Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het roer om

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Het roer om

Ongelezen bericht door Budkes »

Smoekie ik snap niet waarom je maar steeds door blijft denderen over het feit dat die exclusieve Labradoodle de enige hond is die allergische mensen aan kunnen schaffen, want dat is namelijk gewoon absoluut niet waar.
Al ben je zo allergisch als een deur, dan nog kun je net zo goed (of net zo slecht) uit de voeten met een doodgewone poedel, een portugese of spaanse waterhond of tal van andere rassen.

Ik vind het verwerpelijk dat deze mensen vol trots op hun site schrijven dat hun teefje net op tijd arriveert om een nestje te werpen, het arme ding, drachtig de wereld over worden gestuurd om dan in een volkomen vreemde omgeving een nest op de wereld te zetten.

Ik vind het misdadig dat je puppies van 7 weken zonder reden een operatie laat ondergaan en dan ook nog een operatie waardoor je ze de rest van hun leven met een verstoorde hormoonhuishouding opzadelt.

En om het feest dan compleet te maken gaan ze ook nog eens fokken met een bange teef, wat heel grappig wordt gebracht trouwens, in de trant van ja Jolie was heel angstig maar we hebben haar nu van alles bijgeleerd zodat ze heel gelukkig in de vrije ruimte kan lopen en oh ja haar moederschap was ook geen doorslaand succes, maar ondertussen is ze er aan gewend. Tsja ze zal wel moeten.

En ik heb nu nog steeds niet begrepen waar de hoge prijzen voor zo'n kruising, als daar is de Labradoodle, vandaan moet komen, voorzover ik kan nagaan doen de Klarenbeeks aan geen enkel gezondheidsonderzoek voordat de meute gedekt wordt. Iets wat door goede serieuze fokkers van bv. de anti-allergene poedels ( en die zijn er ook al in verschillende maten :lol1: ), spaanse en portugese waterhonden wel gebeurd. En goh hoe idioot, die hondjes zijn toch stukken goedkoper.
Gr. Aniek

Afbeelding
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Ik snap helemaal niks van het naar de fokker terug brengen als je teefje drachtig is. Dat dat teefje daar moet bevallen. Daar krijg ik een hele nare smaak van in mijn bek.
Toen mijn teefje drachtig was wilde ze alleen maar 1 ding : onder het bed slapen, aan mijn kant. Dus onder mij. Toen ze dikker werd heb ik het bed op klossen gezet, anders paste ze er niet meer onder. Ik moet er toch niet aan denken dat ik dan mijn drachtige teefje naar de fokker terug zou moeten brengen omdat dat in het contract staat.
Echt niet. Nooit.
Dat vind ik de ellende van honden op fokkersvoorwaarden plaatsen.
Mensen krijgen gratis een hond, en de hond moet verplicht gedekt worden, en gaat terug naar de fokker om te bevallen. Dat slaat toch nergens op ? Dat vind ik pas broodfok.
Geen zin of geen ruimte om nog een teef aan te houden, dus we geven haar gratis weg, maar wel met de verplichting dat ze nestjes moet krijgen en dat de teef dan terug komt rond de tijd dat ze moet bevallen. Brengt lekker geld op en je hoeft die teef niet te huisvesten, want die gaat weer terug naar het huis waar ze op fokkersvoorwaarden geplaatst is.
Tot de volgende loopsheid, dan moet het teefje weer gedekt worden en weer naar de fokker voor de volgende bevalling.
Een hond hoort thuis te zijn in haar vertrouwde omgeving als ze drachtig is. Haar vertrouwde huis, Die ga je niet verkassen.

Ik heb contracten gezien hoor: na drie nestjes is de hond je eigendom. Ja , logisch, met een Engelse Bulldog mag je niet meer dan drie nestjes fokken volgens de rasvereniging.
En ik ken mensen met zoveel spijt dat ze een Engelse bull gratis gekregen hebben op fokkersvoorwaarden. Ze moest gedekt worden van de fokker, stond in het contract.
Maar ze wilden het niet, omdat ze haar niet die 2 maanden kwijt wilden.
Is een heel gelazer geweest.

Edit : ze wilden haar alsnog kopen van de fokker om van de fokverplichting in het contract af te komen.
Ik zal de prijs niet noemen, maar die was dus wel 5 maal hoger dan de prijs van een pup.
Leuk he, op fokkersvoorwaarden een pup plaatsen, gaat helemaal niet over geld hoor, ben je gek.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

LongFields schreef: Even een kleine correctie voor alle duidelijkheid.
Het gaat bij deze kruisingen NIET om INTERvariëteitskruisingen, maar om VARIËTEITSkruisingen.
Sorry, had een slechte dag gisteren :oohja:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ik geloof dat je gebonden bent aan de regels van die doodle fukker in Australie qua prijs en castreren en fokbeleid.

Net zo goed dat onderling hier bij NL fokkers een ongeschreven regel is met de prijs van pups/dekkingen en dergelijk..
Net als dat er al geschreven is dat als je als fokker onder de gemiddelde prijs gaat zitten je niet serieus genomen word door publiek en collega fokkers.
En je er dus een beetje uitligt.
Heel vaak is het ook een advies prijs die van de club zelf uitgaat.
Je kunt wel alles bij de induviduele fokker neerleggen maar het is het hele plaatje in onderlinge structuur wat zo gegroeid is binnen een ras.
En er is toch niets mis mee als je van een nest iets overhoud wat heel vaak weer in de aanschaf van honden gerelateerde spullen word gestoken en in de honden zelf.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Toeter schreef:
Grafbek schreef schreef:
Lezen is niet jouw beste vak he? :roll: Ik zeg niet dat je Portia de 1e loopsheid hebt laten dekken. Dat maak jij er hier nu zelf van. Ik zeg alleen maar dat jijzelf vertelde (in fokken met honden) dat Portia voor de 1e x loops werd in febr. 2008 en dat ze in Nov. 2009 al haar 2e nestje neerlegde (eveneens fokken met honden) dus tja, kan aan mij liggen hoor, zal misschien wel binnen de "regels" zijn. Maar goed/verantwoord kan ik het op geen enkele mogelijke manier vinden. Punt.
Het zal me aan mijn reet roesten of jij het wel/niet verantwoord vind. Jij bent zo wereldvreemd en vind wel meer dingen raar , wat voor de gemiddelde Nederlander doodnormaal en aanvaardbaar is.
Het is allemaal binnen de regels gegaan . Punt!
Dat hoeft jou ook verder niet aan je reet te roesten of ik het wel of niet verantwoord vind hoor. Dat iets net "binnen" regels is gegaan wil nog niet zeggen dat iets goed/verantwoord is. Als ik lees dat ze in februari 2008 voor de 1ex loops is geworden
en in november 2009 haar 2e nestje al heeft gegeven, ja sorry, laat dat dan maar zo wereldvreemd zijn dat vind ik inderdaad raar ja. Zeker als ze ook nog eens met een kz geholpen is heb ik zelf zoiets dat je zo'n beestje als je er al een 2e of 3ex meer zou willen fokken wel wat "rust" zou mogen geven. Nou "rust" heeft ze in mijn ogen niet gehad, en ja, zoals je al zei. Dan ben ik idd wereldvreemd en vind ik dat niet verantwoord. Maar goed. Daarover verschillen wij dus van mening wat wel en wat niet verantwoord is. Je zou de 1e zijn die van zichzelf zou zeggen niet "verantwoord" bezig te zijn dus wat dat betreft snap ik het ook wel hoor. :ok:
Toeter schreef:
Grafbek schreef schreef:Kun je wel weer je "grote muil" open trekken nu ik toch een gevoelige snaar heb geraakt door te zeggen dat ik mijn grafbek moet houden. Het zal mij aan mijn bips oxideren wat het jou allemaal gekost heeft. Net zo min als dat het jou aan die vette reet van je oxideerd wat het een doodle fukker gekost heeft aan import, gezondheidsonderzoeken, inentingen etc etc. Enige verschil met die pups van jou en die van hen (behalve dat hij volgens mij nog meer kwijt is aan uitgaves-onderzoeken) is dat hij (zij) er nog geen stamboom bijkrijgen. Nou ja en die stambomen zijn de kosten ook niet wel. Wat maakt die van jou ( ik zie het nog steeds niet) behalve de "shows" (is voor stamboom en extra) Medische kosten (heeft iedereen als ie pech heeft) , stambomen (kosten niet zoveel) Gezondheidstesten ( bij de meeste) dat ze zoveel op moeten brengen.
Whahhaha , een doodlefokker maakt meer kosten? Laat me niet lachen zeg! De enige kosten die zij hebben is het importeren van een duur fokteefje/reutje/koppel en de kosten voor de heup/ED en oogonderzoek maar dat geld hebben ze er na 1 nestje zo weer uit. Over het algemeen krijgen die teven grote nesten èn zijn zo slim om alle pups te laten castreren, zodat alleen een select groepje met die honden kan fokken. Want zodra ze die pups ongecastreerd gaan verkopen , kan ook het " gewone volk " er een nestje mee doen . Uiteindelijk moeten ze die prijzen omlaag gooien omdat ze anders hun pups niet aan de straatstenen kwijt raken.
Want zeg nou zelf , wie wil er nou 1800 voor een kruisingpup betalen ,waarvan je in elke stad wel een fokker kunt vinden?!

In een ander topic loop je notabe een fokker af te branden omdat die iets meer dan 200 voor een herplaatser vraagt. Maar het is wel okè als een doodlefokker 1800 voor een gecastreerde pup vraagt?
Ik zou dus bijna gaan denken dat je aan een dubbele persoonlijkheid lijd.
Als je de doodlefokker in kwestie gelezen had, zou je zelf hebben kunnen zien dat voor hij "begon" genoeg kosten heeft gemaakt vooraleer die stap daadwerkelijk te nemen. En wat maakt de reden waarom iemand begint toch uit. De 1 doet omdat hij/zij het leuk vind. De ander omdat ze doordat ze zelf met allergie te maken hebben gehad getriggerd worden en wil je het goed doen kost dat tijd en de tijd heeft hij genomen door te stoppen met werken zodat hij zich volledig op het fokken kon richten. Maak je daar toch niet zo druk over zeg.Behalve de aanschaf van een fokteef/reu (6000 . 10.000) maken zij zoals ik al zei wat onderzoeken betreft meer dan genoeg kosten om tot de prijs van pakweg 1850 te komen. Jouw ras doet daar niet voor onder. En dat snap ik gewoon niet. Maakt me verder niet zo heel veel uit wat een ras kost hoor. Ik mag er daarentegen wel mijn vraagtekens bij zetten. Zeker als een fokker als jij een ander die net zo veel voor zijn "produkt" vraagt gaat zitten afbranden. Dan vind ik gewoon dat jij daarin geen recht van spreke hebt. En dat in 1e plaats simpelweg om het feit dat "jouw" ras dus net zo "duur" kost. :19:

Ondanks dat ik tegen castreren ben op zo'n vroege leeftijd kan ik me het wel degelijk voorstellen. Hoeveel fukkers doen maar wat. Ik snap wel dat zij er niet op zitten te wachten dat een of andere randdebiel die zich doodlefukker wil noemen het ras vernaggeld hoor. Ik zeg je dat ze die prijzen niet naar beneden hoeven te gooien omdat niet iedere "fukker" zich bij de ALFE kan aansluiten. Daarvoor hanteren zij een veel te streng beleid. Strenger dan menig rasvereniging. En als je een "echte" doodle wilt en niet zomaar 2 klakkeloos op elkaar gegooide honden kom je daar op uit.Doe je dat niet, en haal je em bij een willekeurige fukker tja, dan moet je net als bij een "broodfokker" ook niet zeuren als het produkt niet aan je verwachtingen voldoet of wat dan ook. Daar betekend het ook garantie tot de voordeur. Dit in tegenstelling tot de bij de ALFE aangesloten fokkers.

Toeter schreef:
Grafbek schreef schreef:Je kunt dus mijn inziens "lullen" wat je wilt. Of je bent bij geen enkele nederlandse rasvereniging aangesloten ( ik vermoed duitse, maar dat lees ik dan wel van je) en verkoopt je pups onder de "advies" prijs (jij zegt 1200 bij mona) dat zal dan wel. Neemt niet weg dat je met honden fokt die nou niet bepaald bekend staan om hun "gezondheid" en dat je er aardig op verdiend hebt. Maakt mij niet uit hoor. Maar kots een ander niet uit zeg. Dat kan ik gewoon niet zo goed snappen. Maar dat had ik je al uitgelegd en dat snap je nog steeds niet.

Blijf ik nog steeds benieuwd aan de hand waavan de prijs van een boston (behalve de keizersnede 9 vd 10x) gebasseerd is. En of je bij een Ned. of een Duitse Rasvereniging aangesloten bent. (ik denk het laatste) maakt niet uit. Wat aan hen bepaalt de prijs?
Ach, natuurlijk, dat is het. :oohja: Als fokker/eigenaar van platsnuiten mag je vooral niet je mening geven over broodfok. Want het houden en/of fokken van platsnuiten staat gelijk aan broodfok. :piew: Dat alle rassen aan rasspecifieke afwijkingen lijden, dat wordt gemakshalve vergeten. :roll:
Voordat je de boel weer gaat lopen verdraaien ;Ik ben bij de nederlandse en de Duitse rasvereniging aangesloten.

L.
Jawel hoor, jij en iedereen mag van mij zijn/haar mening geven over broodfokkers. Of je nou wel of geen eigenaar/fokker van platsnuiten bent. Ik zeg ook niet dat het houden en of fokken van platsnuiten gelijk staat aan broodfok die eer komt een ander toe. Dat heb je mij nergens zien schrijven. Ik ben alleen van mening in hoeverre je je een "goede en verantwoorde fokker" kunt noemen als je met een ras met dergelijke gezondheidsproblemen door blijft fukken. Zoals het met veel rassen is gegaan kunnen de fokkers van kortsnuiten ook zelf opstaan en weer terugfokken naar hoe ze ooit waren. Maar ja. Als je dat al zou doen als fukker krijgt je produkt nergens meer een kwalificatie en laat dat nou toch echt wel belangrijk zijn. Dus wat doet men. Gewoon door blijven fokken zodat de keurmeester weer "tevreden" is :oeps:

Toeter schreef:Voordat je de boel weer gaat lopen verdraaien ;Ik ben bij de nederlandse en de Duitse rasvereniging aangesloten.
Dat vermoeden had ik al :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

smoekie schreef:
Toeter schreef:
Grafbek schreef schreef:
Lezen is niet jouw beste vak he? :roll: Ik zeg niet dat je Portia de 1e loopsheid hebt laten dekken. Dat maak jij er hier nu zelf van. Ik zeg alleen maar dat jijzelf vertelde (in fokken met honden) dat Portia voor de 1e x loops werd in febr. 2008 en dat ze in Nov. 2009 al haar 2e nestje neerlegde (eveneens fokken met honden) dus tja, kan aan mij liggen hoor, zal misschien wel binnen de "regels" zijn. Maar goed/verantwoord kan ik het op geen enkele mogelijke manier vinden. Punt.
Het zal me aan mijn reet roesten of jij het wel/niet verantwoord vind. Jij bent zo wereldvreemd en vind wel meer dingen raar , wat voor de gemiddelde Nederlander doodnormaal en aanvaardbaar is.
Het is allemaal binnen de regels gegaan . Punt!
Dat hoeft jou ook verder niet aan je reet te roesten of ik het wel of niet verantwoord vind hoor. Dat iets net "binnen" regels is gegaan wil nog niet zeggen dat iets goed/verantwoord is. Als ik lees dat ze in februari 2008 voor de 1ex loops is geworden
en in november 2009 haar 2e nestje al heeft gegeven, ja sorry, laat dat dan maar zo wereldvreemd zijn dat vind ik inderdaad raar ja. Zeker als ze ook nog eens met een kz geholpen is heb ik zelf zoiets dat je zo'n beestje als je er al een 2e of 3ex meer zou willen fokken wel wat "rust" zou mogen geven. Nou "rust" heeft ze in mijn ogen niet gehad, en ja, zoals je al zei. Dan ben ik idd wereldvreemd en vind ik dat niet verantwoord. Maar goed. Daarover verschillen wij dus van mening wat wel en wat niet verantwoord is. Je zou de 1e zijn die van zichzelf zou zeggen niet "verantwoord" bezig te zijn dus wat dat betreft snap ik het ook wel hoor. :ok:
Toeter schreef:
Grafbek schreef schreef:Kun je wel weer je "grote muil" open trekken nu ik toch een gevoelige snaar heb geraakt door te zeggen dat ik mijn grafbek moet houden. Het zal mij aan mijn bips oxideren wat het jou allemaal gekost heeft. Net zo min als dat het jou aan die vette reet van je oxideerd wat het een doodle fukker gekost heeft aan import, gezondheidsonderzoeken, inentingen etc etc. Enige verschil met die pups van jou en die van hen (behalve dat hij volgens mij nog meer kwijt is aan uitgaves-onderzoeken) is dat hij (zij) er nog geen stamboom bijkrijgen. Nou ja en die stambomen zijn de kosten ook niet wel. Wat maakt die van jou ( ik zie het nog steeds niet) behalve de "shows" (is voor stamboom en extra) Medische kosten (heeft iedereen als ie pech heeft) , stambomen (kosten niet zoveel) Gezondheidstesten ( bij de meeste) dat ze zoveel op moeten brengen.
Whahhaha , een doodlefokker maakt meer kosten? Laat me niet lachen zeg! De enige kosten die zij hebben is het importeren van een duur fokteefje/reutje/koppel en de kosten voor de heup/ED en oogonderzoek maar dat geld hebben ze er na 1 nestje zo weer uit. Over het algemeen krijgen die teven grote nesten èn zijn zo slim om alle pups te laten castreren, zodat alleen een select groepje met die honden kan fokken. Want zodra ze die pups ongecastreerd gaan verkopen , kan ook het " gewone volk " er een nestje mee doen . Uiteindelijk moeten ze die prijzen omlaag gooien omdat ze anders hun pups niet aan de straatstenen kwijt raken.
Want zeg nou zelf , wie wil er nou 1800 voor een kruisingpup betalen ,waarvan je in elke stad wel een fokker kunt vinden?!

In een ander topic loop je notabe een fokker af te branden omdat die iets meer dan 200 voor een herplaatser vraagt. Maar het is wel okè als een doodlefokker 1800 voor een gecastreerde pup vraagt?
Ik zou dus bijna gaan denken dat je aan een dubbele persoonlijkheid lijd.
Als je de doodlefokker in kwestie gelezen had, zou je zelf hebben kunnen zien dat voor hij "begon" genoeg kosten heeft gemaakt vooraleer die stap daadwerkelijk te nemen. En wat maakt de reden waarom iemand begint toch uit. De 1 doet omdat hij/zij het leuk vind. De ander omdat ze doordat ze zelf met allergie te maken hebben gehad getriggerd worden en wil je het goed doen kost dat tijd en de tijd heeft hij genomen door te stoppen met werken zodat hij zich volledig op het fokken kon richten. Maak je daar toch niet zo druk over zeg.Behalve de aanschaf van een fokteef/reu (6000 . 10.000) maken zij zoals ik al zei wat onderzoeken betreft meer dan genoeg kosten om tot de prijs van pakweg 1850 te komen. Jouw ras doet daar niet voor onder. En dat snap ik gewoon niet. Maakt me verder niet zo heel veel uit wat een ras kost hoor. Ik mag er daarentegen wel mijn vraagtekens bij zetten. Zeker als een fokker als jij een ander die net zo veel voor zijn "produkt" vraagt gaat zitten afbranden. Dan vind ik gewoon dat jij daarin geen recht van spreke hebt. En dat in 1e plaats simpelweg om het feit dat "jouw" ras dus net zo "duur" kost. :19:

Ondanks dat ik tegen castreren ben op zo'n vroege leeftijd kan ik me het wel degelijk voorstellen. Hoeveel fukkers doen maar wat. Ik snap wel dat zij er niet op zitten te wachten dat een of andere randdebiel die zich doodlefukker wil noemen het ras vernaggeld hoor. Ik zeg je dat ze die prijzen niet naar beneden hoeven te gooien omdat niet iedere "fukker" zich bij de ALFE kan aansluiten. Daarvoor hanteren zij een veel te streng beleid. Strenger dan menig rasvereniging. En als je een "echte" doodle wilt en niet zomaar 2 klakkeloos op elkaar gegooide honden kom je daar op uit.Doe je dat niet, en haal je em bij een willekeurige fukker tja, dan moet je net als bij een "broodfokker" ook niet zeuren als het produkt niet aan je verwachtingen voldoet of wat dan ook. Daar betekend het ook garantie tot de voordeur. Dit in tegenstelling tot de bij de ALFE aangesloten fokkers.

Toeter schreef:
Grafbek schreef schreef:Je kunt dus mijn inziens "lullen" wat je wilt. Of je bent bij geen enkele nederlandse rasvereniging aangesloten ( ik vermoed duitse, maar dat lees ik dan wel van je) en verkoopt je pups onder de "advies" prijs (jij zegt 1200 bij mona) dat zal dan wel. Neemt niet weg dat je met honden fokt die nou niet bepaald bekend staan om hun "gezondheid" en dat je er aardig op verdiend hebt. Maakt mij niet uit hoor. Maar kots een ander niet uit zeg. Dat kan ik gewoon niet zo goed snappen. Maar dat had ik je al uitgelegd en dat snap je nog steeds niet.

Blijf ik nog steeds benieuwd aan de hand waavan de prijs van een boston (behalve de keizersnede 9 vd 10x) gebasseerd is. En of je bij een Ned. of een Duitse Rasvereniging aangesloten bent. (ik denk het laatste) maakt niet uit. Wat aan hen bepaalt de prijs?
Ach, natuurlijk, dat is het. :oohja: Als fokker/eigenaar van platsnuiten mag je vooral niet je mening geven over broodfok. Want het houden en/of fokken van platsnuiten staat gelijk aan broodfok. :piew: Dat alle rassen aan rasspecifieke afwijkingen lijden, dat wordt gemakshalve vergeten. :roll:
Voordat je de boel weer gaat lopen verdraaien ;Ik ben bij de nederlandse en de Duitse rasvereniging aangesloten.

L.
Jawel hoor, jij en iedereen mag van mij zijn/haar mening geven over broodfokkers. Of je nou wel of geen eigenaar/fokker van platsnuiten bent. Ik zeg ook niet dat het houden en of fokken van platsnuiten gelijk staat aan broodfok die eer komt een ander toe. Dat heb je mij nergens zien schrijven. Ik ben alleen van mening in hoeverre je je een "goede en verantwoorde fokker" kunt noemen als je met een ras met dergelijke gezondheidsproblemen door blijft fukken. Zoals het met veel rassen is gegaan kunnen de fokkers van kortsnuiten ook zelf opstaan en weer terugfokken naar hoe ze ooit waren. Maar ja. Als je dat al zou doen als fukker krijgt je produkt nergens meer een kwalificatie en laat dat nou toch echt wel belangrijk zijn. Dus wat doet men. Gewoon door blijven fokken zodat de keurmeester weer "tevreden" is :oeps:

Toeter schreef:Voordat je de boel weer gaat lopen verdraaien ;Ik ben bij de nederlandse en de Duitse rasvereniging aangesloten.
Dat vermoeden had ik al :F:
Angezien jij nogal wat commentaar hebt op sommige hun manier van fokken vertel eens Smoek ,hoe deed jouw fokker het ,want gezien je ''kennis '' zo te lezen zal je wel na grondig onderzoek bij de beste fokker van Nederland zijn uitgekomen.
Je hebt je om te beginnen uiteraard grondig verdiept in zijn lijnen en ook de nodige vragen gesteld ,hoeveelste nest het voor haar was en hoeveel tijd er tussen de nesten zat indien er al eerdere nesten waren geweest :roll:
smoekie
Zeer actief

Toeter schreef:Wat een onzin. Ik weet dat de prijzen per dierenarts en regio? verschillen (bij mijn da betaal je 200 voor het castreren van een teef en ongeveer 100 bij een reu ) , dat is dus geen excuus om die pups voor zo veel geld te verkopen.

Je moet als fokker selectief te werk gaan . Zo kun je grotendeels voorkomen dat door jou gefokte pups in verkeerde handen terecht komen.
Helemaal uitsluiten lukt niet maar je kunt niet meer als je best doen.
Daarbij , zou ik het als koper behoorlijk beledigend vinden als een fokker zo weinig vertrouwen in mij heeft dat ik de pup alleen gecastreerd mee krijg. Sterker nog, waarom zou ik 1800 voor een pup neertellen van een fokker die mij klaarblijkelijk niet vertrouwd? :19:

L.[/quote

Wat is het excuus van de boston fokker dan dat zij zoveel geld voor een boston pup vragen? Daar ben ik namelijk nog steeds benieuwd naar.

JIj kunt je beledigd voelen dat een fokker zo weinig vertrouwen in de mens heeft dat hij zijn/haar pups alleen maar gecastreerd verkoopt. Maar behalve dat dat de "regels" om op die manier te voorkomen dat hun "ras" vernaggeld wordt denk ik eerder dat ze daar nog gelijk in hebben ook. Je kunt er de donder op zeggen dat als dat niet zou gebeuren en ze het van "vertrouwen" in de pupkoper moeten hebben de pupkoper daar maling aan heeft en gedreven door "geld" toch maar wat aan gaat rommelen met een pup die zorgvuldig gefokt is.

quote="*Ellen*"]En nou ben ik het zat. Waarom zou een fokker niks mogen verdienen aan de pups ?
Waarom is het een schande om van fokken je broodwinning te maken ?
Ik heb toch heel wat hierover gelezen maar ik blijf bij mijn standpunt :
Een goede fokker die al het mogelijke in het werk stelt om een mooi gezond stel pups op de wereld te helpen en daar zijn dagelijks brood mee verdient, daar vind ik niks fout aan.
Wat is het toch, dat zoveel mensen vinden dat fokken een hobby moet zijn waar je niks aan mag verdienen??
Goed fokken, met liefde en alle aandacht voor je fokkerij, waarbij de dieren voorop staan - en dan heb ik het dus niet over 2 nesten per jaar per teef- kost heel veel tijd en aandacht.
En als je de keus als fokker maakt om alle aandacht aan je teefjes en pups te geven en daardoor niet buitenshuis kan werken, dan vind ik het logisch dat je arbeidsloon doorrekent in de pupprijs.
Het lijkt me sterk dat iemand met maar 2 nesten per jaar zijn brood kan verdienen.
Dus hoeveel nesten moet iemand per jaar fokken om van zijn onderhoud te kunnen voorzien?
3,4...5..6 nesten ??
Mijn mening mag een fokker heus wat aan een nest overhouden.
Waar ik fel op tegen ben zijn grootschalige fokkers , waarvan de honden grotendeels in kennels leven en er bijna elke maand een nest geboren wordt .
Je maakt mij namelijk niet wijs dat al die honden de aandacht krijgen die ze nodig hebben , laat staan dat zo`n fokker de tijd heeft om die pups goed te socialiseren.
De meeste mensen hebben naast het fokken van honden ook nog een gezin namelijk . :19:

L.[/quote]

Nou ja dat weet ik nog zo net niet. Als je rekent dat er bij jou bijvoorbeeld in 1 jaar tijd gerekend vanaf dec 2008 tot nov 2009 12 pups zijn geboren x 1500 - 2000 euro. (Ok pups van mona meen ik me te herinneren dat je dat hier vertelde
verkocht je voor 1200) laten we de "gemiddelde prijs op 1400 zetten (Dacht niet dat je de pups van Portia ook voor 1200 verkocht had) Maar goed, jij zit klaarblijkelijk ver onder de "standaard" gehanteerde prijzen. Dus maken we er voor het gemak 12x € 1400 ,- van. Dat is € 16.800,- Trek daar de kosten van de KZ af en de andere onkosten dan houd je toch een bedrag over waar menig gezin een heel jaar van moet leven. Dus ja, gerekend puur alleen ff naar de pups van jou kun je daar idd van leven.

De 1e 6 voor dit jaar zijn al geboren en is het afwachten wat het geplande nestje in de zomer gaat doen. Misschien aan het eind van het jaar nog een nestje? Zit je als je "geluk" hebt toch weer op een extra inkomen waar zoals ik al zei menig gezin een heel jaar voor moet leven :wink:

En dat maakt me verder helemaal niet uit hoor. Sommige rassen zijn nou eenmaal duurder. Hoe men soms aan die achterlijk hoge prijzen komt mag joost weten. Maar doe je (algemeen gesproken) niet beter voor dan een andere fokker die ook hoge prijzen hanteert (met reden). Leven en laten leven zou ik dan eerder zeggen.

Edit:
tineke schreef:Angezien jij nogal wat commentaar hebt op sommige hun manier van fokken vertel eens Smoek ,hoe deed jouw fokker het ,want gezien je ''kennis '' zo te lezen zal je wel na grondig onderzoek bij de beste fokker van Nederland zijn uitgekomen.
Je hebt je om te beginnen uiteraard grondig verdiept in zijn lijnen en ook de nodige vragen gesteld ,hoeveelste nest het voor haar was en hoeveel tijd er tussen de nesten zat indien er al eerdere nesten waren geweest :roll:
Nope. Geen onderzoek niks. Bij een huis tuin en keuken fokker die 1x in de zoveel tijd eens een nestje had. Gewoon bij hen thuis. Geen "massa" produktie niks. Lijnen? Zou het niet weten.

Maarre houd dat dan in dat ik mijn mening niet zou mogen geven? Lijkt mij van niet. Hoe je het ook went of keert. Ten eerste ben ik gewoon geen voorstander van fokken met een ras als dit.En ten 2e als je dan al fokt met een ras als dit moet je niet zeuren als er iemand kritiek heeft op de wijze waarop je fokt als je zoals ik al eerder zei in 1 jaar tijd je teef 2x een nestje ter wereld laat brengen (nota bene met KZ) Ander zou ik dat dan nog vinden als er langere tijd tussen zou hebben gezeten. Maar goed. Ik ben geen fukker. Ik mag daar geen kritiek over uiten. Tis allemaal "netjes binnen de regels" dus wat lult De Smoek toch ook. :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
tineke

smoekie schreef:
Toeter schreef:Wat een onzin. Ik weet dat de prijzen per dierenarts en regio? verschillen (bij mijn da betaal je 200 voor het castreren van een teef en ongeveer 100 bij een reu ) , dat is dus geen excuus om die pups voor zo veel geld te verkopen.

Je moet als fokker selectief te werk gaan . Zo kun je grotendeels voorkomen dat door jou gefokte pups in verkeerde handen terecht komen.
Helemaal uitsluiten lukt niet maar je kunt niet meer als je best doen.
Daarbij , zou ik het als koper behoorlijk beledigend vinden als een fokker zo weinig vertrouwen in mij heeft dat ik de pup alleen gecastreerd mee krijg. Sterker nog, waarom zou ik 1800 voor een pup neertellen van een fokker die mij klaarblijkelijk niet vertrouwd? :19:

L.[/quote

Wat is het excuus van de boston fokker dan dat zij zoveel geld voor een boston pup vragen? Daar ben ik namelijk nog steeds benieuwd naar.

JIj kunt je beledigd voelen dat een fokker zo weinig vertrouwen in de mens heeft dat hij zijn/haar pups alleen maar gecastreerd verkoopt. Maar behalve dat dat de "regels" om op die manier te voorkomen dat hun "ras" vernaggeld wordt denk ik eerder dat ze daar nog gelijk in hebben ook. Je kunt er de donder op zeggen dat als dat niet zou gebeuren en ze het van "vertrouwen" in de pupkoper moeten hebben de pupkoper daar maling aan heeft en gedreven door "geld" toch maar wat aan gaat rommelen met een pup die zorgvuldig gefokt is.

quote="*Ellen*"]En nou ben ik het zat. Waarom zou een fokker niks mogen verdienen aan de pups ?
Waarom is het een schande om van fokken je broodwinning te maken ?
Ik heb toch heel wat hierover gelezen maar ik blijf bij mijn standpunt :
Een goede fokker die al het mogelijke in het werk stelt om een mooi gezond stel pups op de wereld te helpen en daar zijn dagelijks brood mee verdient, daar vind ik niks fout aan.
Wat is het toch, dat zoveel mensen vinden dat fokken een hobby moet zijn waar je niks aan mag verdienen??
Goed fokken, met liefde en alle aandacht voor je fokkerij, waarbij de dieren voorop staan - en dan heb ik het dus niet over 2 nesten per jaar per teef- kost heel veel tijd en aandacht.
En als je de keus als fokker maakt om alle aandacht aan je teefjes en pups te geven en daardoor niet buitenshuis kan werken, dan vind ik het logisch dat je arbeidsloon doorrekent in de pupprijs.
Het lijkt me sterk dat iemand met maar 2 nesten per jaar zijn brood kan verdienen.
Dus hoeveel nesten moet iemand per jaar fokken om van zijn onderhoud te kunnen voorzien?
3,4...5..6 nesten ??
Mijn mening mag een fokker heus wat aan een nest overhouden.
Waar ik fel op tegen ben zijn grootschalige fokkers , waarvan de honden grotendeels in kennels leven en er bijna elke maand een nest geboren wordt .
Je maakt mij namelijk niet wijs dat al die honden de aandacht krijgen die ze nodig hebben , laat staan dat zo`n fokker de tijd heeft om die pups goed te socialiseren.
De meeste mensen hebben naast het fokken van honden ook nog een gezin namelijk . :19:

L.
Nou ja dat weet ik nog zo net niet. Als je rekent dat er bij jou bijvoorbeeld in 1 jaar tijd gerekend vanaf dec 2008 tot nov 2009 12 pups zijn geboren x 1500 - 2000 euro. (Ok pups van mona meen ik me te herinneren dat je dat hier vertelde
verkocht je voor 1200) laten we de "gemiddelde prijs op 1400 zetten (Dacht niet dat je de pups van Portia ook voor 1200 verkocht had) Maar goed, jij zit klaarblijkelijk ver onder de "standaard" gehanteerde prijzen. Dus maken we er voor het gemak 12x € 1400 ,- van. Dat is € 16.800,- Trek daar de kosten van de KZ af en de andere onkosten dan houd je toch een bedrag over waar menig gezin een heel jaar van moet leven. Dus ja, gerekend puur alleen ff naar de pups van jou kun je daar idd van leven.

De 1e 6 voor dit jaar zijn al geboren en is het afwachten wat het geplande nestje in de zomer gaat doen. Misschien aan het eind van het jaar nog een nestje? Zit je als je "geluk" hebt toch weer op een extra inkomen waar zoals ik al zei menig gezin een heel jaar voor moet leven :wink:

En dat maakt me verder helemaal niet uit hoor. Sommige rassen zijn nou eenmaal duurder. Hoe men soms aan die achterlijk hoge prijzen komt mag joost weten. Maar doe je (algemeen gesproken) niet beter voor dan een andere fokker die ook hoge prijzen hanteert (met reden). Leven en laten leven zou ik dan eerder zeggen.[/quote]

Gut Smoek een cursusje stalken op het net gevolgd :roll:
Dat jij je nou geroepen voelt bij allerlei zaken de prijs te noemen zodat wij heel goed weten wat jij voor een vakantie uitgeeft wil niet zeggen dat iederen last heeft van dat soort misplaatse pocherigheid.
Misschien je eigen tipje eens in gebruik gaan enmen ,leven en laten leven :roll:
tineke

smoekie schreef:Nope. Geen onderzoek niks. Bij een huis tuin en keuken fokker die 1x in de zoveel tijd eens een nestje had. Gewoon bij hen thuis. Geen "massa" produktie niks. Lijnen? Zou het niet weten.

Maarre houd dat dan in dat ik mijn mening niet zou mogen geven? Lijkt mij van niet. Hoe je het ook went of keert. Ten eerste ben ik gewoon geen voorstander van fokken met een ras als dit.En ten 2e als je dan al fokt met een ras als dit moet je niet zeuren als er iemand kritiek heeft op de wijze waarop je fokt als je zoals ik al eerder zei in 1 jaar tijd je teef 2x een nestje ter wereld laat brengen (nota bene met KZ) Ander zou ik dat dan nog vinden als er langere tijd tussen zou hebben gezeten. Maar goed. Ik ben geen fukker. Ik mag daar geen kritiek over uiten. Tis allemaal "netjes binnen de regels" dus wat lult De Smoek toch ook. :F:

Geen massa productie dat weet je helemaal niet want daar heb je klaarblijkelijk niet naar gevraagd.
Misschien was het ook al wel haar zoveelste nest weet jij veel
Jij bent helemaal niet tegen het fokken met bepaalde rassen ,je hebt sowieso niets met dierenwelzijn ,voor jou is het enkel belangrijk welke persoon het ras fokt en of je daar nog een appeltje mee te schillen hebt.
Ach ja en dat je lult dat was al opgevallen en daarmee geef je dan in ieder geval wel blijk van zelfkennis :engel:
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

*Ellen* schreef:Ik snap helemaal niks van het naar de fokker terug brengen als je teefje drachtig is. Dat dat teefje daar moet bevallen. Daar krijg ik een hele nare smaak van in mijn bek.
Toen mijn teefje drachtig was wilde ze alleen maar 1 ding : onder het bed slapen, aan mijn kant. Dus onder mij. Toen ze dikker werd heb ik het bed op klossen gezet, anders paste ze er niet meer onder. Ik moet er toch niet aan denken dat ik dan mijn drachtige teefje naar de fokker terug zou moeten brengen omdat dat in het contract staat.
Echt niet. Nooit.
Dat vind ik de ellende van honden op fokkersvoorwaarden plaatsen.
Mensen krijgen gratis een hond, en de hond moet verplicht gedekt worden, en gaat terug naar de fokker om te bevallen. Dat slaat toch nergens op ? Dat vind ik pas broodfok.
Geen zin of geen ruimte om nog een teef aan te houden, dus we geven haar gratis weg, maar wel met de verplichting dat ze nestjes moet krijgen en dat de teef dan terug komt rond de tijd dat ze moet bevallen. Brengt lekker geld op en je hoeft die teef niet te huisvesten, want die gaat weer terug naar het huis waar ze op fokkersvoorwaarden geplaatst is.
Tot de volgende loopsheid, dan moet het teefje weer gedekt worden en weer naar de fokker voor de volgende bevalling.
Een hond hoort thuis te zijn in haar vertrouwde omgeving als ze drachtig is. Haar vertrouwde huis, Die ga je niet verkassen.

Ik heb contracten gezien hoor: na drie nestjes is de hond je eigendom. Ja , logisch, met een Engelse Bulldog mag je niet meer dan drie nestjes fokken volgens de rasvereniging.
En ik ken mensen met zoveel spijt dat ze een Engelse bull gratis gekregen hebben op fokkersvoorwaarden. Ze moest gedekt worden van de fokker, stond in het contract.
Maar ze wilden het niet, omdat ze haar niet die 2 maanden kwijt wilden.
Is een heel gelazer geweest.

Edit : ze wilden haar alsnog kopen van de fokker om van de fokverplichting in het contract af te komen.
Ik zal de prijs niet noemen, maar die was dus wel 5 maal hoger dan de prijs van een pup.
Leuk he, op fokkersvoorwaarden een pup plaatsen, gaat helemaal niet over geld hoor, ben je gek.
Ellen ,

Je kan nu wel alle schuld bij de fokker leggen maar een deel ligt ook bij de koper.
Waarom waren zij zo dom ermee akkoord te gaan dat de fokker 3 nesten met de teef mocht fokken en zij dan naar de fokker terug moest?
Ik vind dat zo typisch. Je hoort het namelijk zo vaak dat mensen vol enthousiasme zo`n contract tekenen , zonder zich uberhaupt te realiseren wat het inhoud om een teef 2 maanden te moeten missen.
Dan is de fokker ineens de kwaaie pier als hij wil dat ze zich aan de afpraak houden. :piew:

Overigens plaatst niet elke fokker een teef met de voorwaarden dat ze voor 2 maanden naar de fokker terug moet.
Als ik een teefje plaats , dan wil ik er minstens 1 nest mee kunnen fokken. Alle kosten ( dekgeld , gezondheidstesten , shows ) zijn voor mij . Het enige wat ik wil is een puppie terug en de teef mag gewoon bij die mensen bevallen.

L.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
smoekie
Zeer actief

tineke schreef: Gut Smoek een cursusje stalken op het net gevolgd :roll:
Dat jij je nou geroepen voelt bij allerlei zaken de prijs te noemen zodat wij heel goed weten wat jij voor een vakantie uitgeeft wil niet zeggen dat iederen last heeft van dat soort misplaatse pocherigheid.
Misschien je eigen tipje eens in gebruik gaan enmen ,leven en laten leven :roll:
Ik noem helemaal niet bij allerlei zaken de prijs van dus van pocherigheid geen sprake. Maar kom zeg, als je een ander bekritiseerd vanwege de prijs die gehanteerd wordt voor de pups terwijl je als fokker zijnde zelf ook een leuk "kostenplaatje" aan je ras hebt hangen heb je mijn inziens niet echt heul erg veel recht van spreke.Maar goed, dat is mijn bescheiden mening he. :F:
tineke schreef:
smoekie schreef:Nope. Geen onderzoek niks. Bij een huis tuin en keuken fokker die 1x in de zoveel tijd eens een nestje had. Gewoon bij hen thuis. Geen "massa" produktie niks. Lijnen? Zou het niet weten.

Geen massa productie dat weet je helemaal niet want daar heb je klaarblijkelijk niet naar gevraagd.
Misschien was het ook al wel haar zoveelste nest weet jij veel
Jij bent helemaal niet tegen het fokken met bepaalde rassen ,je hebt sowieso niets met dierenwelzijn ,voor jou is het enkel belangrijk welke persoon het ras fokt en of je daar nog een appeltje mee te schillen hebt.
Ach ja en dat je lult dat was al opgevallen en daarmee geef je dan in ieder geval wel blijk van zelfkennis :engel:
En als je daarnaar vraagt krijg je daar antwoord op? :smile:

Je gevoel zegt als je ergens bent meer dan genoeg. De situatie waarin de honden verblijven. De omgeving noem maar op. Maar goed. Denk wat dat betreft wat je wilt denken hoor Tineke. En wat dat appeltje te schillen betreft ben jij wel de laatste die daar iets over zou "mogen" zeggen aangezien dat meer jouw motto is. :ok:

Maarre je zult jezelf weer ff moeten vermaken Tiny. Laters :J: :J: :J:
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Smoelie schreef:

En dat maakt me verder helemaal niet uit hoor. Sommige rassen zijn nou eenmaal duurder. Hoe men soms aan die achterlijk hoge prijzen komt mag joost weten. Maar doe je (algemeen gesproken) niet beter voor dan een andere fokker die ook hoge prijzen hanteert (met reden). Leven en laten leven zou ik dan eerder zeggen.
Smoelie,

Ik heb van Portia`s 1e nest (3 ) 2 pups aan gehouden en van haar laatste nest ( 6 ) 1 teefje en 1 reu .
Die pup van haar eerste nest heb ik voor 1200,- verkocht en 1300,- voor het tweede nest.
Ik heb tussen december 2008 en november 2009 9 pups gefokt , waarvan er 6 verkocht zijn.
Voor de keizersnedes , inentingen , castratie Portia en de stambomen pups was ik bijna 2000,- kwijt.

Van het huidig nest blijft er 1 of 2 hier wonen en 1 gaat gratis naar een vriendin.
Dan heb ik nog 1 nest voor eind 2010/begin 2011 ( dacht zomer maar Colette 2 maanden later loops geworden ) gepland staan .

Linda.
Laatst gewijzigd door MonaToetje op 10 apr 2010 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
(met dank aan Desi)
tineke

Dubbel
Laatst gewijzigd door tineke op 10 apr 2010 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Tineke, ik heb het aangepast,. :wink:

L.
(met dank aan Desi)
tineke

MonaToetje schreef:Tineke, ik heb het aangepast,. :wink:

L.

Oke ga ik ook even doen :wink:
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Behalve de aanschaf van een fokteef/reu (6000 . 10.000)
Eh. Wat zeg je?
Ja, en als je bereid bent om veel geld ervoor te dokken dan sturen ze ze ook hoogdrachtig de wereld over. :wink:

L.
(met dank aan Desi)
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Ongelezen bericht door Budkes »

Martijn schreef:
Oh. Dat hoeft niet hoor.
Ik kan hier ook wel een poedel en een labrador vinden.
Nee nee :neenee: Martijn dat zie je niet goed hoor, dat gaat mis, daar worden mensen heel allergisch van. Alleen als het spul zorgvuldig in Australie op elkaar wordt gepleurd zijn ze anti-allergeenproof.
Gr. Aniek

Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Nanna schreef:
Marjoleine schreef: De rassen die uit kruisingen van rashonden zijn ontstaan zijn zeer, zéér in de minderheid.
Ik ken er eigenlijk geen van...Ja, de Eurasiër komt in me op.
Welke heb je nog meer?
Labradoodle en bullador, die ken ik zelfs!
Afbeelding
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Linda, zoals jij het schetst, dat je een teefje gratis aan mensen meegeeft en in ruil daarvoor een pup wilt uit haar nestje en het teefje gewoon bij die mensen kan blijven tijdens dracht, bevalling en de periode erna, dat vind ik eerlijk. :ok:
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

MonaToetje schreef:maar als een Bullenfokker of eigenaar zegt dat zijn hondje geen afwijkingen aan de ademhaling heeft dan is dat volgens jou gelogen.
En dat klopt dan ook gewoon. Er is geen enkele kortsnuit met normaal ademhalingsapparaat en er is geen enkele kortsnuit die daar geen last van ondervindt. Als jij dat zou accepteren zou je moeten stoppen met fokken dus steek je liever je kop een meter in de grond en blijf je het probleem stelselmatig ontkennen.

Lees voor de grap dit en je eigen topic nog eens door. Ademgebrek hebben ze niet, of het is alleen in de warmte, of het ligt aan die ándere fokker die veel te korte snuiten fokt, of het ligt aan waar je woont want in de VS doen ze agility :ugh: En als je dan een keer een pup fokt die overduidelijk benauwd is (want snurkt) dan ligt het opeens aan de leeftijd want na een jaar is het vanzelf over. Bewijs van het tegengestelde (zoals die chemodectomen, tumoren die worden veroorzaakt door chronisch zuurstofgebrek) wuif je even terzijde met de opmerking dat andere rassen ook tumoren kunnen krijgen. Ja, maar die worden niet veroorzaakt doordat ze hun hele leven benauwd geweest zijn! Maar dat negeer je liever weer of niet Linda?

En met die benauwde hondjes van je ga je weer lopen fokken terwijl je weet dat voor de geboorte meestal een keizersnede nodig is. Levensgevaarlijk bij zo´n benauwd hondje. Ook dat ontken je natuurlijk weer: het ligt aan de fokkers die niet durven, of aande fokker die het adviseren, of aan de dierenartsen die er een slaatje uit willen slaan, of aan de dierenartsen die liever doordeweeks opereren dan in het weekend (deze snap ik niet. Als de hondjes normaal werpen hoeft de DA toch nooit te opereren in het weekend?) of aan de keurmeesters die de verkeerde hondjes kiezen, of aan de andere fokkers die te korte ruggen fokken. O, en aan het paspoort natuurlijk want in Skandinavië kan het weer wel. En als jij dan voor de tweede keer (van de vier nesten???) een keizesnede moet dokken dan is het opeens omdat 'mevrouw zelf niet mee wilde persen'. Uiteraard bevestigd door een DA die op school te lui was om te leren dat oxytocine geen zin heeft bij een teef die niet normaal kán bevallen.

Lees nou je eigen topic eens door en vergelijk dat eens met de andere fok-topics hier op het forum. Overal zie ik gelukkige moeders met een tros pups die weltevreden continue aan de melkbar hangen. Wat zie ik bij jou? Trieste fotos van eenzame pups die door mams niet geaccepteerd worden. Om te janken gewoon.

Accepteer nou gewoon eens dat je superongezonde hondjes fokt, en dat het gewenste uiterlijk niet mogelijk is zonder ademhalingsproblemen en problemen bij het werpen. En besluit dan of je door wilt gaan met het spelen van Russisch Roulette met je hondjes.

O en kom alsjeblieft niet aan met je uitgekauwde opmerking dat andere rassen ook problemen hebben. Waar die geproduceerd worden door gestoorde uiterlijkseisen ben ik daar nl net zo hard op tegen. Hoewel het knap lastig is een ras te vinden dat geen kortsnuit is maar evenveel last ondervindt. Alleen de Cavalier komt zo snel bij me op. En daarmee moet ook niet meer gefokt worden naar mijn mening. En hoe dan ook, dat andere mensen er een teringzooi van maken geeft jou niet het recht dat ook te doen. Niet ten kosten van de gezondheid van hondjes die er ook niet om gevraagd hebben geboren te worden in ieder geval.

Kees
Inyo
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Australische labradoodle

Ongelezen bericht door Inyo »

*er even bier chips en bier bij pakt voor de volgende ronde*
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

:smile: :smile: :pop:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

@Kees: was afgelopen weekend op het fokkerscongres van de RvB en daar werd door kankeronderzoeker Rutteman de vraag aan het publiek gesteld waarom bij een bepaald type tumor er de bulldog niet bij stond in het lijstje van rassen waarbij het voorkwam....
.... inkoppertje natuurlijk.... je moet natuurlijk eerst wel een neus hebben om er een tumor in te kunnen krijgen......
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

dames, nu ophouden met die onzin in de quotenamen en de steken onder water.

zoek elkaar op, sla elkaar de hersens in of ga samen golfen, maar hou het hier on-topic en dus niet persoonlijk op deze manier.

wijzig ze ook meteen even aub
Afbeelding
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

VInd vreemd,Toeter is hier voor het laatst dec.2003 geweest :roll:
En volgens mij komt ze hier ook niet meer
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:dames, nu ophouden met die onzin in de quotenamen en de steken onder water.

zoek elkaar op, sla elkaar de hersens in of ga samen golfen, maar hou het hier on-topic en dus niet persoonlijk op deze manier.

wijzig ze ook meteen even aub
Mas, jij bent ook goed wakker. :F:

L.
(met dank aan Desi)
PedigreeDogsExposed

re

Ongelezen bericht door PedigreeDogsExposed »

In Groot-Brittannië zijn er thans n.a.v. de documentaire drie officiële rapporten :
1) het parlementaire onderzoek ‘A Healthier Future for Pedigree Dogs’ van de Associate Parliamentary Group for Animal Welfare (APGAW) waaraan een jaar is gewerkt,
2)‘Pedigree dog breeding in the UK: a major welfare concern?’ van de RSPCA,
3) een rapport besteld door de Kennel Club en Dogs Trust onder de wetenschappelijke supervisie van Sir Patrick Bateson.

In Nederland is er een 'Plan van Aanpak' dat de Raad van Beheer op Kynologisch gebied op last van de overheid (de minister bevoegd voor Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit) heeft opgesteld.

Wat zijn de meningen over dat 'Plan van Aanpak' van de Raad van Beheer ( http://www.raadvanbeheer.nl/fokkerij-ge ... -fokbeleid" onclick="window.open(this.href);return false; ) ?

Zijn er in België dergelijke initiatieven bekend ?

Welke concrete maatregelen hebben de rasverenigingen tot op heden genomen ? Wat zijn uw ervaringen met uw rasvereniging (of met uw fokker) ?

Ook in Nederland en België is het belangrijk dat alle informatie, reacties en ervaringen met betrekking tot het onderwerp worden gebundeld om parlementaire initiatieven en andere voorstellen van de overheid te blijven ondersteunen.

Hebt u een mening? Wat zijn uw ervaringen en getuigenissen? Wat denkt u van het Nederlandse 'Plan van Aanpak' ? Wat zijn uw ervaringen met uw rasvereniging/fokker? Wenst u als fokker te reageren? Lijdt uw hond aan een erfelijke aandoening of heeft een van uw honden hieraan geleden? E-mail (reacties in het Nederlands) naar

PedigreeDogsExposed@belgacom.net
Sjoera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier

Ongelezen bericht door Sjoera »

Heb even op Google gekeken en ik kon zo 10 fokkers van dit ras vinden.
En zelfs een Am.fokker die honden exporteren naar Nederland.

Dus zo exclusief kun je het ook niet houden. Mensen kunnen toch ook gewoon in het buitenland honden aanschaffen en vervolgens zelf gaan fokken?

Moet zeggen dat ik bij zulke mensen nooit een hond zou kopen. Mensen die enkel om het geld leven.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

tja :wink:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Sjoera schreef:Heb even op Google gekeken en ik kon zo 10 fokkers van dit ras vinden.
En zelfs een Am.fokker die honden exporteren naar Nederland.

Dus zo exclusief kun je het ook niet houden. Mensen kunnen toch ook gewoon in het buitenland honden aanschaffen en vervolgens zelf gaan fokken?

Moet zeggen dat ik bij zulke mensen nooit een hond zou kopen. Mensen die enkel om het geld leven.

Nee, dat kan niet :wink: , je krijgt de pup :roll: namelijk gecastreerd en wel mee. :piew:
Daarmee behouden de *fokkers* het exclusieve recht op fokken.
Totaal niet mijn manier maar ja..
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”