Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aso hondenbezitters!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Vlinder
Actief
Mijn ras(sen): Bulldoggen
Aantal honden: 3

Re: Aso hondenbezitters!

Ongelezen bericht door Vlinder »

Tja...ik denk ook dat het hier de toon is die de muziek maakt....Met onze intolerante reu liep ik nooit op een losloopveldje als er andere mensen op waren. Dat vind ik vragen om prolemen, maar dat is mijn mening. Ik wachtte altijd of liep bijvoorbeeld een extra blokje, in overleg kom je er wel uit toch.
Wij liepen wel met hem in de vrije natuur, maar dan wel in gebieden die overzichtelijk waren, zodat je de minste kans liep op ongewenste confrontaties. Het is niet altijd leuk, maar ik vind wel dat je als bezitter van een intolerante hond extra verantwoordelijkheid hebt om problemen te vermijden. Er zijn gewoon nog teveel hondenbezitters die geen notie hebben van het begrip intolerante hond......en die de gevolgen niet kunnen overzien.

Geschreeuw vanuit paniek of chagrijn is niet onbegrijpelijk, maar ook niet echt reclame voor de hondenbezitter. Ik ben er maar mee opgehouden :engel:
Groetjes!

Afbeelding
Sjoera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sjoera »

lagavita schreef:Het zal zeker mee spelen dat ik inderdaad een ras heb dat niet goed wordt begrepen. Daarnaast inderdaad de krappe ruimte waarin je je hond kan loslaten waardoor het een soort competitie werd. Maar deze man zijn hond kon niet met andere honden. Waarom ga je dan in een losloopgebied lopen? Hij had mijn buren met hun golden retriever ook al uitgescholden bleek. Hij draait de wereld om: de loslopende honden hun baasjes zijn fout: niet degene die niet in staat is zijn hond op te voeden. Tussen de loslopende honden lopen met zo een hond vind ik in feite zelfs provocatief.

Aandacht tja dat zal het tekort wel zijn lol.
Ho ho ho, iemand die zijn hond aanlijnd mag net zo goed in het gebied lopen als jij. :neenee:
In ons dorp hebben we ook losloop gebieden deze nemen bijna (aanlijn gedeelte is letterlijk 4 stappen) het gehele uitlaat gebied van een aantal kilometers. Als je betrapt wordt op het uitlaten van je hond buiten het uitlaat gebied krijg je een boete van 90 euries. Ik heb heel vaak aan de gemeente verzocht om a.u.b. het aanlijn gedeelte iets uit te breiden. Dit willen ze niet doen. Dus verzoek ik hondeneigenaren als zij hun honden los hebben ze bij zich te houden. Van Shinji weet ik dat hij soms moeilijk doet tegen andere reuen en ook bepaalde rassen kan hij niet uitstaan. Met Taiko is het nog erger die gaat gewoon tekeer tegen iedere hond :S: . Tja, als een eigenaar zijn hond toch naar ons toe laat komen kan ik niet voorkomen dat er een gevecht uitbreekt. Volgens de hondencursus is het goed recht dat mijn honden zich aan de riem verdedigen. En de gemeente vertelde mij dat eigenaren zelf hun verantwoording moeten nemen en dat iemand met een loslopende hond altijd fout is tegen een hond die aan de lijn zit.

Er is 1 gebied in mijn dorp waar ik Shinji los laat. Komt er een hond aan dan lijn ik Shinji weer aan en houd hem bij me. Ik verwacht eingenlijk dat de ander hetzelfde doet. Laatst toch weer mensen die het niet deden. (Ik had Tiko toen nog niet.) Was net een ras wat Shinji niet uit kan staan. En ja hoor het was vechten. Mevrouw was natuurlijk telaat aangezien ze ver achter liep. Ik probeer Shinji van die hond weg te halen en door te lopen, komt dat beest achter Shinji en mij aan :N: Na veel gedoen kreeg die mevrouw haar hond weer onder controle en kon ze hem aanlijnen. Dit had voorkomen kunnen worden.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Nanna schreef:
Sjoera schreef: Taiko is het nog erger die gaat gewoon tekeer tegen iedere hond :S: . Tja, als een eigenaar zijn hond toch naar ons toe laat komen kan ik niet voorkomen dat er een gevecht uitbreekt. Volgens de hondencursus is het goed recht dat mijn honden zich aan de riem verdedigen.
Een hond die zich verdedigt vind ik toch héél iets anders dan een hond die in de riem hangend naar alles wat beweegt hangt te blèren ;-)
Inderdaad ja, en met zo'n hond vind ik het niet handig om dan de schaarse losloopveldjes op te gaan zoeken.Dat staat helemaal los van "recht hebben op".
Sjoera
Zeer actief

Marie-Josée schreef:
Nanna schreef:
Sjoera schreef: Taiko is het nog erger die gaat gewoon tekeer tegen iedere hond :S: . Tja, als een eigenaar zijn hond toch naar ons toe laat komen kan ik niet voorkomen dat er een gevecht uitbreekt. Volgens de hondencursus is het goed recht dat mijn honden zich aan de riem verdedigen.
Een hond die zich verdedigt vind ik toch héél iets anders dan een hond die in de riem hangend naar alles wat beweegt hangt te blèren ;-)
Inderdaad ja, en met zo'n hond vind ik het niet handig om dan de schaarse losloopveldjes op te gaan zoeken.Dat staat helemaal los van "recht hebben op".
Dat is nu net het probleem. De losloopveldjes zijn NIET schaars. Het aanlijn gedeelte wel.
En in mijn gemeente ben je verplicht om je hond daar uit te laten, anders riskeer je een boete van 90 euro. Dat is voor mij veel geld. En niet te vergeten dat er in de gemeete hondenbelasting bataald moet worden, voor de losloopgebieden (volgens de gemeente). Aangezien ook ik belasting betaal over mijn honden heb ik net zo goed het recht om daar te lopen.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Sjoera schreef:Dat is nu net het probleem. De losloopveldjes zijn NIET schaars. Het aanlijn gedeelte wel.
En in mijn gemeente ben je verplicht om je hond daar uit te laten, anders riskeer je een boete van 90 euro. Dat is voor mij veel geld. En niet te vergeten dat er in de gemeete hondenbelasting bataald moet worden, voor de losloopgebieden (volgens de gemeente). Aangezien ook ik belasting betaal over mijn honden heb ik net zo goed het recht om daar te lopen.
Dan blijft je inderdaad niets anders over.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:ugh: begrijp ik nu goed dat je bij jullie in de gemeente 90 euro boete krijgt wanneer je gewoon met je hond over straat loopt?
samantha1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door samantha1986 »

Mijn staff houdt ook totaal niet van andere honden...En al helemaal niet als ze kleiner zijn als haarzelf...
Dat komt omdat ze 3 keer is aangevlogen...

En ik ga met beide honden wel naar een losloopgebied...want die lopen hierkris kra door eht bos heen...met andere woorden je moet er wel doorheen om naar een aanlijngebiedte gaan zeg maar...
Maar dan heb ik Diesel los...en Senna heb ik dan altijd vast en heb de halti om of de muilkorf mee...voor de zekerheid, wil niet dat ze wat doet bij de andere honden

En ik vraag het wel netjes als er andere honden naar me toe komen of ik draai me om :wink:
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding
Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
https://hondenhesjes.jimdo.com/
samantha1986
Zeer actief
Contacteer:

Sjoera schreef: Dat is nu net het probleem. De losloopveldjes zijn NIET schaars. Het aanlijn gedeelte wel.
Ja dan word het wel lastig ja om ergens anders heen te gaan...welbalen dat ze niet meer plaatsen hebben...
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
Sjoera
Zeer actief

dagmar88 schreef::ugh: begrijp ik nu goed dat je bij jullie in de gemeente 90 euro boete krijgt wanneer je gewoon met je hond over straat loopt?
Nee de boete krijg je wanneer je je hond uitlaat buiten die uitlaatplaatsen. Wel kan je een boete riskeren als je met je hond bij speeltuinen en scholen komt. Je hond mag daar nog niet eens staan. Tevens zijn we ook verplicht om de poep op te ruimen (ook op de uitlaat plaatsen). Daarvoor zijn (gratis) zakjes af te halen bij onze gemeentehuis en Pet Place. De boete voor het niet opruimen van hondenpoep is 50 euro. Dit vind ik soms wel wat krom want op de uitlaatgebieden zitten veel eenden en ganzen hun drollen zijn groter dan die van een chiuawa/kleine tekkel. :19:
Afbeelding
samantha1986
Zeer actief
Contacteer:

En je betaalt ook nog eens hondenbelasting...

Maar dat is hetzelfde als paardenstont wat overal ligt, waarom hoeven die het niet op te ruimen?
Afbeelding

Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Die hondenbelasting betaal je gewoon om het zooitje te sponsoren hoor. Heeft niks met poep en losloopgebieden te maken.
Afbeelding
lagavita
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford

Ongelezen bericht door lagavita »

bouvierpoedel schreef:Al is het een loosloop gebied kun je toch gewoon even je honden bij je houden/aanlijnen.
En waarom zou hij daar niet mogen lopen met een aangelijnde hond.
Je draaid de regels een beetje om naar je eigen hand.
Begrip moet van beide kanten komen hoor, dus ook aan die van jou.
Hij kan daar best met een aangelijnde hond lopen maar een die zo vals is als de kolere die hij nauwelijks kan houden.... Dan is loslopend hondenspul voor zo een dier wel een marteling. Mijn honden renden gewoon los rond en kwamen helemaal niet te dicht in de buurt van zijn hond. Maar ze zijn wel speels en ik vind dat ze moeten kunnen spelen gezien ze jong zijn. Als dat het enige veld is waar dat kan; zelf zou ik daar persoonlijk niet gaan lopen als ik weet dat mijn hond niet met andere honden kan. Je kan dan verwachten dat er een loslopende hond op je hond af kan komen. Bovendien had meneer het niet even vriendelijk gevraagd of ik misschien even mijn honden kon vast houden tot hij passeerde maar begon gelijk te schelden en dreigen.
Afbeelding
lagavita
Vaste gebruiker

malinois schreef:
renee-uk schreef:die meneer met die herder heeft waarschijnlijk hetzelfde probleem als jij: niet al te veel uitlaatmogelijkheden in de stad.

Als hij nou zn agressieve herder los had gehad kan ik me nog voorstellen dat je er boos over wordt, in dit geval vind ik het spijkers op laag water zoeken.
Misschien is het toch handiger als je niet zo op je strepen staat en je honden gewoon even bij je houdt?
precies.
Nee om de hoek zit gewoon een half park waar de honden wel mogen maar dan alleen aangelijnd. Er zijn alleen nauwelijks losloopgebieden.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Je hebt alle 2 het recht daar te lopen.
Loslopende honden kunnen ook niet altijd met elkaar.
Dus...............???
En misschien is dat valse kreng wel zo gemaakt door mensen die hun hond los lieten lopen .??
En heeft die man gewoon zijn buik vol van bepaalde loslopende honden die maar zo nodig van het baasje overal op af mogen vliegen.
Je reaktie word altijd gekleurd door wat je mee maakt.

Jij kunt nog zulke lieve bullen hebben maar een andere hond kan ook bij jouw honden de vecht lust losmaken .
Sta jij volgend jaar ook te schreeuwen of iemand zijn hond bij zich wilt houden.
Omdat je bij beide partijen geen schuren en gaten wilt.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
lagavita
Vaste gebruiker

Marie-Josée schreef:
Nanna schreef:
Hier ben ik het volledig mee eens. Er zijn inderdaad honden die aan de riem wat feller zijn maar dat geldt als een hond inderdaad te bedreigend dichtbij komen en ze geen kant uit kunnen. Zo een jack russel hebben wij in de buurt. De baas verwacht nooit dat ik mijn honden aan lijn voor hem wat ik wel vaak doe voor zijn hond. Inmiddels hoeft dat ook niet meer want mijn honden zijn zo jong niet meer dat ze zich opdringen. Ze zijn sociaal, zien de angst en het wantrouwen en blijven op een gedegen afstand wanneer ze loslopen.
Ik vind zeker dat iedereen recht heeft om ergens te lopen met zijn of haar hond. Aangelijnd of niet. Ik vind ook dat je rekening met elkaar kan houden. Ik zie ook wel eens aan mensendat ze mijn hond wat eng vinden en dan roep ik die terug en houdt die bij me. Dat is gewoon normaal.
Ik kwam de herder pas geleden weer tegen op het loslopveld maar dit keer met de bazin die keihard liep te schelden. Het ligt meer aan de mensenwant ik vind dat die hond het niets kan helpen. Opvoeding of traumatische gebeurtenis wat dan ook de grondslag is: deze mensen beginnen direct te schreeuwen en schelden en dreigen. Ze vragenniet eerst of je de hond bij je kan houden. Op een dergelijke manier ben ik daar ook niet toe geneigd. Ik was dit keer met iemand anders die gelijk zei: oh zo zijn zij nou eenmaal. Gewoon negeerenendoorlopen. Ze willen aandacht en het lijkt wel alsof ze expres op het losloopveld met die hond gaan lopen. Het drama dat ze ermee ten toon spreidde was bijna lachwekkend. Mijn honden waren gewoon met elkaar aanhet spelen en negeerden de herder compleet. Maar de Herder vond hen wel erg interessant en trok zijn bazinnetje overal het gras over. Daar liep ze zich erg druk over te maken. Ze schold dat de hond van de andere persoon tenminste opgevoed was maar die van mij niet. De andere hond is 13 jaar en loopt rustig en wekt daarmee dus minder zijn jachtinstinct op. Dat zal ze wel bedoelen....
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

lagavita schreef:
malinois schreef:
renee-uk schreef:die meneer met die herder heeft waarschijnlijk hetzelfde probleem als jij: niet al te veel uitlaatmogelijkheden in de stad.

Als hij nou zn agressieve herder los had gehad kan ik me nog voorstellen dat je er boos over wordt, in dit geval vind ik het spijkers op laag water zoeken.
Misschien is het toch handiger als je niet zo op je strepen staat en je honden gewoon even bij je houdt?
precies.
Nee om de hoek zit gewoon een half park waar de honden wel mogen maar dan alleen aangelijnd. Er zijn alleen nauwelijks losloopgebieden.
tja dat kan, maar hij mag daar gewoon lopen, jij hoort je honden bij je te kunnen houden... dus als je dat niet kan moet je ze niet loslaten... losloopgebied of niet..
Nogmaals jij weet de reden niet waarom hij aangelijnd zit, misschien wel tijdelijk, blessure, ziet jou aankomen etc. etc. etc. Hij heeft datzelfde probleem dus als jij met zo weinig losloopgebieden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

lagavita schreef:
Hier ben ik het volledig mee eens. Er zijn inderdaad honden die aan de riem wat feller zijn maar dat geldt als een hond inderdaad te bedreigend dichtbij komen en ze geen kant uit kunnen. Zo een jack russel hebben wij in de buurt. De baas verwacht nooit dat ik mijn honden aan lijn voor hem wat ik wel vaak doe voor zijn hond. Inmiddels hoeft dat ook niet meer want mijn honden zijn zo jong niet meer dat ze zich opdringen. Ze zijn sociaal, zien de angst en het wantrouwen en blijven op een gedegen afstand wanneer ze loslopen.
Ik vind zeker dat iedereen recht heeft om ergens te lopen met zijn of haar hond. Aangelijnd of niet. Ik vind ook dat je rekening met elkaar kan houden. Ik zie ook wel eens aan mensendat ze mijn hond wat eng vinden en dan roep ik die terug en houdt die bij me. Dat is gewoon normaal.
Ik kwam de herder pas geleden weer tegen op het loslopveld maar dit keer met de bazin die keihard liep te schelden. Het ligt meer aan de mensenwant ik vind dat die hond het niets kan helpen. Opvoeding of traumatische gebeurtenis wat dan ook de grondslag is: deze mensen beginnen direct te schreeuwen en schelden en dreigen. Ze vragenniet eerst of je de hond bij je kan houden. Op een dergelijke manier ben ik daar ook niet toe geneigd. Ik was dit keer met iemand anders die gelijk zei: oh zo zijn zij nou eenmaal. Gewoon negeerenendoorlopen. Ze willen aandacht en het lijkt wel alsof ze expres op het losloopveld met die hond gaan lopen. Het drama dat ze ermee ten toon spreidde was bijna lachwekkend. Mijn honden waren gewoon met elkaar aanhet spelen en negeerden de herder compleet. Maar de Herder vond hen wel erg interessant en trok zijn bazinnetje overal het gras over. Daar liep ze zich erg druk over te maken. Ze schold dat de hond van de andere persoon tenminste opgevoed was maar die van mij niet. De andere hond is 13 jaar en loopt rustig en wekt daarmee dus minder zijn jachtinstinct op. Dat zal ze wel bedoelen....
loopt die hond nooit los of alleen als er geen andere honden zijn? Dat weet je toch niet?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
roording
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford

Ongelezen bericht door roording »

Ik vind sommige mensen zo raar denken! Als jij iemand met een aangelijnde hond aan ziet komen dan roep je je los lopende hond bij je en laat hem netjes naast je lopen of doet hem vast. 30 seconden later kan je hem weer los doen wat is het probleem :scratch:
Iedereen heeft recht om ergens te lopen en als je hond niet direct luisterd als je hem bij je wil roepen dan mag je hem niet loslaten en moet je dus flink gaan oefenen op hier komen.

Laatst had ik ook zoiets. Mijn hond zat aan de lijn en er komt een hond aan gerent in de verte, ik roep mevrouw wilt u hem misschien bij u houden? Roept ze terug nee hij luisterd niet :oohja: . Toen bleef ze stil staan op een afstand en deed niets. De volgende zou je toch geneigd zijn om je hond zelf ook gewoon los te gooien maar ja het hondje kan er niks aan doen dat hij bij zo'n baas hoort.
bouvierpoedel
Zeer actief

Gooi je je hond toch los.
Als exuus heb je dan dat jij er ook niets aan kan doen met zulke ouders. :lol1:
anja68
Actief
Mijn ras(sen): kruising maltheser/shishu,en een
tibetaanse terrier,
Contacteer:

Ongelezen bericht door anja68 »

aboutbudha schreef:
bouvierpoedel schreef:Al is het een loosloop gebied kun je toch gewoon even je honden bij je houden/aanlijnen.
En waarom zou hij daar niet mogen lopen met een aangelijnde hond.
Je draaid de regels een beetje om naar je eigen hand.
Begrip moet van beide kanten komen hoor, dus ook aan die van jou.
als je hond niet met andere honden kan ga je ergens lopen waar er geen andere honden los zijn.
dat doe ik met diego wel in ieder geval.

en budha loopt los in het los loop gebied en ik baal wel eens van bange mensen met honden.
die dan bang zijn voor budha en roepen doe hem vast me hond is zo bang.

en de hondjes kwispellen en trekken aan de riem zo van ik wil spelen grrrrrr daar word ik wel eens moe van.
dat dat vervelend is kan ik zeker begrijpen,
maar ik ben ook bang als ik andere grote losse honden tegenkom,
zelfs panisch soms bijna,
en weet je waarom,
1 hondje is doodgebeten van mij,terwijl ze aan de lijn was door een grote hond.
en een ander hondje is me ook al gebeten door husky teef, ook gewond, met hechtingen en al toen,
die mensen hebben toen wel alle kosten betaald,
maar neem maar van mij aan als je dit 2x meemaakt je daar een trauma aan over houdt,

ben zelf opgegroeid met duitse herders,maar voor door die ervaringen als de dood voor loslopende grote honden die ik niet ken..
Afbeelding
grtjes anja,en een poot van shynie en myra.
leer de mens kennen,en je gaat vanzelf van dieren houden.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

anja68 schreef: ben zelf opgegroeid met duitse herders,maar voor door die ervaringen als de dood voor loslopende grote honden die ik niet ken..
dat kan ik mee heel goed voorstellen.
Afbeelding
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

Ik heb Baily en Luna ALTIJD loslopen, zowel in de straat als in het bos.
maar... zodra ik andere honden tegenkom roep ik ze bij me en doe ze even aan de riem.
zodra de andere honden voorbij zijn maak ik ze weer los.
kleine moeite toch, of niet?
roording
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford

Ongelezen bericht door roording »

Baily&Luna schreef:Ik heb Baily en Luna ALTIJD loslopen, zowel in de straat als in het bos.
maar... zodra ik andere honden tegenkom roep ik ze bij me en doe ze even aan de riem.
Kijk zulke mensen moeten er vaker zijn :ok:
Ik zou dan ook als ik langs jouw zou lopen je hartelijk bedanken dat je je honden even aan lijnde :mrgreen:
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

roording schreef:
Baily&Luna schreef:Ik heb Baily en Luna ALTIJD loslopen, zowel in de straat als in het bos.
Kijk zulke mensen moeten er vaker zijn :ok:
Ik zou dan ook als ik langs jouw zou lopen je hartelijk bedanken dat je je honden even aan lijnde :mrgreen:
:wink: ik vind dit eerlijk gezegd niet meer dan normaal, aangezien je niet weet hoe een andere hond reageerd.
en Baily kan ook nog weleens "kattig" reageren :pffff:
MarjaV
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door MarjaV »

Is toch een kleine moeite. Ik lijn ze ook aan, als ik zie dat de ander wordt aangelijnd of bij de eigenaar wordt geroepen.

Aangezien ik het van de mijne ken, lijn ik ze gewoon aan als er een aangelijnde hond aankomt, er is gewoon een reden voor. In losloopgebied gaat eerst Kyara kijken en daarna pas Tisha, mits de honden loslopen natuurlijk.

Mensen die met het argument komen: 'het is losloopgebied' hebben aan mij echt een verkeerde. Ik was laatst aan het fietsen en had Kyara weer aangelijnd, omdat we bij de openbare weg kwamen. Toen liet iemand gewoon zijn hond los, die vervolgens recht voor mijn wiel kwam en waar ik dus bijna over viel. Kyara viel vervolgens speels uit en trok mijn fiets bijna ondersteboven. Toen ik vroeg of ze dit handig vond, zei ze: dit is losloopgebied, dus mijn hond mag los. Ik maar gezegd dat ik de volgende keer gewoon door zou fietsen, aangezien het toch echt een fietspad was :oohja:

Met ander woorden, het is geven en nemen en ook honden die minder lief voor andere honden zijn mogen overal komen. En misschien had het baasje ondertussen geleerd dat het geen zin heeft om vriendelijk te zijn, omdat niet iedere eigenaar daar naar luistert.
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
Sjoera
Zeer actief

[quote="roording"]Ik vind sommige mensen zo raar denken! Als jij iemand met een aangelijnde hond aan ziet komen dan roep je je los lopende hond bij je en laat hem netjes naast je lopen of doet hem vast. 30 seconden later kan je hem weer los doen wat is het probleem :scratch:
Iedereen heeft recht om ergens te lopen en als je hond niet direct luisterd als je hem bij je wil roepen dan mag je hem niet loslaten en moet je dus flink gaan oefenen op hier komen.
quote]

Ben het hier helemaal mee eens!

Shinji laat ik alleen op bepaalde plekken los waar ik overzicht heb. Luisteren doet hij op die plekken heel goed. Echter in het losloopgebied bij ons in de buurt heeft hij peentjes in zijn oren en gaat er gewoon vandoor. Zeker als hij een prachtige blondine ziet :19:
Afbeelding
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Potverdegrmblgrmbl, ik had net ook weer een lekker akkefietje. Ik vloek zelden, maar heb het net even hardgrondig gedaan. :boos:
Lekker met de honden in de polder gewandeld en op de terugweg moet ik dan over een smal voetpad langs een drukke provinciale weg. Daar loopt een klein meisje van een jaar of 6-7 met een grote zwitserse sennehond, geen ouders te zien. Ik denk nog: "Wat doet zo'n klein ding met zo'n grote hond, als er iets gebeurt kan ze hem nooit houden". De manier waarop de hond naar mijn honden kijkt staat me niet aan, maar het meisje leidt de hond keurig af met een stokje en laat hem zitten. Ik neem de honden kort naast me en loop er langs, maar op het moment dat ik ze passeer klapt de sennenhond bovenop Sira. Mijn honden loslaten daar is geen optie, dus ik hou ze stevig vast en op de een of andere manier lukt het me of de hond aan zijn riem van Sira af te trekken. Het meisje is natuurlijk geen partij voor zo'n grote reu en wappert een beetje achter de riem aan. Ze is duidelijk erg geschrokken en mompelt iets van sorry. Hoewel ik woest was, heb ik me netjes ingehouden, want zo'n klein meisje uitschelden slaat ook nergens op. Ik heb wel tegen haar gezegd dat als ze de hond niet kan houden, dat ze niet alleen met hem moet gaan wandelen.
Gelukkig is er niemand gewond geraakt, maar ik was wel behoorlijk pissig. Hebben die ouders geen verantwoordelijkheidsgevoel?
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
bouvierpoedel
Zeer actief

Jawel hebben ze wel.
Maar uitslapen gaat zo moeilijk met een zeurend kind en hond die moet pissen.
Dus probleem is opgelost als kind met hond de straat op getrapt word.
Kweekt verantwoordelijkheids gevoel. :E:
Sjoera
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Jawel hebben ze wel.
Maar uitslapen gaat zo moeilijk met een zeurend kind en hond die moet pissen.
Dus probleem is opgelost als kind met hond de straat op getrapt word.
Kweekt verantwoordelijkheids gevoel. :E:
Dit herken ik heel goed.
Wij hebben buren (zit wel een brandgang tussen) waarvan mams (is gescheiden) de jongens 's morgens met de hond de straat op schopt. Die kinderen gaan er voor uit en lopen gewoon naar de achterdeur om er daar weer in te gaan. Ondertussen laten ze hun hond de behoefte voor onze oprit doen. Wij hebben ze al vaker aangesproken op dit gedrag. Ook hun kunnen gewoon naar de uitlaatplaatsen lopen en als mams slim is (en dat is ze echt niet) gaat ze lekker met haar kroost mee. Maarja met haar nieuwe vriend in bed blijven liggen is toch fijner.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”