je op zo'n schutting vallen. Wil je dat nou echt van me weten :smile:
Nee hoop ik[/quote]

Wel.

Jij sprong zeker met een videorecorder onder je arm uit een slaapkamerraam, he?

Of met een juwelenkistje?[/quote]

Nee klom gewoon (stom,stom) mijn raam uit en wilde langs het "riggeltje" (of hoe je dat ook zegt/schrijft) en daarna via het dak van de (onze) kennel de tuin van de buuf in maar bleef hangen (waaraan weet ik niet) en viel dus gewoon op op haar schutting. Haar schutting bestond dus gewoon uit een muur met daarbovenop stukken kapotgeslagen glasscherven. :roll: :jank: (en dat dus tot 2x toe)[/quote]

Is een ezel dan slimmer dan jij, want een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

aaaaaah zat t vinkje zich te vervelen :smile:

geeft niks hoor :J:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

twinkeltje schreef:staal borstels omgedraait op de schutting die staan vast niet beschreven in de wet
:smile: Jaaaa, dat is ook een goed idee! :smile1: Dat valt onder "kunst" :pffff:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Moet je niet toevallig de schutting schoonmaken met water als ze er op zitten?

:mrgreen: :mrgreen:

Maar wel waardeloos zeg.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik heb niet gekeken of er prikkeldraad mocht gespannen... ik heb het gewoon gedaan, en de meeste buren in de flat en omwonenden zeiden Goed zo :ok:
Omwonenden hadden de kinderen al vaker aangesproken dat ze niet in mijn tuin moesten komen en konden een grote bek terug krijgen, ouders van de kinderen zeiden er niets van en ik ben overdag niet thuis..
Mijn tuin ligt wat dieper dan straat niveau en ze konden vanaf het muurtje zo de tuin in en uitklimmen, ook het muurtje werd gebruikt als hangplek en voetbalplek.. lekker tegen de muur van de flat ketsen, tig keer een bal in mijn tuin als ik thuis was en lekker zat te eten als ballenmeid aan de gang.. :tong:
Toen ik hoorde dat ze ook nog de aardbeien uit mijn tuin aan het jatten waren was ik het zat en heb ik dus boven dat muurtje aan de kant van mijn tuin 3 rijtjes prikkeldraad gespannen.. nooit meer last gehad, en ook geen boze gezichten of mensen die vonden dat ik kinderachtig was.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Een luchtbuks vanuit je keukenraam. Net als op de kermis :ok:.
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Buurtkinderen hier hebben het ook 1 keer gedaan. IK heb ze een flink litteken van een hondenbeet op mijn been laten zien en een verhaal vertelt over een schutting, hond en een huisarts die de ontsteking er zonder verdoving uit moest snijden. Dat dat wel kon gebeuren als je dingen deed die niet mochten. Kindertjes hebben het daarna nooit meer gedaan. :mrgreen: Het enige wat gelogen was aan het verhaal, was het stuk dat ik over een schutting was geklommen. Maar het werkte wel.
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Flink wat hondepoep op de rand van de schutting smeren! En een rand nare prikstruiken planten.
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

christo schreef:Nu het lekker warm weer is, zou ik even de tuinstoelen pakken. Vervolgens draag je die doodleuk naar de voortuin van je buren. Klapt ze uit, biertje erbij, en lekker samen keuvelen.
:smile: :ok:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Dit is gewoon heel erg asociaal en ik zou ook zeker een hartig woordje met de ouders van de kinderen spreken.En als dat niet werkt op een of andere manier dan zou ik het aankaarten bij de wijkagent of zo.
Zijn ze helemaal betoeterd :devil:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

In nederland staat de wet altijd aan de verkeerde kant.
Glasscherven inmetselen mag niet.
Wat zijn de voorwaarden?

Voor een erfafscheiding is geen wettelijk voorgeschreven vorm. Wel kan in zijn algemeenheid uit de wet worden afgeleid dat een erfafscheiding veilig moet zijn en dat er dus sprake moet zijn van een degelijke constructie. Zo moet een schutting bijvoorbeeld goed in de grond verankerd zijn zodat hij niet kan omwaaien. Het is niet toegestaan een erfafscheiding zo uit te voeren dat mensen of dieren letsel kunnen oplopen indien zij de erfafscheiding aangeraken. Het inmetselen van glasscherven in een muur om ongewenste bezoekers te weren is dus niet toegestaan.

https://www.heusden.nl/popup.aspx?conte ... type=print" onclick="window.open(this.href);return false;

Femia schreef:Flink wat hondepoep op de rand van de schutting smeren! En een rand nare prikstruiken planten.
Dit is een hele vindingrijke oplossing!
Die hondenpoep houdt ze geheid weg! En er is geen wet die daar tegen op kan.

Het valt me trouwens op dat niemand hier het over de aangetaste privacy heeft als anderen zomaar je tuin indringen. Ik dacht dat mensen daar altijd zoveel waarde aan hechtten, zoveel zelfs dat men er veiligheid voor op zou willen offeren.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

iones schreef:In nederland staat de wet altijd aan de verkeerde kant.
Glasscherven inmetselen mag niet.
Wat zijn de voorwaarden?

Voor een erfafscheiding is geen wettelijk voorgeschreven vorm. Wel kan in zijn algemeenheid uit de wet worden afgeleid dat een erfafscheiding veilig moet zijn en dat er dus sprake moet zijn van een degelijke constructie. Zo moet een schutting bijvoorbeeld goed in de grond verankerd zijn zodat hij niet kan omwaaien. Het is niet toegestaan een erfafscheiding zo uit te voeren dat mensen of dieren letsel kunnen oplopen indien zij de erfafscheiding aangeraken. Het inmetselen van glasscherven in een muur om ongewenste bezoekers te weren is dus niet toegestaan.

https://www.heusden.nl/popup.aspx?conte ... type=print" onclick="window.open(this.href);return false;
Schrikdraad mag dan wel, als ik het zo lees. Daar krijg je hooguit een tik van, geen letsel.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”