Bikkel loopt ook wel in losloopgebieden met een bal. Maar hij is niet moeilijk en bezitterig. Als ik de bal gooi en een andere hond pakt hem vlak voor zijn neus weg dan vindt hij dat prima. Geen onvertogen woord dan.
Laatst gooide ik de bal in het water, Bikkel had hem al bijna te pakken toen er vanuit het niets een border collie tevoorschijn kwam en al grommend de bal voor Bikkel zijn bek weg kaapte.... vindt Bikkel allemaal wel best hoor.... die stapt opzij met een blik "pakt u maar hoor, mijn excuses dat ik naar mijn eigen bal keek!".
Als ik met Sharmayne wandel gooien we ook vaak even met een balletje of de wubba. Maar dan kan het ook geen kwaad als er dus vreemde honden bij komen loeren.
Met Hera is het anders. Die is heel fel op haar spulletjes. Maar goed, bij hera mag toch al geen hond in de buurt komen.
Wat ik wel vervelend is zijn mensen waarvan hun hond ballen afpikt die ze dan vervolgens met geen mogelijkheid meer af kunnen pakken. Dan ben je dus als ballengooier je bal mooi kwijt.
Hier loopt dus ook zo'n man met een schnautzer. Van verre roept hij al "hou de bal maar even vast hoor want als hij hem te pakken krijgt ben je hem kwijt want ik krijg hem dan met geen mogelijkheid te pakken". Nou lekker dan. En dat is dan in een niet losloopgebied.