Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aso hondenbezitters!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

aboutbudha
Zeer actief
Mijn ras(sen): boxer/labrador mix & fila brasileiro
Contacteer:

Re: Aso hondenbezitters!

Ongelezen bericht door aboutbudha »

malinois schreef:
aboutbudha schreef:
bouvierpoedel schreef:Al is het een loosloop gebied kun je toch gewoon even je honden bij je houden/aanlijnen.
En waarom zou hij daar niet mogen lopen met een aangelijnde hond.
Je draaid de regels een beetje om naar je eigen hand.
Begrip moet van beide kanten komen hoor, dus ook aan die van jou.
als je hond niet met andere honden kan ga je ergens lopen waar er geen andere honden los zijn.
dat doe ik met diego wel in ieder geval.

en budha loopt los in het los loop gebied en ik baal wel eens van bange mensen met honden.
die dan bang zijn voor budha en roepen doe hem vast me hond is zo bang.

en de hondjes kwispellen en trekken aan de riem zo van ik wil spelen grrrrrr daar word ik wel eens moe van.
Je hebt het recht om je hond er los te laten, niet de plicht. Net zo goed een ander het recht heeft de hond daar om wat voor reden dan ook aangelijnd te hebben. Jij hebt je loslopende hond onder controle te houden dus ook indien gevraagd bij andere honden weg te houden.
Ik zal bijv. geen drukke gebieden opzoeken, maar wil ik mijn honden los hebben zonder boete dan moet je toch ergens lopen waar honden los mogen. Mijn honden hebben net zoveel recht om daar te lopen als jouw honden.
over rechten heb ik het niet gehad.
tuurlijk mogen alle honden in een losloop gebied komen.
persoonlijk zou ik niet met een hond gaan die niet met andere honden kan.
dan loop ik wel ergens anders dan in het losloop gebied.
Afbeelding
blijf vragen stellen
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Die man heeft net zoveel recht om zijn hond daar los te laten lopen en dat moet ook kunnen. Maar dan wel graag in overleg en zonder dingen te eisen of toe te schreeuwen.

Ook een hond die niet samen met andere honden kan wil wel eens lekker uit kunnen razen en als dat kan op een (omheinde) losloopplek dan moet dat mogelijk zijn.
Hier is langs het kanaal een vrij lange zandweg (is losloopplaats), daar heb je vrij goed overzicht en daar lopen dan ook vrij vaak mensen van wie de hond(en) slecht met andere honden overweg kan. Dat is vrij algemeen bekent en zo gauw ik dus iemand tegenkom die zijn/haar hond aanlijnt, dan doe ik dat ook.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

aboutbudha schreef: over rechten heb ik het niet gehad.
dan moet je die mogelijkheid wel hebben, TS geeft aan dat er weinig hondenuitlaat mogelijkheden zijn in haar stad, dat geldt dan natuurlijk net zo goed voor mensen met wat hondonvriendelijker honden.
Je zult ze toch ergens moeten uitlaten, ook dat soort honden moet uit namelijk.

Meneer had zn hond netjes aan de lijn en persoonlijk vind ik dat je jouw loslopende honden al helemaal niet naar zo'n hond toe laat gaan.
Wie weet hoeveel problemen die meneer al gehad heeft met een uitvallende hond bij zijn aangelijnde.
Ik ben ook niet blij als er honden op mijn Gina afkomen, ik hou haar niet voor niks aan de lijn.
Dat doe ik voor andermans honden trouwens, niet voor haar :roll:
Ik roep altijd -dat moet wel want ik hou ze liever op afstand- of ze hun honden bij zich kunnen houden, maar als iemand zich daar niks van aan wil trekken word ik ook minder vriendelijk.
Beter een grote bek van mij dan honden met gaatjes.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Liesbeth schreef:Die man heeft net zoveel recht om zijn hond daar los te laten lopen en dat moet ook kunnen. Maar dan wel graag in overleg en zonder dingen te eisen of toe te schreeuwen.

Ook een hond die niet samen met andere honden kan wil wel eens lekker uit kunnen razen en als dat kan op een (omheinde) losloopplek dan moet dat mogelijk zijn.
Hier is langs het kanaal een vrij lange zandweg (is losloopplaats), daar heb je vrij goed overzicht en daar lopen dan ook vrij vaak mensen van wie de hond(en) slecht met andere honden overweg kan. Dat is vrij algemeen bekent en zo gauw ik dus iemand tegenkom die zijn/haar hond aanlijnt, dan doe ik dat ook.
Ik liep daar ook altijd, en ben jou ook weleens tegengekomen. Dat ging ook prima inderdaad.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

aboutbudha schreef:
Dan moet die ruimte er wel zijn.
En ik heb geen behoefte aan een boete dus soms moet je dan wel in een losloopgebied lopen.
Nu loop ik (illegaal) op een industrieterrein, maar helaas hebben meer hondenbezitters dit ontdekt in de weekenden, dus dan kan ik er al amper meer lopen... :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

bouvierpoedel schreef:Al is het een loosloop gebied kun je toch gewoon even je honden bij je houden/aanlijnen.
Dus buiten het losloopgebied moeten honden aan de lijn, maar nu ook IN het losloopgebied omdat een idioot daar perse met zijn aangelijnde hond daar wil wandelen terwijl hij dat overal kan?

Dat is toch de omgedraaide wereld?

Mensen zijn niet redelijk. Ze zoeken alleen maar ruzie.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
malinois
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:
Dus buiten het losloopgebied moeten honden aan de lijn, maar nu ook IN het losloopgebied omdat een idioot daar perse met zijn aangelijnde hond daar wil wandelen terwijl hij dat overal kan?

Dat is toch de omgedraaide wereld?

Mensen zijn niet redelijk. Ze zoeken alleen maar ruzie.
Misschien heeft dat een reden, heeft ie hem net aangelijnd? Weet jij veel.. nogmaals, als ik daar met een aangelijnde hond wil lopen doe ik dat... jij hebt je loslopende hond onder controle te houden en niet ongevraagd naar andere honden toe te laten gaan, aangelijnd of niet.
Ik heb dat ook regelmatig gedaan als ik een geblesseerde hond had, dan ging ik met de rest naar het bos en de geblesseerde dus ook maar aangelijnd...
Dat zal dat jij dan even voor mij beslist dat ik daar niet mag lopen.... :neenee:
Afbeelding
iones
Zeer actief

petervrouw schreef:niet alle mountainbikers zijn even begripvol :F: ( een aantal ook wel hoor,) maar soms hoor je ze ook gewoon niet en heb je nog even tijd nodig om je hond bij je te roepen, heb je deze bij je , komen ze alsnog rakelings langs je heen :piew:
Ik vind het inderdaad prima om even mijn hond bij me te houden, maar inderdaad effe heel redelijk: daar moet ik even de tijd voor hebben. Dus als ze van te voren even roepen of bellen, heb ik het zo voor elkaar. Maar op het moment dat ze pas waarschuwen wanneer ze er al zijn... tja, dan wordt het lastig en dan moeten ze ook niet kwaad worden!

renee-uk schreef:die meneer met die herder heeft waarschijnlijk hetzelfde probleem als jij: niet al te veel uitlaatmogelijkheden in de stad.
Nee hoor. Aangelijnd mag je overal komen met je hond. Dus wat dat betreft heeft hij meer mogelijkheden.
Ik denk dat hij chago is omdat zijn hond niet los kan als er andere honden in de buurt zijn. En hij kan natuurlijk zijn hond ook niet opvoeden omdat hij zelf ook niet erg opgevoed is....
malinois schreef: Misschien heeft dat een reden, heeft ie hem net aangelijnd? Weet jij veel.. nogmaals, als ik daar met een aangelijnde hond wil lopen doe ik dat... jij hebt je loslopende hond onder controle te houden en niet ongevraagd naar andere honden toe te laten gaan, aangelijnd of niet.
Ik heb dat ook regelmatig gedaan als ik een geblesseerde hond had, dan ging ik met de rest naar het bos en de geblesseerde dus ook maar aangelijnd...
Dat zal dat jij dan even voor mij beslist dat ik daar niet mag lopen.... :neenee:
Ik heb niet uit het verhaal op kunnen maken dat de honden van de TS op die aangelijnde herder af gingen. Dus daar ging ik niet van uit. Dus om dan bij voorbaat te lopen gillen dat die honden aangelijnd moeten omdat die herder ze anders "verrot" bijt....
Misschien is dit de manier waarop jij met mensen om gaat maar het is niet correct.

Mijn honden lopen ook altijd los maar ze mogen ook niet op een andere hond af rennen als die aangelijnd is. En als hij los loopt, hou ik Bobbes bij me en Peppie ook en laat ik eerst Sokkie er op af gaan. (dat is de zachtste van het stel) omdat een hond het altijd heel akelig vindt als er 3 honden tegelijk vol ornaat op afgestormd worden. Want dat doen die van mij als ze de kans krijgen. Dus laat ik ze kennis maken een voor een.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Hier in de buurt laat iemand zijn hond nooit loslopen, maar loopt dan wel het loslooppark in met een chagerijnige kop als hij loslopende honden spot. Ik denk dan echt wel dat hij beter ergens anders kan lopen. Hier in Apeldoorn mag je je hond overal aangelijnd uitlaten, waarom dan een losloopplek opzoeken :19: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nou misschien wil die meneer ook wel even zijn hond los laten rennen en spelen als er geen honden in de buurt zij zonder kans op een boete en gevechten tussen hond en baas..
En dat hij schreeuwd .!
Ja ik heb ook wel eens staan schreeuwen als er zo'n randdebiel riep dat Fifi doet niets hoor.
En ik daar stond met 5 bouviers die een dominante flikker op hun af zag komen.
Ken ook iemand ,die haar hond al 2 x zo toegetakeld is waarvan 1 x zowat de pijp uit.
Dat mens raakt ook helemaal in paniek en begint te schreeuwen.
Net zo goed als dat je zelf dat recht toeeigend mag een ander dat ook.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
aboutbudha
Zeer actief
Mijn ras(sen): boxer/labrador mix & fila brasileiro
Contacteer:

Ongelezen bericht door aboutbudha »

malinois schreef:
aboutbudha schreef:
Dan moet die ruimte er wel zijn.
En ik heb geen behoefte aan een boete dus soms moet je dan wel in een losloopgebied lopen.
Nu loop ik (illegaal) op een industrieterrein, maar helaas hebben meer hondenbezitters dit ontdekt in de weekenden, dus dan kan ik er al amper meer lopen... :roll:

dat is ook zo als ik de gelegenheid niet had zou ik ook naar die plek gaan.
Afbeelding
blijf vragen stellen
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

renee-uk schreef:die meneer met die herder heeft waarschijnlijk hetzelfde probleem als jij: niet al te veel uitlaatmogelijkheden in de stad.
iones schreef:Nee hoor. Aangelijnd mag je overal komen met je hond. Dus wat dat betreft heeft hij meer mogelijkheden.
Ik denk dat hij chago is omdat zijn hond niet los kan als er andere honden in de buurt zijn. En hij kan natuurlijk zijn hond ook niet opvoeden omdat hij zelf ook niet erg opgevoed is....
Als ik moet kiezen tussen op straat lopen en een parkje ga ik ook liever dat parkje in.
Waarom wordt toch altijd aangenomen dat een hondonvriendelijke hond niet graag in de natuur loopt :roll:

Als je een topic start dat je je hond alleen maar op straat laat lopen en nooit een park of bos ingaat ben je een hondenbeul. Maar als je hond hondonvriendelijk is en je hem/haar daarom aan de lijn houdt en andere honden niet in de buurt wil hebben ben je sjaggo en kun je je hond niet opvoeden?

wat een bullshit :S:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
eternal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog

Ongelezen bericht door eternal »

@iones: Dus een hond wat niet los kan met andere honden is gelijk niet goed opgevoed? Waar baseer jij dat op??

Sara kon niet met alle honden maar was wel degelijk goed opgevoed. Dus wat je zegt is bullshit. :hmmm:

Als ik op zo'n plek wil lopen dan doe ik dat. En niemand die mij dan tegen houd. En omdat die van mij niet "los"kan met andere honden mag ik daar gelijk niet lopen en ben ik verbannen naar een stad of een klein veldje waar je hond amper zijn of haar kont kan keren. En dat was met haar helemaal niet te doen. Die van mij hield ook van rennen en achter een stok aan gaan of een balletje. Naast de fietsen rennen vond ze ook geweldig. Maar dat kan niet in een stad omdat daar dan weer te veel auto's rijden. Dus ja dan ga ik wel degelijk het bos in.

Nou sorry hoor volgens mij heeft iedereen recht om daar te lopen. En is het aan de baas om op te letten of een hond wel of niet los loopt. Dat doe ik zelf namelijk ook. Als ik een hond zie lopen en die loopt los gaat die van mij vast. tenzij ik de hond ken en ik weet dat sara met die hond overweg kon. Anders niet. En dan is het wel zo netjes dat de andere persoon zijn hond ook ff bij zich houdt. Wat ik al zij het is niet alleen maar nemen. Het is ook geven. En elkaar een beetje licht in de ogen gunnen.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik vind het even asociaal en onopgevoed om je honden niet bij je te houden als je een andere aangelijnde hond kruist. Die hond zal wel om een reden aangelijnd zijn.

Overigens vind ik 2 loslopende staffords ook geen pretje om tegen te komen en zal ik zeker meer op mijn hoede zijn dan bij de sporadisch ontsnappende en gillende Jack Russel die soms eens komt afgestormd op de mijne. Die grijp ik bij zijn nekvel en gooi ik terug over de omheining. :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
Als je een topic start dat je je hond alleen maar op straat laat lopen en nooit een park of bos ingaat ben je een hondenbeul. Maar als je hond hondonvriendelijk is en je hem/haar daarom aan de lijn houdt en andere honden niet in de buurt wil hebben ben je sjaggo en kun je je hond niet opvoeden?

wat een bullshit :S:
ach dan heb ik ook onopgevoede honden... gelukkig weet ik waarover ik praat en zij niet, want Iones kent mijn hondjes en mij niet eens :pffff:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Tsja... ik kan het idd van twee kanten wel zien.
Als ik ergens loopt met Merlijn (aangelijnd als altijd) en iemand laat zijn hond naar de mijne toelopen kan ik niet anders dan van afstand roepen "bij je houden graag, de mijne bijt".
Ik heb dan geen tijd om de alinea "als uw hond een teefje is geen probleem, anders graag bij u houden omdat de mijne nog wel 's wil uitvallen naar reuen" te roepen. Dan kan dat ook als "kortaf" en onbeleefd worden opgevat.

Ik doe heel erg mijn best op te letten en Merlijn "binnen te halen" aan de flex als ik een hond zie komen, maar kan geen ijzer met handen breken en zie ook niet alles. Zeker niet als een hond buiten de gebaande paden komt aanstuiven. Dan heb ik simpelweg geen tijd om af te wachten of er 's een baas achteraan komt.

Trouwens wel lastig om een sheltie te hebben die het niet heeft op andere reuen... de meste mensen geloven me niet... of pas als hij idd gaat blaffen ;-(

Gelukkig nog nooit echt een probleem gehad; wel met regelmaat mensen die dan roepen "ja, maar de mijne doet niets'... nee, geloof ik meteen, maar de mijne wel! Ik roep het dus ook (indien van toepassing) "van verre"....

Suzanne
iones
Zeer actief

eternal schreef:@iones: Dus een hond wat niet los kan met andere honden is gelijk niet goed opgevoed? Waar baseer jij dat op??
Laat eens zien waar ik dat ergens beweerd heb. Want nu verdraai je mijn woorden.
Die vent die zo schreeuwt in het verhaal van de TS is onopgevoed, dat moge duidelijk zijn want dat spreekt uit zijn gedrag. En ik betwijfel het nu eenmaal ten zeerste of mensen die niet opgevoed zijn sowieso wel in staat zijn om zelf op te voeden, uberhaupt weten wat opvoeden eigenlijk is.
malinois schreef: ach dan heb ik ook onopgevoede honden... gelukkig weet ik waarover ik praat en zij niet, want Iones kent mijn hondjes en mij niet eens :pffff:
Wil je mij er buiten houden?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:
malinois schreef: ach dan heb ik ook onopgevoede honden... gelukkig weet ik waarover ik praat en zij niet, want Iones kent mijn hondjes en mij niet eens :pffff:
Wil je mij er buiten houden?
nee....
Afbeelding
iones
Zeer actief

In dat geval ken ik jouw hondjes niet maar jou wel!
~Suzanne~
Zeer actief

iones schreef:In dat geval ken ik jouw hondjes niet maar jou wel!
eh..... :19:
Wie bedoel je nu? Ik kan het even niet volgen zonder (klein stukje) quote.. ;-(

Suzanne
Pippa
Zeer actief
Mijn ras(sen): - Friese Stabij/ Kooiker kruising: Pippa
- Rasechte vuilnisbak: Murdock
- Golden Retriever: Tobias

Ongelezen bericht door Pippa »

Ik was daarnet in een omheind stukje aan het rennen met Pippa en een andere hond uit de straat. Komt er een meneer bij het hek staan, jaa mijn hond kan niet met andere honden! Die meneer verwachtte dat wij er wel even uit zouden gaan! Dat is toch ook al niet normaal, hij ging staan wachten naast het hek, dus na 5 minuten alsnog maar weg gegaan.
Sommige mensen....
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pippa schreef:Ik was daarnet in een omheind stukje aan het rennen met Pippa en een andere hond uit de straat. Komt er een meneer bij het hek staan, jaa mijn hond kan niet met andere honden! Die meneer verwachtte dat wij er wel even uit zouden gaan! Dat is toch ook al niet normaal, hij ging staan wachten naast het hek, dus na 5 minuten alsnog maar weg gegaan.
Sommige mensen....
die man mag daar toch wachten? Wat moet ie dan doen, hem er bij in gooien... joepie knok??
Afbeelding
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

malinois schreef:
Pippa schreef:Ik was daarnet in een omheind stukje aan het rennen met Pippa en een andere hond uit de straat. Komt er een meneer bij het hek staan, jaa mijn hond kan niet met andere honden! Die meneer verwachtte dat wij er wel even uit zouden gaan! Dat is toch ook al niet normaal, hij ging staan wachten naast het hek, dus na 5 minuten alsnog maar weg gegaan.
Sommige mensen....
die man mag daar toch wachten? Wat moet ie dan doen, hem er bij in gooien... joepie knok??
Hij mag daar inderdaad wachten en wie zegt dat hij verwachtte dat jullie eruit zouden gaan?!
misschien zei hij het wel zodat jullie niet dachten van wat staat hij daar te kijken.
hij geeft gewoon aan van mijn hond kan niet met andere honden, dus wacht ik wel :wink:
dat is toch juist netjes :mrgreen:
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Suzanne123 schreef:"bij je houden graag, de mijne bijt".
Netjes toch? Je loopt niet meteen te krijsen dat jouw hond die van mij anders weleens verrot zal bijten. Lijkt mij een heel duidelijke boodschap die op een nette manier verwoord wordt. Ik roep ook weleens naar mensen of ze hun hond s.v.p. bij zich willen houden. Joy kan namelijk ook niet met alle honden. Ik heb wel het voordeel dat ik vaak wat langer tijd heb omdat Joy andere honden ontwijkt. Maar als ze dan hun hond bij zich houden of even aanlijnen roep ik ook nog altijd even "Dankjewel" en/of steek mijn duim op. :ok:

Wij hebben bij ons in de buurt een kruising am.bull x stafford. Een heerlijk beest, maar een ongeleid projectiel van 60kg. Ze laten deze hond geregeld loslopen naast de parkeerplaats en als ik dan met Joy aan kom rijden stap ik eerst even uit en vraag of ze hem even aan de lijn willen doen. Kleine moeite voor mij, kleine moeite voor hen.
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
roording
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford

Ongelezen bericht door roording »

Ik vind ook dat je met een aangelijnde hond in een losloop gebied mag lopen.
Je mag alleen je hond los laten als hij goed onder appel staat.
Ik heb een amstaf teef en ik doe haar altijd even vast als ik een andere hond aan ziet komen. Niet omdat ze gelijk zou happen maar omdat ze veel te hard speelt en niet iedere hond daar gediend van is.
Je moet eens zien hoeveel mensen daar schijt aan hebben terwijl ik juist met de goede bedoelingen mijn hond aanlijn.
Als ik zie dat de hond naar mij toe wil rennen dan roep ik altijd wil je je hond bij je houden? Heel vaak roepen ze hun hond niet bij zich en de hond stuift dan op mijn hond af dan word ik wel een beetje boos, dan zeg ik het nog een keer en dan zeggen ze maar mijn hond doet niks hoor! ohhhhhh kan daar zo kwaad om worden :L: Dan zeg ik maar de mijne wel! oh en dan gaan ze hun hond roepen die al boven op mijn hond zit en die luisterd meestal dan niet. Bv max hier max hier hier hier. Ja sorry hij luisterd nog niet zo goed hoor.
pfff.

Mensen houd gewoon rekening met elkaar dan is de wereld zo veel beter!
eternal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog

Ongelezen bericht door eternal »

Het is wel eens zo geweest dat ik met sara al weer terug naar huis was.

Zij netjes aan de lijn omdat we het bos uit gingen. Kom ik een vrouw tegen met een hond wat los liep prima geen probleem.
Maar ik zag aan de houding van die hond dat die geen goed in zich had. Helemaal laag ech geficseerd op sara. Ik vraag die vrouw nog wil je aub uw hond aanlijnen. Ze deed het niet. Tja hond schoot op sara af en klapte er boven op sara zat nog aan de lijn. Nou mooie dat ik haar los heb gelaten. NOu toen was die vrouw wel heel erg snel om haar hond vast te pakken.

En dan zeggen ja hij is wel vaker gebeten. Huu duuuhh vind je het gek als die hond uit het niets boven op andere honden klapt. Blijkt dus dat deze hond het wel vaker heeft gedaan bij andere honden. En tja bij sara had je dan een verkeerde.

Was gelukkig niet veel gebeurt hoor. Maar dit soort mensen snap ik ook niet. :oohja: die zien het gewoon niet. Terwijl ik al van een paar meter afstand kon zien dit gaat niet goed komen.
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ik kom nooit in losloopgebieden met mn twee oudsten (de jongste ga ik wel mee met wandelingen)
omdat mijn honden nu eenmaal niet vriendelijk zijn

maar eigenlijk vind ik dat ook een beetje krom
want mijn honden luisteren perfect, komen terug als ik ze roep
en komen netjes naast me zitten zodat ik ze kan aanlijnen
bob die draait zelfs zelf om als ie een andere hond ziet en komt naast me zitten
zonder dat ik een commando geef
ze zullen niet zelf naar een andere hond toe gaan
maar komt er een andere hond naar hun is het kassa

maar de mijne mogen niet in een losloopgebied komen
bob zal op de reuen klappen
en baukje vind ze alleen leuk als ze super super super onderdanig naar dr doen
en dat zijn nu eenmaal niet de honden die als dolle op je af komen rennen
en ja veel mensen vinden dat alles lekker met elkaar moet kunnen spelen

ik zoek rustige bossen op en ik laat ze los op niet losloop gebieden
die ook nog eens goed overzichtelijk zijn
nu heb ik gelukkig de mogelijkheid om in een straal van een half uur met de auto dat op een paar plekken te doen
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Anniek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Anniek »

Ik heb weleens gehad dat ik met Djoser op het strand liep en hij lekker los was.
Toen kwam er een hardloper aan (respect voor mensen die hardlopen op het strand) en Djoser vond dat wel een leuke spelletje, dus die rende erheen en hupste een beetje om hem heen om een spelletje uit te lokken. :wink:
Die man ging helemaal uit zn dak van angst en ik maar proberen uit te leggen dat hij echt niks doet en het ziet als een spelletje, maar die boodschap kwam niet aan. Zo snel mogelijk meegenomen.
Uiteindelijk geen probleem natuurlijk want Djoser bijt niet. Ik had hem niet van tevoren aan de lijn gedaan omdat ik niet had verwacht dat hij er naartoe zou rennen :19: en ik weet dat hij niks doet.

Tjah, in de wijk aan de lijn probeer ik andere grote honden wel een beetje te mijden omdat hij niet erg eenduidig is in wat voor type hond hij wel en niet leuk vind :denken: . Dan maar het zekere voor het onzekere.
Los op het strand gaat hij alleen aan de lijn als de andere honden dat ook zijn, want dat is een duidelijk teken en daar wil ik me dan niet aan wagen.
Natuurlijk weet je het met loslopende honden ook nooit zeker, maar dat is meestal onderling zo opgelost.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Sommige mensen....
Ik zou BLIJ zijn met zo'n meneer! Hij wacht tenminste en gooit niet zomaar het hek open....
Dit zou ik juist ontzettend waarderen.. dat jij het gevoel kreeg "weggejaagd" te worden is jammer.. grote kans dat hij alleen maar beleefd wilde wachten.
Ik ga er wel van uit dat hij jullie niet op een of andere manier heeft gevraagd weg te gaan, dat zou dan weer jammer zijn...

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Femmel schreef:
Suzanne123 schreef:"bij je houden graag, de mijne bijt".
Netjes toch? Je loopt niet meteen te krijsen dat jouw hond die van mij anders weleens verrot zal bijten. Lijkt mij een heel duidelijke boodschap die op een nette manier verwoord wordt. Ik roep ook weleens naar mensen of ze hun hond s.v.p. bij zich willen houden. Joy kan namelijk ook niet met alle honden. Ik heb wel het voordeel dat ik vaak wat langer tijd heb omdat Joy andere honden ontwijkt. Maar als ze dan hun hond bij zich houden of even aanlijnen roep ik ook nog altijd even "Dankjewel" en/of steek mijn duim op. :ok:

Wij hebben bij ons in de buurt een kruising am.bull x stafford. Een heerlijk beest, maar een ongeleid projectiel van 60kg. Ze laten deze hond geregeld loslopen naast de parkeerplaats en als ik dan met Joy aan kom rijden stap ik eerst even uit en vraag of ze hem even aan de lijn willen doen. Kleine moeite voor mij, kleine moeite voor hen.
Krijsen doe ik zeker niet ;-)
maar ik zeg het wel beslist en "dringend"... niet van "als u straks even een minuutje heeft wilt u dan wellicht uw hond even ophalen"....
Kijk, zodra alles aangelijnd is, leg ik het uit hoor, en ik blijf zeker vriendelijk, maar wel duidelijk, en omdat ik dat afhankelijk van de situatie dus meer dringend vraag, KAN dat als onbleefd worden opgevat.
En dan wil ik nog wel 's denken... 'je ziet dat de mijne aangelijnd is, dat moet je aanwijzing zijn dat je de jouwe bij de mijne weghoudt' maar helaas "ziet" niet iedereen dat ;-((

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”