Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Met speeltje rondlopen in losloopgebied.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

krullie
Zeer actief

Re: Met speeltje rondlopen in losloopgebied.

Ongelezen bericht door krullie »

hier ook gewoon een bal mee met de wandeling..
en de werpstok..
ik gooi niet als er andere in de buurt zijn..
en soms laat mika zijn bal los..
en dan willen andere hem nogal eens pakken.. :boos:
meestal ben ik gelukkig eerder..
en moet hij hem afgeven als we een hond passeren..
anders krijg je..jaa ik kan hem niet meer zo afpakken jammer dan..
dat vind ik dus.. :boos: :boos: :boos:
mijn hond pakt ook absoluut geen ballen van een ander... :pffff:
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ik heb er op zich geen problemen mee zolang er niet gegooid wordt als ik eraan kom. Nu met alleen Daan is dat geen probleem maar met Bedan was dat wel een probleem. Bedan had ballen altijd eerder gespot dan ik en hoe vaak ik niet een bal terug moest vragen aan hem. Ik had altijd zelf ook een bal mee om te kunnen ruilen. En dan nog had je sommige baasjes als ik dan met veel moeite de bal had terug gegeven dat ze hem meteen weer gooiden. Ja dan mocht Bedan van mij de bal houden.
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik loop met Jola bijna altijd met een speeltje in het losloop gebied met de simpele reden dat ze dan een stuk rustiger is en als ze dan toch eens zal bitchen laat ze dr speeltje nooit los dus is het echt alleen maar wat geluid en een vage beweging.

Ik heb er nog nooit commentaar op gehad.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Het is zelfs nooit bij me opgekomen om daar een probleem in te zien.Het enige waar ik niet blij van wordt is als iemand dicht bij me onverwacht een bal gooit terwijl mijn hond aan de lijn zit.Dat heeft me al een paar keer een hele pijnlijke schouder gekost :mrgreen:
Ballen en stokken gooit in de buurt van vreemde honden is nooit zo handig vind ik maar dan nog; ik heb er verder geen problemen mee.
Bientje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bientje »

Zo'n speeltje kan me niets schelen als het maar niet tot uitvallen leidt naar andere honden.

Waar ik een ongelofelijke hekel aan heb zijn van die dames die (denk ik) aandacht tekort komen.
Die komen met hun hond in het losloopgebied en gooien dan een Exclusieve Bal in een groep met honden. Die Exclusieve Bal is een gewone tennisbal maar die is Exclusief voor hun eigen hond.
Als een andere hond het waagt de Exclusieve Bal te pakken dan komt de bazin op hoge poten verhaal halen bij de baas of bazin van de overtreder.

Pff zo vermoeiend.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Als iemand een bal gooit (exclusief of niet) dan heeft Ita die bal meestal :mrgreen:

In de buurt van anderen honden met ballen gooien levert die kans nou eenmaal op.
Ik roep haar dan bij me en neem de bal van haar aan.
De baas van de andere hond krijgt dan de bal terug.
Met het verzoek om even te wachten met gooien tot ik een paar meter verder ben.
Met Rana was dat vroeger het zelfde.
Ze lijkt er nu minder behoefte aan te hebben om een bal te "winnen".
Maar ze zal vast hopen dat die andere hond de bal ergens verliest onderweg.
Dan kan zij hem vinden :ok:

In een groepje bekende honden kan je zelf weten of het handig is of niet om met een bal te spelen.
Tussen vreemde honden zou ik het persoonlijk niet doen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Max heeft 99% van de tijd een bal bij zich. Bal = heilig. Als hij merkt dat een ander hem wil pakken (na het loslaten) probeerd hij eerder zijn. Als een andere hond hem heeft is het over, want hij is niet slim genoeg om dat te begrijpen :19:. Hij gaat rustig rondjes rennen en zoeken naar zn bal, kijken of de ander hem heeft is echt uit den boze...
Afbeelding
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

Voor mijn honden is het simpel: wat een ander heeft is taboe. Op jacht wordt je ook niet vrolijk van twee honden die aan hetzelfde stuk wild lopen te trekken.
Helaas sommige mensen zijn kan het niet anders omschrijven gewoon stom. Zelf al meegemaakt: trainingsgroep met vnl labradors. Honden tussendoor even vrij om te ontladen: spelen. Passant vindt het leuk om een bal te gooien voor zijn hond. Bal belandt misschien per ongeluk tussen de spelende honden nb. retrievers. Hond van passant meent ook even de bal te moeten halen resp. af te pakken van de een van de honden die de bal allang heeft. Het meute instinct ontwaakt en voordat wij er bij zijn is de hond al redelijk verbouwt.
Gewoon even nadenken.

Mvg Veenmug
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb er geen probleem mee zolang de hond niet agressief word als er een andere hond in de buurt komt. Gol vind het een heel leuk spelletje om achter elkaar aan te rennen met een speeltje in de bek, wie dat speeltje heeft (Gol of de andere hond) maakt dan niet zo veel uit.
Gol geef ik nooit een speeltje mee omdat ze het zo ergens laat liggen of een andere hond pakt het af en geeft het niet meer terug, ze mag wel met gevonden plastic flesjes spelen en kartonnen dozen slopen. Dan passen ze mooi in de afvalbak, Gol loopt er ook helemaal trots naartoe :mrgreen:

Dus van mij mag je Vera! :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Gollum schreef:Ik heb er geen probleem mee zolang de hond niet agressief word als er een andere hond in de buurt komt. Gol vind het een heel leuk spelletje om achter elkaar aan te rennen met een speeltje in de bek, wie dat speeltje heeft (Gol of de andere hond) maakt dan niet zo veel uit.
Gol geef ik nooit een speeltje mee omdat ze het zo ergens laat liggen of een andere hond pakt het af en geeft het niet meer terug, ze mag wel met gevonden plastic flesjes spelen en kartonnen dozen slopen. Dan passen ze mooi in de afvalbak, Gol loopt er ook helemaal trots naartoe :mrgreen:

Dus van mij mag je Vera! :mrgreen:
He, gelukkig :mrgreen:
Vera heeft nu door dat andere baasjes je reuze schattig vinden met wubba in je bek. Dus ze heeft het gepresteerd om door elke persoon die we tijdens de ochtendwandeling tegenkwamen zwaar gekroeld te worden terwijl zij met wubba in d'r bek tegen hun benen aan zat te schurken. Ze weet hoe ze het hebben wil :engel:

En ik heb zelf nog mijn excuses aangeboden aan een andere baas wiens hond de wubba had afgepakt (en vervolgens dacht "na na na naaaaaaaaaa na, mijn mijn mijn" haha). Was mijn fout, ik gooide 'm en toen zag ik net die andere hond aan komen rennen. Had ik dus beter even niet kunnen gooien, zeker gezien mijn fantastische gooi technieken :roll: :wink:
Maar we hebben hem ook weer netjes teruggekregen hoor :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Veenmug schreef:Voor mijn honden is het simpel: wat een ander heeft is taboe. Op jacht wordt je ook niet vrolijk van twee honden die aan hetzelfde stuk wild lopen te trekken.
Helaas sommige mensen zijn kan het niet anders omschrijven gewoon stom. Zelf al meegemaakt: trainingsgroep met vnl labradors. Honden tussendoor even vrij om te ontladen: spelen. Passant vindt het leuk om een bal te gooien voor zijn hond. Bal belandt misschien per ongeluk tussen de spelende honden nb. retrievers. Hond van passant meent ook even de bal te moeten halen resp. af te pakken van de een van de honden die de bal allang heeft. Het meute instinct ontwaakt en voordat wij er bij zijn is de hond al redelijk verbouwt.
Gewoon even nadenken.

Mvg Veenmug
Dat is zeker een waarschuwing waard :ok:

je hond (onbedoeld) in een groep vreemde honden sturen is vragen om moeilijkheden.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

ranetje schreef:
Veenmug schreef:Voor mijn honden is het simpel: wat een ander heeft is taboe. Op jacht wordt je ook niet vrolijk van twee honden die aan hetzelfde stuk wild lopen te trekken.
Gewoon even nadenken.

Mvg Veenmug

je hond (onbedoeld) in een groep vreemde honden sturen is vragen om moeilijkheden.
Precies :ok:
Felix geeft wild trouwens met plezier af, ook als er andere honden vlak naast hem zitten. Maar een 'speeltje' is wat anders. Dat is van hém vind hij :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Kay geef ik soms bewust een speeltje in zijn mond. Bij jonge reu-retrievers heeft hij nog wel eens de neiging ze om te gooien. Maar als hij iets in zijn bek heeft, doet hij dit niet. Heb toch wel het idee dat de retriever-eigenaren dit ook wel kunnen waarderen :engel: . Kay wordt er dus eigenlijk makkelijker van. Nu lopen er hier aantal honden hier in buurt, waar Kay de bal voor loslaat en laat dat nou ballenslopers zijn. Daarbij zorg ik dus dat Kay de bal niet heeft.
In de groep, waar we regelmatig mee lopen (verschillende groepen overigens, de 1 regelmatiger dan de andere) is het apporteren ook nooit een probleem. In de groep hier uit de buurt, is Kay de enige die apporteerd. De rest krijgt beweging omdat ze voor de lol met Kay meerennen, maar geen idee hebben waarom Kay elke keer zo hard wegrent :19: haha.

Er loopt hier overigens ook iemand in het bos met een cairn terrier met een wubba met piepje. Maar ook geen honden die daar problemen mee hebben. Zelfs Kay niet, die dol is op zulke speeltjes.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Elektra loopt ook altijd met een bal, zij kan wel kattig reageren als een hond hem af wil pakken, zal niet gaan vechten maar laat wel weten dat het haar bal is :ugh: :mrgreen: dus ik zorg dat ik de bal heb als er honden aan komen. Ben ik te laat dan zeg ik vasthouden en 9 van de 10x doet ze dat ook wel.
ranetje
Zeer actief

Jaap* schreef:
ranetje schreef:
Gewoon even nadenken.

Mvg Veenmug

Precies :ok:
Felix geeft wild trouwens met plezier af, ook als er andere honden vlak naast hem zitten. Maar een 'speeltje' is wat anders. Dat is van hém vind hij :wink:
Dat lijkt Rana wel :wink:
Wild en dummy's geeft ze zo aan een andere hond, tenzij ik net wat dichter bij sta.
Daar maakt ze totaal geen ruzie over.

Maar van tennisballen moeten andere honden afblijven.
Ik mag het wel hebben als ik zeg dat ik dat wil :D

Ita pikt graag iets af, maar als een andere hond gaat dreigen mag hij het hebben.
Scheelt in ieder geval een hoop gaatjes :ok:
Afbeelding
bydevries
Zeer actief

Ongelezen bericht door bydevries »

Ene Marloes ik verwacht wel een foto van Vera met haar nieuwe favo speeltje :mrgreen:
Als Vita de kans krijgt pikt ze hem zo in van haar helaas mag dat weer niet van het vrouwtje :pffff:

groet Brigitte
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

ranetje schreef:Dat lijkt Rana wel :wink:
Wild en dummy's geeft ze zo aan een andere hond, tenzij ik net wat dichter bij sta.
Het hoort simpelweg bij het commando denk ik :wink:
Werk is werk, en als ze vrij zijn zijn ze vrij :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Moos
Zeer actief

bydevries schreef:Ene Marloes ik verwacht wel een foto van Vera met haar nieuwe favo speeltje :mrgreen:
Als Vita de kans krijgt pikt ze hem zo in van haar helaas mag dat weer niet van het vrouwtje :pffff:

groet Brigitte
Die foto ga ik regelen als het niet meer steeds regent :mrgreen: Heeft Vita geen eigen wubba water dan? :jank: :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Jaap* schreef:
:ok:
Dat zal zeker meespelen.
Plus dat een balletje helemaal in de bek past en een dummy en een eend niet? :tongue:
Afbeelding
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

Jaap* schreef:
Ballen, dummies, wild alles wordt/werden naar de "baas" en naar niemand anders gebracht ook al betekent het een stevig stuk lopen. Enige manier om dit te voorkomen was de zitfluit en zelf het commando los te geven zodat iemand anders het kon aanpakken. Was ook wel eens handig. Met 2 hazen in je handen wandelend in de klei stond je niet te wachten op een 3e.

Mvg Veenmug
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Moos schreef:
-Gaby- schreef:En speeltjes, stokken of balletjes in een groep honden gooien, daar ben ik ook geen voorstander van uiteraard, maar ik zie het echt vaak gebeuren. :19:
Maar weet je dan ook dat die groep honden/mensen elkaar verder niet kenden? Ik zie het probleem namelijk niet als de honden en bazen elkaar kennen, en dus gewoon weten dat het goed gaat :wink: Zoals ik al zei, ik sta met Vera ook regelmatig in een groepje (meestal max 4-5 honden denk ik, vaak ook alleen Vera en een hondenvriendje) terwijl we met ballen of speeltjes gooien. Honden dikke pret. Ik zie het probleem dan niet.
Het wordt anders als mensen op een druk hondenveld/strand opeens een bal tussen die bij elkaar geraapte groep gooien, dat lijkt me ook uitermate dom. Maar dat maak ik dan dus weer maar heel weinig mee eigenlijk :wink:
Nou, volgens mij kenden ze elkaar redelijk, maar ik kende ze geen van allen en er komt vaak iemand bijstaan die even langs loopt en denkt, goh, leuk, ik laat mijn hond ook even spelen. Maar wie weet gaat de hond van die persoon of mijn hond wel helemaal los als er een bal of stok in het spel komt. We komen namelijk regelmatig door het Noorderplantsoen waar de halve stad loopt met zijn/haar hond. Daar staan soms aardige groepen honden en bijna altijd wordt er met stokken of ballen gegooid. Meestal gaat het prima, alleen ik heb wel het gevoel dat de mensen die dat doen er niet bij na denken en hetzelfde zouden doen als de hele groep onbekend is.
@ Nanna, tof plaatje! :mrgreen:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
bydevries
Zeer actief

Ongelezen bericht door bydevries »

Moos schreef:
bydevries schreef:Ene Marloes ik verwacht wel een foto van Vera met haar nieuwe favo speeltje :mrgreen:

groet Brigitte
Die foto ga ik regelen als het niet meer steeds regent :mrgreen: Heeft Vita geen eigen wubba water dan? :jank: :mrgreen:
Vita heeft geen Wubba water ze heeft helemaal geen Wubba :mrgreen: Ze heeft meneer teckel maar die is alleen voor
binnen. Ik ben bang dat Vita iets minder relaxt is dan Vera met een speeltje buiten. Ze heeft behoorlijk bezitsdrang
dus een speeltje buiten is niet zo handig daar mag echt niemand aankomen. Buiten heeft ze genoeg te doen namelijk
haar eigen neus achterna :mrgreen: . En dat mooie weer komt eraan nog even geduld. Lekker zwemweer en wubbawater
weer.

groet Brigitte
Afbeelding
Sjoera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier

Ongelezen bericht door Sjoera »

Zelf heb ik er geen enkel probleem mee als mensen in uitlaatgebieden of bos met hun honden spelen. Waar ik wel moeite mee heb, zijn PIEPspeeltjes tijdens de puppycursus. De instructuurs zeggen het iedere keer maar weer opnieuw :blah: maar toch zijn er altijd mensen die niet willen luisteren. Door het gepiep raken veel honden (waaronder ook Taiko) de concentratie kwijd.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Sjoera schreef:Zelf heb ik er geen enkel probleem mee als mensen in uitlaatgebieden of bos met hun honden spelen. Waar ik wel moeite mee heb, zijn PIEPspeeltjes tijdens de puppycursus. De instructuurs zeggen het iedere keer maar weer opnieuw :blah: maar toch zijn er altijd mensen die niet willen luisteren. Door het gepiep raken veel honden (waaronder ook Taiko) de concentratie kwijd.
Ze mogen een piepspeeltje dus niet gebruiken en doen het toch? :denken:
Net als op school ................... inleveren en na de les terugkrijgen.
Ik heb wel een kistje met een paar niet-piepende speeltjes op het veld staan daar mogen ze dan uit kiezen. :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Veenmug schreef:
Jaap* schreef:
Ballen, dummies, wild alles wordt/werden naar de "baas" en naar niemand anders gebracht ook al betekent het een stevig stuk lopen. Enige manier om dit te voorkomen was de zitfluit en zelf het commando los te geven zodat iemand anders het kon aanpakken. Was ook wel eens handig. Met 2 hazen in je handen wandelend in de klei stond je niet te wachten op een 3e.

Mvg Veenmug
Ik denk dat Ita dat heel moeilijk zou vinden.
Ze brengt niet naar iemand anders.
Wild hoort bij de baas :?

Ik denk dat ik me dan dus gewoon een breuk mag tillen :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

bydevries schreef: Vita heeft geen Wubba water ze heeft helemaal geen Wubba :mrgreen: Ze heeft meneer teckel maar die is alleen voor
binnen. Ik ben bang dat Vita iets minder relaxt is dan Vera met een speeltje buiten. Ze heeft behoorlijk bezitsdrang
dus een speeltje buiten is niet zo handig daar mag echt niemand aankomen. Buiten heeft ze genoeg te doen namelijk
haar eigen neus achterna :mrgreen: . En dat mooie weer komt eraan nog even geduld. Lekker zwemweer en wubbawater
weer.

groet Brigitte
Ja da's waar, Vita heeft al genoeg te doen buiten met al die luchtjes :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Ik heb eigenlijk altijd een bal mee op losloopwandelingen. Hades blijft keurig bij je als je de bal nog vast hebt, en dat is soms verrekte handig als er mensen aan de wandel zijn in hun nette kleren en Hades net in een prutsloot heeft gezeten. Aangezien hij af en toe nog wel de neiging heeft om even te gaan kijken bij anderen vind ik het wel prettig dat ik hem zo perfect bij me kan houden. Andere honden kunnen dan ook gewoon tegen 'm aan gaan zitten, bij wijze van, hij heeft alleen oog voor de bal. Ik probeer wel niet te dicht in de buurt te gooien van andere honden, maar als er onverhoopt toch een andere hond met de bal vandoor gaat kan ik er niet mee zitten. Dan wacht ik gewoon even tot de andere baas onze bal weer van zijn/haar hond heeft gepakt en we hem weer terugkrijgen. Hades gaat er ook wel eens met de bal van een ander vandoor, dan zorg ik gewoon dat ik 'm weer terug krijg en terug kan geven. Ik vind het wel vervelend als er een hond aan komt stormen, de bal afpakt en de baas vervolgens nét doet alsof hij dat niet zag en de hond onze bal laat houden. Dan zeg ik er wel wat van. Niet vanwege de bal, we hebben altijd een stuk of 3 bij ons, maar gewoon voor het fatsoen.

Ik heb wel een keer 10 minuten staan wachten tot het baasje van een jonge stabij eindelijk onze bal weer te pakken had, maar die vond het echt vreselijk dat haar hondje onze bal had 'gejat' :mrgreen:. Ik had zoiets van 'laat maar, we hebben er nog meer' want ze deed écht hard haar best, maar wij zouden en moesten onze bal terug van haar haha. Bij een duurder speeltje zou ik wel echt aandringen op terugkrijgen, maar een balletje van nog geen 40 cent, ach...
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Bikkel loopt ook wel in losloopgebieden met een bal. Maar hij is niet moeilijk en bezitterig. Als ik de bal gooi en een andere hond pakt hem vlak voor zijn neus weg dan vindt hij dat prima. Geen onvertogen woord dan.
Laatst gooide ik de bal in het water, Bikkel had hem al bijna te pakken toen er vanuit het niets een border collie tevoorschijn kwam en al grommend de bal voor Bikkel zijn bek weg kaapte.... vindt Bikkel allemaal wel best hoor.... die stapt opzij met een blik "pakt u maar hoor, mijn excuses dat ik naar mijn eigen bal keek!". :roll: :wink:

Als ik met Sharmayne wandel gooien we ook vaak even met een balletje of de wubba. Maar dan kan het ook geen kwaad als er dus vreemde honden bij komen loeren.

Met Hera is het anders. Die is heel fel op haar spulletjes. Maar goed, bij hera mag toch al geen hond in de buurt komen.

Wat ik wel vervelend is zijn mensen waarvan hun hond ballen afpikt die ze dan vervolgens met geen mogelijkheid meer af kunnen pakken. Dan ben je dus als ballengooier je bal mooi kwijt.
Hier loopt dus ook zo'n man met een schnautzer. Van verre roept hij al "hou de bal maar even vast hoor want als hij hem te pakken krijgt ben je hem kwijt want ik krijg hem dan met geen mogelijkheid te pakken". Nou lekker dan. En dat is dan in een niet losloopgebied.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Moos
Zeer actief

Cash schreef:
Wat ik wel vervelend is zijn mensen waarvan hun hond ballen afpikt die ze dan vervolgens met geen mogelijkheid meer af kunnen pakken. Dan ben je dus als ballengooier je bal mooi kwijt.
Hier loopt dus ook zo'n man met een schnautzer. Van verre roept hij al "hou de bal maar even vast hoor want als hij hem te pakken krijgt ben je hem kwijt want ik krijg hem dan met geen mogelijkheid te pakken". Nou lekker dan. En dat is dan in een niet losloopgebied.
Ik vind het nog vriendelijk als ze het even roepen :mrgreen: Dan kan ik er iig voor zorgen dat ik de bal zo gooi dat die andere hond er onmogelijk eerder bij kan zijn bijvoorbeeld, of dat ik dan maar even stop met gooien. Liever zo, dan dat die hond inderdaad de bal kaapt en de baas doorloopt al roepende "ja, die krijg ik nu toch niet meer te pakken" haha.

Ik vind het wel bijzonder als je je eigen hond absoluut niet meer bij je kan krijgen zodra hij een bal heeft, maar dat is een andere discussie denk ik :engel:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Moos schreef:
Cash schreef:
Ik vind het nog vriendelijk als ze het even roepen :mrgreen: Dan kan ik er iig voor zorgen dat ik de bal zo gooi dat die andere hond er onmogelijk eerder bij kan zijn bijvoorbeeld, of dat ik dan maar even stop met gooien. Liever zo, dan dat die hond inderdaad de bal kaapt en de baas doorloopt al roepende "ja, die krijg ik nu toch niet meer te pakken" haha.

Ik vind het wel bijzonder als je je eigen hond absoluut niet meer bij je kan krijgen zodra hij een bal heeft, maar dat is een andere discussie denk ik :engel:
Vanmiddag op de hei nog zo'n hond tegengekomen. Sita had haar bal af laten pakken en de eigenaar kon zijn hond echt niet bij zich krijgen. Gelukkig was het een gewone tennisbal en hebben we geruild :wink: Hij de oude versleten van Sita en wij kregen de bal van zijn hond. Prima opgelost. Maar goed, als ik met de magic foam bal aan het ballen ben en een andere hond pakt die af, dan wil ik die toch echt wel terug.

Ik kijk wel altijd of er niet te veel honden in de buurt zijn als ik ga ballen. Heb er niet zo'n behoefte aan om de halve hei bij mij te hebben lopen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”