Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Politiehond valt aan

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Re: Politiehond valt aan

Ongelezen bericht door Pepie »

jullie kunnen er lang of kort over lullen,de baas is hier de schuldige :pffff:
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Als ik met mijn honden loop, ren of fiets let ik enrom goed op en weet dan ook wel waneer er fietsers of joggers ed aankomen. Dan hebben mijn honden echt de kans niet om iemand te bijten hoor!(wat ze helemaal niet willen :wink: ) Dan heb je gewoon niet goed op je honden gelet.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Marie-Josée schreef:Wie zegt dat de honden echt zo kort aangelijnd waren? Als ik hem zag joggen hadden ze gewoon een lijn van normale lengte, en dat is zowat een meter.Je maakt me ook niet wijs dat hij kan rennen met twee honden heel kort aan de lijn.
In mijn ogen is er maar één fout en dat is de eigenaar.Al is dat misschien een fout die iedereen kan maken.
In een ander stuk las ik weer dat de politieagent de joggers tegemoet rende. :19: Ik heb zoiets van al kom je ze (joggers) tegemoet. Al komen ze van achter. Je hoort als je weet dat er ergens joggers rennen ogen van voor en achteren te hebben als je je honden niet onder controle hebt. En zeker niet als het ook nog eens een diensthond betreft. :piew: Diensthond mag lekker verder (tuurlijk, daar is grof geld voor betaald) en de eigen hond in laten slapen. :piew:

Gewoon niet meer met 2 honden tegelijk (die hij klaarblijkelijk niet aankon en "kende" ) het bos in zou ook een handige tip voor de agent zijn geweest. :roll:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Je moet in eerste instantie nooit hard hollend op iemand met honden af gaan.
Kan bedreigend zijn voor iedere hond en vooral honden die bewakings/beschermings drift hebben.
Mijn boeffies zijn ook wel eens voor mij opgekomen op zo'n manier.
Niets mis mee.

Beetje vreemd om daarvoor een hond in te laten slapen.

.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Tja dat soort mensen kom ik ook wel eens tegen, Hij doet niks hoor, als je maar niet hard gaat lopen :piew: , Ja kom op zeg, :U:
ik hou mijn hond aan de kant voor joggers, en ik verwacht van andere hondeneigenaren precies de zelfde gunst :19:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ja ik ga ook niet de kat op het spek binden.
En probeer ook dingen te voorkomen.
Maar je leeft niet alleen op deze aardkloot en je kunt niet overal ogen/oren hebben.
In dat geval zaten mijn honden ook aan de lijn.
En kwam er iemand onverwachts de hoek omzeilen.

Je hebt allemaal je eigen verantwoordelijkheid.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Beiden hebben de verantwoordelijkheid, de agent hoort te zorgen dat hij niet verrast wordt door mensen die vlak langs hem heen joggen of lopen. En de joggers leven in een maatschappij waar honden voorkomen. Het was handig geweest als ze een beetje levenswijsheid hadden gehad inderdaad niet achter een paard langslopen, uitkijken voor je oversteekt en niet vlak langs iets rennen.

Door de verantwoordelijkheid alleen bij 1 partij te leggen hoeft de andere partij niets te doen en dat gebeurt tegenwoordig al te veel.
Hopelijk hebben de joggers er iets van geleert...heel erg jammer voor de hond, wat mijn betreft exit agent.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cantus »

nana schreef:Beiden hebben de verantwoordelijkheid, de agent hoort te zorgen dat hij niet verrast wordt door mensen die vlak langs hem heen joggen of lopen. En de joggers leven in een maatschappij waar honden voorkomen. Het was handig geweest als ze een beetje levenswijsheid hadden gehad inderdaad niet achter een paard langslopen, uitkijken voor je oversteekt en niet vlak langs iets rennen.

Door de verantwoordelijkheid alleen bij 1 partij te leggen hoeft de andere partij niets te doen en dat gebeurt tegenwoordig al te veel.
Hopelijk hebben de joggers er iets van geleert...heel erg jammer voor de hond, wat mijn betreft exit agent.
wat een onzin van exit agent...agent is ook maar een mens, of moet iedere hondeneigenaar met een bijtincident ontslagen worden?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:
Cantus schreef: wat een onzin van exit agent...agent is ook maar een mens, of moet iedere hondeneigenaar met een bijtincident ontslagen worden?
Hij is hondengeleider en had beter moeten weten. Kantoorfunctie of verkeerssurveillant lijkt me veel meer angemessen voor deze meneer, ontslag hoeft niet.
Ik zie overigens niet waarom een secretaresse met een york die háp zegt ontslagen moet worden, dat heeft toch niets met haar werk te maken?
voor iets wat ik privetijd gebeurd? Mensen hebben ook een priveleven...
Nee hoor, ik denk dat ie hier wel genoeg van heeft geleerd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef: voor iets wat ik privetijd gebeurd? Mensen hebben ook een priveleven...
Nee hoor, ik denk dat ie hier wel genoeg van heeft geleerd.
Denk dat een agent die in privétijd met zijn pistool zit te spelen en wat misgaat ook zijn wapen in kan leveren. :19:
Dat is een wapen, een huishond is geen wapen, en hier zijn reeds maatregelen voor genomen (al zou het niet de mijne zijn)... als zijn kat een vogeltje dood ook maar direct andere functie dan?
Waanzin....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

bouvierpoedel schreef:Je moet in eerste instantie nooit hard hollend op iemand met honden af gaan.
Kan bedreigend zijn voor iedere hond en vooral honden die bewakings/beschermings drift hebben.
Mijn boeffies zijn ook wel eens voor mij opgekomen op zo'n manier.
Niets mis mee.

Beetje vreemd om daarvoor een hond in te laten slapen.

.
Ik hebt ook eens gehad, bij een tramhalte. Iemand haalde me rennend in om te tram te halen. Ik had het niet aan zien komen en had ook net Buck bij me die dat niet kan hebben. Ik kon bijten nog voorkomen, maar de meneer die me inhaalde lag wel languit in het gras :mrgreen: En hij zei nog sorry ook :N:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef: Ik heb het ook niet over zijn huishond maar over zijn diensthond.
Het is gebleken dat hij er niet superverantwoordelijk mee om kan gaan en dan is het gewoon inleveren geblazen en wat anders binnen het korps gaan doen. Kan ook leuk zijn.
Dat die huishond is ingeslapen, daar ben ik het in principe ook niet mee eens maar goed, ik ken die hond verder niet. Misschien was het wel een super onbetrouwbaar beest die al eerder voor onverwachte incidenten had gezorgd en waarvan de baas nu de buik vol had en er verder geen risico's meer mee wilde nemen. Dat kan.
Die diensthond doet wat hem geleerd is, daar is niks mis mee....Hij was met de beet van zijn andere hond bezig en lette dus niet goed genoeg op zijn andere hond blijkbaar. Goed? nee maar ook hij is een mens.
En ik blijf dus vinden dat dit geen reden is om maar een andere baan/functie te moeten zoeken. Een bouwvakker die een steen laat vallen op de teen van zn collega blijft ook bouwvakker...
Als dit nu wekelijkse kost is, ja dan geef ik je gelijk, maar 1 incidentje, nee...
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Tja dat soort mensen kom ik ook wel eens tegen, Hij doet niks hoor, als je maar niet hard gaat lopen :piew: , Ja kom op zeg, :U:
ik hou mijn hond aan de kant voor joggers, en ik verwacht van andere hondeneigenaren precies de zelfde gunst :19:
Je kunt wel van alles verwachten, maar dat is niet verstandig. Het lijkt mij beter om realistisch te zijn en rekening te houden met het feit dat niet iedereen hetzelfde is en doet als jij. Dt scheelt een hoop ellende :mrgreen:
Jackira
Zeer actief

Nanna schreef:
Ri@ schreef:Iemand haalde me rennend in om te tram te halen. Ik had het niet aan zien komen en had ook net Buck bij me die dat niet kan hebben. Ik kon bijten nog voorkomen, maar de meneer die me inhaalde lag wel languit in het gras
In de stront? :mrgreen:
:smile: Nee dat niet, ha,ha. Gelukkig niet :eek: :mrgreen:
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cantus »

malinois schreef:
Nanna schreef: Ik heb het ook niet over zijn huishond maar over zijn diensthond.
Het is gebleken dat hij er niet superverantwoordelijk mee om kan gaan en dan is het gewoon inleveren geblazen en wat anders binnen het korps gaan doen. Kan ook leuk zijn.
Dat die huishond is ingeslapen, daar ben ik het in principe ook niet mee eens maar goed, ik ken die hond verder niet. Misschien was het wel een super onbetrouwbaar beest die al eerder voor onverwachte incidenten had gezorgd en waarvan de baas nu de buik vol had en er verder geen risico's meer mee wilde nemen. Dat kan.
Die diensthond doet wat hem geleerd is, daar is niks mis mee....Hij was met de beet van zijn andere hond bezig en lette dus niet goed genoeg op zijn andere hond blijkbaar. Goed? nee maar ook hij is een mens.
En ik blijf dus vinden dat dit geen reden is om maar een andere baan/functie te moeten zoeken. Een bouwvakker die een steen laat vallen op de teen van zn collega blijft ook bouwvakker...
Als dit nu wekelijkse kost is, ja dan geef ik je gelijk, maar 1 incidentje, nee...
precies...

daarnaast, het incident is privé gebeurd...het kon elk mens overkomen, maar nu was het toevallig een agent...om hem dan maar opeens uit functie te zetten vind ik erg ver gaan...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”