Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reu of teef

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Reu of teef

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Dat plassen is wel een issue he, dat heb ik me nooit gerealiseerd eigenlijk. Ik vind wel dat reuen onderling wat meer gedoe kan zijn in losloopgebied.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Zoek stok! schreef:Ik heb eigenlijk niet meer een voorkeur. Die had ik wel altijd, lag heel sterk bij reuen. Maar inmiddels ken ik zo veel leuke teven, dat ik dit niet meer kan volhouden. Ik heb als tweede hond voor een teef gekozen omdat ik dat de leukste combi met Bram vind.
Exact hetzelfde. :mrgreen:
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

Heb altijd reuen gehad. Makkelijke reuen.
Met Harley heb ik toch wel wat moeite gehad. Kon geen behendigheid meer lopen als er een loops teefje was. Heeft ook erg gemarkeerd.
Vind reuen over het algemeen knuffeligger als een teefje en ook wat stabieler.
Met Toya heb ik mijn eerste teefje. (waren te weinig reuen geboren) Toch wel wat pittiger dan mijn eerdere reuen.
Heb nu toch een lichte voorkeur voor een teefje. Vind het ranke vaak wat mooier.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik vind teven vaak mooier.
Gedrag is wat onvoorspelbaarder soms, maar dat vind ik niet erg.
En zo'n hoofdje als onze Orpa, ik val daar als een blok voor :I:
Afbeelding

edit: plassen is geen issue. Teven markeren net zo erg.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Dat is dan ook wel echt een beelschoon dametje hoor Marjolein! :I:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Teven. Ik vind hun bouw vaak mooier (niet dat dat doorslaggevend is hoor :mrgreen: ), en dat mannelijk hormoongestuurde wat sommige reuen hebben kan ik me best aan ergeren. Dat Vera rondom de loopsheid wat bezitteriger wordt, en vlak erna ietsjes slomer is, vind ik dan weer eigenlijk gewoon schattig :engel:
Ook vind ik het over het algemeen veel rustiger lopen met teven in gebieden waar veel honden zijn. Ik woon in de randstad, en ik heb al zeer regelmatig gehad dat ik maar wat blij was dat ik met twee teven rondloop. Oke, het zijn ook wel hele inschikkelijke teven natuurlijk, dat zal ook bijdragen aan dat ze makkelijk met vreemde honden zijn. Maar als ik soms zie hoe reuen zich op afstand gedragen, en als ze merken dat het teven zijn opeens toch wel vriendelijk doen, heb ik het idee dat geslacht toch ook wel meespeelt.
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik vind het het belangrijkste dat de kans van slagen onderling zo groot mogelijk is. Verder is mijn voorkeur niet zo groot, heeft allebei wel wat :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Teven, alleen al voor het knokken/niet goed met (alle) andere honden kunnen vind ik bij een reu nadeel.

Maar ik sluit niet uit ooit een reu te hebben, als die op mijn pad komt.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik val doorgaans gewoon op de teven in een nest.
Maar de volgende wordt een reu.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Weet het eigenlijk niet meer zo goed haha, bij reuen heb je vaker idd concurrentiestrijd onderling, maar ook bij teven zie ik er soms pittige exemplaren zitten die zich niet het kaas van het brood laten eten. Dat een teef per definitie makkelijker zou zijn in de omgang met andere honden zou zijn zie ik hier in de buurt ook niet echt eigenlijk..
Zelf ben ik eigenlijk altijd met reuen op stap gegaan als ik terug denk aan vroeger ook.. en Finn is mijn eerste hond, reu. Bluf de tweede die er bij kwam.. teef...
En qua knuffelen in huis e.d. is juist Bluf de knuffelkont die lekker op schoot bij je wil kruipen, en dat heeft de reu weer minder/niet.
Ik weet gewoon niet of de volgende een teef of een reu gaat worden, ik neig meer naar reu dat wel.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik heb nog nooit een reu gehad maar mijn gevoel gaat uit naar teven. De redenen die heir genoemd worden om niet voor een reu te gaan gaat hier niet op want mijn ene teef is wat dat betreft een reu :roll: Hopelijk dit jaar voor het eerst een reu ivm de honden die ik al heb, ben benieuwd :mrgreen:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Teef!! Ik houd persoonlijk niet van reuengedrag namelijk. En een gecastreerde reu vind ik ook weer niet leuk :mrgreen: Dus 100% een teef!
Perry en Noah

Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ik moet voor de nieuwe pup nog een keuze maken. Ik dacht altijd dat bij Daan alleen een teefje kon maar na Abel en Bedan weet ik dat hij ook met reutjes kan. Ik ben er nog niet over uit wat het wordt. Een reu heeft voor mij het voordeel dat ik dan niet met loopsheden zit, de honden gaan mee naar het werk en een loops teefje kan niet mee. Wil niet het risico lopen dat iemand bedenkt om zijn/haar reu maar even bij mijn honden in de kennel te doen als mijn teefje loops is.
gelukkig heb ik nog even de tijd om na te denken.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Zoek stok! schreef:Dat plassen is wel een issue he, dat heb ik me nooit gerealiseerd eigenlijk. Ik vind wel dat reuen onderling wat meer gedoe kan zijn in losloopgebied.
Ja, dat markeren maak ik me echt niet druk om. Zal mij wat boeien dat ik een seconde of twee extra moet blijven staan. En ik kan Nilo ook proma duidelijk maken wanneer hij gewoon moet doorlopen. Wat jij noemt vind ik ook het grootste nadeel van een reu. Ondanks dat Nilo best een lieverd is, heeft hij in die twee jaar al meer confrontaties gehad met andere honden (vooral reuen dus) dan Nora in haar dertien haar leven :19:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Marjoleine schreef:Ik vind teven vaak mooier.
Gedrag is wat onvoorspelbaarder soms, maar dat vind ik niet erg.
En zo'n hoofdje als onze Orpa, ik val daar als een blok voor :I:
Afbeelding

edit: plassen is geen issue. Teven markeren net zo erg.
Ja, dat is ook prachtig :I: Dat vind ik ook zo leuk aan Toller teefjes. Beetje kleiner, compacter, schattige uitdrukking. Hoewel ik sommige imposante reuen ook heel mooi vind, maar bij Tollers vind ik teefjes echt té schattig!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik heb eigenlijk altijd teven gehad, koos daar ook voor totdat ik per ongeluk een volwassen reu kreeg.
Vanaf die tijd ben ik reuen met andere ogen gaan bekijken en hebben ze sterk mijn voorkeur.
Ik vind ze liever en makkelijker dan teven.
Als ik maar 1 hond zou hebben was dat zeker een reu, maar omdat ik 2 honden gezelliger vind kies ik voor een reu en een teef.
Voor mij de combinatie met de minste kans op problemen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Omdat wij eerste hondenbezitters waren kregen we geneens een reu mee van de fokker.
RR zijn best pittige honden zodoende vond zij een teef beter voor ons.
Later is de reu er alsnog bijgekomen. :lol1:
Ach biede hebben wel iets, zo vind ik reuen veel knuffeliger dan teven maar dat macho gedrag van een reu tov andere reuen (zoals mijn Jakko), daar heb ik dan weer wel moeite mee.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

ik heb niet echt een voorkeur
hier lopen 2 reuen en 2 teven rond en ze zijn alle 4 anders
Darko is zelfstandig, maar ook een knuffelbeer en enorm lay-back, laat alles op zich afkomen en ziet dan wel wat hij er mee doet, ook met andere honden is hij zo
Shadow is een doordrammer qua knuffels en moeilijk met vreemde honden, verder is hij enorm lui
Zena is een enorme onderdanige teef en houd van knuffels, heel gemakkelijk naar vreemde honden toe, zolang ze haar niks doen, doet zij ook niks, Zena heeft haar momenten van hyperdepieper en "normaal" gedrag
Guapa is hyperdepieper, kan moeilijk met vreemde honden, knuffels is voor ff en dan is het klaar

de enige reu waar wij een plasprobleem mee hebben is Mops (reutje) en Guapa, zij plast al evenveel als Darko en Shadow samen :ugh:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Martijn zei het al, hier hangt het puur en alleen af of het past bij wat er loopt. Nu lopen er twee teven dus komt er alleen een reu bij. Bij meer dan 2 honden zal het een reu en twee teven zijn maar liever gewoon een reu en een teef. Bij Eva kan je wel een teef zetten nog, die doet niet moeilijk verder. Cleo wel, die vindt dat minder leuk en voelt toch meer spanningen met teven omdat ze graag overal en altijd de baas speelt wat makkelijker ging bij Dapper dan bij Eva :engel: Bij Eva hoeft ze dat domweg niet te proberen maar vanuit Eva zelf komt er nooit iets van lullig gedrag. Zit wel in het ras denk ik want ook Eva's familieleden trekken het juist perfect om met teven onderling te leven. Deels daarom dat we ook een 2e teef durfde te nemen bij een reu en teef in die tijd. Met laekense is dat meestal geen probleem. :ok:
Afbeelding
JML
Zeer actief

Ongelezen bericht door JML »

Ik heb altijd reuen gehad. Dat heeft ook met toeval te maken, want het waren herplaatsers.
Cheeks was de eerste teef en daardoor heb ik eigenlijk geen voorkeur meer. Diefje is een wat pittiger hondje (nou is ongeveer alles dat vergeleken bij Cheeks) en tot nu toe bevalt dat nog prima.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Moos schreef: Ook vind ik het over het algemeen veel rustiger lopen met teven in gebieden waar veel honden zijn. Ik woon in de randstad, en ik heb al zeer regelmatig gehad dat ik maar wat blij was dat ik met twee teven rondloop. Oke, het zijn ook wel hele inschikkelijke teven natuurlijk, dat zal ook bijdragen aan dat ze makkelijk met vreemde honden zijn. Maar als ik soms zie hoe reuen zich op afstand gedragen, en als ze merken dat het teven zijn opeens toch wel vriendelijk doen, heb ik het idee dat geslacht toch ook wel meespeelt.
Zeg dat wel! Ik heb voor de fun een weekje een mechelaar intacte reu te logeren gehad. Hij was dominant maar sociaal. manman dan pas valt het op dat je heel veel andere dominante reuen tegen komt. met Noah maakt het nooit wat uit, die vind dat machtig mooi. Maar als je opeens met een andere reu loopt, vind ik het vreselijk irritant al die loslopende reuen. Toen heb ik hem weer teruggebracht de reu, ik werd gek van dat constant opletten. Ik vind als je met een reu hebt die nog zo sociaal is, je altijd afhankelijk bent van die andere reu. Een dominante moet je weer geen andere dominante reu tegen komen. Heb je een gecastreerde reu, moet je weer opletten dat je geen andere tegenkomt die gaat rijden.
Nee doe mij maar een teef
Perry en Noah

Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Hangt van de combinatie af. Voor bij Sun en Juul wilde ik eigenlijk een teef, gezien Sun en bijkomende hond qua leeftijd het dichtst bij elkaar zouden komen te staan. Juul is al 10 en met een teef van een jaar of 2 zou dat prima moeten kunnen. Twee teven bekeken, de een ging niet met Juul, de ander niet met Sun. Hoewel niet goed gaan een te groot woord is, maar ik zag ze niet vredig in één huis leven zeg maar. Toen tegen Bono aangelopen en dat ging vanaf het eerste moment met beide prima. Ik kijk er dus niet meer naar, maar let puur op de interactie tussen de honden :wink: Verschil met sommige anderen zal misschien zijn dat ik voor volwassen honden ga, met bijvoorbeeld één teef in huis en er zou een pup komen, zou ik ook voor de zekerheid voor een reu gaan.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja ik val onbewust voor reuen. Het juist zelfverzekerde gedrag kan ik wel waarderen, ik als vrouw ben zelf al wispelturig genoeg en kan daarbij geen wispelturig teef gebruiken haha. :lol: Niet dat ik iets heb tegen teven, het is iets wat onbewust zo gebeurd. Toch denk ik dat er in de toekomst een teef bijkomt, al vind ik de loopsigheid in combinantie met een volle reu toch wel ongemakkelijk (zeker met een vriend die een dromer is, waardoor ik bang ben voor een ongelukje). Daarbij onze enige eigen teef (dus opvangteven en oppasteven buiten beschouwing gelaten) kreeg baarmoederontsteking, iets wat ik toch ook weer iets beangstigends vind.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

gyanty schreef:Tja ik val onbewust voor reuen. Het juist zelfverzekerde gedrag kan ik wel waarderen, ik als vrouw ben zelf al wispelturig genoeg en kan daarbij geen wispelturig teef gebruiken haha. :lol:
Ik vind mijn teven helemaal niet zo wispelturig eigenlijk. Saar is gecastreerd, dus die 'telt' dan misschien niet. Maar Vera is ook niet onvoorspelbaar of wispelturig hoor. Ja, rondom de loopsheid is ze iets bezittiger (tegenover honden, niet mensen). Nou, dat weet je dan dus, niks wispelturigs aan verder :mrgreen: Kattekopperig zijn ze ook al niet. Ik vraag me af of dat niet meer ook gewoon per type hond verschilt dan per geslacht. Net zoals ook lang niet alle reuen van die hormoongestuurde mannetjesputters zijn.
Afbeelding
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.

Ongelezen bericht door linda1985 »

duitse herder schreef:
Moos schreef: Ook vind ik het over het algemeen veel rustiger lopen met teven in gebieden waar veel honden zijn. Ik woon in de randstad, en ik heb al zeer regelmatig gehad dat ik maar wat blij was dat ik met twee teven rondloop. Oke, het zijn ook wel hele inschikkelijke teven natuurlijk, dat zal ook bijdragen aan dat ze makkelijk met vreemde honden zijn. Maar als ik soms zie hoe reuen zich op afstand gedragen, en als ze merken dat het teven zijn opeens toch wel vriendelijk doen, heb ik het idee dat geslacht toch ook wel meespeelt.
Zeg dat wel! Ik heb voor de fun een weekje een mechelaar intacte reu te logeren gehad. Hij was dominant maar sociaal. manman dan pas valt het op dat je heel veel andere dominante reuen tegen komt. met Noah maakt het nooit wat uit, die vind dat machtig mooi. Maar als je opeens met een andere reu loopt, vind ik het vreselijk irritant al die loslopende reuen. Toen heb ik hem weer teruggebracht de reu, ik werd gek van dat constant opletten. Ik vind als je met een reu hebt die nog zo sociaal is, je altijd afhankelijk bent van die andere reu. Een dominante moet je weer geen andere dominante reu tegen komen. Heb je een gecastreerde reu, moet je weer opletten dat je geen andere tegenkomt die gaat rijden.
Nee doe mij maar een teef
Helemaal mee eens! Ik heb ook een vrij pittige reu! Vooral aan de riem kan hij nogal tekeer gaan op andere reuen en dat is dus inderdaad erg opletten ook als ze los lopen, over 7 weken komt er een pup bij maar heb toch weer voor een reu gekozen, omdat een (Niet gesteriliseerde) teef met een ongecastreerde reu me ook geen succes lijkt, ik heb ook nog een jack russell teefje, zij is wel gesteriliseerd. Maar aangezien de volgende pup ook een welsh springer wordt en die vacht ontzettend lelijk wordt van castratie/sterilisatie dus een reu.
Afbeelding
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Bij Semmy (reu) is het gewoon een beetje toeval geweest. Ik vind dat markeren helemaal niet zo'n probleem, het valt bij hem eigelijk ook best mee. Wij zouden met de tijd er misschien ook wel een hond(je) bij willen. Het liefst neem ik dan weer een reu, dit omdat ik nog nooit problemen heb gehad met Semmy en andere reuen en ik het niet zie zitten een loopse teef en een intacte reu in huis te hebben.... :mrgreen:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik merk nooit dat mijn honden wispelturig zijn. Ze reageren juist vrijwel altijd hetzelfde. Ik vind teven dus helemaal niet wispelturig op de loopsheid zelf na dan. Maargoed, dat is dan dus ook een loopse hond en niet gewoon je teef in mijn ogen.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik merk nooit dat mijn honden wispelturig zijn. Ze reageren juist vrijwel altijd hetzelfde. Ik vind teven dus helemaal niet wispelturig op de loopsheid zelf na dan. Maargoed, dat is dan dus ook een loopse hond en niet gewoon je teef in mijn ogen.
Ja haha precies. Je ziet dat de teef loops is, of bijna gaat worden, en ja, dan kunnen ze anders zijn, maar dat is dan ook weer meteen heel duidelijk. Het is niet dat ze in het dagelijks leven zo wisselend zijn. Die van mij niet iig, die zijn zo stabiel als wat in hun reacties.
Afbeelding
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Ik zou denk ik ook weer voor een teef gaan...en dan met name voor het macho gedrag van mijn reu. Ik heb daar ook geen zin meer in. Het markeren is voor mij geen probleem, en snuffelen...tja, dat doet mijn teef echt veeeeeel meer. Wordt je af en toe gek van.
En loops mag ze van mij het hele jaar zijn.....dan is ze zo lief...veel aanhankelijker :I:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Teven, zonder meer. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”