Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Politiehond valt aan

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Re: Politiehond valt aan

Ongelezen bericht door corason del perro »

jeetje.....

ik was zondag op de hei, gelukkig heb ik er niets van meegekregen.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Inge O schreef:da's ook weer logisch, de eigen hond wordt ingeslapen (want die was natuurlijk 'vals'), maar de politiehond handelde 'adequaat' en blijft in leven :roll: :piew: .
Ja dat stuk snap ik dus ook niet helemaal.

Wel erg sneu voor het echtpaar.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

De eigen hond beschermde het baasje toch ook. Wat een stom gedoe weer.

Ik denk dat best veel honden happen als ze al rennend ingehaald worden.
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

ik vind het een bijzondere reactie en betwijfel ook of de eigen hond ook echt ingeslapen is...

een hondengeleider van de politie weet toch ook wel dat een hond kan bijten en dat hij daarom niet ingeslapen hoeft te worden voor zoiets....
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

*Jolanda* schreef:ik vind het een bijzondere reactie en betwijfel ook of de eigen hond ook echt ingeslapen is...

een hondengeleider van de politie weet toch ook wel dat een hond kan bijten en dat hij daarom niet ingeslapen hoeft te worden voor zoiets....
Waarom niet? Dat was zijn eigen hond, en zoiets mag gewoon niet gebeuren, als jouw hond iemand ineens bij z'n lurven pakt, laat je hem toch ook inslapen lijkt me?
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ellen. schreef:
*Jolanda* schreef:ik vind het een bijzondere reactie en betwijfel ook of de eigen hond ook echt ingeslapen is...

Waarom niet? Dat was zijn eigen hond, en zoiets mag gewoon niet gebeuren, als jouw hond iemand ineens bij z'n lurven pakt, laat je hem toch ook inslapen lijkt me?
Uhm...nee. :denken:
Dan zorg ik er voor dat hij daar de kans niet toe krijgt en dat doe ik niet door middel van de roze spuit. :neenee:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat een raar verhaal.Allebei de honden waren blijkbaar nog aangelijnd ook :roll:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Nanna schreef:Ik had beide honden laten leven en die agent ontslagen.
Als het pitbullachtigen zouden zijn geweest zou jij hier briesend en schuimbekkend AFMAKUH!!! hebben staan gillen.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ellen. schreef:

Eh... nee, als een van de mijne ineens zou uitvallen en zou bijten (okay, afhankelijk van hoe en wat) zou ik niet meteen een enkeltje DA gaan hoor! Eerst zien te achterhalen waarom, trainen en muilkorven en meer van dat soort, maar direct inslapen???? Neuh

Suzanne
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ellen. schreef:als jouw hond iemand ineens bij z'n lurven pakt, laat je hem toch ook inslapen lijkt me?
Waarom?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

wat zonde, ergens denk ik dan dat zoiets met wat meer voorzichtigheid best voorkomen had kunnen worden.. je kent je eigen hond toch meestal wel lijkt me. hoewel het kan natuurlijk net zijn dat die man het niet zag aankomen ofzo, ik ben ooit ook eens kapot geschrokken van een jogger die me inhaalde en die ik niet aan had horen komen op de zachte bosgrond. ik had toen Kiba bij me, die toen ook nog niet bepaald betrouwbaar was in dit soort situaties, had ook best fout kunnen gaan. als ik het zie aankomen zou ik nog altijd niet vlak langs een rennend iemand passeren, dan duik ik wel even de kant in.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Suzanne123 schreef:
Ellen. schreef:

Eh... nee, als een van de mijne ineens zou uitvallen en zou bijten (okay, afhankelijk van hoe en wat) zou ik niet meteen een enkeltje DA gaan hoor! Eerst zien te achterhalen waarom, trainen en muilkorven en meer van dat soort, maar direct inslapen???? Neuh

Suzanne
En als Suzanne zoiets zegt.... :F: (sorry, kon het niet laten :mrgreen: )
Maar ik ben het wel met haar eens, inslapen is bij mij niet aan de orde.
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

Ellen. schreef:

dat ligt er helemaal aan
maar zoals ik nu zie, spuit ik niks af
ik zou eens heel goed bij mezelf nagaan wat ik verkeerd gedaan heb
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ellen. schreef:

ik pieker er niet over :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge O schreef:da's ook weer logisch, de eigen hond wordt ingeslapen (want die was natuurlijk 'vals'), maar de politiehond handelde 'adequaat' en blijft in leven :roll: :piew: .
ALS die andere al ingeslapen is.... de politiehond heeft een paar duizend euro gekost... dat is natuurlijk zonde van het geld :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

malinois schreef:
ALS die andere al ingeslapen is.... de politiehond heeft een paar duizend euro gekost... dat is natuurlijk zonde van het geld :wink:
Zal mij niets verbazen dat de hond opeens weg is hoor :hmmm: Meneer de agent weet echt wel wat er anders met zijn hond gaat gebeuren
Perry en Noah

Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Maf dat je zoiets kan laten gebeuren terwijl je de honden aangelijnd hebt. Ik zou niet zoveel vertrouwen hebben in zo een hondegelijder :19:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ellen. schreef:

Geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt :piew:

Raar verhaal trouwens :scratch:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

En toch he, is dit normaal gedrag voor een politiehond? Die hoort toch ook niet te bijten naar alles wat maar in de buurt komt? :scratch:
Tamara.
Zeer actief

Maeve schreef:En toch he, is dit normaal gedrag voor een politiehond? Die hoort toch ook niet te bijten naar alles wat maar in de buurt komt? :scratch:
Wat is nou eigenlijk normaal? :U:

Ik kan me niet voorstellen dat honden die zo intensief getraind worden, naast het werk waar heel wat van ze verwacht wordt, volledig normaal in de maatschappij kunnen leven als een ieder willekeurige huishond. Zover ik het heb begrepen is het zo dat politiehonden ook wel over enige dosis zelfinitiatief moeten beschikken. Daar hoort een geleider naast die normale situaties in juiste banen weet te begeleiden. Ik vind het hele gebeuren volledig te wijten aan de geleider.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Maeve schreef:En toch he, is dit normaal gedrag voor een politiehond? Die hoort toch ook niet te bijten naar alles wat maar in de buurt komt? :scratch:
kan me best voorstellen, dat de hond, in alle hectiek, baas ook geschrokken bv. zo reageert, niet fijn, niet wenselijk, maar abnormaal? mwoh...
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Ellen. schreef:

ehm.. nee storm leeft ook nog.. en die heeft mijn vriend eens bij zijn lurven gepakt..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Tamara. schreef:

Ik kan me niet voorstellen dat honden die zo intensief getraind worden, naast het werk waar heel wat van ze verwacht wordt, volledig normaal in de maatschappij kunnen leven als een ieder willekeurige huishond. Zover ik het heb begrepen is het zo dat politiehonden ook wel over enige dosis zelfinitiatief moeten beschikken. Daar hoort een geleider naast die normale situaties in juiste banen weet te begeleiden. Ik vind het hele gebeuren volledig te wijten aan de geleider.
Tja, de een zal het normaal vinden en de ander niet. Ik vind het in ieder geval niet bepaald normaal. Dat zo'n hond zelf handelt als er gevaar dreigt snap ik, maar hoe joggende mensen die waarschijnlijk gewoon hun eigen ding doen en zich niet eens bezig houden met de hond, als een dreiging gezien worden snap ik niet zo goed. Dus dat vind ik dan wel weer extreem gedrag van die hond. Niet om alles nou maar op de hond af te schuiven, de geleider zat ook zeker fout maar ik zet ook vraagtekens bij het karakter en/of de training van die hond. Maar nogmaals, dat is voor iedereen anders wat normaal is en wat niet. Misschien dat mensen die met dit soort honden werken het wel normaal vinden.
Tamara.
Zeer actief

Maeve schreef:
Tamara. schreef:

Tja, de een zal het normaal vinden en de ander niet. Ik vind het in ieder geval niet bepaald normaal. Dat zo'n hond zelf handelt als er gevaar dreigt snap ik, maar hoe joggende mensen die waarschijnlijk gewoon hun eigen ding doen en zich niet eens bezig houden met de hond, als een dreiging gezien worden snap ik niet zo goed. Dus dat vind ik dan wel weer extreem gedrag van die hond. Niet om alles nou maar op de hond af te schuiven, de geleider zat ook zeker fout maar ik zet ook vraagtekens bij het karakter en/of de training van die hond. Maar nogmaals, dat is voor iedereen anders wat normaal is en wat niet. Misschien dat mensen die met dit soort honden werken het wel normaal vinden.
Hoe moet een hond het onderscheid maken tussen een op je afkomende jogger en een op je afkomende hooligan?
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Ik moet gelijk bij dit verhaal aan Budkes denken.

Wel triest dat die ene hond is ingeslapen zeg.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Tamara. schreef:Hoe moet een hond het onderscheid maken tussen een op je afkomende jogger en een op je afkomende hooligan?
De hele houding van een hooligan, die daarbij waarschijnlijk ook nog lekker staat te schreeuwen lijkt me toch wel anders dan een rustig joggend echtpaar dat langsloopt en waarschijnlijk geen eens aandacht schenken aan de hond of geleider.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:
yamie schreef:
kan me best voorstellen, dat de hond, in alle hectiek, baas ook geschrokken bv. zo reageert, niet fijn, niet wenselijk, maar abnormaal? mwoh...
Er zijn wel mensen het ziekenhuis in gebeten.....
We waren er natuurlijk niet bij, maar ik kan me niet voorstellen dat die trimmers deze honden uitgedaagd hebben.
Ik vind het ook volledig de schuld van de geleider, met zulke honden aan de lijn moet je nu eenmaal beter opletten. Zéker als je hondengeleider bent en donders goed weet hoe ze kunnen reageren.
Als je zèlf unprovoked het ziekenhuis in gebeten was had je het denk ik niet als mwoh...incidentje...afgedaan. :mrgreen:
Ik vind het een vreemd verhaal, joggende politieman met huishond en politie getrainde hond aan de lijn.. trimmers die passeren, de huishond krijgt de kans te bijten terwijl hij of zij aan de lijn zit.. agent probeert in te grijpen.. politie getrainde hond krijgt ineens ook de kans om te gaan reageren, en bijt de man die zijn vrouw wil helpen..
hoe heeft die agent zijn honden vast gehad dan? Aan een flex om zijn riem gebonden of zo??? :denken:
Ik kan me er echt geen voorstelling bij maken...
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Nanna schreef:
yamie schreef:
Er zijn wel mensen het ziekenhuis in gebeten.....
We waren er natuurlijk niet bij, maar ik kan me niet voorstellen dat die trimmers deze honden uitgedaagd hebben.
Ik vind het ook volledig de schuld van de geleider, met zulke honden aan de lijn moet je nu eenmaal beter opletten. Zéker als je hondengeleider bent en donders goed weet hoe ze kunnen reageren.
Als je zèlf unprovoked het ziekenhuis in gebeten was had je het denk ik niet als mwoh...incidentje...afgedaan. :mrgreen:
ik heb het over normaal of niet, vanuit de hond gezien, niet het incident doe ik af als mwoh...
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat een vreemd verhaal.. :denken:
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Maeve schreef:
Tamara. schreef:Hoe moet een hond het onderscheid maken tussen een op je afkomende jogger en een op je afkomende hooligan?
De hele houding van een hooligan, die daarbij waarschijnlijk ook nog lekker staat te schreeuwen lijkt me toch wel anders dan een rustig joggend echtpaar dat langsloopt en waarschijnlijk geen eens aandacht schenken aan de hond of geleider.
Nou neem van mij aan dat die hond op dat moment ook geen onderscheid meer maakt tussen rustig langslopende en schreeuwende mensen, ik heb dat nou een aantal malen 'mogen' meemaken en ze happen in het wilde weg om hun heen in zo'n situatie..

En nee ik vind het niet normaal dat een hond 'zomaar' hapt maar nou weet ik ook dat ik niet heel dicht bij de diensthond van een kennis van mij moet komen.. ook niet als hij met hem loopt. En ik denk niet dat hij een uitzondering heeft.
Ik vind het wel laks van de begeleider dat dit kon gebeuren.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”