Hilde, ik heb vanmiddag nog aan je gedacht toen ik langs de volkstuintjes en voetbalvelden fietste met Luuk en Tessa. Dacht meteen dat ik je weer eens zou moeten bellen om samen te gaan wandelen. We hebben een week of 4 geleden met jou en Beau in het bos gewandeld en ik vond dat best gezellig.
Ik heb je toen al gezegt dat je het hartstikke goed doet met hem.
Hij liep lekker los, ging zijn gangetje en hield je (stiekum) goed in de gaten.
Goed, hij was op vreemd terrein en dat helpt wel, maar hij had niet de neiging om zijn ding te gaan doen en jou een dikke vinger te geven. Ik ken dat wel anders met mijn herplaatsers

.
Je hebt in de korte tijd dat je hem hebt al heel veel bereikt, echt waar. Een band opbouwen met een herplaatser heeft tijd nodig. Mijn ervaring is dat er ongeveer een jaar over heen gaat voor je het gevoel krijgt dat dat keerpunt bereikt is. En zelfs daarna sta je soms nog te kijken van wat er nog allemaal verandert in de omgang

.
Ga gewoon zo door, wees vooral consequent, nee is nee, ja is ja, zit is zit etc. Dat hoeft niet op een harde manier, maar gewoon op een duidelijke. Dus niet sjoemelen als je aan de stoeprand het commando 'zit' hebt gegeven, dan ook daadwerkelijk wachten totdat hij gaat zitten, ook al had je al 10 keer over kunnen steken.
Maar nogmaals, je zit echt op de goede weg en laat je niet gek maken door diverse mensen. Hoor ze aan en pik er voor jou en Beau het beste uit.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018