Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik weet het niet meer

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Re: Ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door Renske »

Iedereen moet leren en iedereen denkt wel eens bij zijn hond, had ik niet.....
Je hebt nu een methode gezien die je niet wilt. Dus weer een goed leermoment. Vier maanden is nog behoorlijk kort dat je hem hebt. Bij een pup heb ik de ervaring dat het snel 1,5 jaar duurt voor je je hondje echt begint te begrijpen en sinds een half jaar de eerste herplaatser en die ben ik nog steeds aan het leren kennen. Voordat ik hem echt goed ken ben ik misschien ook nog wel een jaar verder :wink:.

Ga je zelf met hem clickeren of volg je ook ergens training?
BobbyDinoAmber

Ongelezen bericht door BobbyDinoAmber »

Ik zou gewoon gaan clickeren met Beau!
Je ziet dan dat alles goed komt, ik wens je heel veel plezier en succes met de curus met Beau!
Ik zou doen waar je zin aan hebt, je hebt een prachtige en zo te horen een hele lieve hond, geniet ervan!
De liefde tussen hond en baas, gaat gelukkig niet snel over :D !
Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Lieve Hilde,
Je bent jong, in mijn ogen nog heel jong. Maar je bent een wijze meid.
Je denkt na, neemt een beslissing, soms gaat het goed, soms niet. Je probeert het goed te doen.
Jij maakt fouten, ik maak fouten (en ik ben 44)
Dat mag!
Wees wat milder naar jezelf.
Ik weet zeker dat je lief bent voor anderen, wees dat ook voor jezelf.

En nu, computer uit, slapen en een hele week niet HF-en.
In het weekend praten we je bij.

:J: Trusten!
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik heb het ook met mijn herplaatser gehad. In het begin vonden we elkaar wel lief en aardig maar daar bleef het bij. Met pups vind ik dat anders die vinden jou meteen geweldig en gaat alles vanzelf. Bij een herplaatser moet je daarvoor werken en dat vergt veel liefde en vooral geduld. Ze vertrouwen wat minder makkelijk misschien. Fouten maakt iedereen maar het is wel erg naïef van je om zomaar achter mensen hun ideeën aan te lopen. Vooral jouw honden laten slaan onder het mom van zijn honden luisteren ook goed vind ik erg dom. Dat je hulp nodig hebt om met je hond te trainen is helemaal niet erg maar doe het dan onder goede begeleiding en zoek eerst uit hoe ze trainen en of dat ook een goede trainingsmethode is die bij jullie past.
En hij zal je er echt niet aan op kijken hoor :wink: van je fouten leer je en aan 1 zo een dagje houd je hond vast niets aan over. Vooral niet als je zelf steeds positief bezig bent. Honden kijken naar de toekomst en dat zal vast goed gaan :ok:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hoe jong of oud je ook bent... iedereen maakt fouten hoor. Heb ook wel eens zitten janken om een oerstomme, lompe fout die ik met Daisy maakte. En weet je... toch zijn we altijd maatjes geweest hoor! :wink:
En geen vriendinnen... heb je daar zelf last van? Dát lijkt me het belangrijkste. Als jij je goed voelt zoals je nu leeft is het toch goed.

Met Beau komt het ook wel goed, het is nog zó kort. Wat ik van jullie lees doen jullie het als team geloof ik absoluut niet slecht. Ga eens rondkijken wat het beste bij jullie past om te gaan doen.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

He jee, Hilde toch :knuffel1:

Gewoon lekker gaan clickeren.
Niks geen geruk en gesjor.
En nog 'ns denken of je met je ouders om de tafel moet over hoe zij dingen zien en hoe jij ze ziet.
Okee?

:J:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Hilde, ik heb vanmiddag nog aan je gedacht toen ik langs de volkstuintjes en voetbalvelden fietste met Luuk en Tessa. Dacht meteen dat ik je weer eens zou moeten bellen om samen te gaan wandelen. We hebben een week of 4 geleden met jou en Beau in het bos gewandeld en ik vond dat best gezellig.

Ik heb je toen al gezegt dat je het hartstikke goed doet met hem.
Hij liep lekker los, ging zijn gangetje en hield je (stiekum) goed in de gaten.
Goed, hij was op vreemd terrein en dat helpt wel, maar hij had niet de neiging om zijn ding te gaan doen en jou een dikke vinger te geven. Ik ken dat wel anders met mijn herplaatsers :mep: .

Je hebt in de korte tijd dat je hem hebt al heel veel bereikt, echt waar. Een band opbouwen met een herplaatser heeft tijd nodig. Mijn ervaring is dat er ongeveer een jaar over heen gaat voor je het gevoel krijgt dat dat keerpunt bereikt is. En zelfs daarna sta je soms nog te kijken van wat er nog allemaal verandert in de omgang :ok: .

Ga gewoon zo door, wees vooral consequent, nee is nee, ja is ja, zit is zit etc. Dat hoeft niet op een harde manier, maar gewoon op een duidelijke. Dus niet sjoemelen als je aan de stoeprand het commando 'zit' hebt gegeven, dan ook daadwerkelijk wachten totdat hij gaat zitten, ook al had je al 10 keer over kunnen steken.
Maar nogmaals, je zit echt op de goede weg en laat je niet gek maken door diverse mensen. Hoor ze aan en pik er voor jou en Beau het beste uit.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Hilde schreef:Ik denk dat hij me niet als maatje ziet omdat het niet lijkt alsof er zegmaar iets is, tussen ons twee. Ik heb het gevoel dat hij het niet leuk vindt om bij me te komen..
Mijn vorige tekkel was niet aanhalig: even aaien en dan ging ze gauw weer weg. Op schoot vond ze vreselijk. Wel wilde ze op de bank met één achterpootje contactliggen, net als in bed :mrgreen: Misschien heeft Beau dat ook een beetje? Ik had wel een enorme band met haar: ze vertrouwde me blindelings en ik haar.

Verder denk ik dat je na vier maanden nog niet een echte honderd procent zekere band met een herplaatser hebt. Bij mij duurde dat misschien wel een jaar, merkte ik achteraf. Samen op een positieve manier dingen leren en meemaken, en dan komt het vanzelf :wink:
En niet te streng zijn voor jezelf :roos:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik herken je verhaal. Toen ik 14 was kreeg ik Nanni, zij kwam omdat honden bij hobby zijn en ik heeeel graag hond wilde. Zij was alles behalve makkelijk. Ook ik kreeg verschillende adviezen en dacht ook altijd dat ik niet baas genoeg over haar was. Ik heb ook punt gestaan om haar te herplaatsen. Maar geloof mij, je leert er ontzettend veel van! De band gaat alleen maar beter worden. Op jou leeftijd zie je (niet lullig bedoelt hoor :roos: ) dingen gewoon anders dan als je ouder bent. Als ik bedenk waar ik mij destijds met Nanni allemaal druk om maakte, achteraf was dat om niets!

Doe waar jij je het beste bij voelt en wat het beste bij Beau past. ga samen op trainen om de band nog meer te versterken en dan ben je lekker samen bezig :ok:
Perry en Noah

Afbeelding
Hinke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend

Ongelezen bericht door Hinke »

Tommie was mijn eerste hond. Hij kwam uit het asiel. Ik wilde graag op cursus maar dat kon niet omdat hij geen ras had.
Toen ik na drie jaar wel op cursus kon, via het hondenforum, vertelden ze me dat ze in de loop van de cursus echte een band konden zien tussen Tommie en mij. Zolang kan het duren.
Maar die band komt er echt.
Ik kan je de AKC in Apeldoorn aanraden. Fijne club.
Groetjes van Hinke

En een poot van Basco en Vronie
Melle
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Smous
Labrador

Ongelezen bericht door Melle »

Hilde, waarom hebben je ouders voor een Beagle gekozen? Dat zijn nu niet direkt de meest makkelijke honden als 'beginnershond'. Is het een bewuste keuze geweest, of kwam het toevallig zo uit?
Waarom is hij herplaatst?

(Ik ben nogal nieuw, ken dus het verhaal er achter niet. Sorry als deze informatie voor andere lezers gesneden koek is :roos: )
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Zo, na een week huiswerken mag ik wel weer even online van mezelf. :cheer:
Melle schreef:Hilde, waarom hebben je ouders voor een Beagle gekozen? Dat zijn nu niet direkt de meest makkelijke honden als 'beginnershond'. Is het een bewuste keuze geweest, of kwam het toevallig zo uit?
Waarom is hij herplaatst?
Beau is hier gekomen door een stomme samenloop van omstandigheden. Mijn ouders wisten, net als ik, niets van honden. We zochten op marktplaats en daar stond Beau. De foto's erbij waren leuk en daarom gingen we kijken. Het was werkelijk een verschrikkelijke hond, hij blafte aan een stuk door, racete over de banken, dook in onze zakken en tassen op zoek naar eten en deed niks wat de baas hem vroeg. Waarom, zou je denken, hebben we hem dan genomen? Omdat ik vanaf het moment dat ik hem zag verliefd was :engel: En ik had Beagles altijd al leuk gevonden door hun koddige uiterlijk. Geen bewuste redenen dus :wink: Hij is herplaatst omdat ze ook een andere, dominantere, Beagle hadden. Die beet Beau en ze hadden daarnaast ook nog 2 kleine kinderen en het werd allemaal wel erg druk. Volgens mij was er wel meer in het spel, maar als je hem echt weg wilt hebben, vertel je natuurlijk niet alles :mrgreen:
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

hey meissie, ik had dit nog helemaal niet gezien. Alles heeft tijd nodig, ook een band. Ik maak nu nog geregeld fouten met Elmo. In het begin was ik veelste zacht :N: en ging hij met mij een loopje nemen (zo'n klein frummeltje). Ga lekker met Beau clickeren en geef hem liefde! Met dat kom je al een heel eind hoor :ok:
Afbeelding
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

Heee niet zo negatief hoor! 4 Maanden is nog helemaal niet zo lang.... Ik kreeg pas een 'echte' band met Lara na een anderhalf jaar. Toen had ik echt het idee van: Ja, ik kan met haar lezen en schrijven. In het begin was het helemaal niet zo leuk tussen ons, ik moest vaak boos worden en dan had ik achteraf weer spijt dat ik een grote mond tegen haar gegeven had of haar gecorrigeerd had, enz.

Geef het gewoon wat tijd en ga gewoon clickeren. Voor jullie beiden weer een nieuwe uitdaging :)
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Oh komt allemaal goed. Ik was 12 toen onze eerste hond kwam. Mijn opa had hem uit het asiel en opa moest naar bejaardentehuis, dus moesten wij Bas in huis nemen. Bas was een draak van een hond in de omgang, maar er zat ook iets heel leuks in het hondje. Hij was niet makkelijk als eerste hond, maar oh wat heb ik van hem veel geleerd. Fouten maken is mensenlijk. Ik heb ook niet altijd de goede weg met Bas bewandeld. De band tussen mij en Bas was erg sterk. Ik heb verschillende cursussen met hem gelopen en heb veel kwa gedragveranderingen in de loop der jaren te weeg kunnen brengen, maar heb daar ook veel voor moeten lezen en hulp van anderen gekregen. Probeer te genieten. Ik heb uren met Bas gewandeld en genoot daar enorm van. De trainingen vond ik ook geweldig. En daar vond ik net zulke dierengekken als ik zelf ben, dus dat was dubbele pret. Neem de tijd om uit te vinden wat voor jullie werkt. Die band komt vanzelf. En ja er zullen ook momenten zijn waarvan je denkt dat het nooit meer goed komt en dat die hond het niet goed bij je heeft (eigenlijk vind ik dat juist een goede eigenschap, zo zal je namelijk altijd voor de hond blijven denken en zal laksigheid naar de hond bij jou niet voorkomen, omdat je het nooit genoeg en goed genoeg vind.). Maar die zullen weer opgevolgd worden door momenten van vreugde! Geniet daar van!
Ben zelf nu 25. Mijn Bas is vorig jaar overleden. De hond die mijn steun en toeverlaat was tijdens mijn pubertijd. De hond die mij alles leerde, mijn eerst hond. Ik kijk er met een goed gevoel op terug, ondanks de fouten die ik ook bij hem heb gemaakt. Ik heb er van geleerd (en ook dat vind ik een goede eigenschap, als je er niks van zou leren zou je altijd op dezelfde foute manier blijven handelen) en er van genoten.
En klickeren kan ook prima bij een beagle. Heb hier regelmatig een oppasbeagle. Die prima wil luisteren hoor (als ik koekjes bij me heb). Het maakt niet uit hoe, als het voor jullie maar werkt!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”