Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aso hondenbezitters!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lagavita
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford

Aso hondenbezitters!

Ongelezen bericht door lagavita »

Voel jullie vooral niet aangesproken want ik moet even mijn ei (geklaag) kwijt over een wel heel brutale hondenbezitter! Als tevens ruiter kwam ik ze wel vaker tegen. Mensen met honden die net als wielrenners soms denken dat het bos van hun is en met honden (lees; die niet met paarden om kunnen gaan want anders is er geen probleem) vrolijk op het ruiterpad banjeren en nog kwaad worden ook als hun hond in de staart van mijn paard hangend een trap krijgt.

Enfin gisteren weer zo eentje. Ik woon in de stad dus je hond mag alleen los op de hondenspeelweide. Ik met mijn twee staffords naar de speelweide om lekker met de bal te kunnen spelen. Er loopt een man met een aangelijnde duitse herder langs die al uit de verte roept als een soort van dreigement: "Ik zou die honden maar bij je houden als ik jou was!" Ik wijs de meneer er vriendelijk op dat de honden hier los mogen waarop hij wederom dreigt: " Dan moeten ze maar in de buurt proberen te komen. Hij bijt ze helemaal verrot en dan is het jouw schuld."
In feite moest ik er een beetje om lachen dus ik opperde dat hij dan misschien beter niet op een veld kon gaan lopen waar ze los mochten. Ik zei daarbij dat mijn honden probleemloos los liepen en gewoon goed opgevoed waren.
Daarop wilde deze meneer zijn hond zelfs loslaten op mijn honden. Hij begon over pitbulls en wetgeving etc. Ik heb de meneer er vriendelijk op gewezen hoe de wet nu in elkaar zit en dat elke hond die zich agressief gedraagt op straat in beslag kan worden genomen en zal worden getest op gedrag. Slaagt hij daar niet voor dan kan worden besloten de hond af te maken. Ik durf mijn handen ervoor in het vuur te steken dat mijn 'pitjes' niet eens terug zullen bijten maar de benen zullen nemen.

Wat een volk loopt er soms toch rond... Meer mensen hier met dergelijke ervaringen?
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Aso hondenbezitters!

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ja, dat heb ik twee keer gehad, met doggenmensen, ik begrijp niet wat ze daar leuk aan vinden maar waarschijnlijk komen ze iets te kort :wink: :mrgreen:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

volgens mij was die gewoon bang :lol1:
Afbeelding
lagavita
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford

Ongelezen bericht door lagavita »

Het zal zeker mee spelen dat ik inderdaad een ras heb dat niet goed wordt begrepen. Daarnaast inderdaad de krappe ruimte waarin je je hond kan loslaten waardoor het een soort competitie werd. Maar deze man zijn hond kon niet met andere honden. Waarom ga je dan in een losloopgebied lopen? Hij had mijn buren met hun golden retriever ook al uitgescholden bleek. Hij draait de wereld om: de loslopende honden hun baasjes zijn fout: niet degene die niet in staat is zijn hond op te voeden. Tussen de loslopende honden lopen met zo een hond vind ik in feite zelfs provocatief.

Aandacht tja dat zal het tekort wel zijn lol.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Al is het een loosloop gebied kun je toch gewoon even je honden bij je houden/aanlijnen.
En waarom zou hij daar niet mogen lopen met een aangelijnde hond.
Je draaid de regels een beetje om naar je eigen hand.
Begrip moet van beide kanten komen hoor, dus ook aan die van jou.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

lagavita schreef: Hij draait de wereld om: de loslopende honden hun baasjes zijn fout: niet degene die niet in staat is zijn hond op te voeden. Tussen de loslopende honden lopen met zo een hond vind ik in feite zelfs provocatief.

Om maar meteen te zeggen dat die hond niet opgevoed is, gaat een beetje ver. Er zijn nou eenmaal honden die niet van andere honden houden. Ik snap opzich ook wel je punt hoor, andere kant, kleine moeite om je honden even bij je te houden toch? Of lopen ze niet op andere honden af?
Perry en Noah

Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Het is inderdaad altijd geven en nemen maar iemand die dreigt dat zijn hond de ander wel verrot zal bijten ( of zoals tegen mij; er blijft niks van je hond over als hij in de buurt komt; of; zal ik die van mij eens loslaten, dan hoef je niet meer naar de dierenarts) heeft bij mij elk krediet verspeeld.Misschien is de hond wel opgevoed (wat ik dan ook nog ernstig betwijfel) maar de baas heeft in elk geval nog héél veel te leren.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

hier is het anders hebben we last van arrogante ruiters met grote sla bekken die weigeren op hun ruiterpad te lopen en over het wandelpad lopen
en verwachten van mensen dat die van het pad af gaan staan als ze langs lopen
als schijtend op het wandelpad ,en echt het ruiterpad loopt er vlak bij
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

twinkeltje schreef:hier is het anders hebben we last van arrogante ruiters met grote sla bekken die weigeren op hun ruiterpad te lopen en over het wandelpad lopen
Dat klinkt voor mij ook heel herkenbaar..
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

twinkeltje schreef:hier is het anders hebben we last van arrogante ruiters met grote sla bekken die weigeren op hun ruiterpad te lopen en over het wandelpad lopen
Inderdaad, heeeeel herkenbaar. En dan het liefst als ze je voorbij zijn in volle galop er vandoor gaan.
En o wee als jouw hond er achter aan gaat. :piew:
Om over mountainbikers nog maar niet te spreken........ :blauwoog: (om even ontopic te blijven)
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
petervrouw
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): dwergpoedel, kruising dwergpoedel,bouvier

Ongelezen bericht door petervrouw »

Hier hebben we een losloopgebied waarin én ruiterpaden kruisen én een route loopt voor de mountainbikers , dus is het hier ook geven en nemen, om met elkaar het leuk te houden , hoewel ik het idee heb dat je als hondenbezitter best wel veel moet geven , niet alle mountainbikers zijn even begripvol :F: ( een aantal ook wel hoor,) maar soms hoor je ze ook gewoon niet en heb je nog even tijd nodig om je hond bij je te roepen, heb je deze bij je , komen ze alsnog rakelings langs je heen :piew:
Laatst gewijzigd door petervrouw op 29 mar 2010 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Marie-Josée schreef:Het is inderdaad altijd geven en nemen maar iemand die dreigt dat zijn hond de ander wel verrot zal bijten ( of zoals tegen mij; er blijft niks van je hond over als hij in de buurt komt; of; zal ik die van mij eens loslaten, dan hoef je niet meer naar de dierenarts) heeft bij mij elk krediet verspeeld.Misschien is de hond wel opgevoed (wat ik dan ook nog ernstig betwijfel) maar de baas heeft in elk geval nog héél veel te leren.
Ach ik zeg ook weleens dat Rio bijt terwijl het niet zo is.
Laatst nog tegen een dame met een roedeltje van een hond of 5 die al blaffend en patserend op Spok afstoven en waar ik nog langs moest met een aangelijnde Rio,die overigens absoluut niet bijt.
Maar ik wilde hem deze ervaring besparen dus zei ik houd je ze even vast want deze pikt dat niet ,en in rap tempo werden haar ongeleide projectielen verzameld ,al mopperend dat ik met een valse hond liep :mrgreen:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

die meneer met die herder heeft waarschijnlijk hetzelfde probleem als jij: niet al te veel uitlaatmogelijkheden in de stad.

Als hij nou zn agressieve herder los had gehad kan ik me nog voorstellen dat je er boos over wordt, in dit geval vind ik het spijkers op laag water zoeken.
Misschien is het toch handiger als je niet zo op je strepen staat en je honden gewoon even bij je houdt?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

lagavita schreef:Het zal zeker mee spelen dat ik inderdaad een ras heb dat niet goed wordt begrepen. Daarnaast inderdaad de krappe ruimte waarin je je hond kan loslaten waardoor het een soort competitie werd. Maar deze man zijn hond kon niet met andere honden. Waarom ga je dan in een losloopgebied lopen? Hij had mijn buren met hun golden retriever ook al uitgescholden bleek. Hij draait de wereld om: de loslopende honden hun baasjes zijn fout: niet degene die niet in staat is zijn hond op te voeden. Tussen de loslopende honden lopen met zo een hond vind ik in feite zelfs provocatief.

storm doet het ook... maar dat wil niet zeggen dat ik niet instaat ben mijn hond op te voeden (die mensen voor mij waren dat niet)...
het probleem zat al in de hond voor in hem al kreeg en het is moeilijk uit te krijgen.. tot neus aan neus gaat het goed... en ja als er een andere reu bij storm komt is ie ook de sjaak lullig gezegd.. ik zou alleen nooit in drukken losloop gebieden lopen.. ik loop altijd waar het rustig is en op rustige tijden..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

tineke schreef:Ach ik zeg ook weleens dat Rio bijt terwijl het niet zo is.
Laatst nog tegen een dame met een roedeltje van een hond of 5 die al blaffend en patserend op Spok afstoven en waar ik nog langs moest met een aangelijnde Rio,die overigens absoluut niet bijt.
Maar ik wilde hem deze ervaring besparen dus zei ik houd je ze even vast want deze pikt dat niet ,en in rap tempo werden haar ongeleide projectielen verzameld ,al mopperend dat ik met een valse hond liep :mrgreen:
En dat lukt mij nou nooit :U:

Maar nee, ik geloof niet dat ik in 13 jaar hondenbezit ooit dit soort discussies heb gehad. Eerder andersom. Dat ik iemand zie aankomen die zijn hond aangelijnd heeft, en ik dus mijn honden ook even aanlijn. Lopen we langs, dan zegt die andere baas regelmatig dat dat niet nodig was. Maar ik blijf dat toch maar lekker doen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik kom in het losloopgebied vaak genoeg mensen tegen die uit angst op mijn stafford mixje reageren.
Varierend van gewoon angstig omdat ze niet weten wat voor vlees ze in de kuip hebben tot echt achterlijk gedrag zoals uitschelden etc. :ugh:
Nare reacties reageer ik op met iets in de trant van 'u ook een fijne dag, ik wacht wel even tot u uit zicht bent'.
Zelf ben ik liever een voorbeeld van een goed staffordbaasje. Dus even de hond bijhouden; je ziet vaak van veraf al aan de houding van mensen dat ze mijn hond liever aangelijnd zien. Prima toch?
Eventueel een praatje maken en soms vinden mensen het dan toch wel okay om hun hond(en) even met de mijne te laten spelen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

lagavita schreef: niet degene die niet in staat is zijn hond op te voeden. Tussen de loslopende honden lopen met zo een hond vind ik in feite zelfs provocatief.
oh dus als je hond geen andere honden moet is hij niet opgevoed? :roll:
Tuurlijk... t zal...
Die man heeft net zoveel recht daar te lopen als jij overigens.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:die meneer met die herder heeft waarschijnlijk hetzelfde probleem als jij: niet al te veel uitlaatmogelijkheden in de stad.

Als hij nou zn agressieve herder los had gehad kan ik me nog voorstellen dat je er boos over wordt, in dit geval vind ik het spijkers op laag water zoeken.
Misschien is het toch handiger als je niet zo op je strepen staat en je honden gewoon even bij je houdt?
precies.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
BobbyDinoAmber

Ongelezen bericht door BobbyDinoAmber »

Wij hebben wel al eens iets meegemaakt, helaas.
Dat was in het bos wij hadden de honden los en er was een familie met nog een hondje(die wij wel vaker hadden gezien in ons dorp),
de man liep eerst met zijn familie en vrienden en natuurlijk het hondje, naar een grote boom ongeveer 30 meter bij ons weg.
Later kwam hij er weer aan lopen en Bobby, Dino en Amber wilden natuurlijk met het hondje spelen, maar het hondje zat aan de lijn, dus dat ging niet. En hij bleef maar roepen (omdat vooral Dino er niet weg wou gaan) "Ik schop hem, ik schop hem als jullie hem niet vast doen." mijn moeder en ik waren bezig om Dino te krijgen terwijl hij dat maar door bleef schreeuwen/praten "Ik schop hem, ik schop hem" maar toen lukte het al helemaal niet meer om Dino te pakken en een man die bij die familie/vrienden was die had Dino ook al aangeraakt met de schoen onder zijn buik. Het is al een tijdje geleden, ik weet dus niet meer precies of die hond het nou zo erg vond dat Dino en de anderen met hem wilden spelen, maar wij werden door hem alleen maar opgejaagd waarop mijn moeder op een gegeven moment zei "Als jij hem schopt, dan zijn de dierenartsrekeningen voor jou." op dat moment waren ze gelukkig bijna over het heuveltje heen(maar helaas lopen de honden soms nog wel achter ze aan), maar zo goed als ik me het kan herinneren hadden we ze toen al bij de halsband of aan de riem. (dit was niet in ons dorp hoor, maar het ging over een man die volgensmij wel uit ons dorp kwam.)

Ik weet niet of jullie dat ook hebben, maar als mij zoiets gebeurd, dan word ik altijd misselijk en voel ik me totaal niet op mijn gemak.
Laatst gewijzigd door BobbyDinoAmber op 29 mar 2010 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

Neuh geen dergelijke ervaringen hier!
Hier groet alles elkaar vrolijk en met sommige honden gaan en mogen Baily en Luna lekker spelen.
Honden die grommen naar die van mij, wordt door die van mij op terug gegromd :N: maar dan begroet ik de mensen evengoed vriendelijk :engel:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

BobbyDinoAmber schreef:Wij hebben wel al eens iets meegemaakt, helaas.
Dat was in het bos wij hadden de honden los en er was een familie met nog een hondje(die wij wel vaker hadden gezien in ons dorp),
de man liep eerst met zijn familie en vrienden en natuurlijk het hondje, naar een grote boom ongeveer 30 meter bij ons weg.
Later kwam hij er weer aan lopen en Bobby, Dino en Amber wilden natuurlijk met het hondje spelen, maar het hondje zat aan de lijn, dus dat ging niet. En hij bleef maar roepen (omdat vooral Dino er niet weg wou gaan) "Ik schop hem, ik schop hem als jullie hem niet vast doen." mijn moeder en ik waren bezig om Dino te krijgen terwijl hij dat maar door bleef schreeuwen/praten "Ik schop hem, ik schop hem" maar toen lukte het al helemaal niet meer om Dino te pakken en een man die bij die familie/vrienden was die had Dino ook al aangeraakt met de schoen onder zijn buik. Het is al een tijdje geleden, ik weet dus niet meer precies of die hond het nou zo erg vond dat Dino en de anderen met hem wilden spelen, maar wij werden door hem alleen maar opgejaagd waarop mijn moeder op een gegeven moment zei "Als jij hem schopt, dan zijn de dierenartsrekeningen voor jou." op dat moment waren ze gelukkig bijna over het heuveltje heen(maar helaas lopen de honden soms nog wel achter ze aan), maar zo goed als ik me het kan herinneren hadden we ze toen al bij de halsband of aan de riem.

Ik weet niet of jullie dat ook hebben, maar als mij zoiets gebeurd, dan word ik altijd misselijk en voel ik me totaal niet op mijn gemak.
nou ja, als het om jouw hond te redden is dan doe ik het dus ook...
had het hier laatst met een man met een hele kleine kruising (kleiner dan JR), vliegt al grommend op mijn hond af, en ik doe mn voet er voor en geef hem een hupje onder zn buik... hondje loopt al grommend terug naar de baas, die mij vervolgens toeschreeuwt dat ik zijn hond niet hoef te schoppen. Ik die man netjes gezegd dat ik dat beter kan doen, dan dat mijn hond hem corrigeert omdat hij dan geen hond meer heeft... en dat ik hem echt niet doodschop (sommige honden moeten nu eenmaal geen honden, misschien is dat bij jou ook wel het geval geweest). Hij liep al mokkend weg, maar ... wat ik wel heel netjes vond, ik kwam hem op de terugweg weer tegen, hond netjes aan de lijn en hij zei, je had gelijk en ik ben blij dat je het zo opgelost hebt. Dat vind ik dan weer heel knap om toe te geven.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

dagmar88 schreef:Ik kom in het losloopgebied vaak genoeg mensen tegen die uit angst op mijn stafford mixje reageren.
Varierend van gewoon angstig omdat ze niet weten wat voor vlees ze in de kuip hebben tot echt achterlijk gedrag zoals uitschelden etc. :ugh:
Nare reacties reageer ik op met iets in de trant van 'u ook een fijne dag, ik wacht wel even tot u uit zicht bent'.
Zelf ben ik liever een voorbeeld van een goed staffordbaasje. Dus even de hond bijhouden; je ziet vaak van veraf al aan de houding van mensen dat ze mijn hond liever aangelijnd zien. Prima toch?
Eventueel een praatje maken en soms vinden mensen het dan toch wel okay om hun hond(en) even met de mijne te laten spelen.
Hoi,
Ik vrees dan dat ik vandaag of morgen ook in een topic als dit kan belanden ;-)

Merlijn kan en mag niet los en ik moet 'm ook bij andere reuen weghouden... chiwawa of Deense Dog ;-) dus als ik mijn vent extreem bij me hou ZOU iemand dat kunnen interpreteren als angst voor de hond van de ander. Da's niet zo; het is uit bescherming van de hond van de ander ;-)
Tristan mag van mij met elke hond spelen. Dat wil zeggen dat ik niet echt een onderscheid maak qua ras, maar ik let WEL op een duidelijk verschil in grootte en/of kracht. Spelen met een chiwawa mag wel, maar laat ik afhangen van de chi. Spelen met een Deense dog is niet zo'n punt, maar de soms krachtig maaiende poten van een labrador vind Tris minder. Maar, ik selecteer niet (meer... zo eerlijk ben ik wel) op ras in de zin van "gevaarlijkheid". Dat wil ook niet zeggen dat hij maar naar elke Amstaff, Bullterrier of Ambul toe mag (om die rassen er even uit te pikken) en er zijn er ook ECHT nog bij waar ik (al was het maar voor de bazen.. helaas).. een straatje voor omloop.
Niet altijd is het dus 'angst voor het ras' als mensen bepaalde actie laten zien.

Het is mij wel inmiddels 2 x gebeurd dat ik "de Staff" even moest beschermen tegen Guinnie ;-)
Meiske vind honden best leuk, maar op haar voorwaarden. 1 van die voorwaarden is "benader mij rustig, spring en stuiter niet". Indien aan die voorwaarde niet wordt voldaan, zal mevrouw niet aarzelen dat te laten weten. Zeer honds ;-) .. optrekken van lip, en als dat niet helpt, snap! Niet sociaal wenselijk gedrag, wel begrijpelijk; met 13 hoef je geen springveren meer om je heen die je niet kent. En die mensen maar zeggen "Staffie" doet niets. ... ;-)
Snap ik meneer... maar zij wel ;-)

Ergens snap ik het wel... ik ben nog niet zo heel lang over mijn angst voor Staffies heen... en ik ben dan ook nog wel voorzichtig... probeer goed de combi baas/hond in te schatten en daarnaar te handelen.

Groetjes,
Suzanne
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

lagavita schreef: Hij bijt ze helemaal verrot en dan is het jouw schuld."
Niet dat ik zijn gedrag recht wil praten hoor, maar wettelijk gezien heeft hij wel gelijk.
Als je je hond los laat lopen (waar dan ook) aanvaard je het risico dat dat met zich meebrengt, dus ook als ze
worden gebeten door de herder van die asociale vent.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Ik denk dat het vaak de toon is die de muziek maakt.

Als TS vriendelijk gevraagd was om de honden even aan te lijnen omdat meneer zijn hond niet met andere honden kan dan had zij dat wellicht gewoon gedaan.

Als mensen al vanaf meters afstand beginnen te schreeuwen en krijsen dat ik mijn hond bij me moet houden terwijl ik op een speelveld (=losloop) sta dan gaan mijn nekharen ook omhoog staan en ben ik ook niet al te vriendelijk meer. Vragen ze het daarentegen gewoon dan is er niets aan de hand en zal ik daar ook zeker geen problemen van maken.
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Femmel schreef:Ik denk dat het vaak de toon is die de muziek maakt.

Als TS vriendelijk gevraagd was om de honden even aan te lijnen omdat meneer zijn hond niet met andere honden kan dan had zij dat wellicht gewoon gedaan.

Als mensen al vanaf meters afstand beginnen te schreeuwen en krijsen dat ik mijn hond bij me moet houden terwijl ik op een speelveld (=losloop) sta dan gaan mijn nekharen ook omhoog staan en ben ik ook niet al te vriendelijk meer. Vragen ze het daarentegen gewoon dan is er niets aan de hand en zal ik daar ook zeker geen problemen van maken.
het ligt eraan hoe ver je honden nog weg zijn natuurlijk, en hoeveel tijd en ruimte je nog hebt.
Ik ben niet zo vriendelijk meer hoor, als er 2 wildvreemde loslopende honden al bijna voor mn neus staan...
En dan heb je ook weinig tijd voor om dat in alle rust te vragen.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Femmel schreef:Ik denk dat het vaak de toon is die de muziek maakt.

Ja, dat is wat ik ook bedoelde.Sommige hondenbezitters gaan bijna kwijlen als ze je toeschreeuwen dat hun hond gehakt maakt van de jouwe. :kotz:
Tomas valt uit naar vreemde reuen en dat vinden Martin en ik al erg genoeg, we zitten dus echt niet te wachten op zo'n opgeblazen kerel.
Gelukkig is het in al die jaren maar twee keer voorgekomen maar ik vond het een akelige ervaring.
aboutbudha
Zeer actief
Mijn ras(sen): boxer/labrador mix & fila brasileiro
Contacteer:

Ongelezen bericht door aboutbudha »

bouvierpoedel schreef:Al is het een loosloop gebied kun je toch gewoon even je honden bij je houden/aanlijnen.
als je hond niet met andere honden kan ga je ergens lopen waar er geen andere honden los zijn.
dat doe ik met diego wel in ieder geval.

en budha loopt los in het los loop gebied en ik baal wel eens van bange mensen met honden.
die dan bang zijn voor budha en roepen doe hem vast me hond is zo bang.

en de hondjes kwispellen en trekken aan de riem zo van ik wil spelen grrrrrr daar word ik wel eens moe van.
Afbeelding
blijf vragen stellen
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Een losloop gebied houd in dat het toegestaan is daar je hond los te te mogen laten lopen.
Maar dan nog heb je de plicht om geen overlast te bezorgen.
En het is ook geen verplichting om je hond los te laten lopen net als het geen verplichting is om hem aan de riem te houden.
Maar wel een verplichting om escalatie of knokken te voorkomen van beide partijen.
Stel dat jouw loslopende hond signalen uitzend dat hij een andere hond niet mag of een andere losloper mag jouw hond niet.??
Laat je ze dan ook maar lekker loslopen omdat het MAG.
.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
eternal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog

Ongelezen bericht door eternal »

Kijk hoe die meneer reageerde is inderdaad niet normaal. Hij had het misschien beter anders kunnen brengen. Daar heb je helemaal gelijk in ja.

Maar om gelijk maar te zeggen dat die hond niet op gevoed is. Vind ik te ver gaan. En dat die meneer maar rekening moet houden. Hmm nee.

Mijn Sara hield ook niet van andere honden en vooral niet van teven. Maar ze was wel goed opgevoed luisterde goed liep goed aan de lijn. Maar zij en andere honden :N: dat ging nooit goed.

Dus als dan was ik ook een Aso hondenbezitter volgens jou? Als ik aan je vraag om je honden ff bij je te houden. Oke ik zal wel zeggen dat het aan die van mij zou liggen maar of je daar wel ff rekening mee wilt houden. Bedoel het is geven en nemen in de wereld en niet alleen maar nemen. En zeker niet als jou honden wel los kunnen. Sara kon wel los maar zodra ik andere honden zag riep ik haar bij me.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

aboutbudha schreef:
bouvierpoedel schreef:Al is het een loosloop gebied kun je toch gewoon even je honden bij je houden/aanlijnen.
als je hond niet met andere honden kan ga je ergens lopen waar er geen andere honden los zijn.
dat doe ik met diego wel in ieder geval.

en budha loopt los in het los loop gebied en ik baal wel eens van bange mensen met honden.
die dan bang zijn voor budha en roepen doe hem vast me hond is zo bang.

en de hondjes kwispellen en trekken aan de riem zo van ik wil spelen grrrrrr daar word ik wel eens moe van.
Je hebt het recht om je hond er los te laten, niet de plicht. Net zo goed een ander het recht heeft de hond daar om wat voor reden dan ook aangelijnd te hebben. Jij hebt je loslopende hond onder controle te houden dus ook indien gevraagd bij andere honden weg te houden.
Ik zal bijv. geen drukke gebieden opzoeken, maar wil ik mijn honden los hebben zonder boete dan moet je toch ergens lopen waar honden los mogen. Mijn honden hebben net zoveel recht om daar te lopen als jouw honden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”