Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik weet het niet meer

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door Hilde »

Voor mensen die geen zin hebben in een zeurverhaal, lees alsjeblieft niet verder :wink:

Ik ga even al mijn 'zorgen' van me afschrijven.. Eergisteren hoorde ik de werkelijke reden waarom ik Beau heb gekregen; ik dacht altijd dat ik Beau kreeg omdat alle aandacht naar mijn autistische broertje gaat. Dit is blijkbaar niet zo, ik heb Beau gekregen omdat ik geen vriendinnen heb. Dat klinkt nu dom, maar het is zo. Op de een of andere manier schrik ik meiden van mijn leeftijd af. Ik denk dat dat komt omdat ik meer bezig ben met dieren dan met meiden-gedoe, ookal voordat Beau er was. Mijn ouders hebben natuurlijk wel gelijk dat ik geen vriendinnen heb, maar ik voelde me lullig. Ze hoopten dat ik aan Beau een maatje voor het leven zou hebben. En weer hadden ze gelijk, Beau is echt mijn maatje. Mijn beste vriendje. Wederzijds is dat denk ik niet zo. Ik denk dat Beau me de baas is en dat ik hem niet genoeg aandacht geef. Ik vind dat echt heel erg en wil dus wat anders. Ik wil zelfs zo graag, dat ik van iedereen alles aanneem. Als iemand zou zeggen, sla hem neer en geef hem een schop, zou ik dat bijwijze van spreken doen, als diegene goed genoeg is om me te overtuigen dat het goed is voor Beau. Natuurlijk is het een overdreven voorbeeld, maar ik wil eventjes duidelijk aangeven wat ik ermee bedoel. Vanmorgen ben ik met iemand meegegaan die een harde training geeft. Zijn honden zijn erg braaf, dus ik vertrouwde op hem. Hij is een vriend van een soort van vriendin van me. Totdat ik zijn manier zag..

Hij trok Beau in salto's en dwong hem te gaan zitten en liggen. Hij liet duidelijk zien dat hij de baas was. Beau accepteerde het niet en heeft hem gebeten. Hij vond het gelukkig niet erg, maar ik schrok van zijn methode. Er was echter wel direct resultaat. Beau volgde hem netjes en stond stil wanneer hij stil stond. Ik dacht dat deze methode werkte, maar hoe meer de dag vordert, hoe lulliger ik me voel. Ik begon me in het park ineens te beseffen wat ik Beau aandoe met zo'n methode. De methode was met een werpketting, slipketting en getik. Ik had er direct moeite mee Beau een tik te geven en heb dus zelf geen tikken uitgedeeld maar het hem wel laten doen. Wat voel ik me nu #$%@!, echt waar. In het park heb ik gewoon bijna zitten janken dat ik Beau dit kon aandoen, dat ik me überhaupt wou inlaten met die methode. Dat ik dacht dat het goed was, alleen omdat zijn honden zo goed luisterden. Ik kan mezelf nu echt wel uitkotsen, maar daar gaat het niet om. Ik ben in het park met de eerste en de beste bekende eens over verschillende manieren gaan praten. Hij heeft drie boekjes voor me klaargezet thuis en komt ze van de week brengen. Anderen zeiden ook dat ik me met deze methode niet moest inlaten.

Ik wilde inderdaad gaan clickeren en ga dat nu ook gewoon doen. Ik heb me daaraf laten brengen door mensen die zeiden dat dat niet kon met een Beagle. Ik ben gewoon qua Beau té beïnvloedbaar. Ik wil het beste van het beste voor Beau maar ik weet nog niet wat het beste is. Denken jullie dat Beau zoiets snel vergeet/vergeeft? Denken jullie dat er qua tijd, ik heb hem nu 4 maand, nog niet te veel verstreken is om hem iets te leren? Zal hij me ooit nog als maatje gaan zien?

Ik moet nog veel leren van hem en kan nog niks, maar wat ik wel kan, is van hem houden. Maar of dat meehelpt... Sorry voor het gezeik..
Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Re: Ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door Ellen. »

Ik zou me om Beau niet zo druk maken, ik heb er het volste vertrouwen in dat het goedkomt met jullie, jullie maken een mooi team. Kijk, vertrouwen moet je opbouwen, dat zal voor Beau ook niet makkelijk zijn. Vertrouwen win je niet door tikken uit te delen, maar door een maatje te zijn. Je doet het hartstikke goed met Beau en ik zou me direct met het clickeren bezighouden. Beagles zijn dan misschien wat eigenwijs, maar dat wil niet zeggen dat ze niks leren met de clicker-methode. Je moet gewoon het vertrouwen in jezelf en Beau hebben en dan komt het echt goed. Het lijkt me een heel leuk hondje, en hij leert echt wel wie er de baas is van jullie 2.. kijk 4 maanden is nog maar erg kort, je begint elkaar een beetje te kennen en misschien wat dingen uit te proberen bij elkaar, doe het gewoon rustig aan op jouw manier.. Laat je niet beinvloeden door mensen die zeggen dat je het niet goed doet of dat je het verkeerd doet, dat is niet zo. Ieder doet het op zijn eigen manier en jij moet dat ook doen. Klaar! :ok:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Hilde schreef:Ik moet nog veel leren van hem en kan nog niks, maar wat ik wel kan, is van hem houden. Maar of dat meehelpt... Sorry voor het gezeik..
Ja natuurlijk helpt dat! Dat is het eerste wat een hond nodig heeft, liefde. En al helemaal een herplaatser.

Meis. Leef je eigen leven. Doe je eigen ding. Pluk de dag, en geniet van datgene wat je hebt en waar JIJ van kunt genieten. En niet waarvan een ander denkt dat je moet genieten. Ik was ook niet blij geworden als ik verplicht hordes vriendinnen had moeten hebben. Nog steeds niet trouwens ;)
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Dat beinvloedbare herken ik hoor en dan was ik lang geen 15 toen ik mijn eerste hond had. Maar voortaan lekker duidelijk voor jezelf en voor Beau aangeven: de enige die corrigeert is het vrouwtje, een vreemde komt niet aan mijn hond.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Weetje, je bent jong. Iedereen mag fouten maken en jullie zijn allebei jong genoeg om van die fouten te leren en daarna op een betere manier verder te gaan :ok: Ik heb met Nora ook wel fouten gemaakt. Die wou ik niet de baas zijn bijvoorbeeld, dat vond ik gemeen. Dus mocht zij beslissen waar ze heen liep, wanneer en op welk tempo :mrgreen: Achteraf niet fijn voor haar, want ze wist niet waar ze aan toe was. En zelfs nu met Nilo leer ik nog heel veel bij.

Als ik jou was zou ik me richten op een positieve training, en gewoon veel bezig zijn met hem. Dat hoeft niet eens met een bepaald doel of diploma, maar door die trainingen leer je precies wat je wel aan staat en wat niet. Tenminste, zo werkt het met mij wel. Ik vond eerst ook alles goed, als de hond maar luisterde. Gelukkig wel bij een goede puppentraining gekomen met Nilo, maar van daar uit eigenlijk altijd getraind met hem. En nu heb ik mijn eigen ideeen erover, wat ik wil en op welke manier. Ik ben er nu heel erg voor dat ik mijn honden moet training door ze te motiveren, niet door ze te beangstigen. Daar zou ik dus ook echt niet aan mee werken, maar was me dat een jaar of 5 aangeboden dan was ik er ook in mee gegaan. Dus door veel verschillende manieren te zien ontwikkel je je eigen manier en kom je er achter wat het beste werkt voor jullie beiden.

Trouwens, ik heb Nilo om ongeveer dezelfde reden gekregen. Kan ik me niet druk om maken hoor. Al mijn vrije tijd gaat naar hem, door hem heb ik doelen die ik wil bereiken wat betreft de hondensport en ik merk dat ik mezelf als persoon ook zo ontwikkel. Denk alleen maar aan doorzettingsvermogen. Als Beau met andere reuen kan kunnen we best een keer samen wandelen hoor. Veel leuker dan die meidendingen toch? :mrgreen:
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Hilde schreef:
Ik wilde inderdaad gaan clickeren en ga dat nu ook gewoon doen. Ik heb me daaraf laten brengen door mensen die zeiden dat dat niet kon met een Beagle.
Met een beagle kun je heel goed clickeren hoor. Ik heb een keer een clicker workshop gedaan met een beagle van een kennis. Hij leerde verschrikkelijk snel, en had er duidelijk veel plezier in (beagles zijn natuurlijk dol op voer).
Bovendien was het beestje niet meer bij me weg te slaan na die workshop. Ik zou een goede hondenschool zoeken waar ze clickertraining geven.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Waarom vind jij dat je hem niet de baas bent?
Waaraan merk je dat precies?
Afbeelding
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Ach meis toch .. Laat je toch niet door iedereen opjutten.

Ga lekker met hem bezig zoals je bezig was. En ga lekker cursus met hem doen en lekker clickeren maar vooral genieten van je hond.

Ik had hem je eerder als eens aangeraden het boek van mary ray clickertraining voor de hond. Daar staan de beginselen in en ook een aantal dingen die je kan aanleren met de clicker.

Je kan me altijd pben he !
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

"baas" worden doe je niet door 1 bepaalde methode uit te kiezen. De manier om er voor te zorgen dat de hond jou als baas ziet is door rustig, eerlijk, betrouwbaar en duidelijk te zijn naar hem. :wink: En door niet te veel te verwachten in een korte tijd. Niet boos worden dus. Een hond hebben is een goede manier om je zelfbeheersing te trainen :mrgreen:

Zorg dat je een goede band op bouwt door leuke dingen te doen en veel te spelen. Probeer uit te vinden waar je hem mee motiveert. En zet dat stakke luisteren voorlopig even op de achtergrond. :wink: spelenderwijs leert hij vanzelf dat jij zijn baasje bent.
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ach nu weet je in iederegeval dat die methode toch niets is :ok: heb je dat ook weer geleerd. Ik denk dat Beau het eerder aan die man linkt dan aan jou en al zou het hem een beetje getroffen hebben als je vanaf nu gewoon leuk met hem aan de slag gaat komt dat vast wel weer helemaal goed hoor.

Hartstikke knap dat je inziet dat je hier misschien niet zo in mee had moeten gaan is een les voor de volgende keer, maar zit er maar niet teveel over in hoor. Ik ben ook begonnen met een slipketting :wink:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat voor reden je ouders ook hadden het is toch een lief gebaar van hun toch.
Jij hebt waarschijnlijk niet veel vriendinnen nodig om lekker in je vel te zitten anders had je daar allang voor gekozen.
Dus niet zeuren.
Wat je hond aan gaat die zal daar geen trauma aan over houden.
En jij ook niet .
Weet je wat het mooie aan honden is .??
Daar mag je een keer mee de fout in gaan zoals een keer afbekken of een trap/tik uitdelen en ze vergeven je.
Doe gewoon lekker wat jij denkt dat goed is met je hond en het komt goed .
Fouten ingecalculeerd want die maken we allemaal.
Reken dat je hond en jezelf niet te hard aan.

.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Je kunt een hond best dingen leren met een "harde" methode. Ik zou persoonlijk dan gewoon gaan voor een goede riem (politielijn?) en een slipketting (en op de juiste manier gebruiken). In het begin kon ik niets met max, luisteren was uit den boze en hij deed alles wat ik niet wilde :ugh:. Na twee weken ofzo van mijn aardige en leuke manier afgestapt en (ook op de hondenschool) de boel eens wat strenger aangepakt. Dat was dus direct een correctie bij het niet luisteren en de hond letterlijk ophalen als hij niet wilde komen (en dat was nagenoeg altijd). In het begin heb ik (helaas) de hond veel uit modderplassen gehaald en ook veel door huis heen "getrokken" als hij weer eens niet in de mand wilde. Het was in elk geval belangrijk dat mijn commando uitgevoerd zou worden.

2.5 maand daarna het eerste G&G diploma gehaald :cheer:, zo'n 3 maanden daarna de tweede. Het heeft maar even geduurd, hij was bij zijn vorige eigenaar echt de baas in huis en ik denk dat hij eerst onder ogen heeft moeten zien dat hij dat hier niet is. Nu kunnen we lezen en schrijven met elkaar. Correcties zijn er niet meer (hij loopt 90% van de tijd niet eens aan de riem, ook in de wijk niet) en hij luistert nagenoeg altijd direct de eerste keer en 's avonds liggen we beide languit op de rug op de bank :D. Hij vertrouwd mij 100% en ik vertrouw hem volledig (anders zou hij immers langs de weg niet loslopen). Gelukkig weet hij ook nogsteeds dat als hij niet luistert ik nog wel eens minder aardig kan zijn.

Het is natuurlijk heel erg afhankelijk van je hond, maar dat kun je zelf wel een beetje aanvoelen. Je moet er zelf natuurlijk wel 100% achter staan, anders schiet je er sowieso niets mee op.

Met dingen slaan of tikken zou ik niet doen. Het beste kun je gewoon via de riem corrigeren.

Edit:

En uiteraard goed belonen als hij dingen goed doet, óók als het simpel zitten is, zeker in het begin.
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

jeetje meid..zijn wel een boel dingen die je van je aftikt.. niet alleen dingen die direct betrekking hebben met de relatie tussen beau en jou.
hoe voelde je je toen je ouders zeiden dat ze beau voor je hadden genomen omdat ze vonden dat je niet genoeg vrienden had? Je dacht zelf dat het een andere reden had.
Je hebt een maatje gevonden in Beau dat is duidelijk, laat je niet beïnvloeden door mensen die denken de wijsheid in pacht te hebben, en doe al zeker geen dingen waar je gevoel zegt dat het niet ok is :lief: vertrouw op je gevoel en mensen die vrienden komen heus op je pad. Er zijn meer meiden die graag met dieren bezig zijn, als je die tegenkomt dan heb je vaak een klik en van daaruit komt een vriendschap weer vanzelf.
Knuf!
sjaak-k
Zeer actief

Oh, en 4 maanden is vrij kort denk ik. Een band bouw je niet op in twee weken. Als ik een schatting moet maken dan denk ik dat het echt "mijn" hond was toen hij hier ongeveer een jaar was. Dat betekend dus dat hij goed luisterd, mij volledig vertrouwd (al was dat al eerder) en bovenal, de non-verbale communicatie tussen ons. Hij kan zien wat ik wil, en ik zie wat hij wil, daar ben ik erg tevreden over. Ik geef amper commando's, zo nu en dan een keer "wacht" of "hier", verder niet.

Geef het de tijd, het komt wel goed. Je hond heeft ook een ander verleden (neem ik aan), die moet ook eerst aan jouw wennen.
Laatst gewijzigd door sjaak-k op 28 mar 2010 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Hilde schreef:
Ik wilde inderdaad gaan clickeren en ga dat nu ook gewoon doen. Ik heb me daaraf laten brengen door mensen die zeiden dat dat niet kon met een Beagle. Ik ben gewoon qua Beau té beïnvloedbaar. Ik wil het beste van het beste voor Beau maar ik weet nog niet wat het beste is. Denken jullie dat Beau zoiets snel vergeet/vergeeft? Denken jullie dat er qua tijd, ik heb hem nu 4 maand, nog niet te veel verstreken is om hem iets te leren? Zal hij me ooit nog als maatje gaan zien?

Ik moet nog veel leren van hem en kan nog niks, maar wat ik wel kan, is van hem houden. Maar of dat meehelpt... Sorry voor het gezeik..
Als ik met mijn grand bassets kan clickeren, dan kan jij dat zeker met een beau! ;) ... Don't worry to much.
Heb geduld, dat moet je met jachthonden nu eenmaal hebben. Kwartje valt soms iets later, maar als ze het snappen zijn ze vaak ook uiterst
stabiel er in. Vergeet nooit dat het zelfstandige (jacht)honden zijn ;) en dus ook heel goed zelf kunnen leren, dus prima geschikt zijn voor de clicker ;)
Besef wel dat de kans er gewoon in blijft zitten met een beagle dat ze heus nog wel eens de clown uit kunnen hangen, en niet doen wat jij wil ;) ..
Maar dat hoort ook bij ze... daarom zij ik ook daarstraks, vergeet niet dat het om een beagle gaat.

Ennuh, die andere training heel snel vergeten, en niet meer aan mee doen.

Succes!
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Hilde
Zeer actief

Ik had gedacht dat ik heel veel nare reacties zou krijgen maar tot nu toe valt dat heel erg mee :mrgreen: Ik kan natuurlijk niet iedereen quoten maar iig heel erg bedankt voor de reacties.
Maeve schreef:Als Beau met andere reuen kan kunnen we best een keer samen wandelen hoor. Veel leuker dan die meidendingen toch? :mrgreen:
Laat ik het zo zeggen, als de reu niet te dominant is gaat het prima. Met de ene reu gaat hij er zo vandoor om een stukje te rennen (alhoewel hij niet zo'n speelse is) en de andere reu is het grommen, nekhaar overeind en zelfs vechten :N: Per reu verschillend dus. Het lijkt me wel supergezellig :ok:
Inge O schreef:en waarom vind jij dat hij dat nu niet doet?
en van wat je erover vertelt is hij op die 4 maand tijd toch al serieus veranderd?
Hij is inderdaad goed veranderd. Ik denk dat hij me niet als maatje ziet omdat het niet lijkt alsof er zegmaar iets is, tussen ons twee. Ik heb het gevoel dat hij het niet leuk vindt om bij me te komen..
Paddle schreef:Waarom vind jij dat je hem niet de baas bent?
Hij blaft en gromt als hij straf krijgt en voert commando's gewoon afentoe niet uit. Terwijl hij commando's als zit en poot prima kent. Maar dan heeft hij zo'n blik alsof ik de vreemdste taal ter wereld spreek (dat is natuurlijk ook zo) en met handgebaren lukt het ook niet altijd.
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Hilde, zin om een keer samen in het leesten te lopen? Hondenbos? ;) .... kan je zien hoe mijn grands op mij reageren, en dan zal je zien dat ze heus niet zomaar alles voor me uivoeren.... :smile: En toch ben ik in huis best de baas.... En daar kan Sorbonne me ook met een kop aankijken als ik zeg 'poot' van 'waarom, laat eerst dat koekje maar zien dan zal ik er over nadenken als het lekker genoeg is of ik een poot zal geven of niet' haha.. Ligt helemaal aan zijn bui ;)
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Welnee, nare reacties zijn nergens voor nodig. Joh, iederéén maakt fouten met zijn of haar hond(en). Klein of groot maar niemand is onfeilbaar. Het beste advies wat ik kan geven is; volg je gevoel. Doe wat je wilt doen en doe niet wat je niet aanstaat. Probeer dingen; bevalt het niet dan kap je er gewoon mee. Honden hebben best wel rek hoor, die gaan niet meteen kapot na 1 foutje. Maar zoals gezegd; volg je gevoel hierin.
Weet je wat voor gezichten ik heb gezien toen ik vertelde dat ik me heb aangemeld met Tsuk voor agility? Of ik Tsuki uberhaupt wel iets kon aanleren etc. Tuurlijk kan dat! Op je eigen manier, met je eigen gevoel en houden van bereik je een hoop hoor. Ik zie dat helemaal goedkomen.
Afbeelding
Melle
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Smous
Labrador

Ongelezen bericht door Melle »

Hilde, je hebt met een beagle geen makkelijke hond in huis... maar ook die kun je tot een maatje ombouwen. Weet je nog: een echte vriend krijg je door er een te zijn!
Hij heeft wel duidelijkheid en een consequent gedrag van zijn baas nodig.
De methode die Sjaak-k aanraadt zou mijn keuze niet zijn. Een beagle heeft een heel ander karakter dan de honden die voor politiewerk getraind worden.
Ik denk dat je er goed aan doet de raad die anderen hier ook al gegeven hebben op te volgen: zoek een goede hondenschool uit. En dan nog: laat je leiden door je gevoel. Voelt het niet goed, dan stop je er mee.

Veel plezier met Beau! Lief gebaar van je ouders, trouwens :ok:
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Ik vind het ook een lief gebaar van je ouders, hoewel ze het misschien beter gewoon met je hadden kunnen overleggen en eerlijk zijn over wat ze dachten. Je komt in elk geval over als iemand die het daar gewoon over zou kunnen hebben zonder heel puberaal gillend naar je kamer te rennen.

Hoe dan ook, het is natuurlijk sowieso vaak lastig om met een herplaatser heel snel een hechte band op te bouwen, daar gaat gewoon tijd inzitten. Vrienden worden gebeurt doorgaans ook niet in een week :wink: . Maar jij bent alvast bereid om er tijd, liefde en moeite in te steken, dan ben je al halverwege. Hou gewoon vast aan je eigen gevoel, dat moet je echt niet onderschatten! Heel veel succes, het gaat vast wel goedkomen. Probeer gewoon zo positief mogelijk met 'm bezig te zijn, hij is zo te zien toch al een aardig eind opgeschoten :ok:.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Marion. schreef:
Hilde schreef:Ik moet nog veel leren van hem en kan nog niks, maar wat ik wel kan, is van hem houden. Maar of dat meehelpt... Sorry voor het gezeik..
Ja natuurlijk helpt dat! Dat is het eerste wat een hond nodig heeft, liefde. En al helemaal een herplaatser.

Meis. Leef je eigen leven. Doe je eigen ding. Pluk de dag, en geniet van datgene wat je hebt en waar JIJ van kunt genieten. En niet waarvan een ander denkt dat je moet genieten. Ik was ook niet blij geworden als ik verplicht hordes vriendinnen had moeten hebben. Nog steeds niet trouwens ;)
Alsof het mijn woorden waren. Maakt niks uit als je geen banken vol met vriendinnen hebt zitten hoor, ik heb ook maar een paar (2/3) echt goede en de rest zijn kennissen.
Ik was ook alleen maar met dieren en honden bezig, nog steeds, maar heb ook gewoon een vriend gehad en nu vrienden en vriendinnen.
Meid komt helemaal goed met jou, want je bent mega gezellig en hartstikke leuk om bij te zijn, je had me helemaal opgevrolijkt en die dag was de eerste dag in een tijd dat ik weer vrolijk was. :ok:
Dus. :pffff:

Niet dat je met Beau veel aan dit verhaal hebt, maar dat je wel even weet dat je een leuke meid bent!
En je krijgt heus wel een hele goede band met Beau, het kost alleen wat tijd.. En zoals je al zei (en ziet op de foto's): hij heeft natuurlijk wel wat arrogantie af en toe hè haha! :mrgreen:
Maar vergeet niet dat toen ik Beau moest vasthouden bij Elfi's huis dat hij wel mooi de hele tijd op je zat te wachten, piepte er net niet bij! :wink:
sjaak-k
Zeer actief

Melle schreef:Hilde, je hebt met een beagle geen makkelijke hond in huis... maar ook die kun je tot een maatje ombouwen. Weet je nog: een echte vriend krijg je door er een te zijn!
Hij heeft wel duidelijkheid en een consequent gedrag van zijn baas nodig.
De methode die Sjaak-k aanraadt zou mijn keuze niet zijn. Een beagle heeft een heel ander karakter dan de honden die voor politiewerk getraind worden.
Ik denk dat je er goed aan doet de raad die anderen hier ook al gegeven hebben op te volgen: zoek een goede hondenschool uit. En dan nog: laat je leiden door je gevoel. Voelt het niet goed, dan stop je er mee.

Veel plezier met Beau! Lief gebaar van je ouders, trouwens :ok:
Als mijn hond de politie zou moeten helpen :smile:.

Ik bedoelde alleen de verstelbare leren lijn. Een hondenschool zou ik sowieso doen, wel een goede, je kunt daar ook gewoon eerst een keer heen te kijken. Iedere hond is anders en een instructeur kan je 100 x beter vertellen hoe het moet (nadat hij jou en de hond gezien heeft) dan wij hier.
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

De reden waarom je Beau hebt gekregen, is die belangrijk voor je?
Is het nu anders, nu de reden geen vriendinnen zou zijn in plaats van te weinig aandacht door je broertje?
Zo ja, praat daarover met je ouders. Vertel het ze, dan kunnen ze er misschien iets mee.

En je hebt Beau pas vier maanden, dat is natuurlijk nog erg kort.
Doordat je steeds heel kort iets anders probeert weet Beau niet waar hij met jou aan toe is.
Dat is natuurlijk niet bevorderlijk voor de band tussen jullie.
Accepteer Beau zoals hij is.
Wat andere honden wel of niet doen of kunnen is leuk om te weten, maar vergelijken zou je niet moeten doen.
Beau is Beau en Beau is een Beagle. Daar moet je het mee doen. Daar moet je een handvat voor zien te vinden.
En dat kan best clickeren zijn volgens mij. Maar dat leren jullie natuurlijk niet in twee of drie dagen.
Wees consequent en zet door, op een positieve manier trainen werkt echt.
Succes :ok:
Afbeelding
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Hilde schreef:
Paddle schreef:Waarom vind jij dat je hem niet de baas bent?
Hij blaft en gromt als hij straf krijgt en voert commando's gewoon afentoe niet uit. Terwijl hij commando's als zit en poot prima kent. Maar dan heeft hij zo'n blik alsof ik de vreemdste taal ter wereld spreek (dat is natuurlijk ook zo) en met handgebaren lukt het ook niet altijd.
Ik spreek nu even voor de anderen, maar ik denk dat heel veel honden af en toe niet luisteren hoor. Daar is de jouwe absoluut geen uitzondering in :wink: .

Ik zou gewoon proberen op je eigen gevoel te doen. Zorg dat andere mensen zich niet teveel bemoeien met jullie relatie.
En die band groeit echt wel hoor.

Ik was ook jong toen ik Angel kreeg (net 14) en ik heb maar een beetje aangemodderd. Over de jaren veel bijgeleerd maar ook veel fouten gemaakt. En ze is er nooit slechter van geworden, integendeel, ik vind haar een wereldhond :I: .
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Hilde schreef:Ik had gedacht dat ik heel veel nare reacties zou krijgen maar tot nu toe valt dat heel erg mee :mrgreen: Ik kan natuurlijk niet iedereen quoten maar iig heel erg bedankt voor de reacties.
Maeve schreef:Als Beau met andere reuen kan kunnen we best een keer samen wandelen hoor. Veel leuker dan die meidendingen toch? :mrgreen:
Laat ik het zo zeggen, als de reu niet te dominant is gaat het prima. Met de ene reu gaat hij er zo vandoor om een stukje te rennen (alhoewel hij niet zo'n speelse is) en de andere reu is het grommen, nekhaar overeind en zelfs vechten :N: Per reu verschillend dus. Het lijkt me wel supergezellig :ok:
Gezellig :ok: Nilo is niet erg dominant, hij doet alsof :mrgreen: En mocht het niet goed gaan dan doen we ze toch om en om los. Moeten we maar even kijken waar we heen kunnen waar de hondjes los kunnen en waar we kunnen komen met het openbaar vervoer!
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Als ik je verhaal zo lees, weet je het juist wel vanaf nu. Je weet dat die methode niet jouw methode is, en je weet dat je het nu op je eigen manier gaat doen. Honden vergeven meestal stukken meer en sneller dan mensen, dus ga er maar vanuit dat het goed komt met Beau. Laat hem voortaan zien dat hij jou kan vertrouwen, dat jij ervoor zorgt dat niemand hem pijn doet. Een gehoorzame hond is 1 ding, een hond die je gehoorzaamt maar ook 100% vertrouwt is een tweede.
Ik heb me ook eens laten overhalen door een ander om Ragyo "hard" aan te pakken (niet eens heel hard maar harder dan ik uit mezelf zou doen), spijt als haren op mijn hoofd gehad want hij rende weg en kwam anderhalf uur niet meer in mijn buurt. Dat was voor mij dus ook de grens en het punt waarop ik zei dit doe ik nooit meer. Later bevestigde een gedragstherapeut mijn eigen idee dat er helemaal geen rangordeprobleem was tussen mij en Ragyo.
Veel plezier nog met je maatje :ok:
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

Hilde schreef: Hij blaft en gromt als hij straf krijgt en voert commando's gewoon afentoe niet uit. Terwijl hij commando's als zit en poot prima kent. Maar dan heeft hij zo'n blik alsof ik de vreemdste taal ter wereld spreek (dat is natuurlijk ook zo) en met handgebaren lukt het ook niet altijd.
Even dit stukje er tussenuit gepikt hoor, maar ik denk dat je lekker zo positief met Beau door moet blijven gaan als je eerder deed :D
Beslis voor jezelf welke methode je wilt gaan gebruiken en uit mijn ervaring zeg ik ga voor de positieve methode en daarin kies ik voor de clicker methode.
Ik weet niet of je het al eens hebt gelezen maar ik vond het boekje van Jan Fennel "De vrouw die naar honden luistert" een prettig boekje om te lezen en om daar dingen uit te halen die jou aanstaan.
Beau is jouw maatje en hij blijft dat als jij gewoon lol met hem maakt en daarbij consequent en duidelijk bent. Daar zijn honden het meest blij mee, een baas die duidelijk en consequent is.
Ga lekker flink aan je schoolwerk en met Beau de lolbroek uithangen, je hebt niet voor niets een beagle hoor....die zijn wel te porren voor een geintje :wink:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

P!nki schreef:Hilde, zin om een keer samen in het leesten te lopen? Hondenbos? ;) .... kan je zien hoe mijn grands op mij reageren, en dan zal je zien dat ze heus niet zomaar alles voor me uivoeren.... :smile: En toch ben ik in huis best de baas.... En daar kan Sorbonne me ook met een kop aankijken als ik zeg 'poot' van 'waarom, laat eerst dat koekje maar zien dan zal ik er over nadenken als het lekker genoeg is of ik een poot zal geven of niet' haha.. Ligt helemaal aan zijn bui ;)
Ja, ook supergezellig :ok: Spreken we een keer af! :ok:

Bedankt voor jullie reactie's, ik word weer helemaal blij! En ik vind het ook wel lief van mijn ouders, hoor, dat wel. Ik schrok alleen een beetje, omdat ik er nooit echt mee bezig ben geweest dat ik geen vriendinnen heb. Ik had een leuk clubje maar die hebben me laten vallen omdat ik iets niet deed zoals zij dachten dat ze het wouden :19: Zo leuk waren ze achteraf dus niet. Ik praat nooit niet, met niemand niet, dus ook niet met mijn ouders. Ze weten niet eens dat ik ruzie met ze heb en ze weten zó veel meer niet. Ik ben heel erg goed in opkroppen enzo, dus ik laat nooit een woord vrij. Ik klets wel, maar het gaat helemaal nergers over. Daarom schrok ik zo dat ze daarom Beau hadden genomen. En om wat voor reden ik hem heb gekregen ik ben gewoon heel erg blij met hem en voor mij is hij het leukste hondje ter wereld! :mann:
Afbeelding
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Luister naar je hart! :ok:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hilde schreef: Zo leuk waren ze achteraf dus niet. Ik klets wel.
Nou inderdaad. :pffff: Vrienden moeten je respecteren zoals je bent.
Hilde schreef: Ik klets wel.
Kon het niet laten, maar ja, dit wel. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”