Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aangevallen door Border Collie

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Re: Aangevallen door Border Collie

Ongelezen bericht door Mojuan »

MARC_S schreef:Beet die bordercollie uit verdediging toen hij vast gehouden werd of beet hij meteen en beet Julia hem terug? Niet dat dat heel veel verschil maakt maar daarvan zou voor mij wel afhangen hoe hard ik op zoek ging naar de eigenaar. Een hond die nl opdringerig lelijk contact zoekt en dan gegrepen wordt bijt nl wel terug. Dan zit de fout vooral in het los laten schieten van de riem wat een ongelukje was. Greep hij haar meteen dan weten die mensen dat vast al en dan zou ik actief zoeken en zorgen dat ze de rekening betalen zodat ze beter op de hond letten :wink:
Nee, de border beet haar, en als reactie daarop greep zij hem.
Ze bijt nooit zonder aanlijding, snauwen en happen doet ze wel uit schrik, maar ze heeft nu echt gebeten uit reactie op de pijn.
Ze heeft momenteel heel veel pijn, het is helemaal opgezwollen, en hier ga ik vandaag foto's van maken.
Ze ziet er echt vreselijk uit.
Ik mag het niet eens zachtjes aanraken, want dan krimpt ze helemaal in elkaar.
Spoelen lukt dus niet meer, en ik ga straks antibiotica halen, want ik kan het zelf onmogelijk schoon houden op deze manier.
Ik heb echt heel erg met haar te doen, ze is nu zelfs bang voor aanraking van mijn kant.
Als ik haar over haar koppie wil strelen duikt ze in elkaar, staart tussen haar pootjes.
Zo heb ik haar nog nooit meegemaakt, ze heeft er echt een flinke deuk door opgelopen in haar vertrouwen.
Ik hoop echt dat het allemaal goed zal genezen, want het ziet er niet al te best uit.
Van binnen is alles kapot gescheurd.
:zweep:
Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Hè bah, wat naar! Veel sterkte.
Vervelend dat je haar niet kan troosten.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

gadsie arme Julia :(
ik hoop dat de AB zn werk snel en goed doet!
sterkte en beterschap!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

ik hoop dat je de eigenaar alsnog kan achterhalen
sterkte met julia
Anniek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Anniek »

Sterkte met julia!
Ik hoop dat ze zich door de antibiotica snel weer wat beter voelt
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

agossie

wat naar zo'n reactie :jank:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Sandor

Ongelezen bericht door Sandor »

Maar ervaring leert dat dit soort dingen bij haar de angst voeden, en dat ze daardoor niet meer te vertrouwen is.
Vermits dergelijke dingen gebeuren, is het dan niet net positief dat ze andere honden gaat wantrouwen? Dan gaat ze veel alerter zijn bij een volgende ontmoeting. Angst heeft niets met wantrouwen te maken.
Mojuan
Zeer actief

Sandor schreef:
Maar ervaring leert dat dit soort dingen bij haar de angst voeden, en dat ze daardoor niet meer te vertrouwen is.
Vermits dergelijke dingen gebeuren, is het dan niet net positief dat ze andere honden gaat wantrouwen? Dan gaat ze veel alerter zijn bij een volgende ontmoeting. Angst heeft niets met wantrouwen te maken.
Nee, dat is absoluut niet positief.
Want dat betekent dat ze uit zichzelf een hond aan zou kunnen vallen, terwijl die hond helemaal geen kwaad in de zin heeft. Puur en alleen omdat ze er bang van is.
En ik zeg dat ZIJ hierdoor niet meer te vertrouwen is met andere honden, omdat ZIJ dus eerder in de aanval zal gaan.

Gelukkig ben ik vandaag alweer twee honden tegen gekomen die ze al kent.
En daar reageert ze niet anders op dan normaal.
Ze was niet extra op haar hoede, en deed zoals altijd, onzeker maar vriendelijk.
Hier ben ik alvast enorm blij mee!

Wat heeft ze toch eigenlijk een goed karakter, ze is zo zachtaardig en zo lief.
Ondanks alle nare ervaringen blijft het een schatje.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat rot dat die border echt meteen in hakte zeg. Ik dacht misschien greep Julia eerst en kwam die collie alleen kabaal maken. Nu ik dit lees zou ik ook actief naar de eigenaar zoeken want een tweede keer komt die hond er misschien niet goed mee weg en dan hangen Romeo en Julia erin. Dat wil niemand.

Wat wel fijn is is dat ze nu helemaal beurs is maar dat dat snel beter zal gaan. Dapper was ook in zijn kop gebeten en het klinkt redelijk hetzelfde. 3 daagjes echt veel pijn en dan gaat het al beter. Was bij Dapper in 14 dagen helemaal weg op wat laatste korstjes na :wink: Wij vonden het ook vreselijk zielig hoe hij er aan toe was. Nu was dat wel zijn eigen schuld want hij rende naar een akita/ambull en greep die gewoon omdat die hond met Eva en Cleo wilde spelen. Hij kwam uit de struiken rennen en was van de overburen dus niemand zag hem verder aankomen. Maargoed, Dapper greep dus echt helemaal de verkeerde :engel:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Vanmorgen was haar wang flink dik van het vocht.
Maar het ziet er nu al iets beter uit.
Ik had in eerste instantie geen antibiotica meegenomen, omdat ik het zelf thuis wilde verzorgen dmv betadine in een spuitje en dat erdoor spoelen.
Helaas gaat dit niet lukken, ze heeft er zoveel pijn aan, dat ze gisteren bang werd van mij toen ik het uit had gespoeld.
Ze gilde het nog net niet uit, en vanmorgen kroop ze ineen toen ik haar aan wilde raken.

Dus ik ben vanmiddag uit mijn werk direct ab gaan halen, en probiotica voor haar darmen.
En ook nog een ontstekingsremmende pijnstiller.
De da heeft speciaal voor Julia een ab uitgezocht die de darmflora zo weinig mogelijk aantast.
Wat heb ik toch een fijne dierenarts!
Ik ben zo blij met die vrouw, denkt altijd goed mee, en luistert altijd goed naar mijn wensen en zo komen we samen tot de juiste oplossing.

Het komt echt wel goed met mijn meisje, maar ik voel me ergens toch schuldig.
Dat ik het niet doorhad dat die hond in de aanval ging.
Als ik dat in de gaten had gehad, dan had ik Julia sneller naar me toe getrokken en die hond een rotschop verkocht.
Ik vind het ook helemaal niet leuk dat ze terug heeft gebeten, maar als ik zie wat voor wond ze heeft, en hoe zeer het doet, snap ik het wel.
Laatste keer toen ze door een Boerboel is gegrepen was ze er veel minder erg aan toe, en toen heeft ze niet terug gebeten.
Ze lag toen hulpeloos op haar rug te trappen met haar pootjes.
Sandor

Want dat betekent dat ze uit zichzelf een hond aan zou kunnen vallen, terwijl die hond helemaal geen kwaad in de zin heeft. Puur en alleen omdat ze er bang van is.
Is dat dan al gebeurt?
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Paulala schreef:Het komt echt wel goed met mijn meisje, maar ik voel me ergens toch schuldig.
Dat ik het niet doorhad dat die hond in de aanval ging.
Als ik dat in de gaten had gehad, dan had ik Julia sneller naar me toe getrokken en die hond een rotschop verkocht.
Tsja als als. Het gaat zo snel dat je er nauwelijks over na kunt denken wat je gaat doen, je doet gewoon. Sterkte met je meisje!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Mojuan
Zeer actief

Sandor schreef:
Is dat dan al gebeurt?

Ken jij mijn hond en haar karakter?
Heb jij de veranderingen in haar gedrag meegemaakt?
Kan jij op basis daarvan conclusies trekken en verwachtingen hebben?
Nee.

Ik wel, al vijf jaar is ze bij ons, van pup af aan.
Ik heb de ontwikkelingen in haar gedrag langzaam gezien na de laatste keer dat ze gebeten is.
Ze snauwt eerder en sneller en feller.
Bijten heeft ze nooit gedaan.
Nu dus wel, een logisch gevolg is dat ze nu dus eerder over zal gaan tot bijten als ze schrikt van een andere hond.

Verder ga ik niet meer op jouw vreemde reacties in, ik word er een beetje moe van.
Sandor

Verder ga ik niet meer op jouw vreemde reacties in, ik word er een beetje moe van.
je doet maar
Door je naar de mond te praten, wordt je niet echt geholpen.

Het afsnauwen en aggressief reageren als ze aangelijnd is, heeft niet altijd te maken met angst en wantrouwen.
Hoe gedraagt ze zich als ze los is? (tov andere honden)
Mojuan
Zeer actief

Sandor schreef:
je doet maar
Door je naar de mond te praten, wordt je niet echt geholpen.

Het afsnauwen en aggressief reageren als ze aangelijnd is, heeft niet altijd te maken met angst en wantrouwen.
Hoe gedraagt ze zich als ze los is? (tov andere honden)

Hou toch alsjeblieft op.
Ik ken mijn hond, en ze is altijd onzeker geweest.
Jij gaat mij nu niet vertellen dat het ineens allemaal anders is, en dat ik het niet weet.
Ik weet echt wel dat er verschil is tussen verschillende vormen van agressie etc.
Ze snauwt niet zomaar naar elke hond, in eerste instantie wendt ze haar kop af, en neemt ze een heel lage houding aan met een licht kwispelend staartje die zowat tussen haar poten hangt.
Nu heb ik je wel voldoende info gegeven.
Sandor

Jij gaat mij nu niet vertellen dat het ineens allemaal anders is,
dat niet, ik zeg dat het anders kan zijn dan je denkt....je kan evengoed gelijk hebben
Mojuan
Zeer actief

Sandor schreef:
Jij gaat mij nu niet vertellen dat het ineens allemaal anders is,
dat niet, ik zeg dat het anders kan zijn dan je denkt....je kan evengoed gelijk hebben
Ja, dat kan idd.
Maar dat is in dit geval niet zo.
Een vrouw met twee tekkeltjes die luid blaffen op Julia afkwamen vond het zelfs zielig voor Juul.
Ze zag dat ze bang was, en had medelijden met haar, ze kreeg een lief aaitje over haar koppie.
Julia straalt het helemaal uit, haar hele lichaamshouding zegt genoeg.
En de reacties komen pas als een hond iets doet waar zij van schrikt of bang door wordt.
Plotselinge snelle bewegingen etc. dan snauwt ze flink van zich af.
Dit is pas gekomen nadat ze enkele keren werd aangevallen.
Daarvoor liep ze gewoon weg, of draaide zich om, wel vaak met staart tussen haar poten.

Met honden spelen doet ze ook al heel lang niet meer.
Vroeger speelde ze heel graag, maar nadat een aantal honden behoorlijk lelijk tegen haar deden, is ze daar mee gestopt, ze durft het gewoon niet meer.
Je kan aan haar zien dat ze het wel wil, en ze probeert het soms nog wel, maar als de andere hond dan te enthousiast wordt snauwt ze en loopt ze snel door, ze wil dan ook echt niets meer van de hond weten.
Mojuan
Zeer actief

Vanmiddag heb ik de eigenaren weten op te sporen!
En ik ben mega trots op Julia, de andere hond mankeert niets, maar dan ook helemaal niets.
Geen schrammetje.
Ze heeft alleen maar in zijn vacht gehapt uit schrik van de pijn.
Het bleek een kruising te zijn van BC met Friese Stabij.
Ik zou de hond ook niet herkend hebben als ik hem had zien lopen.

De ouders heb ik nog niet gesproken, wel het jongetje dat ermee liep.
Hij was er heel erg van geschrokken, en de reden dat hij niet op heeft gelet was dat hij behoorlijk onder de indruk was van het ongeluk dat ervoor had plaats gevonden.
Hij zag vlak daarvoor hoe een vrouw die aan was gereden in de ambulance werd getild en ingepakt enz.
Daardoor had hij zijn aandacht er niet helemaal bij.
Hij vond het heel rot voor Julia, en was blij dat ik niet boos was.
Ik weet nu waar ze wonen, en heb hun telefoonnummer, na het weekend bel ik even om iets af te spreken.

De hond had nooit eerder gebeten, loopt ook gewoon los in het park.
Maar als hij aan de lijn zit wil hij altijd naar andere honden toe, en bouwt dan spanning op.
Doordat de lijn los schoot, klapte in één keer al die spanning eruit waardoor hij beet.

De jongen is wel meteen van al zijn vooroordelen verlost, want hij wist niet beter dan dat een Stafford of Pitbull een hond meteen dood bijt als hij in gevecht raakt.
Hij dacht op dat moment ook dat zijn hond dood zou gaan, dus dat viel allemaal reuze mee voor hem.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

beterschap voor je hond :ok:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik hoop dat die ouders hun verantwoordelijkheid nemen en zoonlief er niet meer alleen met de hond op uit sturen.

Fijn dat de hond geen schram had, dan was het toch puur een halfslachtige angsthap. En ik duim dat Julia er weer snel helemaal bovenop is!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”